Het TF Voetbaltopic.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2176 Bericht door printen44 » woensdag 07 juli 2021, 10:05

Was een leuke wedstrijd. De gelukkigste won met strafschoppen. Mooi dat Kuipers de finale mag fluiten. Hij verdiende het. Als oud-scheidrechter kijk ik altijd met bewondering hoe hij een wedstrijd leidt. :clap:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2177 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 07 juli 2021, 22:46

Mooie weds, Printen Kees, en Engeland haalt de finale. Een goeie scheids in de persoon van Danny Makkelie.

Maar hebben ze een kans tegen de spaghetti-machine? Zoals Suiker al schreef, de spaghetti-machine kan best wel eens EK worden.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2178 Bericht door printen44 » donderdag 08 juli 2021, 09:54

Ondanks kritiek van, met name de Denen, was de strafschop die Makkelie gaf, terecht. De Deense verdediger probeerde de bal te spelen, maar raakte niet de bal, maar het been van zijn tegenstander. In scheidsrechters termen; "de verdediger belette de tegenstander de bal te spelen, door zijn tegenstander ten val te brengen zonder zelf de bal te spelen". Gebeurt dat in het strafschopgebied, volgt een strafschop. Het is een directe vrije trap en daar staat een strafschop voor. Daarom greep de VAR ook niet in. Engeland maakt zondag tegen Italie geen kans als ze zo spelen als gisteren.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2179 Bericht door erik-kuijpers » zondag 11 juli 2021, 23:06

Nou, de spaghettivreters hebben gewonnen! Ik vond het een mooie weds met alle emoties die je daarin verwacht. In de loterij die pingelschieten is waren de spaghettiboys de sterkste. Soit. Ze mogen de beker een jaartje houden.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2180 Bericht door RuudThai » maandag 12 juli 2021, 05:57

erik-kuijpers schreef: zondag 11 juli 2021, 23:06 Nou, de spaghettivreters hebben gewonnen! Ik vond het een mooie weds met alle emoties die je daarin verwacht. In de loterij die pingelschieten is waren de spaghettiboys de sterkste. Soit. Ze mogen de beker een jaartje houden.
Ze mogen de beker meer dan een jaartje houden en wel tot de volgende EK in 2024!
Jammer, ik gunde het de Engelsen een beetje maar okay, die misten 1 strafschop teveel dus werden het de Italianen.

Ik gokte trouwens dit hele toernooi telkens op het verkeerde paard: eerst voor Oranje uiteraard maar dat was een misser dus. Toen voor België en dat lukte ook niet. Daarna voor de Denen maar die vlogen eruit door een onterechte strafschop, de enige foute beslissing van de verder uitstekend fluitende Makkelie. Die Engelse speler kreeg nauwelijks een tikje tegen zijn been maar speelde de act van de stervende zwaan prima en versierde met die schwalbe een onverdiende penalty.
En dus was ik in de finale voor de zo geplaagde Britten en die werden dus ook geen kampioen...

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2181 Bericht door driver » maandag 12 juli 2021, 06:38

Jammer voor de UK dat het voetbal weer niet thuis komt. Niet gekeken overigens gisteren was moe en vroeg naar bed.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2182 Bericht door printen44 » maandag 12 juli 2021, 09:56

RuudThai schreef: maandag 12 juli 2021, 05:57
erik-kuijpers schreef: zondag 11 juli 2021, 23:06 Nou, de spaghettivreters hebben gewonnen! Ik vond het een mooie weds met alle emoties die je daarin verwacht. In de loterij die pingelschieten is waren de spaghettiboys de sterkste. Soit. Ze mogen de beker een jaartje houden.
Ze mogen de beker meer dan een jaartje houden en wel tot de volgende EK in 2024!
Jammer, ik gunde het de Engelsen een beetje maar okay, die misten 1 strafschop teveel dus werden het de Italianen.

