Het TF Voetbaltopic.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2191 Bericht door RuudThai » vrijdag 23 juli 2021, 04:42

En Erik, waar is je verslag over het Nederlands vrouwenvoetbalteam op de Olympische Spelen?
Oranje-Zambia 10-3! Mooie uitslag, alleen snap ik niet dat er bij het maken van 10 doelpunten er toch ook 3 tegendoelpunten ingaan. Dan is er toch iets mis in de verdediging lijkt mij.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2192 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 23 juli 2021, 06:56

Goed idee, Ruud, doe jij de OS-dames dan doe ik de heren EU-competities.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2193 Bericht door printen44 » vrijdag 23 juli 2021, 10:17

Ruud, ik zag de wedstrijd, het had 20-3 kunnen zijn. Zambia had een goede aanvaller, die maakte dan ook de drie doelpunten. De drie tegendoelpunten waren slordigheden van de Nederlandse defensie. Morgen tegen Brazilie en dan moet de defensie wel op orde zijn. Anders wordt het een doelpuntenfestijn van Braziliaanse kant. Aanvallend is Nederland prima.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2194 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 29 juli 2021, 22:22

Ben ik nu blij met PSV? Dik gewonnen van die Turken maar blij? Ik zie ze nog niet winnen de volgende week want dit is geen PSV meer! Kansen gemist dat het gaapt en slecht spel.

En Feijenoord? Brandhout. Ja, gewonnen met zwijn want die Kosovaren hadden kans na kans. Feijenoord had er uit kunnen liggen. Enfin, in Luzern lachen ze zich al een aap voor wat er aan komt. Torenstra gaf niet EEN goeie bal en de rest was ook FC Knudde.

Enfin, ik heb weer een paar flessen Spaans Wit leeg kunnen maken met dank aan mijn lever.... :giggle2:

Over wijn gesproken, ik had een aanbieding voor 3 flessen van de familie Meiland. Ja, die ken je toch wel? Die man die op zijn 50e er achter komt dat ie homo is. Niks mis mee, hoor! Kan de beste overkomen en volg alsjeblieft je hart! Martien Meiland en volk. Drie flessen tegen een tientje de fles en van diner kwaliteit. Ik ga er met de kerst van genieten!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2195 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 juli 2021, 07:26

Erik, misschien moet je vandaag maar eens kijken naar het vrouwenvoetbal op de OS. Nederland-Verenigde Staten, een topwedstrijd!
De voorgaande wedstrijden waren al erg aardig om te bekijken, lekker veel doelpunten en een Oranje dat er voor wilde werken. Tegen Brazilië hadden ze ook moeten winnen maar een domme terugspeelbal en een discutabele penalty verhinderden dat.
Maar dit is een herhaling van de WK-finale van 2019 waarin Nederland met 2-0 verloor van een toen oppermachtig Amerikaans team. Dus nu loeren ze op revanche!

Ach, met die over het paard getilde overbetaalde profvoetballertjes van tegenwoordig weet je het wel, geen stap teveel zetten, het geld stroomt toch wel binnen.
Feyenoord tegen een onbetekenend clubje uit een minilandje 2 zulke uitslagen, dat is toch een beschamende afgang?
En als ik nog terugdenk aan de EK wedstrijd tegen Tsjechië....., brrrr, wat een chaos! 😝
Ik hoop dat Van Gaal er nog wat van kan maken maar in ieder geval moet de zweep erover!

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2196 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 30 juli 2021, 07:36

Ruud, ik weet er van! Maar heb vandaag andere plannen dus zal naar de herhaling kijken vanavond. Dit wordt een sleutelwedstrijd voor de leeuwinnen en ik hoop dat ze winnen.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2197 Bericht door jomel17 » vrijdag 30 juli 2021, 14:07

Heren voetbalkenners in Thailand, er is een baan voor een van jullie... kijk maar even op het T-blog
หลงรัก

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2198 Bericht door RuudThai » vrijdag 30 juli 2021, 15:14

Helaas helaas, het werd geen sinterklaas..
De strafschoppen deden de Oranjevrouwen de das om: eentje gemist in de reguliere speeltijd en twee in de strafschoppenserie. Als die in de normale speeltijd niet was gemist dan waren de verlenging en de strafschoppen daarna niet nodig geweest. Maar ja, mijn oma zei altijd, als de koe schijt dan valt er wat. En hier viel Oranje dus 😢😢.

