Het TF Voetbaltopic.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2116 Bericht door erik-kuijpers » zondag 13 juni 2021, 11:53

Printen44 Kees, de UEFA zit in een toernooi en de schema's zijn strak. Ik zag op TV Affelay voorstellen alles een dagje op te schuiven maar dat zou echt niet lukken: vluchten, hotels, supporters, alles zit in een strak verhaal. Uitspelen was de enige optie.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2117 Bericht door Adrie » zondag 13 juni 2021, 13:29

erik-kuijpers schreef: zondag 13 juni 2021, 11:53 Printen44 Kees, de UEFA zit in een toernooi en de schema's zijn strak. Ik zag op TV Affelay voorstellen alles een dagje op te schuiven maar dat zou echt niet lukken: vluchten, hotels, supporters, alles zit in een strak verhaal. Uitspelen was de enige optie.

Vond dat ook wel een lachertje en lullen als een kip zonder kop.

Ach ja schuif alles maar ff een dag op :mrgreen:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2118 Bericht door printen44 » zondag 13 juni 2021, 21:00

Wat ik bedoelde dat niet de wedstrijd verschoven zou worden, maar dat de wedstrijd als gespeeld diende beschouwd te worden met 0-0 als einduitslag. Finland zou zeker geen bezwaar hebben gehad. Omdat zij al blij waren dat het 0-0 stond en ook zeker in solidariteit met Denemarken. Misschien niet helemaal volgens de reglementen, maar die voorzien echt niet dat een speler een harstilstand krijgt.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2119 Bericht door erik-kuijpers » zondag 13 juni 2021, 22:05

Tikkie hopeloos oranje!

Wat een ellende! Vijftig minuten lang tikkie links, rechts, achter, tikkie hopeloos! Een machteloze Metworst en Memphis voorin en achter gatenkaas. En dan, hoera!, de verlossing met twee mooie goals in een paar minuten! En even snel weer gelijk door een blunder van de keeper.

Tenslotte een 3-2 eindstand. Maar verdiend? Nee, niks verdiend, hoogstens met een knaak voor hard werken. En nu? Oostenrijk? Die lachen zich nu al het zuur voor a.s. donderdag.

Echt, dit wordt niks. En de boer, hij ploegt vergeefs voort....

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2120 Bericht door printen44 » maandag 14 juni 2021, 10:09

Moet je de kranten lezen!!! het Oranje van eergisteren waren een stelletje sukkelaars, maar vandaag zijn ze als de beste voetbaltovenaars gepromoveerd. Buitenlandse kranten, zijn ook laaiend tevreden met Oranje, althans volgens de Nederlandse berichtgeving. Ja, een kinderhand is gauw gevuld. Tot de volgende wedstrijd uiteraard, dan kan Oranje er weer niets van. Persoonlijk vond ik het een redelijke wedstrijd met een paar bevliegingen van zowel Oranje als Oekraine. [$) [$)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2121 Bericht door driver » maandag 14 juni 2021, 16:53

Ging toch best goed vondt ik. 2-0 voorkomen ongeacht hoe dan uit handen geven tot 2-2 en vervolgen toch veerkracht en 3-2 maken.
Vooraf zei iemand hier vlgs mij 0-4 nu werdt het winst en dat is uiteindelijk het enigste wat telt.
Met een eerste overwinning kan dit Elftal positief richting de tweede wedstrijd gaan en dan zien we vanzelf wel weer wat het gaat worden.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2122 Bericht door erik-kuijpers » maandag 14 juni 2021, 22:11

We zullen het donderdag zien, Driver, tegen de Oostenrijkers. Verrassingen zijn er altijd. Zie vanavond de Zweden tegen de Spanjaarden en de Polen tegen de Tsjechen.

Woensdag 15 uur leidt Danny Makkelie Finland tegen Rusland. Dat is een wedstrijd zoals vroeger wij tegen Duitsland; oorlog dus. Kon wel eens een kaartenfestijn worden. Ik ga kijken, reken maar.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2123 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 15 juni 2021, 01:26

driver schreef: maandag 14 juni 2021, 16:53 Ging toch best goed vondt ik. 2-0 voorkomen ongeacht hoe dan uit handen geven tot 2-2 en vervolgen toch veerkracht en 3-2 maken.
Vooraf zei iemand hier vlgs mij 0-4 nu werdt het winst en dat is uiteindelijk het enigste wat telt.
Met een eerste overwinning kan dit Elftal positief richting de tweede wedstrijd gaan en dan zien we vanzelf wel weer wat het gaat worden.
Ik ben het volledig met je eens, Driver. Het Nederlands elftal heeft veel veerkracht getoond. Na een ongelukkige 2-2, wat op dat moment meer voelde als een nederlaag, werd toch de volle winst bevochten. En als je kijkt naar de kijkcijfers dan heeft deze wedstrijd veel Nederlanders geboeid.

