Plat National des Pays-Bas.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Plat National des Pays-Bas.

#16 Bericht door Herbergier » vrijdag 04 mei 2018, 07:02

Ik ben eigenlijk Hollander maar ook een beetje Brabander, mijn eerste 34 jaar woonde ik in Rotterdam, daarna 31 jaar in Midden-Brabant en nu probeer ik daar nog 28 jaar Isan aan te knopen.

Als je aan een Nederlander vraagt waar hij vandaan komt zegt hij 'Holland', in zijn paspoort staat 'The Netherlands', hij spreekt 'Dutch' en hier in Thailand bij de immigration staat hij, bij land van herkomst, ook onder 'Dutch'.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Plat National des Pays-Bas.

#17 Bericht door jumbo » vrijdag 04 mei 2018, 07:30

Herbergier schreef:Ik ben eigenlijk Hollander maar ook een beetje Brabander, mijn eerste 34 jaar woonde ik in Rotterdam, daarna 31 jaar in Midden-Brabant en nu probeer ik daar nog 28 jaar Isan aan te knopen.

Als je aan een Nederlander vraagt waar hij vandaan komt zegt hij 'Holland', in zijn paspoort staat 'The Netherlands', hij spreekt 'Dutch' en hier in Thailand bij de immigration staat hij, bij land van herkomst, ook onder 'Dutch'.
\
Dus je bent een beetje een reserve Belg?? :P :P

Zelfs bij de OS en WK staat er HOL achter de naam, niemand die er duidelijk over is
I am from Holland with a Netherlands passport and I speak Dutch
Dat begrijpt geen enkele buitenlander behalve Trump maar die heeft dan ook een gigantisch voorstellingsvermogen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Plat National des Pays-Bas.

#18 Bericht door KhunSugar » vrijdag 04 mei 2018, 08:08

Nederlanders zijn dol op België. Het is onze grootste migrantengroep. waarschijnlijk om de lekkere frietjes.

Polen zijn eerder gek van de Nederlanders hun 'kroket' zo te lezen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Plat National des Pays-Bas.

#19 Bericht door ron » vrijdag 04 mei 2018, 08:10

Ikzelf kom vaak bij onze Zuiderburen op visite,en heb het daar altijd naar mijn zin.
Zowel als ik met mijn familie een dagje uit ben,of voor werkzaamheden in Antwerpen/Brugge moet zijn,wordt ik altijd zeer correct behandeld.
Stel je jou echter als de bijdehande Nederlander op,krijg je het deksel op je neus.......

Toch moet je soms als Belg gaan denken en daar naar handelen,zoals ik in het volgende voorbeeld zal proberen te schetsen.
Wij verkopen een een zeer sterk geconcentreerd product welke in jerrycans (25 liter) wordt geleverd.
Met 30 cl concentraat kan je 25 liter water mengen voor het eindproduct wat je nodig hebt.

Toen ik een paar jaar geleden de eerste 80 jerrycans (2000 liter kant en klaar) product leverde was daar 20.000 euro voor betaald en was de klant laaiend enthousiast.
Vanaf die tijd wordt iedere 2 maanden zo,n partij afgenomen.
Er staat 5 euro statiegeld op de jerrycans,dus bij iedere partij die wordt gebracht wordt het lege fust mee terug genomen er hergebruikt.
Een paar maanden geleden werd er een spoedbestelling geplaatst op een Zaterdag,
welke Zondagmorgen geleverd moest worden omdat het bedrijf met een calamiteit zat en zelf geen product in voorraad had.

Ik ben die zelfde avond met mijn luxe wagen daar naar toe gereden en gaf een jerrycan concentraat waar men zelf dus 2000 liter water mee kon mengen.
Er werd mij op een ietwat smalende toon medegedeeld dat ik zeker een Ollandse grappenmaker was die dacht dat de domme Belgen 20.000 euro zouden betalen voor 1 jerrycan..... :cheesy: :clap:
Heb het een paar keer uitgelegd dat die ene jerrycan ruim voldoende was voor de 80 lege jerrycans te vullen
(leeg cola blikje als maat beker) en de rest met water.
Rijdt U maar terug naar Nederland en zorgt U voor de bestelling zoals die op de bon staat.

Ik kreeg de sleutel van het magazijn en of ik er maar voor wilde zorgen dat er morgen voor 8 uur er 80 jerrycans staan.......!!
Ben maar wat gaan eten en kwam na een uurtje terug bij het verlaten bedrijf,en ben met de brandslang maar de jerrycans gaan vullen waarna het concentraat erbij gedaan.
Dopje erop en klaar is klara.............2 uurtjes werk.

Het bedrijf had die Zondag een klus te doen op bijna 100 km afstand van het bedrijf.
Dus lekker met 2 ton aan extra lading mee te nemen,en daarna alles naar het dak slepend waar de werkzaamheden plaats zouden vinden.
Een Ollander zou waarschijnlijk de 25 liter concentraat naar het dak hebben gebracht en met een uitgerolde brandslang ter plekke de boel hebben gemixt.

