Ook touringcar races in Buriram

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Ook touringcar races in Buriram

#1 Bericht door Herbergier » zondag 23 juni 2019, 03:36

Elke week is er wel wat te doen op het Chang International Race Circuit in Buriram, dit weekend zijn er races waar zelfs touringcars in meerijden en volgend weekend is de Chang Super GT Race aan de beurt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Ook touringcar races in Buriram

#2 Bericht door wpdl » zondag 23 juni 2019, 04:57

En al die malloten van chauffeurs die morgen jou van A naar B brengen op de 'gewone' highway maar denken KAN IK OOK :evil:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ook touringcar races in Buriram

#3 Bericht door erik-kuijpers » zondag 23 juni 2019, 06:13

Ben benieuwd hoeveel van die dubbeldekkers omvallen; ik denk NUL. Die dingen zijn volgens mij best veilig bij normaal gebruik en in handen van bekwame lieden.

Maar hebben we niet een jaar gehad in TH waar die dingen bij bosjes gingen duikelen? Dat moet dan aan de chauffeurs en/of aan de slechte wegen hebben gelegen. Toch? Falende remmen en slecht onderhoud is natuurlijk ook een factor.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ook touringcar races in Buriram

#4 Bericht door printen44 » zondag 23 juni 2019, 15:03

"Failed brakes", is vrijwel altijd het excuus van chauffeurs van vrachtwagens, bussen en mini-busjes, die bij een aanrijding betrokken zijn. Ze houden ze hun mond over de vergeetachtigheid wat "onderhoud" betreft. Dat is een vies woord in Thailand. Als ik de chauffeurs de bergen zie afdalen met hun voertuigen, zie ik de remlichten constant aan. Met de voet op het rempedaal, word de daling in de bergen gedaan. Genoeg gezien.

En als ik de keuring, na 7 jaar ouderdom van het voertuig, ondervind, blijf ik lachen. Bij dat keuringsstation, waar ik altijd mijn Trouwe Honda aanbood voor de jaarlijkse keuring, zag ik voertuigen, die zo de sloop op konden. Maar die werden goedgekeurd. Zag dubbeldekkers langs scheuren, terwijl ik 110km per uur reed. In de bochten hing zo'n dubbeldekkker aardig schuin.

En als laatste, de uren dat een chauffeur achter stuur zit. 16 uur, dat kan. Gewoon een lucifertje tussen de oogleden stoppen. En voor de fitheid, een goede neut of drie, voordat je gaat rijden.


Ben bijna vergeten, een mini-bus kan 18 volwassen passagiers vervoeren. Zelf meegemaakt. Voor een paar bahtjes meer mocht ik voor zitten. Ik keek even naar achteren hoe men zat, maar dat was niet te filmen. Op elkaars schoottussen de banken en op het trapje bij de schuifdeur. [$) [$) [$)

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Ook touringcar races in Buriram

#5 Bericht door Adrie » zondag 23 juni 2019, 15:15

printen44 schreef: zondag 23 juni 2019, 15:03 . Als ik de chauffeurs de bergen zie afdalen met hun voertuigen, zie ik de remlichten constant aan. Met de voet op het rempedaal, word de daling in de bergen gedaan. Genoeg gezien.



Kan natuurlijk ook zijn dat er een retarder op zit, en als deze ingeschakeld word gaan de remlichten ook branden.

Als ik met de vrachtwaggel met 40 ton + gewicht naar beneden ga dan branden mijn remlichten ook bijna continu terwijl ik de met de voeten de rem niet aanraak.

( deze vrachtwaggel is inmiddels ook bijna 9 jaar oud en dat systeem bestaat al een tijdje [|)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”