Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#871 Bericht door wpdl » donderdag 23 april 2020, 01:04

Tot 30 april zeker categorie 'lulkoek'.
Er zijn wel toestemmingen geweest zo te lezen maar ingetrokken dus vandaar misschien.

Het landelijke verbod op inkomende vluchten in Thailand werd gisteren door de Civil Aviation Authority van Thailand verlengd tot ten minste 30 april om de verspreiding van Covid-19 te helpen beheersen.

De directeur-generaal van CAAT kondigde de verlenging vanochtend aan op de webpagina van het bureau. Het is de derde verlenging van het verbod, dat voor het eerst op 3 april werd opgelegd. Hij noemde de noodzaak om de maatregelen ter bestrijding van de ziekte te handhaven.

Het verbod zou deze zaterdag aflopen. Het is nu verlengd van zondag tot en met donderdag 30 april. Eerdere toestemmingen voor inkomende passagiersvluchten tijdens de periode zijn nu ingetrokken.

Uitzonderingen op het verbod zijn repatriëringsvluchten, staats- en militaire vliegtuigen, vliegtuigen die noodlandingen maken en vliegtuigen die technische landingen maken zonder van boord te gaan.

De verklaring staat ook humanitaire hulp, medische en hulpvluchten en vrachtvluchten toe.

Mensen die aankomen op vrijgestelde vluchten zijn onderworpen aan ziektebestrijdingsmaatregelen, waaronder 14 dagen quarantaine en relevante maatregelen die zijn opgelegd krachtens het noodbesluit.


Bron https://bit.ly/34ZzePf

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#872 Bericht door godzilla » donderdag 23 april 2020, 08:11

Ik denk ook dat het lulkoek is.
Juist dit gelezen:
https://www.bangkokpost.com/business/19 ... t#cxrecs_s
Ze zullen dus even geduld moeten hebben.
Oef...

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#873 Bericht door wanadee » donderdag 23 april 2020, 15:54

Goed stuk van Lubach over de WHO en Corona, echt schaamteloze hielenlikkerij.

https://youtu.be/ii-xXKPxUUc

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#874 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 23 april 2020, 22:04

Over de groeiende macht van China een samenvatting van een artikel in The Economist van december 2019. Wat de voorzitter van de WHO betreft, de heer Gebreyesus, las ik een artikel op FB dat hij in zijn land medische hulp aan een bevolkingsgroep met cholera weigerde. Waar of niet waar, daar kom ik niet achter.

Bijgaande bewerking is van mijn hand.

Rule, China! China rule the waves.....

Het nieuwe slagveld in de Verenigde Naties. China bedient zich van dreigen en slijmen om zijn wereldvisie er overal door te drukken. En er komt verzet tegen. Hoewel China het vetorecht heeft in de Veiligheidsraad van de VN is het al twintig jaar geleden dat China als enige dat recht inriep. China stak zelden zijn nek echt uit.

Maar nu is dreigen en slijmen de nieuwe orde

Want buiten het zicht, in de 'achterkamertjes', laten Chinese diplomaten hun spierballen zien en geven westerse diplomaten tegengas. Het is voor het eerst sinds de koude oorlog dat de VN het strijdperk worden van tegenstrijdige visies op de wereldorde. En hoe intens die strijd is geworden zie je afgelopen oktober als de discussie gaat over de internering van Oeigoeren in China.

Het zijn de Britten die er een verklaring door willen drukken over onbelemmerd internationaal toezicht in de kampen in China waar de Oeigoeren opgesloten zijn; deze verklaring is ondertekend door 22 landen waaronder de VS. Dan ontstaat een diplomatiek gevecht met dreigen en slijmen van Chinese kant. De Chinese diplomaten halen tientallen landen met een autoritair regime, waaronder veel moslimlanden in het Midden-Oosten, over om een verklaring te ondertekenen die de acties van China in Xinjiang juist ophemelen als een 'buitengewoon verstandige inspanning om terrorisme te bestrijden en religieus extremisme uit te roeien.'

Met 'religieus extremisme' bedoelt men vooral de Oeigoeren die in meerderheid moslim zijn. Een van de manieren waarop China dat doet is, behalve gedwongen heropvoeding, het systeem van 'Pair up and become family'. Ofwel: een politieke controleur bij de Oeigoerse familie aan tafel en zelfs in hun eigen bed!

De visie van Xi Jinping moet worden uitgedragen

Landen die niet braaf meelopen in het Chinese spel worden teruggepakt met sancties zoals Albanië en Oostenrijk hebben ervaren nadat zij toch de Britse tekst hebben ondertekend.

China is nu bijzonder actief op terreinen en in commissies waar het land voorheen niet actief was. En dat gaat van mensenrechten tot economische ontwikkeling. De hoofddoelen zijn ook duidelijk: het creëren van ruimte om te voorkomen dat de CCP, de Chinese Communistische Partij, niet tegen kritiek van andere landen aanloopt. China heeft daar altijd verbeten op gereageerd als 'inmenging'.