Ik gokte trouwens dit hele toernooi telkens op het verkeerde paard: eerst voor Oranje uiteraard maar dat was een misser dus. Toen voor België en dat lukte ook niet. Daarna voor de Denen maar die vlogen eruit door een onterechte strafschop, de enige foute beslissing van de verder uitstekend fluitende Makkelie. Die Engelse speler kreeg nauwelijks een tikje tegen zijn been maar speelde de act van de stervende zwaan prima en versierde met die schwalbe een onverdiende penalty.
En dus was ik in de finale voor de zo geplaagde Britten en die werden dus ook geen kampioen...
Ruud, even over die strafschop tegen de Denen. Het was een terechte strafschop. De VAR vond dat ook en als je de beelden goed bekijkt, dan wordt er tegen een been van een Italiaan geschopt, zonder de bal te kunnen spelen. Dat die Italiaan als een "stervende zwaan" neerstort, doet helemaal niet ter zake. Het is een overtreding waar een directe vrije schop voor staat en als zo'n overtreding in het strafschopgebied wordt gedaan, is het een strafschop. Dat emoties hoogtij vieren bij zo'n beslissing is begrijpelijk. Ik maakte dat zelf wel vaak mee. Ik vond het van Makkelie heel moedig om die beslissing te nemen. In de verlenging, met niet veel tijd meer te spelen, de geschiedenis van de Denen met hun speler in de eerste wedstrijd, kortom een juiste beslissing van Makkelie, die hij niet lichtvaardig nam.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2183 Bericht door erik-kuijpers » maandag 12 juli 2021, 14:01

Maar de hele wereld valt over Makkelie heen en over de VAR. Dat is normaal; NL heeft 18 miljoen bondscoaches, spelregeltechneuten en virologen. Maar ga er maar aan staan. Ik heb zelf waterpolo en veldhockey gefloten, waterpolo op bondsniveau, en had het steeds gedaan bij de verliezende partij. Je leert er heel wat nieuwe woordjes van 3 letters van... :mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2184 Bericht door RuudThai » maandag 12 juli 2021, 14:28

Maar ik blijf erbij, die penalty bij Denemarken-Engeland was versierd door een schwalbe. Als je de beelden bekijkt was het niet meer dan een licht tikje, een aai tegen het been van die Engelse speler, waarop hij met veel aplomb ter aarde stortte.
Nee, de Denen hadden verdiend te winnen. Hun doelpunt was er eentje van grote schoonheid, het 1e Engelse doelpunt was een frommelgoal die er nog zelfs niet door hun eigen voetballer werd ingeschoten maar een eigen doelpunt was.
En die 2e was gewoon een veel te zware straf voor een licht lichamelijk contact.
Viva Danmark!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2185 Bericht door printen44 » maandag 12 juli 2021, 14:40

Ik leerde ook veel nieuwe woorden, in vele talen. [$)

En ik denk dat Makkelie grondig de pest in had toen hij die beslissing nam. Niet omdat hij vond dat het een foute beslissing was, maar dat het een beslissing was, die velen niet konden of wilde beamen. Maar hij was scheidrechter. En die functie nam hij in die beslissing. Kritiek of niet, hij nam de juiste beslissing. De Engelse hadden alleen lof voor hem, de Denen wilde hem aan de hoogste boom ophangen. Als je daar niet tegen kan, moet je geen scheidsrechter worden. Tijdens mijn loopbaan als voetbalscheidsrechter, ben ik vele malen "vermoord, opgehangen, naar de duivel gewenst, niks te te vertellen bij moeder de vrouw, dus maar scheidrechter geworden, met pek en veren van het veld willen dragen", kortom, het was een gevaarlijk leven als scheidrechter. [8)

Maar in die twintig jaar heb ik en dat zullen vele scheidrechters, op welk niveau, met mij eens zijn, ze hadden het nooit willen missen. De voldoening de je hebt als een wedstrijd prima verloopt en dat vriend en vijand je feliciteert voor een leuke wedstrijd. En dar vergoed al de randverschijnselen die bij wedstrijden komt kijken. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben bij de TV een criticus wat de scheidsrechter betreft. Als je ooit de wedstrijd van gisteren weer zou bekijken, kijk dan naar de perfecte posities van Kuipers. Zelden zag ik zo een scheidrechter bewegen in posities, waar hij altijd redelijk dichtbij de bal was.

Overigens, de opleiding als scheidsrechter bij de KNVB, word als een van de beste beschouwd. De begeleiding is prima en als je talent hebt, kom je al gauw tot de top van scheidsrechters. Dus, lezers, wil je scheidsrechter worden, meld je aan!!!!

