Cannabis voor medisch gebruik vrij?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#1 Bericht door Jeanette » zondag 30 december 2018, 17:21

Er was in Nederland met Kerstmis dit bericht;

De Thaise regering heeft dinsdag het gebruik van marihuana voor medische doeleinden goedgekeurd.
Het is de eerste legalisatie van de drug in een regio met enkele van de strengste drugswetten ter wereld.

Het door de junta benoemde parlement heeft gestemd voor het wijzigen van de wet verdovende middelen uit 1979.
In een parlementaire zitting werden meerdere wetsvoorstellen behandeld.

"Dit is een nieuwjaarsgeschenk van de Nationale Wetgevende Vergadering aan de regering en het Thaise volk", zei de voorzitter van het wetsvoorbereidend comité.


Ik ben benieuwd hoe dit 'geschenk' ontvangen is.

Groetjes,
Jeanette

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#2 Bericht door Gardensafari » zondag 30 december 2018, 21:34

Hoi Jeanette!
Geen idee hoe het "geschenk" is ontvangen in Thailand. Volgens mij zou men veel blijer zijn met vrije jabah.
Maar heel leuk jou weer hier te zien.
Hoop dat alles goed is met je?
Nu nog een paar, zoals RuudThai en Elst99 en enkele anderen en de hele club is weer terug op het nest.
En dat zal wel weer narigheid en vreugde geven...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#3 Bericht door erik-kuijpers » zondag 30 december 2018, 22:43

Zover ik lees betreft het cannabis met een percentage werkzame stof van 0,5 procent en mits gekweekt op staatsbedrijven. Maar het is een enorme stap vooruit al moet je niet denken dat je NL wietolie nu kunt meenemen naar Thailand zonder CAK toestemming of toestemming van de minister in Thailand. Tot nu toe waren alleen opiaten (tramadol, ultracet en na toestemming oxycodon) in TH toegelaten en als toerist mag je dan voor max 30 dagen meenemen. Maar het is een stap in de goede richting; ik ben zelf een gebruiker van pijnstillers wegens chronische pijn en wietolie is minder slecht voor je lever dan pillen; zegt men want dat weet je pas over 20 tot 30 jaar en dan sta ik (72) al in een potje op de schoorsteen........

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#4 Bericht door Gardensafari » maandag 31 december 2018, 00:13

erik-kuijpers schreef: zondag 30 december 2018, 22:43 dat weet je pas over 20 tot 30 jaar en dan sta ik (72) al in een potje op de schoorsteen........
Geruststellende gedachte voor serpay :Whistle:

Loop nu zelf al bijna een jaar met een hernia: klerepijn.
Maar kan het nog onderdrukken met paracetamol en ibuprofen.
Denk dus nog nog niet na over opiaten en goede vervangers daarvan, maar wat niet is...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#5 Bericht door jumbo » maandag 31 december 2018, 00:43

Voor wat meer informatie over Cannabis en Thailand, check; Highland op Netflix
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#6 Bericht door Jeanette » maandag 31 december 2018, 09:43

erik-kuijpers schreef: zondag 30 december 2018, 22:43 Zover ik lees betreft het cannabis met een percentage werkzame stof van 0,5 procent en mits gekweekt op staatsbedrijven. ........
Ach wat jammer nou, dat is CBD-olie zoals het Kruidvat het verkoopt. En daar is bij patiënten die veel medicijnen slikken juist extra medische begeleiding nodig.
CBD kan afbraak medicijnen remmen
CBD kan de P450 enzymen die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van bepaalde geneesmiddelen remmen. Door het remmen van deze enzymen wordt de medicatie minder goed afgebroken en kan de concentratie van het betreffende geneesmiddel in het bloed verhogen.

Dus b.v. de rotzooi van een chemokuuren middelen tegen hoge bloeddruk breken langzamer af en gaan stapelen.

Ik heb mijn olie van een social club uit Friesland die bevat ongeveer ....

