Wonderolie?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Wonderolie?

#76 Bericht door foppo » vrijdag 11 april 2014, 11:45

Duncan schreef: En verder worden we uiteindelijk allemaal oud, ziek en gaan we daarna hardstikke dood, :mrgreen:
Nee hoor, Ik niet! :angel:
Tenminste, dat hoop ik.
En hoop doet leven!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#77 Bericht door prajak » vrijdag 11 april 2014, 15:33

Foppo for ever ! :clap:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wonderolie?

#78 Bericht door Gardensafari » vrijdag 11 april 2014, 21:45

Ik begrijp de wens van Jeanette en steun deze ook.
Er zijn middelen waarvan je je afvraagt waarom ze niet beter beschikbaar worden gemaakt.

Maar er is ook zoveel troep.
De grootste medische zwendel die de wereld ooit heeft gekend, namelijk de homeopathie, wordt gelukkig nu stukje bij beetje afgebroken.
Maar, zijn de grote medicijnfabrikanten al boeven, de homeopathische fabrieken zoals A. Vogel zijn nog veel erger.
Gelukkig heeft Europa verbeterde wetgeving.
Niet langer hoeft te worden aangetoond dat een middel niet werkt, neen, de fabrikant moet aantonen dat het wel werkt.
En dat lukt ze niet. Voor geen meter.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#79 Bericht door Jeanette » vrijdag 11 april 2014, 23:01

Ik ben een leek en vraag me af of dit klopt, het klinkt logisch. :?:
Endocannabinoïden.
Het menselijk lichaam bevat net als dat van alle andere zoogdieren, vogels, vissen en zee-egels een miljoenen jaren oud endocannabinoïd- systeem.
Endo betekent lichaamseigen. Endo-cannabinoïden fungeren als signaalgevers en regelen alle belangrijke processen in een levend wezen.
Endocannabinoïden regelen de productie van hormonen, eiwitten, besturen het immuunsysteem, alle organen, hoe we ons voelen en wat we denken.

Phytocannabinoïden
Cannabinoïden komen buiten een levend wezen in de natuur alleen voor in de cannabisplant en heten dan phythocannabinoïden.
Phyto betekend plant in het Grieks. Dit verklaart waarom cannabis een medicinale werking heeft, de plantaardige cannabinoïden zijn vrijwel dezelfde stoffen die het menselijk lichaam ook produceerd om processen in het lichaam te sturen.
Het verklaart ook waarom cannabis zo’n lichaamsvriendelijk product is en zo snel werkt.

Disbalans in het cannabinoïd systeem
Mijn theorie luidt dat veel ziektebeelden het gevolg zijn van een disbalans of haperingen in het menselijk endocannabinoïd- systeem en dat de balans vaak eenvoudig en vooral snel hersteld kan worden door het innemen van plantaardige cannabinoïden zoals in de vorm van wietolie.
Ook heb ik gemerkt dat als die balans een tijdje kunstmatig hersteld wordt door inname van plantaardige cannabinoïden, men deze uiteindelijk minder nodig heeft en gebruik geleidelijk kan overslaan. Het lijkt er op alsof het menselijk lichaam zich balans herinnert als prettig en er voortaan zelf voor gaat zorgen.

Cannabinoïden receptoren
Cannabinoïden passen als sleutels op receptoren die overal in het lichaam verspreid zijn, men onderscheid twee soorten receptoren CB1 en CB2, maar er zijn ook andere receptoren gevonden waarvan men vermoed dat ze een rol spelen in het endocannabinoïd systeem.

Cannabinoïden en cryptics
Er zijn momenteel 66 cannabinoïden bekend en benoemd maar er wordt aangenomen dat er nog vele tientallen cannabinoïden zijn die nog geen naam hebben en daarom de “Cryptics”worden genoemd.
Ik ga er vanuit dat al deze cannabinoïden er zijn met een reden die wij nu nog niet kennen.
In de natuur bestaat alles met een reden en onderzoek zal in de komende tientallen jaren nog veel hierover aan het licht brengen. Dit onderzoek zal ongetwijfeld leiden tot nieuwe inzichten om ziektebeelden te bestrijden.
Wie is er thuis in deze materie?
Wel vraag ik alleen op hoeveel punten dit algemeen aanvaard wordt.
Dus graag geen grapjes over hoe stom iemand mij vind dat ik zeg dat dit mij logisch lijkt. ;)

:?: [|) :?:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wonderolie?

