Wonderolie?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Wonderolie?

#1 Bericht door Jeanette » dinsdag 24 juli 2012, 09:30

Ik ga een hele nieuwe bladzijde openslaan en uitproberen of ik mijn diclofanac kan vervangen door iets onschuldigers ;) zoals dit ....
http://www.youtube.com/user/stichtingME ... ture=watch

Nee, ik maak geen grapjes. Ik kom tot het besef dat ik die diclofanac tot mijn dood zal moeten blijven slikken en ondanks dat heb ik nog behoorlijk last van mijn fibro, slaap ik veel te kort en wordt iedere morgen met veel pijn, stijf en vaak met kramp wakker.


[|)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Wonderolie?

#2 Bericht door carpediem » dinsdag 24 juli 2012, 10:20

wordt wel een probleem als je in thailand overwinterd
pluk de dag (carpediem)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#3 Bericht door prajak » dinsdag 24 juli 2012, 10:33

Op medisch advies meenemen. Er is al een rechter geweest die een wietgebruiker een heel lichte straf gaf, een boete, omdat het een maaglijder was. Niet bekend is of de Bangkok Post door de advocaat bij de rechter is achtergelaten.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Wonderolie?

#4 Bericht door afra » dinsdag 24 juli 2012, 13:32

Ik wil dit graag volgen, ben heel benieuwd. Ook ik heb veel last van mijn fibromyalgie en hypermobiliteit.
Al die pijnstillers zijn ook niet echt goed voor ons [|(

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Wonderolie?

#5 Bericht door vleespet » dinsdag 24 juli 2012, 14:08

Jeanette,ik wens je heel veel succes met je beslissing.
Houd ons A.U.B op de hoogte,ik heb een (eigenwijze) zus die dezelfde klachten heeft als jij,ik hoop dat jouw succes verhaal haar ook tot andere inzichten brengt.

:thumbsup: :worshippy:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Wonderolie?

#6 Bericht door Pieter » dinsdag 24 juli 2012, 14:22

Hoeveel moet je hebben

Ja je moet een beetje veel oppassen in Thailand

maar genoeg plaatsen verkrijgbaar

Ik zou alleen het niet in je koffertje meenemen

Pieter

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#7 Bericht door prajak » dinsdag 24 juli 2012, 15:21

Ik ben niet deskundig maar is er echt niks anders voor je dan een van de nsaid pillen ? Ik heb voor de heup heel kort celebrex gebruikt en het werd na 3 dagen bijna mijn dood.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#8 Bericht door Jeanette » woensdag 25 juli 2012, 20:57

prajak schreef:Ik ben niet deskundig maar is er echt niks anders voor je dan een van de nsaid pillen ?
Geen idee, ik krijg het niet aangeboden.

Feiten over wiet

- Er is nog nooit iemand doodgegaan aan wiet
- Wiet is niet lichamelijk verslavend
- Wiet kan geestelijk verslavend zijn
- Het THC gehalte is sinds 2004 niet meer gestegen
- 3% van de bevolking van 12 jaar en ouder heeft afgelopen maand geblowd
- Nederland heeft ongeveer 400.000 gebruikers van cannabis
- Cannabis heeft geen blijvende invloed op de werking van de hersenen en deze raken ook niet beschadigd
- Cannabis wordt al eeuwen lang gebruikt als medicijn
- Sinds 2003 is het mogelijk om op doktersrecept cannabis te krijgen bij de apotheker

Bronnen: Jellinek, Trimbos

Dat laatste is dus niet meer waar. De weg van wettelijk toegestane medicinale wiet is zo moeilijk, duur en slecht van kwaliteit dat weinigen die weg bewandelen.


Ik ga het niet roken al dan niet vermengt met tabak. Mijn medicijn is in oliedruppels waarbij 1 dr. te vergelijken is met 1 glas met alcohol.
Ik wil hooguit 3 dr. p.d. gaan gebruiken als test om van die diclofanac af te komen.
Met diclofanac ben ik pas de helft van de pijn kwijt en die andere helft lijkt wel te groeien.

Vandaag was ik in Amsterdam, een dagje uit als begeleider in de "Red Crosser" en pannekoeken eten in het Amsterdamse bos. Ik zie mezelf echt geen koffieshop ingaan. :lol:

Ik wacht dus (on) :D geduldig op de post, hopelijk komt het voor het weekend. Jullie horen van mij, wacht eerst nog even met oordelen of ik er baat bij heb.

[|)

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Wonderolie?

