Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1111 Bericht door jennifer » vrijdag 03 juli 2020, 09:34

jennifer schreef: zondag 28 juni 2020, 06:33 Zojuist de grens van 10.000.000 besmettingen overschreden, wie had dat kunnen denken, en een eventuele tweede golf moet nog komen.
En binnen een week over de 11.000.000 en ruim 524.000 doden. We zijn er nog niet klaar mee.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1112 Bericht door jennifer » woensdag 08 juli 2020, 16:20

jennifer schreef: vrijdag 03 juli 2020, 09:34
jennifer schreef: zondag 28 juni 2020, 06:33 Zojuist de grens van 10.000.000 besmettingen overschreden, wie had dat kunnen denken, en een eventuele tweede golf moet nog komen.
En binnen een week over de 11.000.000 en ruim 524.000 doden. We zijn er nog niet klaar mee.
8 juli... 12.003.984 en 547.859 doden.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1113 Bericht door RuudThai » donderdag 09 juli 2020, 03:17

jennifer schreef: woensdag 08 juli 2020, 16:20
jennifer schreef: vrijdag 03 juli 2020, 09:34
jennifer schreef: zondag 28 juni 2020, 06:33 Zojuist de grens van 10.000.000 besmettingen overschreden, wie had dat kunnen denken, en een eventuele tweede golf moet nog komen.
En binnen een week over de 11.000.000 en ruim 524.000 doden. We zijn er nog niet klaar mee.
8 juli... 12.003.984 en 547.859 doden.
Tja, dat heb je als in 2 grote landen, de VS en Brazilië, idiote presidenten aan de macht zijn die geld boven gezondheid stellen. En dus hun burgers de zorg onthouden die nodig is om dit virus te beteugelen.
Trump heeft zelfs al gedreigd om de scholen die vanwege het virus nog even gesloten willen blijven hun subsidies in te trekken.

Bolsinario heeft het Coronavirus al met nog lichte symptomen, Trump zou je het haast gunnen dat hij het ook krijgt. Misschien verandert hij dan van gedachten.
Maar hopelijk worden de Amerikanen nu wijs en kiezen ze in november voor het verstand en niet voor het geld....

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1114 Bericht door jennifer » maandag 13 juli 2020, 03:33

jennifer schreef: woensdag 08 juli 2020, 16:20
jennifer schreef: vrijdag 03 juli 2020, 09:34
jennifer schreef: zondag 28 juni 2020, 06:33 Zojuist de grens van 10.000.000 besmettingen overschreden, wie had dat kunnen denken, en een eventuele tweede golf moet nog komen.
En binnen een week over de 11.000.000 en ruim 524.000 doden. We zijn er nog niet klaar mee.
8 juli... 12.003.984 en 547.859 doden.
13 juli... 13.035.942 en 571.571 doden
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1115 Bericht door sunbird » donderdag 16 juli 2020, 12:45

En het gaat maar verder iedere dag records in nieuwe besmettingen althans in de US en meer landen in de wereld.
Veel ziekenhuizen hebben geen bedden meer, dan een president die reclame maakt voor bonen in blik 😖
Kan het nog gekker ? Ja Jennifer deze clown kunnen ze verantwoordelijk stellen voor het disaster.
Ik vraag me alleen af waarom ze hem niet kunnen afzetten ?

