Brexit?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Brexit?

#1 Bericht door printen44 » vrijdag 01 juli 2016, 08:12

Het word steeds leuker en verwarrender wat er in GB gebeurt, na de uitslag van de het referendum. Je zo zeggen dat de leider van de "Brexitgroep", de nieuwe leider van de Conservatieven en dus de Premier wordt, maar Boris bedankte voor de eer.

Zijn naaste medewerker in de kampanje voor de Brexit, Michael Gove, stelt zich eerder kandidaat. Die had eerder gezegd dat hij niet de capaciteiten had om Premier te worden. Maar Michael stak een dolk in de rug van Boris en die heeft dus eieren voor zijn geld gekozen.

Want het wordt steeds duidelijker dat de "Brexitgroep" wel toegang tot de vrije markt van de EU wil hebben, maar daarvoor een hoge prijs zal moeten betalen. Het zal ongeveer een "Noorwegen-variant" worden. Dus wel toegang tot die vrije markt, maar dan ook accepteren dat er vrije toegang is voor burgers uit de EU en dat de wetgeving van de EU geaccepteerd moet worden.

En niemand van de "Brexit-groep" wil eigenlijk zijn vingers daaraan branden. De "favoriet" om Cameron op te volgen is Theresa May. Zij heeft weinig of geen kampanje gevoerd voor of tegen de Brexit en kan dus onbevangen de onderhandelingen voeren. En als het "Noorwegen-variant" uit de bus zou komen, kan zij dat dan ook presenteren aan het Lagerhuis, zonder gezichtsverlies te lijden. Zou dat "Noorwegen-variant" uit de bus komen, is de verwachting dat er een nieuwe referendum zal plaatsvinden on dat variant goed te keuren. En dan zal Schotland en Noord-Ierland waarschijnlijk bij het Verenigd Koninkrijk blijven bij goedkeuring van dat "Noorwegen-variant".

Want met het "Noorwegen-variant" verandert er weinig. Engeland accepteert in feite de EU met alle wetgeving die de EU kent en krijgt daarvoor in ruil toegang tot die vrije markt. Alleen heeft GB dan niets meer in de EU te vertellen.

En dan nog Labour. Daar heeft Jeremy het vertrouwen verloren van het grootste deel van zijn fractie. Hij weigert af te treden, want hij denkt dat hij nog ruime steun heeft uit de achterban, die zal stemmen, indien er een strijd voor het leiderschap van Labour losbreekt. Jeremy was in het verleden altijd een tegenstander dan de EU, maar de meeste leden van de Labourfractie was voor het aanblijven van GB in de EU. Jeremy gaf zwakke leiding aan de Labourkampanje voor het in de EU blijven en dat breekt hem nu op.

En GB heeft helemaal geen hast om artikel 50 in werking te laten treden. Want dan is het uitreden officieel en kunnen de onderhandelingen plaatsvinden. Mara zolang GB niet artikel 50 in werking laat treden is GB officieel een volwaardig lid van de EU. En Boris en kornuiten wilde dat zo lang mogelijk rekken. De EU wil wel een snellere in werkingtreding van dat artikel, maar alleen het uitredend lid kan dat doen. Het enige wat de EU nu doet is voorlopige onderhandelingen afwijzen. Juncker zei het terecht "Je kunt geen EU a la carte krijgen".

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Brexit?

#2 Bericht door Gardensafari » vrijdag 01 juli 2016, 08:33

Rare jongens, die Britse eilanders.

Er is een mogelijkheid om die hele Brexit een stille dood te laten sterven.
De Britten kunnen namelijk de zaak gaan omdraaien.
Ze kunnen gaan onderhandelen en het inroepen van artikel 50 uitstellen tot na de onderhandelingen.
Immers niet de andere landen, maar uitsluitend de Britten zelf kunnen artikel 50 inroepen.
Die onderhandelingen kunnen jaren slepen.
En op enig moment kan het Lagerhuis vaststellen dat er eigenlijk geen verschil is.
En dus sterft dan de Brexit een schone dood.
Omdat voorstanders en tegenstanders terug te vinden zijn in beide partijen zou dit scenario zomaar kunnen. Het is in ieder geval een ondoorzichtige oplossing, Europa waardig.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Brexit?