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2186 Bericht door serpay » maandag 12 juli 2021, 17:04

de strafschop was terecht daar moet ik printen gelijk in geven.
maar 8 seconden eerder maakt makkelie de fout om niet voor een overtreding te fluiten.de Denen wezen hem erop.
en dan de arrogantie om deze overtreding nog niet ff langs het veld op beelden te kijken.
heeft veel kwaad bloed gezet vooral bij de Denen, ook ik dacht waarom fluit je niet en bent doof voor uitleg van de Denen.
een grote fout maar zal ook wel voor hem gevolgen hebben.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2187 Bericht door Lammert de Haan » maandag 12 juli 2021, 18:39

serpay schreef: maandag 12 juli 2021, 17:04 de strafschop was terecht daar moet ik printen gelijk in geven.
maar 8 seconden eerder maakt makkelie de fout om niet voor een overtreding te fluiten.de Denen wezen hem erop.
en dan de arrogantie om deze overtreding nog niet ff langs het veld op beelden te kijken.
heeft veel kwaad bloed gezet vooral bij de Denen, ook ik dacht waarom fluit je niet en bent doof voor uitleg van de Denen.
een grote fout maar zal ook wel voor hem gevolgen hebben.
Waarschijnlijk doel jij op de niets ontziende en veel te laat ingezette tackle van een Engelsman op een Deen. Daar was geen enkele mogelijkheid bij om de bal te spelen maar enkel de tegenstander. Daar had zeker voor gefloten moeten worden met op z'n minst een gele kaart. Voor zo'n ongeoorloofde en nietsontziende tackle op de schoen van een tegenstander staat geel. Wordt het been van de tegenstander geraakt en daar leek het ook in de herhaling op, dan kun je niet anders dan rood trekken.

Deze fout heeft z'n reputatie niet goed gedaan (en dan druk ik me nog heel zwak uit)!

Kuipers heeft een voortreffelijke wedstrijd gefloten. Hij zat overal goed kort op, hield het spel kort maar niet kinderachtig. Iets in de stijl van Bas Nijhuis, maar voerde dat ook weer niet te ver door en daar hou ik wel van. Voor mij waren Kuipers en de Duitse scheidsrechter Brych de grote uitblinkers van dit EK. En op die ene fout na floot Makkelie ook een goed toernooi. Hij heeft niet voor niets 4 wedstrijden toegewezen gekregen, waaronder de openingswedstrijd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2188 Bericht door serpay » dinsdag 13 juli 2021, 16:57

Lammert de Haan schreef: maandag 12 juli 2021, 18:39
serpay schreef: maandag 12 juli 2021, 17:04 de strafschop was terecht daar moet ik printen gelijk in geven.
maar 8 seconden eerder maakt makkelie de fout om niet voor een overtreding te fluiten.de Denen wezen hem erop.
en dan de arrogantie om deze overtreding nog niet ff langs het veld op beelden te kijken.
heeft veel kwaad bloed gezet vooral bij de Denen, ook ik dacht waarom fluit je niet en bent doof voor uitleg van de Denen.
een grote fout maar zal ook wel voor hem gevolgen hebben.
Waarschijnlijk doel jij op de niets ontziende en veel te laat ingezette tackle van een Engelsman op een Deen. Daar was geen enkele mogelijkheid bij om de bal te spelen maar enkel de tegenstander. Daar had zeker voor gefloten moeten worden met op z'n minst een gele kaart. Voor zo'n ongeoorloofde en nietsontziende tackle op de schoen van een tegenstander staat geel. Wordt het been van de tegenstander geraakt en daar leek het ook in de herhaling op, dan kun je niet anders dan rood trekken.

Deze fout heeft z'n reputatie niet goed gedaan (en dan druk ik me nog heel zwak uit)!

Kuipers heeft een voortreffelijke wedstrijd gefloten. Hij zat overal goed kort op, hield het spel kort maar niet kinderachtig. Iets in de stijl van Bas Nijhuis, maar voerde dat ook weer niet te ver door en daar hou ik wel van. Voor mij waren Kuipers en de Duitse scheidsrechter Brych de grote uitblinkers van dit EK. En op die ene fout na floot Makkelie ook een goed toernooi. Hij heeft niet voor niets 4 wedstrijden toegewezen gekregen, waaronder de openingswedstrijd.

helemaal mee eens , netjes verwoord top
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2189 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 21 juli 2021, 22:00

PSV wint vet van Galatasaray met 5-1 en toch, de 2-1 was een tegenvaller en een blunder. Twee Turkse spelers staan vrij voor het PSV doel en 3 PSV-ers kijken er naar van ... wat moet ik daarmee? Foutje dus. Maar PSV kan met vertrouwen afreizen volgende week.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2190 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 22 juli 2021, 22:02

Drita-Feijenoord is 0-0 gebleven maar Feijenoord had wel 66% balbezit. Drita verdedigde goed dus de 010-ers zullen het volgende week af moeten maken in eigen huis. Moet lukken, denk ik.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”