Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1666 Bericht door RuudThai » maandag 26 april 2021, 03:28

jumbo schreef: maandag 26 april 2021, 01:06

Dan de totaal verkeerde insteek om ouderen eerst te helpen. Dat zijn de mensen met het meeste geduld en de minste bijdrage aan de economie...

Jongeren en werkenden hadden eerste gemoeten, simpel. Ongeduldig maar ook een bijdrage aan de herstellende economie en forensen...

Maar vaccinaties?? ho maar.... In en in triest
Volkomen foute gedachtengang, heer jumbo, om eerst de jongeren en de werkenden te gaan vaccineren.
Dan kies je puur voor de economie en niet voor de bescherming van mensenlevens. Zoals bijv. ook de Braziliaanse president Bolsanaro dacht en je ziet de rampzalige gevolgen daar.

Bovendien is duidelijk aangetoond dat ouderen veel zieker worden dan jongeren en veel vaker moeten worden opgenomen in een ziekenhuis. En daarmee de zorg belasten en de uitvaartverzorging....

De Thaise regering heeft zwaar gefaald met het aankoopbeleid van vaccins. Ze hebben gedacht met hun draconische maatregelen t.a.v. het inkomend personenverkeer het virus buiten de deur te houden en dat is enige tijd gelukt maar nu is het virus niet meer tegen te houden..
De eerste echte golf komt er nu aan en zal duizenden doden opleveren.... 🎚️🎚️🎚️⚰️⚰️⚰️

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1667 Bericht door jumbo » maandag 26 april 2021, 03:48

RuudThai schreef: maandag 26 april 2021, 03:28
jumbo schreef: maandag 26 april 2021, 01:06

Dan de totaal verkeerde insteek om ouderen eerst te helpen. Dat zijn de mensen met het meeste geduld en de minste bijdrage aan de economie...

Jongeren en werkenden hadden eerste gemoeten, simpel. Ongeduldig maar ook een bijdrage aan de herstellende economie en forensen...

Maar vaccinaties?? ho maar.... In en in triest
Volkomen foute gedachtengang, heer jumbo, om eerst de jongeren en de werkenden te gaan vaccineren.
Dan kies je puur voor de economie en niet voor de bescherming van mensenlevens. Zoals bijv. ook de Braziliaanse president Bolsanaro dacht en je ziet de rampzalige gevolgen daar.

Bovendien is duidelijk aangetoond dat ouderen veel zieker worden dan jongeren en veel vaker moeten worden opgenomen in een ziekenhuis. En daarmee de zorg belasten en de uitvaartverzorging....

De Thaise regering heeft zwaar gefaald met het aankoopbeleid van vaccins. Ze hebben gedacht met hun draconische maatregelen t.a.v. het inkomend personenverkeer het virus buiten de deur te houden en dat is enige tijd gelukt maar nu is het virus niet meer tegen te houden..
De eerste echte golf komt er nu aan en zal duizenden doden opleveren.... 🎚️🎚️🎚️⚰️⚰️⚰️
Dat is inderdaad mijn gedachtengang want zonder economie en inkomen gaat iedereen er uiteindelijk aan

Ouderen blijven thuis en kunnen zichzelf isoleren.... de werkenden niet
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1668 Bericht door wpdl » maandag 26 april 2021, 04:50

Op kort termijn gaan de commerciële spuiten komen en mag hopen met verlenging [nog een tien miljoen extra bovenop de eerste tien]
Vermoed dat die in no-time op zijn vele bedrijven zullen niet twijfelen om hun hele personeelsbestand te laten vaccineren.
De buitenlanders die dat willen mogen achteraan aan sluiten of tussen door de hiso misschien wel voorop.
Iedereen moet het recht hebben op een vaccinatie maar diegene die niet willen wachten op eventueel indien mogelijk zouden wij kunnen overwegen om bla bla bla mogen hun keus zelf maken.

Niet commerciële spuiten eerste zijn ziekenhuis personeel en daarna Och denk dat het op jumbo zijn gewenste manier gaat.
Isoleren is een utopie, maar minimaliseren zoals men nu met deze regels probeert, hoop het.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1669 Bericht door jumbo » maandag 26 april 2021, 04:58

wpdl schreef: maandag 26 april 2021, 04:50 Op kort termijn gaan de commerciële spuiten komen en mag hopen met verlenging [nog een tien miljoen extra bovenop de eerste tien]
Vermoed dat die in no-time op zijn vele bedrijven zullen niet twijfelen om hun hele personeelsbestand te laten vaccineren.
De buitenlanders die dat willen mogen achteraan aan sluiten of tussen door de hiso misschien wel voorop.
Iedereen moet het recht hebben op een vaccinatie maar diegene die niet willen wachten op eventueel indien mogelijk zouden wij kunnen overwegen om bla bla bla mogen hun keus zelf maken.