#3 Bericht door Hua Thale » vrijdag 01 juli 2016, 08:55

Ze kunnen gaan onderhandelen en het inroepen van artikel 50 uitstellen tot na de onderhandelingen.
Voor zover IK de nieuwsberichten heb begrepen is dit geen optie.
Onderhandelingen beginnen NA het ingaan van Art 50.
Cameron laat dat aan de nieuwe club over die einde dit jaar gekozen moet worden onderhandelen minstens twee jaar nodig dus even natte vinger de eerste kleine drie jaar blijft alles nog bij het oude als men de voorbereidende veranderingen in de niet politieke zaken niet meerekend.
Achter de schermen zal dus het meeste te winnen zijn voor veel landen waaronder Nederland.
Een stille dood van de Brexit maakt ze tot het stiefkindje van Europa en niet tot de leidinggevende klasse iets wat ze nou net graag zo niet alleen maar willen.
Ze kunnen niet anders als 'de poot stijf houden' iets wat Europa ook van plan is.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Brexit?

#4 Bericht door Gardensafari » vrijdag 01 juli 2016, 09:09

Jouw redenering klinkt uiterst logisch.
En logisch en Europa...

Maar ik acht de kans op een stille dood ook niet zo heel groot, maar ik denk dat die wel bestaat.
Over een aantal jaren zijn er geheel nieuwe hoofdrolspelers, loopt Europa misschien wel weer een beetje beter en dus...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Brexit?

#5 Bericht door Hua Thale » vrijdag 01 juli 2016, 09:30

Zeg nooit nooit Garden.
Zie het ook meer als een spelletje maar dan wel een op zeer hoog niveau met een dijk van een inzet, macht en geld.
Misschien over een paar jaar.......................ach ja wie weet.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Brexit?

#6 Bericht door prajak » vrijdag 01 juli 2016, 09:46

Rutte gaat na de verkiezingen in NL de EU in. De plaats van Neelie denk ik. Zij is toch ook VVD? En meer koffiedik kijken doe ik niet.

Als Cyprus er niet uitstapt ben ik al tevreden.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Brexit?

#7 Bericht door elst99 » vrijdag 01 juli 2016, 11:45

Laten we eerlijk zijn, dat er in de EU wat moet veranderen zal iedereen beamen, het is te log, te duur en onbestuurbaar geworden. Alleen al het feit dat er iedere maand verhuisd moet worden, van Brussel naar Straatsburg, de gigantische salarissen, de bureaucratie vraagt om problemen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Brexit?

#8 Bericht door prajak » vrijdag 01 juli 2016, 12:19

En zijn die lui ook niet vrijgesteld van inkomstenbelasting over hun salaris?

De Navo-medewerkers volgens mij wel; ik herinner me tenminste een procedure van de Gemeente Brunssum over de ozb.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Brexit?

#9 Bericht door Gardensafari » vrijdag 01 juli 2016, 12:36

Nee, de EU kent een eigen belastingheffing over Europese inkomens.
Een progressief tarief van 8% tot (ik meen) 45%.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#10 Bericht door printen44 » vrijdag 01 juli 2016, 14:40

elst99 schreef:Laten we eerlijk zijn, dat er in de EU wat moet veranderen zal iedereen beamen, het is te log, te duur en onbestuurbaar geworden. Alleen al het feit dat er iedere maand verhuisd moet worden, van Brussel naar Straatsburg, de gigantische salarissen, de bureaucratie vraagt om problemen.
Eindelijk staat die verhuizing nu ter sprake. Het is met name Frankrijk die altijd dwars lag. Voor de Fransen was Straatsburg een "ïtem", die niet bespreekbaar was.

Overigens zijn de personeels- en reiskosten van de EU, maar 8.6% van de gehele EU-begroting.

Hier is de EU begroting voor het jaar 2015:

https://www.europa-nu.nl/id/vjifh5dzx4y ... oting_2015

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Brexit?

#11 Bericht door Jim » zondag 03 juli 2016, 05:41

elst99 schreef:de gigantische salarissen
if you pay peanuts, you get monkeys.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Brexit?

