Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1591 Bericht door driver » woensdag 14 april 2021, 16:42

printen44 schreef: woensdag 14 april 2021, 10:07 Ik vraag me af waarom mensen zich niet willen vaccineren. Elk vaccin kan bijwerkingen hebben. Of dat nu een reeds lang bestaande vaccin is of een Anti-Corona vaccin. Omdat deze vaccins erg snel zijn ontwikkeld, worden de bijwerking extra uitgelicht.

Mijn mening is dat mensen die een vaccin weigeren, de kans op een Corona griep accepteren. Die kans is vele malen groter dat zij Corona krijgen, dan een behoorlijke bijwerkeng van elk vaccin. Buiten het feit dat zij die Corana accepteren, bestaat de kans dat zij ook andere besmetten, die wachten op een prik.

In de vijftiger jaren weigerde de zwaar Gereformeerden de polioprik voor hun kinderen. hele gezinnen werden uit elkaar gerukt, omdat de kinderen de ouders de schuld gaven dat zij verlamd door het leven moesten, terwijl een prik dat hun bespaard was gebleven.

Mijn mening is dat de weigeraars van een Corona vaccin zichzelf, maar ook anderen bloot stellen aan een aandoening, die te voorkomen zou zijn geweest, als ze een vaccinatie hadden gehad.

Welk leven is 100% veilig? Graag zou ik dat willen weten.
Je praat over niet vaccineren. Dat gaat voor mij nog niet op aangezien ik Astra nu heb afgezegd en nog niet weet of ik dat of iets anders later wel wil.
Waarom onlangs afgezegd is omdat ik die keuze kreeg van de overheid zonder jou voorbeelden erbij. Die voorbeelden zijn mensen het ook wel of niet mee eens lees ik her en der. En daarnaast moet ik al teveel sinds Maart 2020 dus in deze vaccinatie ronde kon ik kiezen.
Niet vaccineren is mijns inziens een recht wat iemand heeft zonder er over be of veroordeeld te worden. Dat gebeurt echter wel merk ik inmiddels ook. De voordelen van vaccinatie of de nadelen van geen vaccinatie zijn veel mensen het ook niet over eens. En die tweestrijd zeg maar zal mijns inziens steeds meer worden tussen de pro vaccinatie gezinden en de weigeraars of zoals mij de twijfelaars.
Mijn gevoel zei nee en dat was vóór mij voldoende. En ik denk nog steeds..wel.. niet.. of toch maar wel doen misschien dan kan ik wslijk ook binnenkort met de motor Europa in inclusief die corona pas oid die er vlgs velen echt komt?
Anders moet ik wslijk dure testen overal doen dan kies ik dus puur voor het financiële gedeelte voor vaccinatie. En niet omdat ik zo graag wil maar min of meer gedwongen wordt om betaalbaar erop uit te gaan zeg maar.

Maar zo, n paspoort zegt mij eigenlijk ook drie keer niks want iedereen ook gevaccineerden kunnen nog corona krijgen lees ik.
Blijft lastig vindt ik maar ik ben voorlopig niet aan de beurt verwacht ik dus zie wel hoe het wordt en wat er komen gaat.
Sukanya komt wslijk eerder in aanmerking maar die heeft ook weinig interesse momenteel duszz?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1592 Bericht door driver » woensdag 14 april 2021, 17:07

jomel17 schreef: woensdag 14 april 2021, 14:31
erik-kuijpers schreef: woensdag 14 april 2021, 13:26 Met stoel, wpdl Willem, als ik onder de douche gezet word. Mijn voeten zijn zo slecht dat ik zonder schoeisel op mijn plaat val... Wassen/scheren in de morgen kan ik zelf want dat is op een droge vloer.

Drie keer p.w. komt de thuiszorg en dan is het douchetijd. Dat betaalt de zorgpolis allemaal.

Er zijn mensen die ze 4 keer per dag moeten bezoeken voor medische hulp. Eten koken en boodschappen doen wordt dan gedaan door mantelzorgers en dat is familie, buren of vrienden of iemand in het kader van WMO-hulp en dat komt uit de gemeentekas. Vroeger was dat de AWBZ maar die heet in uitgeklede vorm nu de WLZ.