En zie hoe belangrijk gezichtsmaskers zijn het kon zeker een derde van de besmettingen voorkomen
Er werd door vele erg lacherige over gedaan , en nu kun je zeggen waar nodig draag een masker
Een vaccin kan nog lang duren voordat men het gebruiken kan

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1116 Bericht door godzilla » donderdag 16 juli 2020, 14:35

RuudThai schreef: donderdag 09 juli 2020, 03:17
jennifer schreef: woensdag 08 juli 2020, 16:20
jennifer schreef: vrijdag 03 juli 2020, 09:34

En binnen een week over de 11.000.000 en ruim 524.000 doden. We zijn er nog niet klaar mee.
8 juli... 12.003.984 en 547.859 doden.
Tja, dat heb je als in 2 grote landen, de VS en Brazilië, idiote presidenten aan de macht zijn die geld boven gezondheid stellen. En dus hun burgers de zorg onthouden die nodig is om dit virus te beteugelen.
Trump heeft zelfs al gedreigd om de scholen die vanwege het virus nog even gesloten willen blijven hun subsidies in te trekken.
Bolsinario heeft het Coronavirus al met nog lichte symptomen, Trump zou je het haast gunnen dat hij het ook krijgt. Misschien verandert hij dan van gedachten.
Maar hopelijk worden de Amerikanen nu wijs en kiezen ze in november voor het verstand en niet voor het geld....
Indien de amerikanen nogmaals op trump stemmen, dan weten we hoe het met hun opvoeding en ingesteldheid is.
Het kiesstelsel van hun is ook niet al te democratisch.
Je kiest voor de ene of de andere, weinig keuze dunkt me.
Ik herinner me de uitspraak van trump over corona, laat maar komen wij zijn het beste land ter wereld, we kunnen het aan...
Daarna heeft hij alle vliegverkeer verboden tussen europa en de vs.
Ondertussen loopt hij zelf met een mondmasker.....

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1117 Bericht door jennifer » vrijdag 17 juli 2020, 03:03

godzilla schreef: donderdag 16 juli 2020, 14:35
RuudThai schreef: donderdag 09 juli 2020, 03:17
jennifer schreef: woensdag 08 juli 2020, 16:20

8 juli... 12.003.984 en 547.859 doden.
Tja, dat heb je als in 2 grote landen, de VS en Brazilië, idiote presidenten aan de macht zijn die geld boven gezondheid stellen. En dus hun burgers de zorg onthouden die nodig is om dit virus te beteugelen.
Trump heeft zelfs al gedreigd om de scholen die vanwege het virus nog even gesloten willen blijven hun subsidies in te trekken.
Bolsinario heeft het Coronavirus al met nog lichte symptomen, Trump zou je het haast gunnen dat hij het ook krijgt. Misschien verandert hij dan van gedachten.
Maar hopelijk worden de Amerikanen nu wijs en kiezen ze in november voor het verstand en niet voor het geld....
Indien de amerikanen nogmaals op trump stemmen, dan weten we hoe het met hun opvoeding en ingesteldheid is.
Het kiesstelsel van hun is ook niet al te democratisch.
Je kiest voor de ene of de andere, weinig keuze dunkt me.
Ik herinner me de uitspraak van trump over corona, laat maar komen wij zijn het beste land ter wereld, we kunnen het aan...
Daarna heeft hij alle vliegverkeer verboden tussen europa en de vs.
Ondertussen loopt hij zelf met een mondmasker.....
Had begrepen dat mrs. Clinton toch een 100.000 meer stemmen had gekregen, maar door het systeem van Kiesmannen het niet is geworden... Waar een groot land klein in kan zijn!

Overigens heeft niet alleen de US het zwaar onderschat, in NL idem dito alsmede nog een aantal landen. Hiervandaan gezien heeft Thailand al vroeg erg veel soms impopulaire maatregelen genomen, maar is het één van de landen met de minste besmettingen en slachtoffers, waar we ons gelukkig mee mogen prijzen.
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1118 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 17 juli 2020, 06:51

Thailand heeft officieel weinig besmettingen maar hoe waarheidsgetrouw is dat? Ze hadden nauwelijks testmateriaal in het begin dus er zullen er veel ziek zijn geworden die niet herkend zijn als coronazieke. Cijfers kun je manipuleren en het ging vroeger met malaria- en denguedoden net zo; altijd enorme verschillen tussen landelijke cijfers en die van de ngo's. N-Korea deed dat ook met corona, Cambodja, en nu moeten ze het toch gaan toegeven.....

