Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1636 Bericht door erik-kuijpers » maandag 19 april 2021, 07:39

Zorgen in Thailand over het aantal C19 bedden. Dit lees ik niet graag.....

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... d-shortage

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1637 Bericht door De Beweerder » maandag 19 april 2021, 09:26

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1638 Bericht door wpdl » maandag 19 april 2021, 10:31

Het gaat weer van dik hout.
Nu nog eens even rapper gaan inenten.


47 provincies voeren de verplichte quarantaine van 14 dagen opnieuw in


Zevenenveertig provincies hebben opdracht gegeven aan reizigers uit andere gebieden om 14 dagen in quarantaine te worden geplaatst, zei het ministerie van Binnenlandse Zaken zondag.

De 47 provincies zijn:

Noord (15 provincies)

Kamphaeng Phet; Chiang Mai; Tak; Nan; Phayao; Phetchabun; Phrae; Lamphun; Uthai Thani; Nakhon Sawan; Uttaradit; Phitsanulok; Phichit; Sukhothai; Lampang

Centraal, West en Oost (5 provincies)

Chainat; Saraburi; Singburi; Lopburi; Nakhon Nayok

Noordoost (15 provincies)

Chaiyaphum; Nakhon Phanom; Bueng Kan; Buri Ram; Maha Sarakham; Mukdahan; Yasothon; Sakon Nakhon; Nong Khai; Nong Bua Lamphu; Amnat Charoen; Udon Thani; Khon Kaen; Ubon Ratchathani; Surin

Zuid (12 provincies)

Chumphon; Trang; Narathiwat; Pattani; Phang Nga; Songkhla; Satun; Ranong; Nakhon Si Thammarat; Krabi; Surat Thani; Phatthalung


Bron The Nation

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1639 Bericht door Adrie » maandag 19 april 2021, 18:35

Als je het lijstje van de prijzen bekijkt staat Astra met stip op 1 kostprijs 1,78.

Nou ik heb wel 50 euro over pp voor een betrouwbaar vacin, dus ik ben absolut niet tegen.
Woon en kom ook niet uit de biblebelt en ben een rasechte Brabander die zogoed als nooit in de kerk komt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1640 Bericht door driver » maandag 19 april 2021, 19:48

Adrie schreef: maandag 19 april 2021, 18:35 Als je het lijstje van de prijzen bekijkt staat Astra met stip op 1 kostprijs 1,78.

Nou ik heb wel 50 euro over pp voor een betrouwbaar vacin, dus ik ben absolut niet tegen.
Woon en kom ook niet uit de biblebelt en ben een rasechte Brabander die zogoed als nooit in de kerk komt.
Adrie.. Punt is dat er nog of misschien nooit een vaccin is of komt wat we zelf willen kopen.
Betrouwbaar is ook het bekende wel of niet verhaal hier en elders. Ik woon tegen de biblebelt aan maar doe niks met het geloof.
Oftewel : Astra is mijn enigste mogelijk.
Thats it.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1641 Bericht door Adrie » dinsdag 20 april 2021, 07:11

Betrouwbaar is ook het bekende wel of niet verhaal hier en elders. Ik woon tegen de biblebelt aan maar doe niks met het geloof.
Oftewel : Astra is mijn enigste mogelijk.
Thats it.

Heb een paar collega,s uit die omgeving van jou, eentje vertelde me dat als hij toevalig zaterdag,s
te laat terug is, dat hij op zondag vanuit Barneveld naar Ede moet om naar een supermarkt te kunnen.

Ik doe er ook niets mee, het enige is dat de werkgever niet wil dat er op zondag gewerkt word.
Maar zou het eens een keer voor komen dat het gunstiger is om op zondag te vertrekken , dan doe ik dat
toch vanaf de standplaats hier in Brabant, en dan is dat ook niet zoeen probleem.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1642 Bericht door De Beweerder » dinsdag 20 april 2021, 09:23

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1643 Bericht door De Beweerder » dinsdag 20 april 2021, 15:28

Vaccinatie soap zet door:

Ook Janssen heeft volgens EMA extreem zeldzame, maar ernstige, bijwerking
https://www.nu.nl/coronavirus/6128715/o ... rking.html
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1644 Bericht door jumbo » woensdag 21 april 2021, 01:52

https://www.biomaatschappij.nl/bericht/ ... -of-laten/

De griepprik: doen of laten?
Oudere mensen kunnen ernstig ziek worden door griep en aan de gevolgen overlijden. Omdat de griep jaarlijks honderdduizenden Nederlanders treft, is de totale sterfte en ziektelast groot. De overheid biedt alle Nederlanders van 60 jaar en ouder jaarlijks een gratis vaccinatie tegen griep aan: de griepprik. Dit op advies van de Gezondheidsraad die alle overwegingen om al dan niet te vaccineren aan te bieden heeft afgewogen in haar adviesrapport ‘Grip op Griep’ uit 2014. Kort samengevat: de voordelen voor de bevolking van minder ziekte en sterfte rechtvaardigen de kosten voor de aankoop van het vaccin en de distributie.

