Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2897
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1801 Bericht door wpdl » maandag 07 juni 2021, 05:58

Beste sunbird

Kan er naast zitten daar niet van, maar de Heer M Vasbinder was huisarts denk niet dat die dat beroep als gepensioneerde hier uit mag voeren.
Hier zou je hem adviseur kunnen noemen lijk mij.

Zijn 'sterke mening' over Covid-19 is niet die van de massa en zeer persoonlijk afwijzend in behandeling.
Mag natuurlijk, maar denk dat als je als voormalig huisarts een wappie verhaal gaat ophangen dat je als luisteraar/lezer nog eens verder moet kijken.
De rest van zijn adviezen zullen zeker op ervaring en studie gebaseerd zijn.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1802 Bericht door Jim » maandag 07 juni 2021, 06:22

Ok, verkeerde dr. Maarten :mrgreen:
Dat maakt het alleen maar erger. Een huisarts zou beter moeten weten.
Ook vrij ernstig dat zo iemand zijn titel misbruikt en een platform krijgt om z'n gevaarlijke onzin te spuien.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1803 Bericht door erik-kuijpers » maandag 07 juni 2021, 07:39

Maarten Vasbinder is gepensioneerd huisarts met een brede ervaring en hij adviseert slechts maar wel op basis van jarenlang praktijk voeren. Tino Kuis is dat ook maar al veel langer met pensioen. Wat de statines betreft, Sunbird, de een verwerpt het, de ander zweert er bij. Ik gebruik symvastatine maar weet dat er mensen zijn die daar doodziek van worden....

Zijn mening over C19 is controversieel maar waarom mag dat niet? We hebben allemaal een eigen huisarts om na te vragen en discussie is gezond.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1804 Bericht door Joep » maandag 07 juni 2021, 08:15

Ben ik met je eens Erik, iedereen heeft recht op een eigen mening.
Dr Maarten is een gerespecteerd en veel gevraagd adviseur op Tblog.
Denk dat de mensen die hem advies vragen ook weten hoe hij in bepaalde zaken staat.
Als je het daar niet mee eens bent moet je niet om advies vragen.
Als je geen vertrouwen hebt in een arts moet je een ander zoeken.
Heb zelfs ook wel eens een medische kwestie aan hem voor gelegd en een prima advies gekregen.

Dat hij er een andere mening op na houdt dan sommige wensen is zijn goed recht.
En persoonlijk vind ik het een goede zaak om ook eens de andere kant van de medaille te horen uit de mond van een huisarts, is toch iets anders dan een dansleraar.
Ben ik het met hem eens, dat laten we maar in het midden.
Heb mijn 1e vaccinatie gehad en wacht met smart op mijn 2e, dan kan ik met een gerust hart weer naar TH.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2897
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1805 Bericht door wpdl » maandag 07 juni 2021, 09:07

Mensen die in de eerste lijn zitten zoals voormalig huisarts M vasbinder dienen dat met de grootste voorzichtigheid te vermelden hun eigen mening ,al helemaal als het grootste deel van de wereld die mening niet heeft.
En kant en klare methode hoe je het op de wappies methode kan oplossen lijken mij helemaal niet aan de orde

Mensen van vooral oudere generatie kijken vaak omhoog zogauw je dat soort titels heb en vergeten zelf hun mening te vormen.
Dat die gepensioneerd huisarts is is mij wel duidelijk vele mensen die om advies vragen aan hem duidelijk niet.

Het vermelden dat die Huisarts is dus schijnbaar praktiserend is staat ook zo op dat blog. HUISARTS
Fout fout fout zijn opgedane kennis in zijn praktiserende leven zal best wel voldoende geweest zijn hoewel ik ook van een vakantie dokter in Spanje zo mijn idee heb maar huisarts is die dus niet meer.
Het woordje voorheen zou op zijn minst erbij horen te staan.

De Heer Kuis ook voorheen huisarts laat het wel uit zijn hoofd om advies te geven op medisch gebied zelfs niet als je er stevig op aan stuurt.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1806 Bericht door Joep » maandag 07 juni 2021, 10:06

Dokter Maarten is nog steeds ingeschreven als arts in het BIG register.
DAt betekend dat ie nog steeds aan alle voorwaarden voldoet.
Degene die geen gebruik willen maken van zijn diensten moeten dat vooral niet doen
ik heb respect voor die man en dat ie een andere mening heeft als ik is voor mij geen reden om zijn kennis in twijfel te trekken.
Dat jij of wie dan ook een andere mening heeft is ook prima, maar dat schreeuw je toch ook niet van de daken over die dokter die je met een tas vol medicijnen naar huis stuurt bij een lichte griep of verkoudheid.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2897
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1807 Bericht door wpdl » maandag 07 juni 2021, 10:28