#80 Bericht door Gardensafari » vrijdag 11 april 2014, 23:30

Je vermeldt helaas geen bron.
En ik ben niet thuis in deze materie.
Maar het wordt vaak bevestigd, zie bijvoorbeeld hier.

Dus denk ik dat de eerste twee punten van jouw citaat kloppen.
Vanaf het derde punt kan ik het niet beoordelen.
Iemand geeft zijn theorie.
Een theorie is niet altijd nuttig. Ik weet ook niet WIE de theorie geeft.
Evenmin vermeldt hij/zij waarop deze is gebaseerd.
Dus neem ik die theorie niet serieus. Althans niet voordat ik weet wat ervan kan kloppen.
Wiet heeft positieve effecten, maar ook negatieve.
De uitwerkingen zijn ingewikkeld.
Ik ben maar een leek, dus ga ik daar niet over.
Wiet doet in ieder geval iets, zoveel is duidelijk.
Heeft Vogel geen homeopatisch goedje met 100.000 keer verdunde wiet :giggle:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#81 Bericht door prajak » zaterdag 12 april 2014, 00:38

Homeopathie was vroeger, voor de 'chemie', de enige manier om mensen te genezen. Geneeskunde die de natuur aanbiedt. Wij hadden vroeger een arts-homeopaat, goed lezen: arts en homeopaat in een. Alle simpele dingen werden met de homeopathie afgedaan.

Bella donna is een naam; gelsemicum ook. Natuurproducten die je inzet voor dingen die niet urgent zijn. Longontsteking zoals pa eens had ? Daar kwam de antibiotica voor.

Maar er zit nu commercie op die producten.

Ik ben van mening dat genezen de taak is van een arts of arts/homeopaat en dat 'support' overgelaten kan worden aan vitaminepreparaten, olie, smeerselen, Dr Vogel, Klazien uut Zalk of gewoon oma. En 100.000 keer verdunnen is een normaal getal in de homeopatie hoor. Niks mis mee.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#82 Bericht door Jeanette » zaterdag 12 april 2014, 07:34

Ik zie het Hans, dat over disbalans is een mening (van Wernard Bruining van Mediwiet) en de rest is overal en nergens vandaan gekopieerd.

Het volgende wat ik me afvraag is;
Dat endocannabinoïd- systeem komt dus in alle dierlijk leven voor en - volgens deze theorie - plantaardig gezien alleen maar voor in de wietplant.

Dat lees ik op meerdere plaatsen en nergens het tegengestelde dus dan wordt het percentage van de geloofwaardigheid steeds groter bij mij.
Maar wat ik mij dan ga afvragen is; "Hoe belangrijk is dit." en "zijn er nog meer van die 'Endo'/'Phyto' processen in ons lichaam?

En waarom wijdt iedere romanschrijver over het stenentijdperk b.v. uit over de werking van de wilgebast, (aspirine ?) digitalis, Bella donna en ga zo maar verder terwijl dit alleen in kleine hoeveelheden een medicinale werking heeft en dodelijk is bij overdosis?
Meestal wordt er wel geschreven over de Sjamaan die onder invloed van wat dan ook wijze uitspraken doet maar er niet mee geneest.
Dit was weer even - op de mij zo gebruikelijke wijze - afdwalen/doordenken van de materie. :mrgreen:

Maar als laatste - in hoeverre is het 'complot denken' als mensen zeggen dat bovenstaande medicijnen er niet geweest zouden zijn als de Farmaceutische industrie ze niet in het lab na had kunnen maken. :?:

:?: [|) :?:

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Wonderolie?