Iedereen boven de 60 jaar moet zelf afwegen of hij of zij de griepprik wil krijgen. Om deze beslissing zo goed mogelijk en overwogen te maken, hebben we de relevante wetenschappelijke gegevens hier op een rij gezet. Wat zijn de voor- en nadelen van een griepprik?


Overal maar mee stoppen dan...
Schrik reacties van een regering die geen idee heeft wat ze doen

Politici naast een economie ook geen ziekhuis laten runnen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1645 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 21 april 2021, 06:06

Het vaccin wordt wereldwijd als oplossing gezien om de zorg te ontlasten. Ik kan me niet voorstellen dat er niets van waar is anders zou het niet wereldwijd gedaan worden. Aan de andere medicatie die nu wordt genoemd voor C19 kleven ook bezwaren dus je wordt door de hond of door de kat gebeten....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1646 Bericht door jumbo » woensdag 21 april 2021, 07:22

erik-kuijpers schreef: woensdag 21 april 2021, 06:06 Het vaccin wordt wereldwijd als oplossing gezien om de zorg te ontlasten. Ik kan me niet voorstellen dat er niets van waar is anders zou het niet wereldwijd gedaan worden. Aan de andere medicatie die nu wordt genoemd voor C19 kleven ook bezwaren dus je wordt door de hond of door de kat gebeten....
Wat ik probeerde aan te geven, maar ik weet niet of je daarop reageerde, is het feit dat iedere vaccinatie slachtoffers eist en het dus een 'normale bijzaak' is.
De verantwoordelijken hadden die informatie mee moeten nemen in de presentaties en dan was er heel wat minder geageer tegen de vaccinatie en/of gevolgen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1647 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 21 april 2021, 07:52

Pillen hebben ook bijwerkingen; lees de bijsluiter van paracetamol maar eens. Het aantal gevallen is beperkt maar ze zijn er wel. In de C19-vaccin-presentatie is dat niet direct vermeld maar pas nadat het optrad. Dat is vervelend en wordt nu terecht aan de overheid tegengeworpen.

Overigens zijn bepaalde bijwerkingen normaal voor een vaccin. Neem je het buiktyfus vaccin dan is de kans levensgroot dat je een avond koorts krijgt omdat het lijf antistoffen gaat aanmaken. Al is een bloedklonter wel van een andere orde....

We zijn niet allemaal op dezelfde manier in elkaar gezet, Jumbo! Da's maar goed ook... En daarom reageert niet iedereen gelijk op een prik.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1648 Bericht door Adrie » woensdag 21 april 2021, 15:43

erik-kuijpers schreef: Aan de andere medicatie die nu wordt genoemd voor C19 kleven ook bezwaren dus je wordt door de hond of door de kat gebeten....
erik-kuijpers, even hard gezegd>> als jij morgen aan C19 komt de overlijden door een verkeerde injectie zal er bij mij geen traan vloeien.
Want we kennen elkaar niet persoonlijk
Bij jou ook niet als het mij zou overkomen, dus vind ik dat eenieder zelf mag beslissen wat voor een injectie die wil.

En als je een ander merk wil dan word aangeboden, dan zelf voor de kosten opdraaien.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1649 Bericht door Joep » woensdag 21 april 2021, 17:04

Adrie schreef: woensdag 21 april 2021, 15:43 En als je een ander merk wil dan word aangeboden, dan zelf voor de kosten opdraaien.
Denk dat dat op termijn ook wel gaat komen, als een ieder via het Rijksvaccinatieprogramma zijn/haar kans heeft gehad.

En dan opdraaien voor de kosten, denk dat je je daar in ook kunt vergissen. Kan zo maar € 100 worden of meer als de farmaceuten geld hebben geroken.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1650 Bericht door Adrie » woensdag 21 april 2021, 17:25

Joep schreef: woensdag 21 april 2021, 17:04
Adrie schreef: woensdag 21 april 2021, 15:43 En als je een ander merk wil dan word aangeboden, dan zelf voor de kosten opdraaien.
Denk dat dat op termijn ook wel gaat komen, als een ieder via het Rijksvaccinatieprogramma zijn/haar kans heeft gehad.

En dan opdraaien voor de kosten, denk dat je je daar in ook kunt vergissen. Kan zo maar € 100 worden of meer als de farmaceuten geld hebben geroken.
Wij zijn een volk dat zelf keuzes kam maken en ook maakt.

Als ik morgen naar de Mercedes dealer stap en een nieuw Mercedes koop dan is da mijn keuze
Maar ik rij een Nissan Almera 2001 en voor mijn vrouw heb ik 5 jaar geleden een VW cross polo gekocht 2006 en
dat is eigen keuze, want beiden rijden nog goed en die polo loopt hooguit 8000 km per jaar.
en die Nissan is mijn karretje en rij daar elke morgen hier 1200 meter verderop naar mun werk :mrgreen:

Al gaat dat vaccin me 500 dus 2 maal is 1000 kosten, of ik kan voor 5 euro per stuk Astra kopen wat niet betouwbaar
is dan betaal ik toch lachend die 1000, tis maar geld hoor.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”