#12 Bericht door Hua Thale » zondag 03 juli 2016, 06:31

:giggle3: Opmerking die jij vaak maakt Jim alsof een ieder die een normaal of boven normaal salaris krijgt automatisch ook meer prestatie levert of beter opgeleid is.

'Brussel' heeft in de loop der jaren toch echt wel zonder veel schaamte laten blijken dat de firma list en bedrog altijd dicht in de buurt is en het tot eer en meerdere glorie voor het persoonlijke welzijn hoog in het vaandel staat.
De vele 'secondaire' betalingen zijn al vele malen punt van discussie geweest net als die lachwekkende verhuizing dacht zelfs iedere maand.
In % zal het wel meevallen maar om eens ergens te beginnen als gebaar naar die 'eenvoudige' Europeese burger zou het heel wat vertrouwen uitstralen.
Verdere ombuigingen zoals het lachwekkende beleid met landbouw zou ook niet onredelijk zijn inplaats van volgend jaar MOET de begroting weer omhoog.
Als Brexit dit soort veranderingen en meer niet kan bewerkstelligen verwacht ik toch meer onrust in de tent in de komende tientallen jaren.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Brexit?

#13 Bericht door Jim » zondag 03 juli 2016, 06:57

over het algemeen kan je toch wel stellen dat een hogere opleiding een hoger salaris betekent.
als je de salarissen van politici vergelijkt met salarissen van vergelijkbare functies in het bedrijfsleven dan verdienen ze helemaal niet zo veel.

en ja, straatsburg moet weg en de subsidies op landbouw mogen een heel stuk minder, maar dan zullen we waarschijnlijk moeten wachten op een frexit :)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Brexit?

#14 Bericht door Hua Thale » zondag 03 juli 2016, 07:32

Primaire salarissen gebaseerd op opleiding en ervaring niks op tegen natuurlijk.
De vraag of een ieder daar nou wel zo'n stevige opleiding heeft genoten is er een die ik niet in kan vullen.
De subsidie geldstroom indammen gaf landbouw als voorbeeld maar er is meer natuurlijk.
Keuze genoeg om zichzelf meer geloofwaardig te maken.

Dat de Dames en Heren in het bedrijfsleven makkelijk meer kunnen verdienen zie ik helaas als kul de TOP kan vaak zo een twee drie overstappen zoals de laatste Pm's van eind vorige en begin deze eeuw naar een 'dikke' baan de grote massa [Ambtenaren] heeft wat minder keus.
Vooraf gezien dan betere baan krijgen omdat je voormalige functie als hogere ambtenaar flink wat 'contacten' opgeleverd heeft heeft minder met je opleiding te maken maar meer met je vorige werkgever.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Brexit?

#15 Bericht door Ben » zondag 03 juli 2016, 07:49

Hua Thale schreef::giggle3: Opmerking die jij vaak maakt Jim alsof een ieder die een normaal of boven normaal salaris krijgt automatisch ook meer prestatie levert of beter opgeleid is.

'Brussel' heeft in de loop der jaren toch echt wel zonder veel schaamte laten blijken dat de firma list en bedrog altijd dicht in de buurt is en het tot eer en meerdere glorie voor het persoonlijke welzijn hoog in het vaandel staat.
De vele 'secondaire' betalingen zijn al vele malen punt van discussie geweest net als die lachwekkende verhuizing dacht zelfs iedere maand.
In % zal het wel meevallen maar om eens ergens te beginnen als gebaar naar die 'eenvoudige' Europeese burger zou het heel wat vertrouwen uitstralen.
Verdere ombuigingen zoals het lachwekkende beleid met landbouw zou ook niet onredelijk zijn inplaats van volgend jaar MOET de begroting weer omhoog.
Als Brexit dit soort veranderingen en meer niet kan bewerkstelligen verwacht ik toch meer onrust in de tent in de komende tientallen jaren.
https://en.wikipedia.org/wiki/Laurence_Stassen

Idd een bepaalde inteligentie hebben sommigen wel ,nl met alle mogelijkeden en omwegen toch maar op die stoel te blijven
vanwege de riante vergoedingen !

https://www.bewegingdenk.nl/
Hier nog een paar va die lolbroeken .

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”