In Nederland is het streven zo lang mogelijk zelfstandig te blijven wonen en dat kan ik nog dankzij de bezorgservice van winkels, magnetron en airfryer en wasmachine. Maar op een natte vloer staan in de douche mag ik niet meer. Tja, je wordt oud..... Maar ik mag niet klagen; er zijn mensen die met 40 al dement worden of kampen met de gevolgen van hart/hersenschade.

Af en toe moet ik toch naar buiten en in de zomer ga ik op de snorfiets lekker de zon in dus ik laat me prikken voor corona. Ik slik extra vitamine D3 en ben voorzichtig. Tot nu toe heb ik C19 buiten kunnen houden...
Erik, als je zoveel hulp nodig hebt kan ik het begrijpen dat je bent terug gegaan naar NL.
Goed dat dit allemaal geregeld wordt voor je.
Jomel17.. Ik deel jou mening. Beter om nu in Nederland te wonen gezien hetgene wat Erik schrijft.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1593 Bericht door driver » woensdag 14 april 2021, 17:09

Adrie schreef: dinsdag 13 april 2021, 17:09 Oow ja en Janssen komt er ook niet in, lees net dat er ook iets mis mee is.

We lijken *** wel een stel proefkonijnen
Ik heb ook nog weinig zin erin. Maar lees mijn reactie op Printen eventueel ook even. Blijft lastig vindt ik.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1594 Bericht door Adrie » woensdag 14 april 2021, 20:34

[quote=printen44

Mijn mening is dat mensen die een vaccin weigeren, de kans op een Corona griep accepteren. Die kans is vele malen groter dat zij Corona krijgen, dan een behoorlijke bijwerkeng van elk vaccin. Buiten het feit dat zij die Corana accepteren, bestaat de kans dat zij ook andere besmetten, die wachten op een prik.



Vorig jaar ( 2020 ) ben ik begin maart terug gekomen uit Thailand, dus ruim 1 jaar geleden,

Heb al die tijd gewoon gewerkt, net zoveel als normaal en jaa het is erg voor velen waar het anders was en nog is.

Al die tijd gewoon een beetje opgelet en afstand van elkaar gehouden en weinig met mondkapjes gewerkt, alleen een kapje op
daar waar het verplicht was zoals winkels en tankstations.
Dus ben ik er niet zo bang voor, maar wel alert blijven en dat kan ik nog wel een tijdje vol houden.

Mij is altijd geleerd>> waar rook is is vuur, dus als er geruchten gaan dat een bepaalde entstof niet goed is dan
laat ik mijn beurt aan het feest voorbij gaan.
Ben niet tegen vacineren, maar wil niet als proefkonijn dienen.

En al zou dat betekenen dat we nog een jaar vakantie moeten overslaan, dan is dat pech.
Voor mijn vrouw maakt het ook niet zoveel uit omdat zij geen directe familie meer heeft, dus als
we nog een jaar overslaat is dat niet zoeen probleem.

Krijgt ze hier in NL een nieuwe auto, want het geld begint hier over de plinten te klotsen inmiddels,
want ja uitgeven kan je bijna niet. :mrgreen:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1595 Bericht door printen44 » woensdag 14 april 2021, 20:56

driver schreef: woensdag 14 april 2021, 16:42
printen44 schreef: woensdag 14 april 2021, 10:07 Ik vraag me af waarom mensen zich niet willen vaccineren. Elk vaccin kan bijwerkingen hebben. Of dat nu een reeds lang bestaande vaccin is of een Anti-Corona vaccin. Omdat deze vaccins erg snel zijn ontwikkeld, worden de bijwerking extra uitgelicht.

Mijn mening is dat mensen die een vaccin weigeren, de kans op een Corona griep accepteren. Die kans is vele malen groter dat zij Corona krijgen, dan een behoorlijke bijwerkeng van elk vaccin. Buiten het feit dat zij die Corana accepteren, bestaat de kans dat zij ook andere besmetten, die wachten op een prik.

In de vijftiger jaren weigerde de zwaar Gereformeerden de polioprik voor hun kinderen. hele gezinnen werden uit elkaar gerukt, omdat de kinderen de ouders de schuld gaven dat zij verlamd door het leven moesten, terwijl een prik dat hun bespaard was gebleven.