Natuurlijk was het wel een leuke levendige wedstrijd waar beide partijen aan elkaar gewaagd waren. Je zag wel dat aan het einde de fut eruit ging, de omstandigheden - hoge temperatuur en luchtvochtigheid - waren daar de oorzaak van.
Jammer dus, weer een gouden medaille gemist!

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2199 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 30 juli 2021, 22:01

Nou heer Ruud, daar was echt te weinig pindakaas geconsumeerd. Ik heb 15 min gekeken en zag een knullige 11 meter van Mevrouw Pindakaas. Die had ik met mijn rolstoelbenen nog beter genomen! Daarna missen ze er nog twee. Buitengewoon jammer en terecht uitgeschakeld, de NL poesjes want leeuwinnen heb ik er niet uit kunnen halen.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2200 Bericht door jomel17 » zondag 15 augustus 2021, 14:04

Ik mis van de twee import Friezen de juichende verhalen over de eerste seizoens overwinning van Heerenveen ????
หลงรัก

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2201 Bericht door Lammert de Haan » zondag 15 augustus 2021, 14:15

jomel17 schreef: zondag 15 augustus 2021, 14:04 Ik mis van de twee import Friezen de juichende verhalen over de eerste seizoens overwinning van Heerenveen ????
Dan maar even van een echte (diep) Fries, Jomel17.

Hier is geen beginnen aan. Dan kunnen we elke week wel een juichverhaal plaatsen. :D :D :D
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2202 Bericht door printen44 » zondag 15 augustus 2021, 14:19

Lammert de Haan schreef: zondag 15 augustus 2021, 14:15
jomel17 schreef: zondag 15 augustus 2021, 14:04 Ik mis van de twee import Friezen de juichende verhalen over de eerste seizoens overwinning van Heerenveen ????
Dan maar even van een echte (diep) Fries, Jomel17.

Hier is geen beginnen aan. Dan kunnen we elke week wel een juichverhaal plaatsen. :D :D :D
Wacht maar af met Cambuur. Groningen zwijnde met een goal, paar minuten voor het einde. Mooie goal wel. Maar de Friezen zullen oprukken in de eredivisie. [$) [$) [$) [$)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2203 Bericht door erik-kuijpers » zondag 15 augustus 2021, 14:30

Ja ja Lammert, import Fries inderdaad maar ik heb toch echt een voorkeur voor PSV. Ik vind Heerenveen en Cambuur geweldig voetballen, helemaal als ze straks Ajax, AZ en Feijenoord gaan inpakken..... Trouwens, ook in het zuiden was ik import. Nog veel vroeger stond ik op zondag op de tribune bij FC Haarlem maar die spelen geen betaald voetbal meer.

Ik ga straks wel naar Feijenoord kijken en om 19 uur Studio Voetbal.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1562
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2204 Bericht door jomel17 » maandag 16 augustus 2021, 14:24

En ik ben blij dat ik toch weer 3 reacties gescoord heb om wat leven in dit forum te houden..... :crazy:
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het TF Voetbaltopic.

#2205 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 18 augustus 2021, 22:03

Ik gaf PSV geen stuiver meer na de 2-0 voor Benfica. Maar na de 2-1 had PSV iets van 'dat knappen we thuis wel op....' en dat hoop ik voor ze. Ik miste in de 1e h de beide vleugelaanvallers, die gaven echt niet thuis, en achter was het een puinschuit. OK, volgende week beter!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”