Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1681 Bericht door Joep » donderdag 29 april 2021, 08:48

Leger is dusdanig uitgekleed dat ook daar weinig meer te halen valt.
Wordt tijd dat NL wat slimmer wordt en het Defensie budget opschroeft naar NAVO niveau
Dan kunnen uit dat budget mobiele ziekenhuizen worden aangeschaft.
Klinkt mooi naar de NAVO, maar belangrijker is dat er dan een goede back up is in tijden zo als nu.
Maar een veel groter probleem is om dan personeel te vinden en te behouden.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1682 Bericht door wpdl » donderdag 29 april 2021, 11:02

In 2009 hadden ze er geen problemen mee joep. :thumbsup:

Nieuwsuur • vr 22 januari,
nos.nl

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1683 Bericht door Joep » donderdag 29 april 2021, 11:31

wpdl schreef: donderdag 29 april 2021, 11:02 In 2009 hadden ze er geen problemen mee joep. :thumbsup:

Nieuwsuur • vr 22 januari,
nos.nl
Klopt, maar een aantal noodziekenhuizen (die nu eigenlijk nodig zijn) uit dse grond stampen is geen capaciteit voor.
Die paar mobiele ziekenhuisbedden die Defensie heeft zet niet echt zoden aan de dijk.
Dat is het gevolg van jaren op buitenlandse partners steunen bij uitzendingen/missies.
Wat is er mis mee om het Defensie budget te verhogen naar NAVO niveau en dan materiaal en mensen te verwerven die in een tijd als deze ingezet kunnen worden.
Doet de VS toch ook met hun National Guard, die drukt ook op de Defensiebegroting.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1684 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 29 april 2021, 14:02

QUARANTAINE WEER NAAR 15 DAGEN

Het Centre for Covid-19 Situation Administration, het adviesorgaan voor de regering, komt vandaag met een reeks aangescherpte maatregelen die ook gevolgen hebben voor buitenlanders die naar Thailand willen reizen. Zo wordt de verplichte quarantaine voor alle aankomsten in Thailand weer 14 dagen in plaats van 7-10 dagen voor volledig gevaccineerde buitenlanders.

Verder komen er meer Covid-19 controles, het aantal “donkerrode” zones wordt uitgebreid en het dragen van gezichtsmaskers buitenshuis wordt in het hele land verplicht.

CCSA-woordvoerder Taweesilp Visanuyothin zegt dat op 1 mei een einde komt aan de verkorte quarantaineperiodes van 7-10 dagen (een andere bron heeft het over 6 mei). Buitenlanders worden weer voor 15 dagen (14 nachten) opgesloten in hun hotelkamers en mogen deze alleen verlaten voor een medische behandeling of Covid-19-test.

Ook worden vanaf 1 mei zes provincies aangemerkt als donkerrode zones met maximale en strikte Covid-19 controle. Het zijn Bangkok, Chon Buri, Chiang Mai, Nonthaburi, Pathum Thani en Samut Prakan. Het aantal rode zones met maximale controle stijgt van 18 naar 45 provincies, terwijl de oranje controlezones zal dalen van 59 naar 26 provincies.

Zesentwintig provincies die tot oranje zones zijn verklaard, zijn Krabi, Kalasin, Chai Nat, Chumphon, Trat, Nakhon Nayok, Nakhon Phanom, Nong Khai, Bung Kan, Buri Ram, Phangnga, Phayao, Phrae, Mukdahan, Mae Hong Son, Yasothon, Loei, Sakon Nakhon, Satun, Samut Songkhram, Sing Buri, Surin, Nong Bua Lam Phu, Uttaradit, Uthai Thani en Amnat Charoen.

In alle zones meoten mensen een gezichtsmasker dragen als ze naar buiten gaan. Boetes zullen worden uitgedeeld, maar deze zullen niet direct heel zwaar zijn.

In het hele land zijn uitgaansgelegenheden en scholen gesloten. Winkelcentra mogen tot 21.00 uur open zijn met een beperkt aantal bezoekers, promotie-evenementen zijn niet toegestaan. Feesten worden verboden.

In donkerrode provincies mogen mensen hun zone niet verlaten, tenzij het strikt noodzakelijk is. In de rode zones is dineren toegestaan ​​tot 21.00 uur en tot 23.00 uur in de oranje zones, zonder verkoop of consumptie van alcoholische dranken. In rode zones kunnen restaurants tot 23.00 uur bestellingen voor afhalen aannemen.

Gemakswinkels zoals 7-Eleven en Familymart mogen in de donkerrode en rode zones open tussen 04.00 en 23.00 uur. De beperking is niet van toepassing in oranje zones.