Ik kreeg die Maandagochtend nog wel een bedankje van het bedrijf dat ik op mijn vrije dag toch nog heen en weer was gereden om de bestelling (80 jerrycans) op tijd te kunnen leveren. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Plat National des Pays-Bas.

#20 Bericht door pjotter » vrijdag 04 mei 2018, 08:57

VEEL beter dan een reserve Duitser (020) ha ha.
Sorry,kon het niet weerstaan :giggle3:
jumbo schreef:
Herbergier schreef:Ik ben eigenlijk Hollander maar ook een beetje Brabander, mijn eerste 34 jaar woonde ik in Rotterdam, daarna 31 jaar in Midden-Brabant en nu probeer ik daar nog 28 jaar Isan aan te knopen.

Als je aan een Nederlander vraagt waar hij vandaan komt zegt hij 'Holland', in zijn paspoort staat 'The Netherlands', hij spreekt 'Dutch' en hier in Thailand bij de immigration staat hij, bij land van herkomst, ook onder 'Dutch'.
\
Dus je bent een beetje een reserve Belg?? :P :P

Zelfs bij de OS en WK staat er HOL achter de naam, niemand die er duidelijk over is
I am from Holland with a Netherlands passport and I speak Dutch
Dat begrijpt geen enkele buitenlander behalve Trump maar die heeft dan ook een gigantisch voorstellingsvermogen

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Plat National des Pays-Bas.

#21 Bericht door wpdl » vrijdag 04 mei 2018, 09:22

Ingrediënten
1 kilo aardappelen
1 kilo wortels
1 blokje bouillon
400 gram uien
Zout
Peper

Bereidingswijze
Om echte Hollandse hutspot te maken moet je als eerste de aardappelen schillen. Ook is het verstandig om ze te wassen en in kleine stukken te snijden. Doe vervolgens de aardappelen in een pan en brengt ze aan de kook, ongeveer 20 minuten.

Ondertussen kan je de wortels snijden en tot kleine blokjes maken. Ook de uien moeten gesneden worden. Vervolgens kan je de wortels en de uien aan de aardappels toevoegen. Voeg ook een blokje bouillon toe. Laat dit alles ongeveer nog 20 minuten koken.

Wanneer dit alles is gebeurd kunnen de aardappelen en de groeten worden afgegoten. Dan moet alles fijngestampt worden. Dit kan je het beste doen met een pureestamper. Met de pureestamper moet je de hutspot fijn stampen. Vervolgens moet de hutspot op smaak worden gebracht. Dit kan je doen met zout en peper. Doe dit telkens beetje bij beetje, zodoende kun je de juiste smaak creëren.

Hutspot tips
Bij een echte Hollandse hutspot mag natuurlijk geen worst ontbreken. Daarom doe je er goed aan om de hutspot te serveren met een echte rookworst. Deze kan je bovenop de pan leggen tijdens het gaar koken. Zodoende wordt de worst warm. Als je niet van worst houdt, kan je ook kiezen voor een anders stukje typisch Hollands vlees. Zo kan je denken aan een karbonade of een slavink. Voor welk stukje vlees je kiest, hang af van je voorkeuren.
Je kunt ook kruiden toevoegen aan de hutspot. Echter, niet iedereen vindt dit lekker.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Plat National des Pays-Bas.

#22 Bericht door KhunSugar » vrijdag 04 mei 2018, 11:32

Zelfs bij de OS en WK staat er HOL achter de naam
Zal daar is in juni speciaal op letten :-) grapje hé

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Plat National des Pays-Bas.

#23 Bericht door jumbo » zaterdag 05 mei 2018, 04:52

KhunSugar schreef:
Zelfs bij de OS en WK staat er HOL achter de naam
Zal daar is in juni speciaal op letten :-) grapje hé
pijnlijk, hahahaha
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Plat National des Pays-Bas.

#24 Bericht door ron » zaterdag 05 mei 2018, 05:41

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Plat National des Pays-Bas.

#25 Bericht door Herbergier » zaterdag 05 mei 2018, 07:09

Maar op de OS 2018 is Belgie mij niet opgevallen, met alleen maar 1 zilveren medaille eindigden ze daar op de medaillespiegel op een 25e plaats en Nederland met 8 gouden, 6 zilveren en 6 bronzen medailles eindigde op een verdienstelijke 5e plaats.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Medailles ... pelen_2018
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Plat National des Pays-Bas.

#26 Bericht door ron » zaterdag 05 mei 2018, 07:59

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Plat National des Pays-Bas.

#27 Bericht door KhunSugar » zaterdag 05 mei 2018, 11:42

een blondje zeker 555

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Plat National des Pays-Bas.

#28 Bericht door Gardensafari » zondag 06 mei 2018, 09:06

KhunSugar schreef:een blondje zeker 555
Met een NL-nummerplaat op de auto. :crazy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”