-Basis olie: 10% THC + 5% CBD
-Medium olie: 15% THC + 5% CBD
-Sterke olie: 20% THC + 5% CBD
-Cannabis Cocktail: 20% THC + 15% CBD
-Extra sterke olie: 30% THC + 5% CBD
Daarvan heb ik de CC-olie 3 x dgs 6 druppels en van de B-olie 15 druppels voor het slapen gaan.
Hans en Jumbo, bedankt voor het welkom terug. :worshippy:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#7 Bericht door wpdl » maandag 31 december 2018, 12:07

Ik ben ook blij dat je weer 'terug' ben Jeanette nu nog even wachten op Tante Els dacht ik en ruuddieThai gaat het toch weer 'gezellig' worden op dit forum.
Op zijn minst toch weer een ervaringsdeskundige op medisch kruitvat gebied.
Heb pas Antacil ontdekt maar dat is geen Cannabis natuurlijk.
Ben blij nogmaals.

Welkom.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#8 Bericht door erik-kuijpers » maandag 31 december 2018, 13:41

Jeanette schreef: maandag 31 december 2018, 09:43 Dus b.v. de rotzooi van ... middelen tegen hoge bloeddruk breken langzamer af en gaan stapelen.
Hier heb ik nooit van gehoord noch enige waarschuwing gehad; ik slik dat spul en in deftige mate ook. Zal het eens vragen aan de huisarts. Ik wist niet beter dat medicinale cannabis alleen als pijnstiller in gebruik is maar is dat anders? Ik slik de opiaten gelukkig niet dagelijks, de combinatie van paracetamol en pregabalin 75mg werkt bij mij ook al zijn er mensen die van pregabalin ziek worden.

Hoe dan ook, ik sla vanavond een wijntje naar binnen plus een hoop Boursin en dat blijkt ook te werken! En slikt gemakkelijker weg dan een pil. Alle nadeel heeft zijn voordeel...... :lol:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#9 Bericht door Jeanette » maandag 31 december 2018, 14:56

Ik was ondertussen de reden een beetje vergeten waarom ik wegging Erik. :?
Ja een wijntje werkt ook en ook natuurlijke adrenaline werkt tegen de pijn.
Alleen bij die 2 krijg je het met een kater erbij weer terug. Die heb ik niet met wietolie, ook nooit een high gevoel.

Als je --> CBD kan de P450 enzymen die verantwoordelijk zijn <-- kopieert kun o.a. aanklikken --> google doorzoeken naar ....

Met een url is Chang niet zo blij. [|(
Wel tot volgen jaar zal ik maar zeggen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#10 Bericht door jumbo » dinsdag 01 januari 2019, 01:10

erik-kuijpers schreef: maandag 31 december 2018, 13:41
Jeanette schreef: maandag 31 december 2018, 09:43 Dus b.v. de rotzooi van ... middelen tegen hoge bloeddruk breken langzamer af en gaan stapelen.
Hier heb ik nooit van gehoord noch enige waarschuwing gehad; ik slik dat spul en in deftige mate ook. Zal het eens vragen aan de huisarts. Ik wist niet beter dat medicinale cannabis alleen als pijnstiller in gebruik is maar is dat anders? Ik slik de opiaten gelukkig niet dagelijks, de combinatie van paracetamol en pregabalin 75mg werkt bij mij ook al zijn er mensen die van pregabalin ziek worden.

Hoe dan ook, ik sla vanavond een wijntje naar binnen plus een hoop Boursin en dat blijkt ook te werken! En slikt gemakkelijker weg dan een pil. Alle nadeel heeft zijn voordeel...... :lol:
Had een keer een verrekking of wat dan ook in mijn rug en ben allergisch voor NSAIDS en ASPIRINE dus ik kreeg Panadol voorgeschreven, werkte prima.....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#11 Bericht door Jeanette » dinsdag 01 januari 2019, 15:46

jumbo schreef: dinsdag 01 januari 2019, 01:10
Had een keer een verrekking of wat dan ook in mijn rug en ben allergisch voor NSAIDS en ASPIRINE dus ik kreeg Panadol voorgeschreven, werkte prima.....
Ha die Jumbo, alles goed met je zoon en mooie dochter. Alweer een jaar of 4 geleden dat we baco-tjes dronken op je trouwerij toch?