Bron BKK Post
Tekst in dank geleend van T-landblog.nl

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1685 Bericht door jomel17 » donderdag 29 april 2021, 14:16

Ja Erik, vanmiddag reed de politie over de markt om via luidsprekers mensen te waarschuwen voor de boete's.
En dit allemaal dank zij die rijke stinkerds in BKK die daar zonodig een paar dure hoerenclubs moesten bezoeken.
Daar komt volgens mij deze derde en hevigste tot nu toe golf vandaan.
En Anutin maar zeggen dat het niet aan de Thai ligt ..
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1686 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 29 april 2021, 14:27

Ja, Jomel17 Jos, die rijke stinkerds toch! Dat zal best meegeholpen hebben maar vergeet de illegale
grensoverschrijding niet.

Je weet wat in Myanmar aan de hand is en duizenden Karen houden zich op in de bossen net over de grens bij Mae Hong Son in het verre noordwesten. Natuurlijk vindt daar uitwisseling plaats met Thaise hulporganisaties en Thaise militairen. Thaise ambtenaren van douane en politie varen daar ter controle over de Salween (zonder een marineboot, ze zijn al door de Thatmadaw (leger) van Myanmar beschoten) en die hebben contact met vluchtelingen.

Thailand heeft ook al opvangkampen langs de grens voor Myanmaranen elders langs de Salween en langs de toegankelijke grens (dicht bos) in en ten zuiden van de provincie Tak. De grensregio Phetchaburi en Prachuap Khiri Khan is ook 'lek'.

Tel voorts mee dat het vaccineren nog lang niet op peil is en men met songkran vrij mocht reizen... Nee, die witneuzen hebben het weer gedaan... Maar dat is Thais gedrag: wij Thais verspreiden dat niet....

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1687 Bericht door Adrie » donderdag 29 april 2021, 16:50

Vandaag in NL in het nieuws dat een groep van een bepaald bouwjaar de uitnodiging te vroeg heeft ontvangen.

Laat ik nou net in die groep vallen,

En voor driver>> bij jou stond er in de brief wat voor een vacin gebruikt zou worden.
Nou dat staat er bij mij in die brief helemaal niet in, alleen dat je een afspraak kan maken,
Dus eerst maar eens bellen wat ze me in mun donder willen spuiten.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1688 Bericht door Adrie » donderdag 29 april 2021, 17:09

Nou maar eens gebeld, en gelijk de afspraak 10-5 de 1e en 14-6 de 2e.

Op de vraag van mij met welk vacin er gevacineerd zou worden schoot de mevrouw spontaan in de lach :mrgreen:

Met gelijk daar achteraan, met Pfizer [|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1689 Bericht door driver » donderdag 29 april 2021, 17:58

Adrie schreef: donderdag 29 april 2021, 17:09 Nou maar eens gebeld, en gelijk de afspraak 10-5 de 1e en 14-6 de 2e.

Op de vraag van mij met welk vacin er gevacineerd zou worden schoot de mevrouw spontaan in de lach :mrgreen:

Met gelijk daar achteraan, met Pfizer [|)
Bij mij stond in de brief Astra Zeneca.
Jij Phizer.. Ik niet dus weet nog steeds niet wat ik doe bij een volgende oproep.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1690 Bericht door Joep » donderdag 29 april 2021, 18:48

Heb gelukkig ook die verkeerd verzonden brief gehad voor bwjr 1963
's Ochtends gebeld en kreeg te horen dat ik geen afspraak mocht maken omdat die brieven niet verzonden hadden mogen worden. Meer wist hij ook niet te vertellen en wist ook niet wanneer wel.
Meteen boze mail naar RIVM natuurlijk.
's Middags dacht ik bij mezelf, probeer het nog een keer en toen mocht ik wel een afspraak maken.
8 mei en 12 juni mag ik de spuit halen.
Krijg ook Pfizer, maar dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit.
Laat meteen mijn vaccinatieboekje invullen en ga aan de slag met mijn visum aanvraag.
Lang genoeg weer in Nederland geweest.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1691 Bericht door De Beweerder » vrijdag 30 april 2021, 01:09

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1692 Bericht door De Beweerder » zondag 02 mei 2021, 07:10

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1693 Bericht door De Beweerder » maandag 03 mei 2021, 02:30

Afbeelding


App is in reparatie, ik denk dat het te druk was voor de landelijke afspraak balie voor het gratis vaccin.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1694 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 05 mei 2021, 07:11

Corona kruipt verder. Of vliegt het verder? De 'India' variant en de gewone C19 kruipen steeds meer door het Aziatische continent; ik lees dat in Laos ook de paniek toeslaat. Bhutan en regio zijn ook al aan de beurt. Ben benieuwd hoe het in China is maar dat land heeft thans als standpunt dat het bedwongen is en dan hoor je er niks meer van....

https://www.hindustantimes.com/world-ne ... 37375.html

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1695 Bericht door De Beweerder » woensdag 05 mei 2021, 08:32

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”