joep erg aardig dat je deze man uit de wind wil halen, maar denk dat je je zelf de status geeft die ik als 'oudere generatie' omschrijf.
Wat het BIG betreft,
Het BIG-inschrijfnummer dat aan iemand wordt toegekend, is een persoonlijk 11-cijferig nummer. Dit nummer is een uniek gegeven waarmee eenvoudig gecontroleerd kan worden of een zorgverlener ook daadwerkelijk bevoegd is om zijn beroep uit te oefenen. Om deze reden is het per 1 april 2019 voor BIG-geregistreerde zorgverleners verplicht hun BIG-nummer bekend te maken op plekken waar ook hun naam en beroep bekend worden gemaakt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan websites, brieven, facturen, e-mailondertekening en bordjes in wachtkamers. BIG-geregistreerde zorgverleners die zich voor 1 april 2019 niet actief naar buiten presenteerden op dit soort plekken, zijn niet verplicht dit vanaf 1 april 2019 wel te doen.

Een aantal paramedische beroepen valt onder artikel 34 van de wet BIG. Deze beroepen zijn privaatrechtelijk geregistreerd door de Stichting KwaliteitsRegister Paramedische Beroepen.

Beoefenaars van alternatieve geneeswijzen worden uitsluitend in het BIG-register geregistreerd wanneer zij tevens een van bovengenoemde beroepen uitoefenen.
Waar kan ik dat vinden op dat blog?
En niet ergens in de krochten nee op ieder bericht van die man zie het als de voordeur van zijn praktijk.

Voor de rest is het ook helemaal niet de bedoeling om deze man af te branden totaal niet, eenvoudige vragen en ja ook ik heb een mening niet alleen hij.
Voor de rest zijn onderbuik gevoelens geheel overbodig lijk mij.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1808 Bericht door Joep » maandag 07 juni 2021, 10:46

WPL, wat is de oudere generatie.
Ondergetekende is pas of zoals sommige zeggen al 57.

Wat betreft die BIG registratie, die is niet onbeperkt houdbaar

https://bit.ly/3gkROYy

Ik heb gewoon respect voor die man dat mensen geheel belangeloos helpt.
Zijn maar weinige die dat doen zonder dat daar een (geldelijke) beloning tegenover staat.
Kijk maar naar ons aller vriend Sywert, die heeft ook andere ideeën over belangeloos dan de gemiddelde Nederlander

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2897
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1809 Bericht door wpdl » maandag 07 juni 2021, 11:04

'Oudere generatie' is een vriendelijke uitdrukking voor mensen op leeftijd [soms] die de dokter burgemeester politie en weet ik veel van voor beroepen, maar gelijk hun gelijk geven bij twijfel.
O dominee vergeten.
Hier in Thailand met meerdere nationaliteiten wil men ook wel 'old school' noemen.

Die Swert is een oplichter klopt, maar heeft hier niets mee te maken.
Ik heb alleen zijn persoonlijke mening over Covid-19 en toelichting hoe dan wel te handelen benadrukt dat is niet correct voor een persoon in die functie,
De kreet huisarts klopt volgens mij ook niet ja in Nederland, maar niet in Thailand hoewel een website theoretisch moeilijk is, maar het is zijn woonland Thailand.
Als alles zo simpel is en duidelijk laat die dat toch even erbij zetten in zijn berichten.

Ik heb trouwens voor een ieder in de basis het zelfde respect todat..................nou ja die lijst ga ik hier niet invullen.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1810 Bericht door De Beweerder » maandag 07 juni 2021, 15:06

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1811 Bericht door jumbo » dinsdag 08 juni 2021, 00:25

IK ken geen verstandige mensen die hun puur persoonlijke medische problematieken voor een online arts uiteenzetten en dan vervolgens het advies opvolgen
Er zijn zoveel andere factoren die meespelen dat een persoonlijk bezoek en onderzoek een essentieel deel is van een diagnose en eventuele (medicatieve) adviezen
Zeer onverstandig om dat te doen van Maarten en ook van zij volgelingen... bezoek een arts en laat je degelijk informeren na een fysiek onderzoek
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2897
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1812 Bericht door wpdl » dinsdag 08 juni 2021, 00:54

:worshippy:

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1813 Bericht door De Beweerder » dinsdag 08 juni 2021, 03:37

Vaccine choice: Price of Moderna set by Thai Private Hospitals' Association https://bit.ly/2T57wyQ
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1814 Bericht door jumbo » dinsdag 08 juni 2021, 04:00

Mooie prijs, maar de timing is idd te traag, zeker als de plannen zijn om de 7 provincien open te gooien op 1 October..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1815 Bericht door De Beweerder » dinsdag 08 juni 2021, 04:27

Procedures for vaccine registration in Thailand

Foreign nationals are encouraged to register for COVID-19 vaccination through one of these methods:
(1) At hospitals where they have medical records,
(2) On registration platforms set by each province, or
(3) On the new platform, https://thailandintervac.com/, for foreign nationals who are 60 years and older, as well as people who have certain underlying diseases or conditions.

Please be informed that walk-in registration will not be available.

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”