Mijn mening is dat de weigeraars van een Corona vaccin zichzelf, maar ook anderen bloot stellen aan een aandoening, die te voorkomen zou zijn geweest, als ze een vaccinatie hadden gehad.

Welk leven is 100% veilig? Graag zou ik dat willen weten.
Je praat over niet vaccineren. Dat gaat voor mij nog niet op aangezien ik Astra nu heb afgezegd en nog niet weet of ik dat of iets anders later wel wil.
Waarom onlangs afgezegd is omdat ik die keuze kreeg van de overheid zonder jou voorbeelden erbij. Die voorbeelden zijn mensen het ook wel of niet mee eens lees ik her en der. En daarnaast moet ik al teveel sinds Maart 2020 dus in deze vaccinatie ronde kon ik kiezen.
Niet vaccineren is mijns inziens een recht wat iemand heeft zonder er over be of veroordeeld te worden. Dat gebeurt echter wel merk ik inmiddels ook. De voordelen van vaccinatie of de nadelen van geen vaccinatie zijn veel mensen het ook niet over eens. En die tweestrijd zeg maar zal mijns inziens steeds meer worden tussen de pro vaccinatie gezinden en de weigeraars of zoals mij de twijfelaars.
Mijn gevoel zei nee en dat was vóór mij voldoende. En ik denk nog steeds..wel.. niet.. of toch maar wel doen misschien dan kan ik wslijk ook binnenkort met de motor Europa in inclusief die corona pas oid die er vlgs velen echt komt?
Anders moet ik wslijk dure testen overal doen dan kies ik dus puur voor het financiële gedeelte voor vaccinatie. En niet omdat ik zo graag wil maar min of meer gedwongen wordt om betaalbaar erop uit te gaan zeg maar.

Maar zo, n paspoort zegt mij eigenlijk ook drie keer niks want iedereen ook gevaccineerden kunnen nog corona krijgen lees ik.
Blijft lastig vindt ik maar ik ben voorlopig niet aan de beurt verwacht ik dus zie wel hoe het wordt en wat er komen gaat.
Sukanya komt wslijk eerder in aanmerking maar die heeft ook weinig interesse momenteel duszz?
Als je gevaccineerd ben kan je geen corona meer krijgen. Eerst was de mening dat je wel de virus kon doorgeven. Dat is ook niet het geval. Al je de tweede prik gehad heb, ben je beschermd tegen Corona en kan je geen Coronavirus doorgeven. Ik geef een menig van mij weer. Niks meer en niets minder. Ieder moet zelf uitmaken of hij of zij de vaccin moet nemen of niet. Maar je leeft niet alleen op deze wereld. Rekening houden met een ander, behoort ook tot, naar mijn inziens, met leven met andere mensen in de buurt, dorp, stad of land. Voor mij geld, wat ik voor mijzelf wenst, wenst ik ook voor een ander en dat is ook een goede gezondheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1596 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 14 april 2021, 22:34

Jomel17.. Ik deel jou mening. Beter om nu in Nederland te wonen gezien hetgene wat Erik schrijft.

Heren, dat is voor iedereen anders.

Ben je in Thailand na een gezond leven dan heb je een ziektekostenpolis die betaalbaar is. Al zijn er Thaise clubs die je er uit kunnen gooien na een kostbare behandeling of operatie. Heb je een Thaise vrouw die ambtenaar is dan heb je mogelijk een Thaise polis waar men je niet uit kan gooien. Ben je in Thailand en heb je een medisch verleden dan kun je mogelijk geen polis krijgen.....

Ik was op 55 met pensioen. Zelf betaald. Ik kon de kantoorpolis (C-polis) laten ingaan en had een lijfrentepolis, spaarpolissen en kon de hut goed verkopen; de malaise kwam pas in 2008, ik ging in 2002. Ik ben 16 jaar in Thailand geweest; kan iemand die pas op 65 emigreert dat ook zeggen? Haalt iedereen 81? Lijkt me sterk.