Het tweede doel is om woorden en begrippen in VN documenten en verklaringen te krijgen die de visie van grote baas Xi Jinping weerspiegelen. Zoals een diplomaat het uitdrukt: 'Chinees beleid moet VN beleid worden.' Met dreigen en slijmen en douceurtjes.....

Trump is daar mede debet aan. Zijn aversie tegen organisaties als de VN geeft China de kans zijn spel te spelen. Sinds Xi Jinping aan de macht kwam in 2012 besteedt China meer geld aan de VN; China neemt nu de tweede plaats in na de VS. Dat betreft niet de gewone contributie maar ook voor de vredesmacht.

China's vertegenwoordiging in VN organisaties zoals de voedselorganisatie FAO heeft geleid tot een Chinees als directeur-generaal en volgend jaar treedt een Chinees toe tot de toezichthouder op de centen..... Iedere post waar een Chinees zit, in welke commissie dan ook, geeft China macht in beslissingen ten nadele of ten gunste van mensen of landen.

Geld stinkt niet

Waar dreigen en slijmen niet werkt daar werkt wel een pot geld. Als China een onderwerp belangrijk vindt voor het land dan zal het aanbieden het project dan maar geheel te financieren. Indien een project anders niet door kan gaan kweek je goodwill, lees: politieke invloed bij landen die krap bij kas zitten.

Dat is een mooie gelegenheid in de VN-verslagen en -adviezen Chinese stokpaardjes te introduceren. Begrippen als 'een win-win samenwerking' en 'voordelen voor de hele mensheid' worden meer en meer gehoord in VN teksten. Het Chinese Belt & Road Initiative wordt aangeprezen als HET model voor 'global development'.

Het Chinees optreden kan gewoon bot zijn! In 2017 blokkeerde China de financiering van een geheel nieuwe functie bij de VN; de nieuwe functionaris zou er in alle VN organisaties en commissies op toezien dat daar naleving van mensenrechten op de agenda zou komen. Die baan ging dus niet door....

Het Chinees optreden in de DESA is van gelijk gehalte. De VN-organisatie Department of Economic and Social Affairs (DESA) werd geleid door een Chinees en hij besliste dat in een VN forum geen uitgenodigde Oeigoer mocht spreken. Na protest van andere delegatieleden mocht hij evenwel alsnog meedoen.

Maar de Chinese heer, die uit hoofde van zijn functie neutraal zou moeten zijn, liet zich uitnodigen door de Chinese staats-TV waar hij opschepte over zijn gedrag: 'Wij moeten de belangen van het moederland ten sterkste verdedigen'.

Diplomaten denken dat dit gedrag van dreigen en slijmen weerstand zal oproepen; anderen denken daarentegen dat kleine landen in Afrika en het Midden-Oosten het wel mooi zullen vinden dat de Amerikaanse hegemonie in de VN eindelijk afneemt. 'Landen zullen door China onder druk worden gezet als China iets wil, maar de USA zullen net zo zakelijk handelen al zijn ze niet zo lomp als China.'

'Het is echt hypocriet te denken dat China, een groeiende macht, niet een groter deel van de taart wil op het wereldtoneel.' En dat gaat tot nu toe het best met dreigen en slijmen.....

Bron:
The Economist

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Coronavirus Wereldwijd

#875 Bericht door Gardensafari » donderdag 23 april 2020, 22:15

'Landen zullen door China onder druk worden gezet als China iets wil, maar de USA zullen net zo zakelijk handelen al zijn ze niet zo lomp als China.'
Dat was de stand van zaken december 2019.
Trump heeft ondertussen laten zien de lompheid van China nog vele malen te kunnen overtreffen.
En Europa reageert op de gekende wijze: geheel verdeeld.
Benieuwd wanneer India zich er actief mee gaat bemoeien...

Velen van ons oudjes zijn opgegroeid in een duidelijke tijd: West vs Oost.
Maar die rust is nu voorbij.
De geschiedenis moet zijn loop hebben.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Coronavirus Wereldwijd

#876 Bericht door dutch » vrijdag 24 april 2020, 04:58

Op 21ste j.l. heb ik geprobeerd mijn "in leven zijn bewijs van de AOW" per luchtexpresse post naar Nederland te versturen.De Thaise postdienst nam de post niet aan en meldde mij dat luchtpost naar Europa (tijdelijk) gestaakt was.
Iemand een zelfde ervaring en hoe kan ik de AOW vereniging laten weten dat het hier gestrand is als zij zelf geen telefoon meer aannemen?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#877 Bericht door wpdl » vrijdag 24 april 2020, 05:43

Volgens mij kan je een document als PDF opsturen Dutch.
Inloggen / zelf regelen/ document uploaden/ AOW pensioen/ bestand toevoegen/verder/ et cetera

Succes.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Coronavirus Wereldwijd