#9 Bericht door rob kaen » donderdag 26 juli 2012, 03:31

Dat cannabis (wiet) geneeskrachtige eigenschappen heeft, is algemeen bekend.

Maar dat de werkzame stoffen in marihuana, de cannabinoïden (waaronder THC), een zeer krachtig medicijn zijn tegen allerlei ziektes, weten helaas maar weinig mensen. Wietolie helpt bij kanker, chronische pijn, misselijkheid, MS, ziekte van Crohn, ADHD, depressie, en nog veel meer aandoeningen.

Het lichaam maakt zelf cannabinoïde-achtige stoffen aan met behulp van essentiële vetzuren, de zogenaamde endo-cannabinoïden. Deze stoffen reguleren verschillende belangrijke systemen in je lichaam: het immuunsysteem, het zenuwstelsel, de spijsvertering, het voortplantingsysteem, en hart- en bloedvaten. Ze brengen balans als het systeem onder druk staat, bijvoorbeeld door psychologische of fysieke stress of aanvallen (ziekte).

Als de onbalans te groot wordt voor de lichaamseigen stoffen, zijn de cannabinoïden uit de wietolie een krachtige aanvulling. Ze werken perfect gefocust: ze herstellen delen van het lichaam die verzwakt of beschadigd zijn en hebben een positieve, beschermende invloed op de rest. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld chemotherapie als medicijn tegen kanker: dat maakt zowel schadelijke als goede cellen kapot, als een huurmoordenaar die blind om zich heen slaat. Wietolie is de grote balans-brenger: het helpt het lichaam haar natuurlijke staat te hervinden.

Wietolie wordt gewonnen uit cannabis. Het bevat een uitzonderlijk hoge concentratie THC en andere cannabinoïden. THC is ook verantwoordelijk voor het 'high'-effect van wiet. Omdat wietolie oraal wordt ingenomen, heeft het een heel ander effect dan als wiet gerookt wordt. Wietolie die verspreid over de dag wordt ingenomen, geeft nauwelijks een high. Het effect is zachter, afstandelijker, rustiger en beschouwender dan bij blowen. Bovendien heeft wietolie niet dezelfde negatieve nawerkingen als blowen, zoals energieverlies en behoefte aan meer.

Wietolie kan eenvoudig zelf gewonnen worden uit cannabis. Je kunt de cannabis in een coffeeshop kopen of zelf kweken (in de meeste gemeenten is het toegestaan om een stuk of vijf planten voor eigen gebruik te hebben). Op http://www.mediwiet.nl vind je goede heldere uitleg over het maken en gebruiken van wietolie: http://www.mediwiet.nl/wietolie%20entree.html.

Let op! Jeanette door de hoge concentratie THC, wordt wietolie in de wet officieel als harddrug beschouwd. De eigenaar van de mediwiet-site heeft daarom bedacht de wietolie te verdunnen met hennepzaadolie. Een slim idee, want het wordt daarmee ook beter doseerbaar.Met.vr.gr.Rob [|) [|)

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Wonderolie?

#10 Bericht door rob kaen » vrijdag 27 juli 2012, 11:36

Hoe gaat het met "jeanette",
ben zo benieuwd hoe het met haar gaat . Laat weer eens iets van je horen. [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Wonderolie?

#11 Bericht door prajak » vrijdag 27 juli 2012, 15:19

Ik hoop dat Jeanette er baat bij heeft.

Maar de volgende stap is of ze het kan meenemen naar hier voor haar vakantie. Thailand is nog lang niet zo ver met het als medicijn benoemen van in hun ogen controversieel materiaal en eigenlijk is dat vreemd want ieder dorp hier heeft wel een traditioneel werkende genezer (meestal is dat oma, maar vaak ook de dorpsgek die met een zak kippenbotjes jou aanwijst waar je het godenhuisje mag/moet zetten) die mensen geneest, of dat denkt, met aardwortelen en gember en ander spul dat moeder natuur ons biedt.

De wereld zit te vol met mensen die vergeten zijn waar de geneeskunde vandaan komt: de Chinezen en de Maya's genazen al mensen met de middelen der natuur toen jullie in Nederland nog van terp naar terp sprongen tegen het wassende water. En nu wordt traditionele geneeskunde met de nek aangekeken door beleidsmakers; we weten nog goed hoe lang het duurde voor homeopathie en later Moerman werd erkend.