Ik was eerst, met nog zo'n 17 miljoen 'bondcoaches', huiverig voor het 5-3-2-systeem. Maar als je ziet hoe dit uitpakt dan kun je spreken van een degelijke defensieve opstelling, wat de basis is om tot aanvallen te komen. Zodra de mogelijkheid zich aandient krijg je door de opkomende backs al gauw de situatie van 4-3-3 of zelfs 3-3-4.

Frank de Boer weet als geen ander dat aanvallen begint bij een goede verdediging.

Ik ben het dan ook volstrekt oneens met het commentaar van een altijd negatief reagerende 'spreker' die stelde dat het Nederlands elftal na de voorronde met drie nederlagen weer naar huis kan keren. Dan geef je te kennen weinig verstand van voetballen te hebben en heb je zeker niet zelf gevoetbald op enig niveau maar hooguit in het vierde elftal van de vierde onderafdeling!
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2124 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 15 juni 2021, 07:21

Nou, Lammert, blij te horen dat jij een glazen bol hebt! We zullen het zien wie na de finale op 11 juli op Wembley met de beker gaat lopen.

Durf je er een fles wijn op te zetten? Ik zet hem op de Fransen...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2125 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 16 juni 2021, 07:59

Ik vond de Fransen geweldig voetballen en de Duitsers ook; jammer voor hen van die schlemielige goal. De Ronaldo's wisten in 10 minuten in 3 keer de Hongaren te slopen dus die staan nu bovenaan in die afdeling naast de Fransen met ook 3 punten.

Vanmiddag 15 uur NL tijd (20 TH tijd) de weds Finland-Rusland met scheidsrechter Danny Makkelie. Ik ga zeker kijken.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2126 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 16 juni 2021, 16:13

AUF WIENERSCHNITZEL stond op de sleep van een reclamevliegtuigje boven Zeist. Dat soort grappen kost een aardige cent: 365 euro per uur plus de BTW. SBS6 was de dader en Frank de Boer was not amused. Hij liet korzelig weten niet van schnitzel te houden.

Ik eet wel graag schnitzel maar dan wel een die ruim over de rand van het bord hangt. Met het wijntje dat ik over heb nu de wed niet is aangenomen... :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2127 Bericht door driver » donderdag 17 juni 2021, 21:54

Tweede overwinning en door naar Boedapest dat is al bereikt inmiddels. Niks eruit na drie wedstrijden.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2128 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 17 juni 2021, 22:00

Goeie weds hoor, ook dankzij een vroege terechte pingel. De terugkeer van De Ligt is duidelijk een zegen en ik zag F de Jong uitgroeien tot ster van de weds. Groepswinnaar is al zeker en dus Boedapest en wat hoorde ik: mogelijk de Ronaldo's of Duitsland? Volgende week weten we meer.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2129 Bericht door erik-kuijpers » maandag 21 juni 2021, 21:59

Knap van de Denen! Na de enorme tegenslag toch tweede geworden in de groep. De Russen zijn derde en moeten afwachten of ze nog mogen spelen.

Heb vanavond met een half oog meegekeken bij OEK tegen OOS en uiteraard naar Oranje dat geen kind had aan N-Mac. Daarmee is de volgende ronde binnen maar het kan nog spannend worden tegen wie ze moeten. Dat kunnen ook de Ronaldo's worden, de Fransen of de Duitsers. Nou, dan maar de Zwitsers..... Na woensdag weten we meer.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2130 Bericht door Lammert de Haan » maandag 21 juni 2021, 23:18

erik-kuijpers schreef: maandag 21 juni 2021, 21:59 Knap van de Denen! Na de enorme tegenslag toch tweede geworden in de groep. De Russen zijn derde en moeten afwachten of ze nog mogen spelen.
De Russen zijn niet derde maar vierde geworden in deze poule. Op basis van het onderlinge resultaat kon geen rangorde worden bepaald. Denemarken, Finland en Rusland hebben allen 3 punten. Finland won van Denemarken in een dramatisch verlopen wedstrijd. Rusland won van Finland en Denemarken won op zijn beurt van Rusland. Dat betekent dat op basis van het doelsaldo Denemarken tweede, Finland derde en Rusland vierde is geworden in deze poule. Finland zit dus in de wachtkamer.

Dat de Denen 2e zijn geworden is pure gerechtigheid en betekent meteen een afstraffing van de UEFA, die de Denen ertoe dwong om de wedstrijd met Finland na een oponthoud van enkele uren uit te spelen, zulks na het uitvallen na een hartstilstand van hun sterspeler. Gevolg: een grabbelende Deense doelman die anders heel betrouwbaar is en een gemiste strafschop door de Denen. En dat alles als gevolg van het verlies aan concentratie na dit drama. De wedstrijd tegen de Finnen had nooit op dezelfde avond of zelfs een dag later mogen worden uitgespeeld. Het gebrek aan invoelend vermogen en organisatievermogen aan de kant van de UEFA is door de Denen knap afgestraft! :clap:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”