Wel schijnt waar te zijn dat de combinatie van droog en heet klimaat (maart-april) en de ventilatiemogelijkheden een stevig stuk hebben bijgedragen terwijl wij in het westen die maanden alles potdicht hebben. Maar Singapore? Veel besmette mensen en in maart foeiheet maar daar woont men dicht opeen.

Duitsland en NL komen er met de 1,5 m leefwijze steeds beter voor te staan internationaal; de USA heeft het ontkend en zit met de gebakken peren, helaas. In India komen ze er nu ook achter dat het een ramp wordt. Enfin, je leest overal de cijfers voor wat ze waard zijn.

En er komen nog virussen aan als wij doorgaan met de sloop van dat laatste beetje natuur en het aanhouden van 'wetmarkets' zoals in China en nota bene ook in Bangkok. Maar neem het de mensen eens kwalijk? Het zijn eeuwenoude eetgewoontes. In NL schrokken we al toen we even geen spinazie mochten eten na Tsjernobyl.....

We zijn met teveel en moeder natuur neemt wraak........

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1119 Bericht door Gardensafari » vrijdag 17 juli 2020, 07:41

Hoe meer we weten over het virus, hoe meer vragen opwellen. China heeft de schuld gekregen en er is een verband gelegd met die wet markt, maar dat verband is er mogelijk helemaal niet. Ook de oorsprong van het virus is onduidelijk. De vleermuis is niet langer hoofdverdachte. Het virus was al in Europa en Amerika voor de Chinese uitbraak. Die Chinese uitbraak werd waarschijnlijk veroorzaakt door de eerste “superverspreider” van het virus. In Nederland staat bijna vast dat de grote uitbraak in Heerde moet zijn veroorzaakt door zo’n “superverspreider”. Waarom bepaalde mensen superverspreider worden, soms zonder zelf ziekteverschijnselen te vertonen, is nog een raadsel.

Een ander probleem is dat de ziekte heel lang aanhoudt. Van alle patiënten heeft 30% zelfs na 3 maanden nog steeds klachten: hoofdpijn, kortademigheid en extreme vermoeidheid. Dat is een zeer hoog percentage. Iedereen focust op de dodelijke slachtoffers, maar deze ontwikkeling is ook heel alarmerend. De medici hebben ook voor dit verschijnsel nog geen verklaring, laat staan een oplossing.

Kortom, we zijn er nog lang niet.

superverspreider
Frankrijk december
vleermuis

Meer links zijn niet te vinden, omdat 2019 in de naam van het virus zit. En dan laat zelfs Google je in de steek. Maar ik meen dat de vroegste constatering een water monster in Frankrijk betreft uit oktober 2019.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1120 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 17 juli 2020, 09:25

India zit nu op een miljoen zieken en 26.000 doden. En met de huidige reisgewoontes vliegt het razendsnel de wereld over; niemand kan dat bijhouden. Las ik nu net ergens dat ook nertsen het kunnen hebben? Maar kan het via de nerts naar de mens? Dan is de beer echt los.....

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1121 Bericht door jennifer » vrijdag 17 juli 2020, 16:15

jennifer schreef: maandag 13 juli 2020, 03:33
jennifer schreef: woensdag 08 juli 2020, 16:20
jennifer schreef: vrijdag 03 juli 2020, 09:34

En binnen een week over de 11.000.000 en ruim 524.000 doden. We zijn er nog niet klaar mee.
8 juli... 12.003.984 en 547.859 doden.
13 juli... 13.035.942 en 571.571 doden
17 juli... 14.005.581 en 593.900 doden
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1122 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 18 juli 2020, 09:08

Een aardige, deze morgen, in de NY Times over het kleine aantal zieken door corona in Thailand. Lezenswaardig. Ik hoop dat de link lang genoeg openblijft voor vrij lezen.