Ik heb mazzel gehad een goed leven van 16 jaar te kunnen leven daar al had ik geen polis meer na 1-1-2006 toen in NL het hele systeem omver werd gehaald en ik uit de verzekering werd gegooid. En ik niet alleen; ook wijlen vriend Dutch en anderen hadden er last van.

Mijn invaliditeit nam helaas toe. Kunstheup (R) en kapotte voeten en lopen met een stok. Aparte steunzolen van Rudolf de podotherapeut in Jomtien/Pattaya hielpen me een paar jaar in beweging maar toen ging het niet meer. Brak ook nog een (R) poot in najaar 2013. Heb 3 huidkankeroperaties aan mijn neus gehad in Thailand.

Toen ging Printen44 Kees naar NL, die is 2 jaar ouder dan ik maar loopt beter; ik vond snel een woning in zijn regio en ging hem achterna. Woon met veel plezier in mijn tussenwoning een 20 km van Printen44 Kees af. Ik heb een zorgpolis! Ben alweer 4 keer aan mijn neus (huidkanker) geopereerd en brrr! er wacht me een prostaatoperatie ergens dit jaar...

Wat ik wil zeggen, ik heb daar 16 jaar gewoond en genoten, ken Thailand nu 30 jaar en heb niet met verdriet afscheid genomen. Kijk terug op een mooie tijd al mis ik vriendin en pleegzoon maar die zie ik regelmatig via Skype en we hebben messenger. Al begrijpt iedereen dat in de relatie na 3 jaar scheiding de bloemetjes wel van het behang zijn....

Mijn pleegzoon is nu 18, zit in het voorbereidend jaar voor de universiteit Khon Kaen campus Nongkhai waar hij mei volgend jaar begint aan zijn bachelor. Drie jaar later heeft hij een bul plus een baan en neemt hij de zorg voor mijn vriendin over. Nu draag ik die zorg, ook voor hem, op grond van afspraken die we in 2018 hebben gemaakt. Het gebruiksrecht op het huis heb ik al afgestaan op het kadaster (kostte het godsvermogen van 60 baht) dus het huis is voor hen vrij.

Mijn situatie is dus anders dan voor mensen die op 65 emigreren. Ik woon tevreden in NL en zou er geen corona zijn dan was ik enkele maanden per jaar in Thailand. Maar dat komt wel weer hoor....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1597 Bericht door driver » donderdag 15 april 2021, 06:39

printen44 schreef: woensdag 14 april 2021, 20:56
driver schreef: woensdag 14 april 2021, 16:42
printen44 schreef: woensdag 14 april 2021, 10:07 Ik vraag me af waarom mensen zich niet willen vaccineren. Elk vaccin kan bijwerkingen hebben. Of dat nu een reeds lang bestaande vaccin is of een Anti-Corona vaccin. Omdat deze vaccins erg snel zijn ontwikkeld, worden de bijwerking extra uitgelicht.

Mijn mening is dat mensen die een vaccin weigeren, de kans op een Corona griep accepteren. Die kans is vele malen groter dat zij Corona krijgen, dan een behoorlijke bijwerkeng van elk vaccin. Buiten het feit dat zij die Corana accepteren, bestaat de kans dat zij ook andere besmetten, die wachten op een prik.

In de vijftiger jaren weigerde de zwaar Gereformeerden de polioprik voor hun kinderen. hele gezinnen werden uit elkaar gerukt, omdat de kinderen de ouders de schuld gaven dat zij verlamd door het leven moesten, terwijl een prik dat hun bespaard was gebleven.

Mijn mening is dat de weigeraars van een Corona vaccin zichzelf, maar ook anderen bloot stellen aan een aandoening, die te voorkomen zou zijn geweest, als ze een vaccinatie hadden gehad.