Niet commerciële spuiten eerste zijn ziekenhuis personeel en daarna Och denk dat het op jumbo zijn gewenste manier gaat.
Isoleren is een utopie, maar minimaliseren zoals men nu met deze regels probeert, hoop het.
Ik denk dat het de slimste manier is gewoon zoals gezegd omdat werkenden/jongeren a) een positieve bijdrage leveren aan de economie/maatschappij b) isoleren voor ouderen eenvoudiger gaat c) jongeren een gedachtengang hebben
waarin risco's niet zwaar wegen. Globaal (!) is die trend verkeerd ingezet. Nu zijn alle oudjes gevaccineerd maar het virus heeft nog steeds vrij verkeer, collectieve immuniteit heeft weinig succes met gevaccineerde thuiszitters

Maar het is slechts mijn mening en ik snap dat er andere invalshoeken zijn, vooral van de ouderen :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1670 Bericht door De Beweerder » maandag 26 april 2021, 07:33

https://thethaiger.com/coronavirus/covi ... d-8-deaths

wat mij opvalt in de foto is dat je met corona veelal zittend in bed moet zijn?
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1671 Bericht door paknampo » dinsdag 27 april 2021, 07:39

Ben ook wat huiverig met dat vaccineren.
Ook ik neem een vaccinatie alleen om wellicht gemakkelijker te reizen.

Krijg over 2 weken de 1e en in juni de 2e.
Geen Astra maar Pfizer daar heb ik wel vertrouwen in :giggle:

De blauwe pilletjes werken tenslotte ook uitstekend :Whistle:

Zou 1 juni naar Thailand afreizen, ticket voor de 5e X geannuleerd🤷‍♂️
Blijf stug vol houden, eens kunnen we weer reizen :clap:

Gr.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1672 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 27 april 2021, 08:50

Kreeg een aardige tekst van Vliegwinkel waar ik al 30+ jaar mijn tickets koop.

Men vertelt wat over de prikjes en de voorwaarden van enkele landen al staat Thailand er niet bij. Ze adviseren overigens om de voorwaarden per land op de sites van die landen na te kijken en dat lijkt me een goeie tip.

https://www.vliegwinkel.nl/reisgids/het ... 4ec3b40d9b

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1673 Bericht door wpdl » dinsdag 27 april 2021, 12:54

Het komt dichterbij langzaam maar ............................
Heb er nog vertrouwen in dat het hier te overzien blijft de maatregelen worden goed opgevolgd overdag zo te zien.
In de duisteren uren heb ik geen zicht op ;)

Bangkokpost

Dit zou een geschenk uit het heelal zijn natuurlijk.
Zouden Driver Arie en Adrie erg gelukkig mee zijn [ en ik ook natuurlijk samen met vele miljarden mensen].

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1674 Bericht door Adrie » dinsdag 27 april 2021, 17:19

Dit zou een geschenk uit het heelal zijn natuurlijk.
Zouden Driver Arie en Adrie erg gelukkig mee zijn [ en ik ook natuurlijk samen met vele miljarden mensen].
Ach de afgelopen 14 maanden ben ik in Duitsland Belgie Frankrijk Polen Tjechie Slowakije en Hongarije geweest, dus heb redelijk kunnen reizen :mrgreen:

Tja Chauffeur he, lijkt erop dat die geen corona kunnen krijgen, want ja transport moet wel door anders komt de
hele economie stil te staan.

Maar zonder gekheid, gewoon opletten en je aan de regels>> lees zoveel mogelijk afstand houden.

Ben een week of 4 wel ff snipverkouden geweest, en heb dat dan toch ook van iemand opgelopen?
Heb een test gedaan welke negatief was dus kon gewoon doorwerken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1675 Bericht door driver » woensdag 28 april 2021, 05:43

wpdl schreef: dinsdag 27 april 2021, 12:54 Het komt dichterbij langzaam maar ............................
Heb er nog vertrouwen in dat het hier te overzien blijft de maatregelen worden goed opgevolgd overdag zo te zien.
In de duisteren uren heb ik geen zicht op ;)