https://www.nytimes.com/2020/07/16/worl ... hotos.html

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1123 Bericht door wpdl » zaterdag 18 juli 2020, 10:25

Hier https://bit.ly/2ZCZ0bd staat het verhaal ook zelfde verslaggever met het adres van TNYT met een betaalmuur ;) .
Jenni is het de bedoeling dat wij moeten gaan raden wanneer 'wij' de 15.000.000 pakken of zo.
Veel meer komt er niet uit je berichtgeving.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1124 Bericht door jodokus » maandag 20 juli 2020, 02:33

erik-kuijpers schreef: vrijdag 17 juli 2020, 06:51 Thailand heeft officieel weinig besmettingen maar hoe waarheidsgetrouw is dat? Ze hadden nauwelijks testmateriaal in het begin dus er zullen er veel ziek zijn geworden die niet herkend zijn als coronazieke. Cijfers kun je manipuleren en het ging vroeger met malaria- en denguedoden net zo; altijd enorme verschillen tussen landelijke cijfers en die van de ngo's. N-Korea deed dat ook met corona, Cambodja, en nu moeten ze het toch gaan toegeven.....

Wel schijnt waar te zijn dat de combinatie van droog en heet klimaat (maart-april) en de ventilatiemogelijkheden een stevig stuk hebben bijgedragen terwijl wij in het westen die maanden alles potdicht hebben. Maar Singapore? Veel besmette mensen en in maart foeiheet maar daar woont men dicht opeen.

Duitsland en NL komen er met de 1,5 m leefwijze steeds beter voor te staan internationaal; de USA heeft het ontkend en zit met de gebakken peren, helaas. In India komen ze er nu ook achter dat het een ramp wordt. Enfin, je leest overal de cijfers voor wat ze waard zijn.

En er komen nog virussen aan als wij doorgaan met de sloop van dat laatste beetje natuur en het aanhouden van 'wetmarkets' zoals in China en nota bene ook in Bangkok. Maar neem het de mensen eens kwalijk? Het zijn eeuwenoude eetgewoontes. In NL schrokken we al toen we even geen spinazie mochten eten na Tsjernobyl.....

We zijn met teveel en moeder natuur neemt wraak........
Ik weet niet wat ze ermee te winnen hebben om onjuiste info naar buiten te brengen... stel dat men 50% niet opgegeven heeft dan kom je nog op een zeer laag aantal uit van minder dan 6000 besmettingen. Waarom zou je dat doen of waarom zou je dat willen.
Wat wel opvalt als ik kijk op https://www.worldometers.info/coronavirus/ bij NL in de kolommen Total recovered en Active cases, waar al sinds een paar maanden de afkorting N/A te lezen is. N/A zal denk ik staan voor "Not Available"... ik vraag me af wat daarmee te winnen is om deze info achter te houden. Misschien is het schaamte omdat zo'n klein landje zulke grote blunders heeft gemaakt...
Toch wel...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1125 Bericht door erik-kuijpers » maandag 20 juli 2020, 06:44

Misschien is het schaamte omdat zo'n klein landje zulke grote blunders heeft gemaakt...

Welke blunders heeft NL dan wel gemaakt ten opzicht van Thailand? Anders klimaat, ander corona, dat lijkt me wel bewezen. Dus ik hoor graag waar NL geblunderd heeft en TH niet.

Kijk hoe de coronawereld er nu uitzien. Waar de ziekte nog razend actief is lijkt me wel duidelijk en dat is niet NL. Trouwens, EEN Egyptenaar steekt Thailand nu opnieuw aan. Hoezo blunders? Je ziet dat geen enkele lockdown of quarantaineregeling goed werkt, ook niet in TH.

Corona-19 is er en gaat niet weg tot er een vaccin is. We zullen er aan moeten wennen en een oplossing zoeken is beter dan met het bekende vingertje wijzen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”