#83 Bericht door afra » zaterdag 12 april 2014, 09:54

Zo ik heb voor het eerst sinds tijden weer eens als een os geslapen!! Misschien zit het tussen de oren maar mijn druppels kwamen gister binnen :mrgreen:

Over homeopathie zijn veel verschillende meningen. Ik zal me nooit overgeven aan een homeopathisch arts in plaats van een reguliere, maar hier werkt( in een jongens gezin) de arnica zalf toch echt wel. Blauwe plekken en kneuzingen zijn toch echt wel eerder minder pijnlijk en ook de zwelling trekt sneller weg. De cardiflor crème tegen jeukende huid werkt in mijn geval bijna net zo goed tegen de jeuk als hormoonzalf. Dan is de keus voor mij niet moeilijk.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#84 Bericht door Jeanette » zaterdag 12 april 2014, 10:21

Wat fijn voor je Afra. :clap:

Bij mij is het ook vaak dubbel. (is eens zo goed) 8-)

Vooral als ze regulair tegen mij zeggen 'dat ik er maar mee moet leren leven'.

En wat ik zoek zijn verbetering van mijn klachten, in genezing geloof ik niet.
En dat verwacht ik ook eerlijk gezegd niet echt. :o

[8)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#85 Bericht door prajak » zaterdag 12 april 2014, 10:24

"...Maar als laatste - in hoeverre is het 'complot denken' als mensen zeggen dat bovenstaande medicijnen er niet geweest zouden zijn als de Farmaceutische industrie ze niet in het lab na had kunnen maken...."

Zou de natuur genoeg kunnen leveren om onze pijntjes de baas te kunnen met homeopatische middelen ? Zoals we nu met de natuur omgaan denk ik: neen. Dus doet de farma dat.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#86 Bericht door Jeanette » zaterdag 12 april 2014, 13:51

prajak schreef: Zou de natuur genoeg kunnen leveren om onze pijntjes de baas te kunnen met homeopatische middelen ? Zoals we nu met de natuur omgaan denk ik: neen. Dus doet de farma dat.
O ja?
Door het namaken van natuurlijke stoffen? Oké het zal beter doseer baar zijn maar het lijkt wel een doel op zich.

Want dat namaken ... is dat omdat het medicijn er dan beter van wordt of omdat het beter voor hun financiën is?
Als ik ze het voordeel van de twijfel geef zeg ik .... waarschijnlijk beide. :?


[|)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Wonderolie?

#87 Bericht door Gardensafari » zaterdag 12 april 2014, 14:15

prajak schreef:"...Maar als laatste - in hoeverre is het 'complot denken' als mensen zeggen dat bovenstaande medicijnen er niet geweest zouden zijn als de Farmaceutische industrie ze niet in het lab na had kunnen maken...."

Zou de natuur genoeg kunnen leveren om onze pijntjes de baas te kunnen met homeopatische middelen ? Zoals we nu met de natuur omgaan denk ik: neen. Dus doet de farma dat.

De natuur levert giffen èn geneesmiddelen.
Vooral planten.
Maar het gebruik van planten kan héél gevaarlijk zijn.
De natuur is geen fabriek.
Afhankelijk van de omstandigheden kan de ene plant van dezelde soort meer actieve stoffen bevatten dan de andere.
En dat is het probleem: je kunt niet goed doseren.
Iets wat bijvoorbeeld bij digitalis essentieel is, want de plant is zéér giftig.
Natuurlijk kun je zoveel bewerkingen op het natuurlijke materiaal loslaten dat het nog maar weinig natuurlijk is.
Vaak is het dan makkelijker en goedkoper om de werkzame stof na te maken.
En het is efficiënter, want voor een beetje natuurlijk medicijn heb je vaak kilo's plantaardige grondstof nodig.
En het is minder risicovol.
Immers planten bevatten héél veel stoffen, waarvan sommige nog niet eens bekend.
En daar kunnen stoffen tussen zitten die op den duur zeer schadelijk zijn.
Bij het namaken gebruik je alleen de actieve stof en die kun je dus heel goed op de (neven)effecten testen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#88 Bericht door prajak » zaterdag 12 april 2014, 15:54

Jeanette en Gardensafari, toen jullie nog niet waren geboren en nog heel veel tijd daarvoor was er geen farma. Er waren in China, India en in Zuid-Amerika natuurgenezers en die hadden geleerd van mond tot mond en van oudsher. Daar zullen heus wel mensen gestorven zijn aan overdoses van de Zoveelplant en het Waaromblad.

Dat leerproces was er toen al maar zij deden al aan geneeskunde toen jullie in Nederland bij hoog water op een terp kropen en met een speer een vis gingen spietsen.