Welk leven is 100% veilig? Graag zou ik dat willen weten.
Je praat over niet vaccineren. Dat gaat voor mij nog niet op aangezien ik Astra nu heb afgezegd en nog niet weet of ik dat of iets anders later wel wil.
Waarom onlangs afgezegd is omdat ik die keuze kreeg van de overheid zonder jou voorbeelden erbij. Die voorbeelden zijn mensen het ook wel of niet mee eens lees ik her en der. En daarnaast moet ik al teveel sinds Maart 2020 dus in deze vaccinatie ronde kon ik kiezen.
Niet vaccineren is mijns inziens een recht wat iemand heeft zonder er over be of veroordeeld te worden. Dat gebeurt echter wel merk ik inmiddels ook. De voordelen van vaccinatie of de nadelen van geen vaccinatie zijn veel mensen het ook niet over eens. En die tweestrijd zeg maar zal mijns inziens steeds meer worden tussen de pro vaccinatie gezinden en de weigeraars of zoals mij de twijfelaars.
Mijn gevoel zei nee en dat was vóór mij voldoende. En ik denk nog steeds..wel.. niet.. of toch maar wel doen misschien dan kan ik wslijk ook binnenkort met de motor Europa in inclusief die corona pas oid die er vlgs velen echt komt?
Anders moet ik wslijk dure testen overal doen dan kies ik dus puur voor het financiële gedeelte voor vaccinatie. En niet omdat ik zo graag wil maar min of meer gedwongen wordt om betaalbaar erop uit te gaan zeg maar.

Maar zo, n paspoort zegt mij eigenlijk ook drie keer niks want iedereen ook gevaccineerden kunnen nog corona krijgen lees ik.
Blijft lastig vindt ik maar ik ben voorlopig niet aan de beurt verwacht ik dus zie wel hoe het wordt en wat er komen gaat.
Sukanya komt wslijk eerder in aanmerking maar die heeft ook weinig interesse momenteel duszz?
Als je gevaccineerd ben kan je geen corona meer krijgen. Eerst was de mening dat je wel de virus kon doorgeven. Dat is ook niet het geval. Al je de tweede prik gehad heb, ben je beschermd tegen Corona en kan je geen Coronavirus doorgeven. Ik geef een menig van mij weer. Niks meer en niets minder. Ieder moet zelf uitmaken of hij of zij de vaccin moet nemen of niet. Maar je leeft niet alleen op deze wereld. Rekening houden met een ander, behoort ook tot, naar mijn inziens, met leven met andere mensen in de buurt, dorp, stad of land. Voor mij geld, wat ik voor mijzelf wenst, wenst ik ook voor een ander en dat is ook een goede gezondheid.
Gevaccineerd en geen corona meer krijgen heb ik niet gehoord of gelezen. Alleen op de wereld :Als het allemaal aantoonbaar echt zo erg is en mensen bijvoorbeeld met bosjes omvallen door corona in alle leeftijds categorieen moeten ze vaccinatie verplichten lijkt me via een noodwet oid. Griep wordt überhaupt amper nog over gepraat.. Zit wslijk bij corona in nu?. Zolang men de keuze heeft tussen wel of niet vaccineren accepteer ik beide keuzes die men maakt.
En net als Adrie hou ik me ook zo goed mogelijk aan de regels maar tijdens werk is dat soms lastig. Toch meerdere personen bij elkaar en dat kan soms niet anders met montage werk bijvoorbeeld.
Verkouden ben ik ook geweest en ik hoest ook mede omdat ik dan weer binnen zit ffe later buiten ect. Dat doe ik al jaren en nu zou ik me iedere keer moeten laten testen of gewoon thuis blijven. Niemand betaald mij als ik thuis zit op wat verzekering geld na vanwege een werk ongeval ooit.
Rekening houden met corona doe ik wel maar ik ontloop anderen zoveel mogelijk dus afstand houden ect. Als anderen hetzelfde met mij doen blijft alles onder controle hoop ik.
Tijdens werk met anderen meldt ik wel als ik hoest of verkouden ben aan hun dan de keus of ze in mijn buurt wel of niet willen werken.
Gaat altijd prima tot nu toe.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1598 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 15 april 2021, 06:54

Lees vandaag in de Washington Post dat het kleine Bhutan, iets kleiner dan Zwitserland, met 800.000 inwoners, op 93% vaccinatiegraad zit en wel met Astra en het Indiase vaccin. Een gift van India, een van de twee buren (de andere buur is China). Daarmee is het land nummer 2 in de wereld.

