Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1351 Bericht door printen44 » maandag 28 september 2020, 20:43

erik-kuijpers schreef: maandag 28 september 2020, 15:18 Maar nu gaat onze regering toch krachtig ingrijpen! De tweede golf is begonnen en een dezer dagen komt men weer eens op TV. Maximaal 4 mensen tegelijk in huis en op forums ook dus we moeten hier ook gaan uitkijken, Suiker! :giggle2:

Maar ik vind het best want kom nauwelijks buiten... Zaterdag heb ik een uitstapje, een culturele uitstap, naar huize Printen44 met de ouwemannentaxi en we gaan daar samen twee vette, racistische moorkoppen nuttigen met een sloot koffie. Slagroom houdt het virus buiten!
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1352 Bericht door jennifer » dinsdag 29 september 2020, 06:27

KhunSugar schreef: maandag 28 september 2020, 12:12
jennifer schreef:Momenteel zijn er 1.002.137 mensen overleden t.g.v. Covid19 op 33.297503 besmettingen... Een triest record.
Op een bevolking van 7 miljard valt dat nog best mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Het einde is nog niet in zicht... komen er nog wel een paar bij...
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1353 Bericht door driver » dinsdag 29 september 2020, 17:12

jennifer schreef: dinsdag 29 september 2020, 06:27
KhunSugar schreef: maandag 28 september 2020, 12:12
jennifer schreef:Momenteel zijn er 1.002.137 mensen overleden t.g.v. Covid19 op 33.297503 besmettingen... Een triest record.
Op een bevolking van 7 miljard valt dat nog best mee.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Het einde is nog niet in zicht... komen er nog wel een paar bij...
Triest record.. Als er nog veel meer bijkomen wordt het nog triester. En worden er ook records gebroken. Niet dat dit leuk is maar het gebeurt nu eenmaal dus waar en wanneer het eindigt weet nog niemand. Ik blijf gewoon mijn dingen doen ondanks dat corona gedoe.Laat me sowieso niks aanpraten en bekijk het allemaal op mijn eigen nuchtere manier. Je kunt je er wel druk om maken dat helpt toch niks.
Ik vermaak me nog steeds wel ondanks alle corona maatregelen in Nederland.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1354 Bericht door serpay » dinsdag 29 september 2020, 17:50

ach gewoon volhouden mondkapje niet nodig.
bang voor gezichtsverlies..
in maar hunnen we deze leugenaar stoppen eerder echt niet.
Alfisti rebeli

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1355 Bericht door Joep » dinsdag 29 september 2020, 18:57

Zie steeds meer mensen in NL met een mondkapje.
#ikdoemee

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1356 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 29 september 2020, 21:38

Eindelijk ziet men het nut van die lap in. Ik heb er zat maar was ze wel. Zo vaak kom ik niet buiten, mij treft het allemaal gelukkig niet.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1357 Bericht door Jim » woensdag 30 september 2020, 19:36

Mocht de mondkap in NL verplicht worden dan kunnen we net zo goed toch nog naar Thailand gaan :mrgreen:
Elk nadeel hep ze voordeel.

Ik las trouwens dat Thailand de quarantaine wil verlagen van 14 naar 7 dagen.
Mag je die ook thuis uitzitten of ben je verplicht om naar Phuket te gaan? Lijkt me een onzinnige regel maar goed.. TiT.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1358 Bericht door jumbo » woensdag 30 september 2020, 22:10

Jim schreef: woensdag 30 september 2020, 19:36 Mocht de mondkap in NL verplicht worden dan kunnen we net zo goed toch nog naar Thailand gaan :mrgreen:
Elk nadeel hep ze voordeel.

Ik las trouwens dat Thailand de quarantaine wil verlagen van 14 naar 7 dagen.
Mag je die ook thuis uitzitten of ben je verplicht om naar Phuket te gaan? Lijkt me een onzinnige regel maar goed.. TiT.
Er zijn nog wat meer haakjes en oogjes, mijn mening is dat je er als toerist nog niet inkomt anders dan longstat + 6 maand en een quarantaine in een aangewezen locatie.
Zelfs de retirees en getrouwden hebben nog problemen om binnen te komen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1359 Bericht door serpay » dinsdag 13 oktober 2020, 17:11

zo vanavond maar weer kijken naar de nieuwe soap die Rutten en de Jong nu willen zeggen.
Mondkapjes hebben geen nut wordt nog steeds gezegd , helpt niet.
Meneer Rutten kijk ff naar de besmettingen in Duitsland waar wel een mondkapje geld....
of is het alweer gezichtsverlies die jij niet wil toegeven.
zelfde geld voor mooie schoentjes de jong .geef toe we hebben gefaald. en nu mag de bevolking moet het betalen.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1360 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 13 oktober 2020, 22:01

Jammer ja, dat corona-19 er nog steeds is en in de hele EU en in heel de wereld. Mondlappen of niet, corona-19 is er om te blijven en een vaccin verandert daar niks aan. Corona-19 wordt deel van ons leven en straks zit het gewoon in de jaarlijkse griepprik net als binnenkort de pneumokokken. Volgende week ben ik aan de beurt voor 2 prikken maar potdikkeme net die dag komen ze bij mij in huis alle kozijnen vervangen..... Dus ik moet maar eens gaan bellen.