Ja, paracetamol is altijd het eerste wat een mens tegenwoordig probeert. Al dat reguliere spul werkt prima als je iets acuut mankeert.
Maar chronische pijn is nu eenmaal moeilijker veilig kwijt te raken.
Voorlopig vind ik mijn wietolie beter, ik heb na 6 jaar nog geen negatieve bijwerking ontdekt.
Al haalt het niet alle pijn weg maar ik ben er wel wat afstandelijker t.o.v. pijn van geworden

Paracetamol is niet zo onschuldig als het lijkt, je kunt er zelfmoord mee plegen. (en als het mislukt heb je een hersenbeschadiging. :? )
Oeps, nu lijkt het of ik je bang wil maken, nee hoor echt niet. Maar ik heb mensen verpleegd die standaard 8 tabletten per dag slikten, soms uit voorzorg. :Whistle:
Voorlopig zal ik de warmte van Thailand moeten missen en die zou zeker goed voor mij zijn.

[|)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#12 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 01 januari 2019, 16:39

Jeanette, heb jij ervaring met pregabalin? Lyrica 75?.

Ik kreeg het in Thailand samen met paracetamol als remedie voor 'door de rug gegaan' aan L4 en daardoor vlammende pijnen aan het onderbeen. Ik ken artsen die pregabalin vervloeken maar ik had er baat bij.

Later gaf een orthopeed in Nongkhai me een combinatie van tramadol (opium) en paracetamol en dat werkte ook prima al moet je met opium uitkijken. Ik heb nu oxycodon, ook opium, maar lagere doses doch 12 uur werkend en ik mag er mee het verkeer in. NSAID mag ik niet hebben vanwege bloeddrukpilletjes.
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op woensdag 02 januari 2019, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#13 Bericht door jumbo » dinsdag 01 januari 2019, 22:24

Jeanette schreef: dinsdag 01 januari 2019, 15:46
Ha die Jumbo, alles goed met je zoon en mooie dochter. Alweer een jaar of 4 geleden dat we baco-tjes dronken op je trouwerij toch?

Ja, paracetamol is altijd het eerste wat een mens tegenwoordig probeert. Al dat reguliere spul werkt prima als je iets acuut mankeert.
Maar chronische pijn is nu eenmaal moeilijker veilig kwijt te raken.
Voorlopig vind ik mijn wietolie beter, ik heb na 6 jaar nog geen negatieve bijwerking ontdekt.
Al haalt het niet alle pijn weg maar ik ben er wel wat afstandelijker t.o.v. pijn van geworden

Paracetamol is niet zo onschuldig als het lijkt, je kunt er zelfmoord mee plegen. (en als het mislukt heb je een hersenbeschadiging. :? )
Oeps, nu lijkt het of ik je bang wil maken, nee hoor echt niet. Maar ik heb mensen verpleegd die standaard 8 tabletten per dag slikten, soms uit voorzorg. :Whistle:
Voorlopig zal ik de warmte van Thailand moeten missen en die zou zeker goed voor mij zijn.

[|)
Hi Jeanette
2011 was dat, dochter getrouwd, zoon is nog beschikbaar, hahahaha

Ik heb het een week gebruikt, tegen de pijn, dat was het en voor mij was gezien de allergien een prima oplossing

Warmte is wat we hier ook in overvloed hebben...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#14 Bericht door Jeanette » donderdag 03 januari 2019, 17:46

erik-kuijpers schreef: dinsdag 01 januari 2019, 16:39 Jeanette, heb jij ervaring met pregabalin? Lyrica 75?.
Nee Erik, ik heb 1 tabl. tramadol geprobeerd en daarna wist ik wat een 'bad trip' was. :roll:

Maak me niet jaloers Jumbo, naast reizen voor mij met cannabis is de 2 de moeilijkheid dat Rob aardig gereviseerd is in het LUMC en geen 12 uur wil vliegen.
(voorlopig)
Maar ... ik heb een heerlijke zomer achter de rug en de dagen lengen alweer. :clap:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Cannabis voor medisch gebruik vrij?

#15 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 03 januari 2019, 23:00

Jeanette, wij reageren allemaal anders op pillen. Ik heb geen moeite met tramadol en andere opiumdingen en ook met pregabalin-75 en paracetamol maar dat kan voor jou totaal anders zijn. Het is daarom goed dat je ergens uit kunt kiezen. Ik krijg over 2 weken een steunkous aangemeten voor mijn oedeem dus daarna zal die pijn wel weg zijn. De oude dag komt met gebreken, zegt men wel eens, maar als dat alles is heb ik mazzel...... Ik blijf positief en zie meer zonnige kanten aan het leven dan pijntjes.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”