Als boeddhistisch land is uiteraard naar de sterren gekeken en zijn monniken geraadpleegd voor de juiste datum en toen is in een grote prikslag bijna iedereen bereikt. Soldaten en verplegers in winterpakken en helicopters of gewoon op de ski's want de Himalaya ligt nog onder de sneeuw. Van ongelukken met Astra niet gelezen.

Je kunt meelezen als je door de advertenties en aanmoedigingen een abonnement te nemen heen kunt komen.....

https://www.washingtonpost.com/world/20 ... -vaccines/

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1599 Bericht door wpdl » donderdag 15 april 2021, 07:10

Soort van Luxemburg, officieel het Groothertogdom Luxemburg heb het ook gelezen over Bhutan in het Nederlands zelfs.
koploper Bhutan

De kans op dodelijke trombose is ook volgens specialisten een op 400000 mensen.
De pil die je partner slikt geeft een hoger percentage.
Misschien dat die die rubbers ook eens wat meer op de boodschappenlijst moet zetten :Whistle:

Maar goed vrijheid-blijheid tot nog toe.
Nieuw zeeland begint men al te verplichten met sommige beroepen inenten of anders.....................
Laatst gewijzigd door wpdl op donderdag 15 april 2021, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1600 Bericht door driver » donderdag 15 april 2021, 07:50

wpdl schreef: donderdag 15 april 2021, 07:10 Soort van Luxemburg, officieel het Groothertogdom Luxemburg heb het ook gelezen over Bhutan in het Nederlands zelfs.
koploper Bhutan

De kans op dodelijke trombose is ook volgens specialisten een op 400000 mensen.
De pil die je partner slikt geeft een hoger percentage.
Maar goed vrijheid-blijheid tot nog toe.
Nieuw zeeland begint men al te verplichten met sommige beroepen inenten of anders.....................
Hoorde gisteren op werk dat Denemarken nu de grens open doet voor mensen die gevaccineerd zijn. Vindt dit vreemd en nog nergens gelezen op inter en net. Of dit dus klopt?.
Nw Zeeland en sommige beroepen verplichten of anders :

Krijg je dus ontslag neem ik aan.
Blijft er weinig keuze over hé als je het werk leuk vindt. Of je staat 100 % achter je mening niet inenten dus dan maar ontslag. Keuze wordt je dan eigenlijk opgedrongen terwijl je het misschien niet wilt.
Lastig als het je overkomt.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1601 Bericht door wpdl » donderdag 15 april 2021, 07:54

Mensen worden over geplaatst naar een functie waar je minder in contact komt met andere Driver Arie.
Het was overheid maar goed als het eerste schaap over de dam is ..................

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1602 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 15 april 2021, 08:40

Die geluiden komen ook al uit Cambodja.

https://www.rfa.org/english/news/cambod ... 75301.html

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1603 Bericht door wpdl » donderdag 15 april 2021, 09:08

Heb het nog even opgezocht.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... um=organic

Ook in Nederland rommelt het nog een jaartje misschien twee :Whistle:

https://www.ad.nl/binnenland/geen-vacci ... ~acd74efa/

Voor Driver Arie misschien op vakantie dan naar het hoge Noorden.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... 4_21746915

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1604 Bericht door printen44 » donderdag 15 april 2021, 10:19

erik-kuijpers schreef: woensdag 14 april 2021, 22:34 Jomel17.. Ik deel jou mening. Beter om nu in Nederland te wonen gezien hetgene wat Erik schrijft.

Heren, dat is voor iedereen anders.

Ben je in Thailand na een gezond leven dan heb je een ziektekostenpolis die betaalbaar is. Al zijn er Thaise clubs die je er uit kunnen gooien na een kostbare behandeling of operatie. Heb je een Thaise vrouw die ambtenaar is dan heb je mogelijk een Thaise polis waar men je niet uit kan gooien. Ben je in Thailand en heb je een medisch verleden dan kun je mogelijk geen polis krijgen.....

Ik was op 55 met pensioen. Zelf betaald. Ik kon de kantoorpolis (C-polis) laten ingaan en had een lijfrentepolis, spaarpolissen en kon de hut goed verkopen; de malaise kwam pas in 2008, ik ging in 2002. Ik ben 16 jaar in Thailand geweest; kan iemand die pas op 65 emigreert dat ook zeggen? Haalt iedereen 81? Lijkt me sterk.