Mijn pakje met lekkere dingen voor mijn gezin staat er meer dan 6 maanden en ik heb vandaag bijna alles kunnen wegfl..... vanwege de houdbaarheid. Jammer maar alles beter dan zieke mensen.

Nee echt, ze worden bedankt, die vleermuizen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1361 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 14 oktober 2020, 08:23

Thailand gaat het vaccin maken, ontwikkeld door Astrazeneca in Oxford. Goeie zaak en nu maar afwachten hoe e.e.a. gaat lopen. Hoe snel en hoe goed.....

https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN26X1GC

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1362 Bericht door godzilla » woensdag 14 oktober 2020, 14:00

Thailand is hopeloos op zoek naar rijke toeristen.
De chartervlucht met chinezen is niet gekomen, officieel omdat er administratie problemen waren...
Ergens anders lees je dan dat er gewoon geen aanvragers waren die met de voorwaarden wilden komen.

Nu hebben ze weer een oplossing, een speciale visa voor wie een condo van min 8 mln bath wil kopen.

Ze dromen hier...
:roll:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1363 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 14 oktober 2020, 21:50

Zag vanavond die Van Dissel op TV die weigerde vragen te beantwoorden of die mondlap wel resultaat heeft. Nee, daar zij we mee klaar, zei hij. Terwijl heel NL zich afvraagt wat we met die lap aan moeten zwijgt deze man die vet betaald wordt van onze belastingcenten. Een waardeloze reactie. Een schaamteloze daad zonder hersens.

De situatie in NL moet dringend aangepakt worden maar ja, NL-ers zijn str... eigenwijs en waarom zou ik, als 20-30-40-er me inhouden omdat 60- en ouder er aan dood kan gaan? IK wordt straks 74 en hou me gedeisd want ben risicogroep en blijf zoveel mogelijk binnen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1364 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 14 oktober 2020, 22:15

Tja, en de nieuwe regels betekenen dat Printen44 en ik geen Chinees meer kunnen eten. We dachten nog wel een goede daad te stellen tegen de overbevolking....

Maar 'afhalen' mag wel en het aardige is, een van de Chinezen in Sneek bezorgt het aan huis. Dus wij gaan op mijn verjaardag, 7 november, als ik met de taxi naar Sneek ben gereden (en ik heb als invalide ouwetje een taxikaart en betaal 24 cent de km dus 5 euro enkele reis), twee Chinezen opeten, ja, met sambal en loempia bij, en een flesje wijn neem ik wel van huis mee. Stellen we toch nog een goeie daad in deze sombere tijden.

Volgende keer gaan we Indisch eten. Dat jongt daar ook erg hard aan en over 10 tot 20 jaar zijn er meer daar dan in China..... En in Sneek zit een Himalaya restaurant.....

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1365 Bericht door printen44 » donderdag 15 oktober 2020, 10:29

erik-kuijpers schreef: woensdag 14 oktober 2020, 22:15 Tja, en de nieuwe regels betekenen dat Printen44 en ik geen Chinees meer kunnen eten. We dachten nog wel een goede daad te stellen tegen de overbevolking....

Maar 'afhalen' mag wel en het aardige is, een van de Chinezen in Sneek bezorgt het aan huis. Dus wij gaan op mijn verjaardag, 7 november, als ik met de taxi naar Sneek ben gereden (en ik heb als invalide ouwetje een taxikaart en betaal 24 cent de km dus 5 euro enkele reis), twee Chinezen opeten, ja, met sambal en loempia bij, en een flesje wijn neem ik wel van huis mee. Stellen we toch nog een goeie daad in deze sombere tijden.

Volgende keer gaan we Indisch eten. Dat jongt daar ook erg hard aan en over 10 tot 20 jaar zijn er meer daar dan in China..... En in Sneek zit een Himalaya restaurant.....
Zal zeker een fijne avond worden. Bij de Chinees, 2 minuten lopen van mijn huis, kan je afhalen, maar bezorgd ook thuis. En het eten van die Chinees is goed, erg goed. [$) [$) [$)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”