#878 Bericht door dutch » vrijdag 24 april 2020, 06:10

Bedankt,maar helaas...........ik kan sedert mijn hersentoestand geen computer meer bedienen en ben dus gedwongen de traditionele manier te bewandelen.Het gaat te ver om uit te leggen waarom e.e.a. nu niet meer gaat,maar neem maar aan dat als ik het kon (al zou ik er een dag over moeten doen) ik het zou doen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#879 Bericht door driver » vrijdag 24 april 2020, 06:21

dutch schreef: vrijdag 24 april 2020, 06:10 Bedankt,maar helaas...........ik kan sedert mijn hersentoestand geen computer meer bedienen en ben dus gedwongen de traditionele manier te bewandelen.Het gaat te ver om uit te leggen waarom e.e.a. nu niet meer gaat,maar neem maar aan dat als ik het kon (al zou ik er een dag over moeten doen) ik het zou doen.
Jij woont in of bij Khorat toch. Is er hier niet iemand dan die jou kan helpen?.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#880 Bericht door wanadee » vrijdag 24 april 2020, 06:39

driver schreef: vrijdag 24 april 2020, 06:21
dutch schreef: vrijdag 24 april 2020, 06:10 Bedankt,maar helaas...........ik kan sedert mijn hersentoestand geen computer meer bedienen en ben dus gedwongen de traditionele manier te bewandelen.Het gaat te ver om uit te leggen waarom e.e.a. nu niet meer gaat,maar neem maar aan dat als ik het kon (al zou ik er een dag over moeten doen) ik het zou doen.
Jij woont in of bij Khorat toch. Is er hier niet iemand dan die jou kan helpen?.
Maar dan moet Dutch wel in het bezit zijn van een Digid

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#881 Bericht door Herbergier » vrijdag 24 april 2020, 06:45

Een vriend van mij hier in Buriram, die verjaarde vorige week, heeft van de SVB bericht gehad dat ze het insturen van het "Bewijs van in leven zijn", vanwege de corona-crisis, voorlopig met een half jaar hebben uitgesteld, vanaf oktober 2020 wordt de controle weer hervat, indien hij al een controle formulier levensbewijs heeft ontvangen moet hij dit voor 1 oktober 2020 ingevuld en ondertekend opsturen.

Ik zelf verjaar over twee weken, maar ik krijg mijn formulieren al een paar jaar via internet (DigiD) opgestuurde en stuur ze ook weer ingevuld en ondertekend via internet (DigiD) terug.
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#882 Bericht door driver » vrijdag 24 april 2020, 06:57

wanadee schreef: vrijdag 24 april 2020, 06:39
driver schreef: vrijdag 24 april 2020, 06:21
dutch schreef: vrijdag 24 april 2020, 06:10 Bedankt,maar helaas...........ik kan sedert mijn hersentoestand geen computer meer bedienen en ben dus gedwongen de traditionele manier te bewandelen.Het gaat te ver om uit te leggen waarom e.e.a. nu niet meer gaat,maar neem maar aan dat als ik het kon (al zou ik er een dag over moeten doen) ik het zou doen.
Jij woont in of bij Khorat toch. Is er hier niet iemand dan die jou kan helpen?.
Maar dan moet Dutch wel in het bezit zijn van een Digid
Ehh.. Ja, dat is denk ik wel een goede opmerking van je. ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#883 Bericht door driver » vrijdag 24 april 2020, 07:01

Ben hier niet zo in thuis maar deze link geeft ook wat info denk ik

Zie net dat Herbergier ook al hierover poste. :

https://www.svb.nl/nl/aow/nieuws/Levensbewijs

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#884 Bericht door wanadee » vrijdag 24 april 2020, 07:06

driver schreef: vrijdag 24 april 2020, 07:01 Ben hier niet zo in thuis maar deze link geeft ook wat info denk ik

Zie net dat Herbergier ook al hierover poste. :

https://www.svb.nl/nl/aow/nieuws/Levensbewijs
Das een goeie, dus voorlopig is dutch veilig. Volgens mij woon ik niet zover bij hem vandaan dus als er problemen zijn.....

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Coronavirus Wereldwijd

#885 Bericht door dutch » vrijdag 24 april 2020, 07:14

Herbergier schreef: vrijdag 24 april 2020, 06:45 Een vriend van mij hier in Buriram, die verjaarde vorige week, heeft van de SVB bericht gehad dat ze het insturen van het "Bewijs van in leven zijn", vanwege de corona-crisis, voorlopig met een half jaar hebben uitgesteld, vanaf oktober 2020 wordt de controle weer hervat, indien hij al een controle formulier levensbewijs heeft ontvangen moet hij dit voor 1 oktober 2020 ingevuld en ondertekend opsturen.

Ik zelf verjaar over twee weken, maar ik krijg mijn formulieren al een paar jaar via internet (DigiD) opgestuurde en stuur ze ook weer ingevuld en ondertekend via internet (DigiD) terug.
"Uitstel.....etc",dat is het bericht waarop ik zat te wachten.
Bedankt allemaal.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”