Brexit?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Brexit?

#61 Bericht door prajak » woensdag 06 juli 2016, 07:05

Ik lees dat we een Spaghetti-domino gaan krijgen.

Italiaanse banken staan op omvallen en er zit een bank bij met miljarden 'zieke' leningen en zijn aandeel- en obligatiehouders blijken andere banken te zijn dus daar kukelt wat mee om. De regering zou er 40 miljard in moeten pompen maar EU regels staan in de weg.

Dus de euro zal nog wel een tik omlaag krijgen als dat door gaat. :mrgreen:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Brexit?

#62 Bericht door Hua Thale » woensdag 06 juli 2016, 07:21

Altijd de beste raadgevers :D
@jumbo


Zo af en toe heb ik mijn twijfels. :giggle3:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#63 Bericht door printen44 » woensdag 06 juli 2016, 07:56

elst99 schreef:Printen je zit fout, over het verdrag van Lissabon is het volk niet om toestemming gevraagd! Een volgend referendum heeft men niet aangedurfd.
Het Engelse volk is al jaren niet goed voorgelicht over de EU. Deze mensen wonen echt op een eiland, vol met tradities en weten niet wat erin de EU of te wel Brussel gebeurd.
Elst, goed lezen. ik schreef dat de regeringen van Frankrijk en Nederland goedkeuring vroeg aan de volksvertegenwoordiging en dat is het Parlement. En nog een nieuwtje voor jou, de volksvertegenwoordiging wordt door de kiezers gekozen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Brexit?

#64 Bericht door elst99 » woensdag 06 juli 2016, 09:14

Ja en aan het referendum wordt iedere keer een draai gegeven om het maar niet tot uitvoer te brengen, zie nu met het Oekraïne referendum, alles op de lange baan, zodat het toch geen doorgang vind.
Maar ik ken de heer Printen onder de hand, hij heeft de wijsheid [|( en wij zijn de sufferdjes ha ha! De volksvertegenwoordiging had weer op een referendum moeten aansturen, dat had correct geweest, gekonkel in de achterkamertjes dat zijn we toch zat.
Was het niet zo dat alle landen ermee in moeten stemmen, anders gaat het niet door? Die verantwoording durven ze in Den Haag niet aan, compromisjes daar zijn ze goed in.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#65 Bericht door torkom » woensdag 06 juli 2016, 10:45

De Telegraaf :


STRAATSBURG - Nigel Farage blijft in het Europees Parlement. Dat heeft de UKIP-politicus woensdag bekendgemaakt op een persconferentie in Straatsburg.

"Ik zal mijn taak hier volbrengen. Ik voel me vrijer en ga nog meer samenwerken met andere partijen om hen te helpen Europa te verlaten'' aldus het boegbeeld van de Britse brexitcampagne. "De EU is aan het sterven. Ons vertrek is een baken van hoop voor andere bewegingen in Europa.''


Ik weet niet zo goed of ik hier nou blij mee moet zijn...Ik voel de Brexit behoorlijk hard in mijn portefeuille... :|

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#66 Bericht door printen44 » woensdag 06 juli 2016, 10:52

Elst, ook een nieuwtje voor je. Je kan alles lezen wat er in de EU allemaal gebeurt, wat er gesproken wordt en welke regels en wetten er gemaakt worden. Zoiets heet openbaarheid van bestuur. Via deze link kan je alles over lezen wat de EU allemaal bekokstoofd.....De link heet "Transparatie van de EU". Bestaat overigens al jaren. Ik heb daar mijn informatie van.

https://www.europa-nu.nl/id/vh7doulm2bw ... opese_unie

Van de Nederlandse kant, is er zelfs een wet. De "Wet openbaarheid van bestuur". Je kan alles te weten komen wat de Nederlandse overheid doet als je een beroep op deze wet doet.

Maar om het voor jou makkelijk te maken, is hier de site van de Tweede Kamer. Daar kan je alles in vinden wat de Kamer zoal doet. Het is een onderdeel van het Openbaarheid van Bestuur.

https://www.tweedekamer.nl/

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Brexit?

#67 Bericht door wanadee » woensdag 06 juli 2016, 10:57

torkom schreef:De Telegraaf :


STRAATSBURG - Nigel Farage blijft in het Europees Parlement. Dat heeft de UKIP-politicus woensdag bekendgemaakt op een persconferentie in Straatsburg.

"Ik zal mijn taak hier volbrengen. Ik voel me vrijer en ga nog meer samenwerken met andere partijen om hen te helpen Europa te verlaten'' aldus het boegbeeld van de Britse brexitcampagne. "De EU is aan het sterven. Ons vertrek is een baken van hoop voor andere bewegingen in Europa.''


Ik weet niet zo goed of ik hier nou blij mee moet zijn...Ik voel de Brexit behoorlijk hard in mijn portefeuille... :|
Gedeelde smart is halve smart, dus zoekt hij lotgenoten. Maar ik denk niet dat hij succes zal hebben.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#68 Bericht door torkom » woensdag 06 juli 2016, 11:00

Je zou ook wel gek zijn om zo'n goed betaalde baan met allerlei privileges zomaar op te geven...

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Brexit?

