Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1831 Bericht door genesis » dinsdag 22 juni 2021, 03:20

Dan is het misschien een idee om mijn schoonmoeder te laten vaccineren, zal het er eens met de 'directie' over hebben, bedankt voor je informatie Jumbo :thumbsup:

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1832 Bericht door jumbo » dinsdag 22 juni 2021, 06:58

Het lijkt erop dat het wat georganiseerder gaat up-country in kleine gemeenschappen waar men wel volgens leeftijd en risico te werk gaat
Overigens ben ik zelf van mening dat werkenden met een conrtributie aan economie prioriteit zouden moeten hebben.....waaronder ikzelf :D :Whistle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1833 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 22 juni 2021, 07:06

Mijn partner is nog niet aan de beurt en is al in de 60. Maar er is ergens een datum geprikt. Pleegzoon is 18 en zal nog wat moeten wachten. Maar ik zag ze laatst bij Skype en men heeft thuis ook de mondlap om..... :giggle:

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1834 Bericht door De Beweerder » dinsdag 22 juni 2021, 09:05

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1835 Bericht door wpdl » dinsdag 22 juni 2021, 09:45

Prettig voor die mensen maar een foute keuze.
Een nog grotere chaos met de regels en een excuus voor de Thaise overheid om tegen iedere buitenlander te zeggen '"Ga maar naar je eigen Ambassade"
55 PLus :giggle: wees dan ook een beetje eerlijk tegen AL je burgers met die Franse nationaliteit.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1836 Bericht door jomel17 » dinsdag 22 juni 2021, 14:29

erik-kuijpers schreef: dinsdag 22 juni 2021, 07:06 Mijn partner is nog niet aan de beurt en is al in de 60. Maar er is ergens een datum geprikt. Pleegzoon is 18 en zal nog wat moeten wachten. Maar ik zag ze laatst bij Skype en men heeft thuis ook de mondlap om..... :giggle:
Ik woon op een markt net buiten Khon Kaen en hier lopen zelfs de peuters van 2/3 jaar met een mondlapje rond.
Ik vind trouwens dat de mensen hier zich netjes aan die regels houden, wij wonen bij een druk kruispunt en meer dan 99% draagt het kapje...
Bij sommige kraampjes hangt zelfs een mededeling dat mensen zonder kapje niet geholpen worden.
หลงรัก

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1837 Bericht door Adrie » dinsdag 22 juni 2021, 15:18

erik-kuijpers schreef: dinsdag 22 juni 2021, 07:06 Mijn partner is nog niet aan de beurt en is al in de 60. Maar er is ergens een datum geprikt. Pleegzoon is 18 en zal nog wat moeten wachten. Maar ik zag ze laatst bij Skype en men heeft thuis ook de mondlap om..... :giggle:


Sjaa je ziet af en toe nog wel eens een auto rijden waar iemand alleen in zit met zoeen mondkapje op :cheesy:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1838 Bericht door KhunSugar » dinsdag 22 juni 2021, 20:21

Adrie schreef:
erik-kuijpers schreef: dinsdag 22 juni 2021, 07:06 Mijn partner is nog niet aan de beurt en is al in de 60. Maar er is ergens een datum geprikt. Pleegzoon is 18 en zal nog wat moeten wachten. Maar ik zag ze laatst bij Skype en men heeft thuis ook de mondlap om..... :giggle:


Sjaa je ziet af en toe nog wel eens een auto rijden waar iemand alleen in zit met zoeen mondkapje op :cheesy:
Afbeelding

[emoji40]


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1839 Bericht door Herbergier » woensdag 23 juni 2021, 02:33

Hier in Muaeng Buriram verloopt het vaccinatie programma nog steeds zeer vlot, voor het racecircuit wordt sinds 13 mei gratis het Sinovac vaccin gevaccineerd, zonder afspraak maar met lange wachttijden want het is daar erg druk, ook buitenlanders zijn daar welkom om gratis gevaccineerd te worden, het enige probleem is dat alle formulieren die je moet invullen in de Thaise taal zijn, dus moet je iemand meenemen die de taal machtig is.
Er zijn daar nu zelfs al veel mensen voor de 2e maal gevaccineerd, een paar van mijn Nederlandse vrienden hier hebben daar ook al hun 2e vaccinatie gehad.

Ik zelf sta ingeschreven bij het staatsziekenhuis van Buriram en heb mij daar half mei door mijn vrouw via een app in laten schrijven voor een afspraak, deze afspraak was op 8 juni om 10:00 uur en op vertoon van mijn ziekenhuispasje en mijn roze ID-card werd ik met het AstraZeneca vaccin gevaccineerd, het ging er daar zeer relaxed en professioneel aan toe, terwijl ze daar pas een dag eerder met vaccineren waren begonnen, ik stond binnen twee uur weer buiten, eind augustus volgt mijn tweede vaccinatie.

Gisteren zijn hier in het staatsziekenhuis van Buriram de zoon van mijn vrouw en zijn vriendin gratis gevaccineerd, zij wonen normaal in Korat, maar mijn vrouw had ze hier via de app in het ziekenhuis ingeschreven.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn vrouw hier in Buriram een redelijk goede baan op het gerechtshof heeft en daardoor misschien wel een beetje voorrang krijgt, maar soms heb je hier wel eens een kruiwagen nodig om iets te bereiken.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1840 Bericht door sunbird » donderdag 24 juni 2021, 06:31

Ook in Mahasarakham loopt het vlot, zoals eerder geschreven zou ik een vaccinatie krijgen
Op 1 juli , maar wij werden gisteren gebeld, dat wij vandaag konden komen.
Het was erg druk maar goed georganiseerd, 1 uur later stonden we weer op straat, en nu wachten op de tweede prik .
Dus je ziet maar ,dat het ook best goed kan gaan in Thailand [|)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1841 Bericht door jumbo » donderdag 24 juni 2021, 08:48

sunbird schreef: donderdag 24 juni 2021, 06:31 Ook in Mahasarakham loopt het vlot, zoals eerder geschreven zou ik een vaccinatie krijgen
Op 1 juli , maar wij werden gisteren gebeld, dat wij vandaag konden komen.
Het was erg druk maar goed georganiseerd, 1 uur later stonden we weer op straat, en nu wachten op de tweede prik .
Dus je ziet maar ,dat het ook best goed kan gaan in Thailand [|)
Uitzonderingen bevestigen de regel :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1842 Bericht door De Beweerder » donderdag 24 juni 2021, 09:14

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1843 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 24 juni 2021, 09:24

Nou, mijn partner heeft de prik dan gehad. Een foto er bij ook nog op facebook. En ze is er mee thuis gekomen dus de schade zal wel meevallen.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1844 Bericht door De Beweerder » dinsdag 29 juni 2021, 02:00

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1845 Bericht door De Beweerder » dinsdag 29 juni 2021, 08:27

A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”