Daarna kwamen overal alchemisten en chirurgijnen (die tevens kapper waren) die met pillen, poeders, levende dieren, bloedzuigers en aderlatingen (hum, beetje bot en vuil dat mes vandaag....) de natuur een handje probeerden te helpen. Ook tijdens hun behandelingen zullen mensen gillend van pijn gestorven zijn. Handelaren die Haarlemmer Olie en andere darmspoelsmeerselen aan de man brachten kwamen toen ook in zwang.

Wat ik wil zeggen, de farma is er alleen omdat de natuur het heeft voorgedaan en nu is die farme de redding want de natuur biedt niet genoeg voor iedereen.

Maar ik blaas niet de loftrompet over de farma. Want de reden dat malaria en dengue niet zijn uitgeroeid is omdat de farma er geen winst in ziet voor de armsten van de aarde te onderzoeken en te produceren en dat komt dan weer doordat de leiders van die armen door en door verrot corrupt zijn en het hen geen barst kan schelen dat hun armen verrekken aan die en andere ziektes.

We hadden het in een ander item over de paus. De kerk is er mede oorzaak van dat bestrijding van HIV zo lang heeft geduurd. Alle voorlichting ten spijt, tegen alle wetenschappelijke bewijzen in komt dan zo'n paarsgerokte kardinaal vertellen dat het HIV virus gemakkelijk door een condoom heen schiet en daar gaat jarenlange voorlichting aan mensen in Afrika en Zuid-Amerika de prullenbak in. De kardinaal frunnikt tevreden verder aan de pielemuis van een jochie of doet aan @-seks en juist...met een condoom.

Over de overbevolking en de diepe ellende en armoe door het abortusverbod van de kerken zal ik het nu maar niet hebben. Mijn mening is wel bekend. En het is morgen zondag, ik moet me een beetje gedragen.....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#89 Bericht door prajak » woensdag 16 april 2014, 16:46

Jeanette,

ik lees dit van jou....

" Dus aan jou willen ze ook al die opiumtroep slijten? Wie heeft er dan een verborgen agenda? (of steekzakken?) .. "

Ik mag aannemen dat je bedoelt tramadol ?

Ik heb na de 'nieuwe heup' -wat men dan zo noemt- eerst een paar dagen infuus morfine gehad. Rama Khonkaen en ik mocht zelf de dosering regelen dus na 3 dagen was de morfine weg en kreeg ik pillen tramadol, de minimale dosering gebaseerd op mijn bescheiden gewicht. Dat heeft een enkele dag geduurd.

In Nongkhai na de operatie oktober 2013 kreeg ik eerst infuus morfine en die mocht ik niet zelf regelen maar tot verdriet van Kai draaide ik die dag 1 open en daarna stijf terug. Daarna kwamen tramadol pillen en dat 2 weken lang en dat stopte ineens toen ik de 'T-spalk' kreeg en de voet onbeweeglijk werd gezet en pijnloos.

Ik heb geen enkel ontwenningsverschijnsel gehad noch van morfine noch van de opium in tramadol. En ze hebben er zoveel ingepompt/gejaagd dat ik goed was voor 20 jaar 'bak'.

Jij gebruikt het woord opiumtroep. Dat zal jouw ervaring zijn, je hebt mogelijk meer pijn geleden dan ik, maar ik zou wel graag jouw ervaring op lange termijn willen weten want mijn toekomst is pijn aan de voeten. En die mooie nieuwe NSAID pillen passen niet bij mij wegens gebruik van een bloeddrukmiddel. Mijn toekomst is opium of wiet...maar wiet in Thailand....dat weet je wel.

Als je het hier niet wilt vertellen, je kunt een pb zenden.

Dank.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Wonderolie?

#90 Bericht door afra » woensdag 16 april 2014, 16:55

Die vraag over tramadol sloeg op mij. De Nsaid's werken eigenlijk niet goed genoeg. De huisarts stelde als een soort laatste middel Tramadol voor. Als al het andere niet werkt. Ik zie het niet zo zwart/wit als Jeanette en ga er van uit dat de huisarts dit wil voorschrijven voor mij en niet als middel waar zij aan verdient.Het afgelopen half jaar diverse injecties op de pijnpoli gehad en de af gelopen tijd Lyrica. Allen zonder resultaat. Nu dan dus de wietolie, ik slaap wel beter maar meer kan ik er nog niet van zeggen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”