Ik heb mazzel gehad een goed leven van 16 jaar te kunnen leven daar al had ik geen polis meer na 1-1-2006 toen in NL het hele systeem omver werd gehaald en ik uit de verzekering werd gegooid. En ik niet alleen; ook wijlen vriend Dutch en anderen hadden er last van.

Mijn invaliditeit nam helaas toe. Kunstheup (R) en kapotte voeten en lopen met een stok. Aparte steunzolen van Rudolf de podotherapeut in Jomtien/Pattaya hielpen me een paar jaar in beweging maar toen ging het niet meer. Brak ook nog een (R) poot in najaar 2013. Heb 3 huidkankeroperaties aan mijn neus gehad in Thailand.

Toen ging Printen44 Kees naar NL, die is 2 jaar ouder dan ik maar loopt beter; ik vond snel een woning in zijn regio en ging hem achterna. Woon met veel plezier in mijn tussenwoning een 20 km van Printen44 Kees af. Ik heb een zorgpolis! Ben alweer 4 keer aan mijn neus (huidkanker) geopereerd en brrr! er wacht me een prostaatoperatie ergens dit jaar...

Wat ik wil zeggen, ik heb daar 16 jaar gewoond en genoten, ken Thailand nu 30 jaar en heb niet met verdriet afscheid genomen. Kijk terug op een mooie tijd al mis ik vriendin en pleegzoon maar die zie ik regelmatig via Skype en we hebben messenger. Al begrijpt iedereen dat in de relatie na 3 jaar scheiding de bloemetjes wel van het behang zijn....

Mijn pleegzoon is nu 18, zit in het voorbereidend jaar voor de universiteit Khon Kaen campus Nongkhai waar hij mei volgend jaar begint aan zijn bachelor. Drie jaar later heeft hij een bul plus een baan en neemt hij de zorg voor mijn vriendin over. Nu draag ik die zorg, ook voor hem, op grond van afspraken die we in 2018 hebben gemaakt. Het gebruiksrecht op het huis heb ik al afgestaan op het kadaster (kostte het godsvermogen van 60 baht) dus het huis is voor hen vrij.

Mijn situatie is dus anders dan voor mensen die op 65 emigreren. Ik woon tevreden in NL en zou er geen corona zijn dan was ik enkele maanden per jaar in Thailand. Maar dat komt wel weer hoor....
Ik heb 3 jaar geleden uitgebreid geschreven waarom ik terug keerde naar Nederland. Kwam op 60-jarige leeftijd naar Thailand, had het prima naar mijn zijn. Had geen Thaise relatie. Had ook een goede, betaalbare ziektekostenverzekering. Maar op 70-jarige leeftijd is er de omslag. De verzekeringspremie ging als een pijl omhoog. Ik heb glaucoom, daar moet ik drie soorten oogdruppels per dag nemen, plus 2x per jaar oogcontrole in het ziekenhuis. In Thailand koste mij dat ruim 30.000 baht jaarlijks, was niet verzekerd daarvoor, alleen bij ziekenhuisopname. Dus de kosten ogen plus een behoorlijke verhoging van zorgverzekeringspremie was de grote aanleiding om naar Nederland terug te keren.

Ik krijg hier een goede huurtoeslag, een zorgtoeslag, krijg behoorlijk wat belastingcenten terug, in Thailand betaalde ik 1000 euro aan belasting aan Nederland, woon in een mooi appartement, in het centrum van Sneek. Kortom, financieel heeft de terugkeer naar Nederland mij voordeel gebracht. Spijt heb ik nooit gehad van terugkeer naar Nederland. Maar ik dwaal af van de topic, sorry daarvoor.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1605 Bericht door driver » donderdag 15 april 2021, 13:39

wpdl schreef: donderdag 15 april 2021, 07:54 Mensen worden over geplaatst naar een functie waar je minder in contact komt met andere Driver Arie.
Het was overheid maar goed als het eerste schaap over de dam is ..................
Oke, ik dacht ontslag. Ben as het werk dus even tussendoor reageren nu. Ffe pauze.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”