Bangkokpost

Dit zou een geschenk uit het heelal zijn natuurlijk.
Zouden Driver Arie en Adrie erg gelukkig mee zijn [ en ik ook natuurlijk samen met vele miljarden mensen].
Een pil is wel handig denk ik ja. Vandaag zou er toch een Europees overleg of besluit zijn over vaccinatie paspoort?.
Adrie.. Jij komt nog ergens ja als chauffeur.
Ik moet het tot nu toe doen met 1 dag Eifel en eergisteren gewerkt in Oudenaarde in België.
Gisteren met de motor in België gereden. Zit nu in Hotel in Mechelen in Zuid Limburg. Ga straks denk ik ffe naar Luxemburg en daar wat rond rijden. Terrassen zijn daar overdag open hoorde ik van iemand uit onze motor groep. Die is er ook net van terug.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1676 Bericht door wpdl » woensdag 28 april 2021, 06:12

Mensen in acht provincies worden aangemoedigd om 's nachts hun woningen niet te verlaten om te voorkomen dat Covid-19 zich verder verspreidt,
kondigde het ministerie van Binnenlandse Zaken dinsdag aan op haar @prmoithailand Facebook-pagina.

‘Zachte’ avondklok in acht provincies

De acht provincies zijn:

1. Trang, van 22.00 uur tot 03.00 uur

2. Nonthaburi, 21.00 uur tot 04.00 uur

3. Beung Kan, 23.00 uur tot 04.00 uur

4. Pathum Thani, 21.00 uur tot 04.00 uur

5. Songkhla, 22.00 uur tot 04.00 uur

6. Samut Prakan, 21.00 uur tot 04.00 uur

7. Samut Sakhon, 23.00 uur tot 04.00 uur

8. Surat Thani, 22.00 uur tot 04.00 uur.

Thailand zag 2.179 nieuwe gevallen en 15 doden op dinsdag, het hoogste aantal sinds de komst van Covid-19.
Het aantal bevestigde gevallen in het land is gestegen tot 59.687, met 33.551 personen die herstellen en worden ontslagen, 25.973 patiënten die nog steeds in het ziekenhuis liggen en 163 overlijden.

Gepubliceerd: 28 april 2021

Door:
THE NATION

O en zo echt een masker opzetten al is het maar voor je knip :(

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1677 Bericht door jumbo » donderdag 29 april 2021, 01:01

"aangemoedigd om 's-nachts hun woning niet te verlaten", is dat een vrijwillige curfew?

Ik denk dat regering beseft dat ze zwaar mis zitten met hun verwachtingen dat alles wel los zo lopen gezien de redelijke nummers eerder dit jaar
Geen haast met vaccinaties, verkeerde insteek over prioriteiten en het virus heeft vrij spel onder de pilaren van de economie; de werkenden
Paar honderdduizend thuis zittende oudjes zijn gevaccideerd, dat schiet lekker op...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1678 Bericht door wpdl » donderdag 29 april 2021, 01:15

Thaise manier om je te vertellen dat je moet.........................

Dat ze stevig misgekleund hebben met ook hun beleid hebben ze vermoedelijk wel door.
Op hoop van zegen dan,met vaccinatie in de komende maanden al dan niet gratis.

Wat cijfertjes dan maar The nation

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1679 Bericht door brake0345 » donderdag 29 april 2021, 05:11

jumbo schreef: donderdag 29 april 2021, 01:01 verkeerde insteek over prioriteiten en het virus heeft vrij spel onder de pilaren van de economie; de werkenden
Paar honderdduizend thuis zittende oudjes zijn gevaccideerd, dat schiet lekker op...
Hier zijn de officiële cijfers;
Afbeelding

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1680 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 29 april 2021, 07:30

Weet niet of jullie de ontwikkelingen elders ook volgen maar India begint een C19 ramp te worden groter dan de USA.

De zuurstof is op! Dan lees je dat mensen er naar lucht liggen te happen, uiteraard vooral de armsten, en de openbare crematies gewoon op straat nemen al toe. Vandaag een artikel over transport van vloeibare zuurstof uit Thailand en uit Dubai naar India. In delen van de wereld mogen geen vluchten uit India meer binnen....

https://www.livemint.com/companies/news ... 37530.html

In NL wordt het draaiboek voor 'code zwart' voorbereid. Bij code zwart zijn de IC's vol en gaat de medische staf bepalen wie op de IC mag en wie niet, dus wie een kans krijgt en wie dood moet gaan. Zelfs LOTEN wordt al genoemd.

De vakanties komen er aan, ook die van medisch personeel. Tja, wie durft het hen te ontzeggen? Ben benieuwd of het leger mensen heeft om in te vallen, als die dat al niet doen...

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”