#69 Bericht door elst99 » woensdag 06 juli 2016, 11:57

Ik hoef niet alles te lezen heer Printen, maar een referendum uitschrijven en er vervolgens na de uitkomst er een draai aangeven, dat snapt iedere idioot zoals ik dat dat niet kan. Hoef je de verdere discussie niet meer te volgen.
Vanmorgen het referendum over Oekraïne is er in de kamer een motie van wantrouwen ingediend, jammer dan het kan niet aangenomen worden er zijn maar 20 man in de kamer, blijf daar maar is serieus bij.
:angel:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#70 Bericht door torkom » woensdag 06 juli 2016, 12:09

En als vertegenwoordiger van vak K werd alleen vrouwtje Ploumen naar voren geduwd om dit hele treurspel te mogen aanschouwen...Ik wou dat het al maart 2017 was..

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Brexit?

#71 Bericht door serpay » woensdag 06 juli 2016, 17:10

mensen printen heeft zijn eigen getalletjes en ingevingen.
maar men heeft gelijk in deze en printen wederom NIET

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#72 Bericht door torkom » vrijdag 08 juli 2016, 15:27

Voor wie nog interesse heeft in de Brexit, hier weer een haarscherpe Pat Condell :


http://www.youtube.com/watch?v=THWPJE4xaJM

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Brexit?

#73 Bericht door dutch » vrijdag 08 juli 2016, 15:54

torkom schreef:Voor wie nog interesse heeft in de Brexit, hier weer een haarscherpe Pat Condell :


http://www.youtube.com/watch?v=THWPJE4xaJM
Verplichte literatuur voor alle scholieren ( van 16-26 jaar) in Europa :clap:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Brexit?

#74 Bericht door Korat » zaterdag 09 juli 2016, 03:13

dutch schreef:
torkom schreef:Voor wie nog interesse heeft in de Brexit, hier weer een haarscherpe Pat Condell :


https://youtu.be/THWPJE4xaJM
Verplichte literatuur voor alle scholieren ( van 16-26 jaar) in Europa :clap:
De maker van het filmpje doet niet veel meer dan het nawauwelen van de 'argumenten' die werden aangevoerd in de kranten van krantenmagnaat en Brexit promotor Ruper Murdoch, de man van de uitspraak 'If I go to Downing Street they do as I tell them to, if I go to Bruxelles they ignore me'.
Condell weet blijkbaar niet dat zowel Farage, Johnson als Cameron hetzelfde exclusieve public school onderwijs hebben gehad en dat Johnson en Cameron in de verte zelfs familie van elkaar zijn. Allen horen bij het 'old boys network' dat al eeuwen de macht aan zichzelf weet te houden.
Ik dacht dat ook op dit forum al eens geschreven is over de malafide begrotingspraktijken van de Grieken en de deplorabele belastingmentaliteit van de Grieken zelf. Nederland heeft mensen van de Rekenkamer naar Griekenland uitgezonden (op verzoek van de Griekse regering zelf) om de zaak op orde te krijgen. Die zijn zo tegengewerkt dat ze bijna niets voor elkaar kregen. Ook de partij van de huidige premier heeft een kantoor in Athene waar je om een baan kunt vragen die je tegen betaling van een riant bedrag ook krijgt. Precies als bij de voorgangers. Grieken zo arm dat ze geen geld meer hebben om hun huis af te laten bouwen? Nou, over een huis dat niet af is hoef je geen belasting te betalen...komt dat even mooi uit!
Het lijkt triest dat de uitkering van veel Grieken sterk verlaagd is, maar ze hebben in eerste instantie geld gekregen dat er eigenlijk helemaal niet was, want gebaseerd op niet bestaande inkomsten. Heel erg als het je overkomt...maar het zegt niet over de EU maar alles over de Griekse poliitiek,
Is de EU dan zo geweldig? Naar mijn mening niet, Er is veel, heel veel dat beter dan wel anders moet. Dit filmpje werkt m.i averrechts,,,
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#75 Bericht door printen44 » zaterdag 09 juli 2016, 03:46

En nu de Brexit er is, zijn de leiders van de de Brexitgroep, als hazen vertrokken. Men had geen plan, men heeft geen plan en men zal geen plan hebben. De nieuwe Premier in Downingstreet zal een dame zijn, die in de kampanje voor blijven in de EU stemde.

En die moet dan gaan onderhandelen om GB uit de EU te krijgen. In diverse media wordt dan ook gesproken dat de uiteindelijke resultaat een "Noorwegen variant" zal worden. Toegang tot de vrije markt, maar wel tegen een prijs en die prijs is vrij verkeer van mensen en goederen, EU-wetgeving ook geldig in GB, Dus alles blijft ene beetje bij het oude, alleen heeft GB niets meer in te brengen in de besluitvorming van de EU.

En dan maar hopen dat Schotland en Noord-Ierland vrede zullen hebben met het eindresultaat.

Overigens staat de pond-dollar op het niveau van 31 jaar geleden.

De onderhandelingen zullen op zijn vroegst in september 2017 beginnen. Tot die tijd is GB ene volwaardig lid van de EU. En ik wil wedden dat september 2017 komt en gaat zonder het in werking treden van Artikel 20 en dat zal steeds verschoven worden.

De mening van verschillende commentatoren is dat de niet Premier voordat Artikel 20 in werking zal treden, een nieuw referendum zal uitschrijven. De schrik zit er bij velen Brexitstemmers er dan in, dat er een ruime meerderheid zal zijn om toch in de EU te blijven.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”