Jeanette, succes er mee. Pijn is maar niks.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#12 Bericht door Jeanette » vrijdag 27 juli 2012, 21:35

Ik heb de caps binnen, de druppels nog niet.

Ik ben heel benieuwd hoe ik slaap vannacht maar die caps zijn erg zwak vertelde Wernard me.
Maandagavond heb ik lang gebeld en vanavond weer, hij geeft me alle tijd. Zoveel slikken dat ik stoned word is niet nodig om pijnvrij te zijn.
En van de druppels zegt hij dat het geen medicijn is maar een pijnstiller. Maar ondanks dat kan het de stres uit mijn immuumsysteem halen en de cellen weer leren wat ze moeten doen.
(volgens mij is dat de definitie van geneesmiddel.)
Hij schatte in dat de fibromyalgieklachten van 3 van de 4 personen met deze olie verdwijnen binnen een half jaar. Dan heb ik het in Thailand al niet meer nodig.
Het zal toch eens waar zijn zeg :worshippy:
Maar de bedoeling van hem en van mediwiet.nl is het 1 of 2 x verkopen en ondertussen de mensen leren om het zelf te maken en dat lijkt me wel te doen.
Wiet telen is wat anders, daar voel ik niks voor op ons flatje zelfs niet één plant.


Van de huisartsen praktijk heb ik het e-mailadres gekregen dan blijven die hij ook op de hoogte. Regulier en alternatief moeten van elkaar weten wat ik met m'n lijf doe. :idea:

Cannabis is/was vroeger iets heel gewoons. Onze VOC geschiedenis is toch ondenkbaar zonder henneptouw? Werd gewoon in Nederland geteeld.
Jammer dat de drooglegging hiervan niet tot Amerika beperkt is gebleven en nog steeds niet is opgeheven.

Bedankt voor jullie meeleven.
[|)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Wonderolie?

#13 Bericht door Jeanette » zaterdag 28 juli 2012, 10:48

Ik heb heerlijk geslapen. Dat zegt misschien niks maar de vorige keer dat ik een vervanger voor diclofanac vroeg aan de huisarts kreeg ik tramal en daar heb ik nog een trauma van. :mrgreen:
Ik had toen het gevoel geestelijk in een 8-baan te zitten met een totaal ontspannen (dood :o ) lichaam. Eigenlijk wat ik nu kon verwachten (naar wat men zegt van softdrugs) had ik toen.
Dus ik ben er blij mee en over 1 of 2 weken zal ik er weer (en meer) over vertellen.

[8)


Vakantie .... Afbeelding .... zou mijn kleindochter echt zo ..... Afbeelding ..... gaan vliegen? 8-) [|( 8-)

[|)

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Wonderolie?

#14 Bericht door Pieter » zaterdag 28 juli 2012, 11:42

Jeanette schreef:Ik heb de caps binnen, de druppels nog niet.

Ik ben heel benieuwd hoe ik slaap vannacht maar die caps zijn erg zwak vertelde Wernard me.
Maandagavond heb ik lang gebeld en vanavond weer, hij geeft me alle tijd. Zoveel slikken dat ik stoned word is niet nodig om pijnvrij te zijn.
En van de druppels zegt hij dat het geen medicijn is maar een pijnstiller. Maar ondanks dat kan het de stres uit mijn immuumsysteem halen en de cellen weer leren wat ze moeten doen.
(volgens mij is dat de definitie van geneesmiddel.)
Hij schatte in dat de fibromyalgieklachten van 3 van de 4 personen met deze olie verdwijnen binnen een half jaar. Dan heb ik het in Thailand al niet meer nodig.
Het zal toch eens waar zijn zeg :worshippy:
Maar de bedoeling van hem en van mediwiet.nl is het 1 of 2 x verkopen en ondertussen de mensen leren om het zelf te maken en dat lijkt me wel te doen.
Wiet telen is wat anders, daar voel ik niks voor op ons flatje zelfs niet één plant.


Van de huisartsen praktijk heb ik het e-mailadres gekregen dan blijven die hij ook op de hoogte. Regulier en alternatief moeten van elkaar weten wat ik met m'n lijf doe. :idea:

Cannabis is/was vroeger iets heel gewoons. Onze VOC geschiedenis is toch ondenkbaar zonder henneptouw? Werd gewoon in Nederland geteeld.
Jammer dat de drooglegging hiervan niet tot Amerika beperkt is gebleven en nog steeds niet is opgeheven.

Bedankt voor jullie meeleven.
[|)
ik heb 28 jaar indosit (indometacine) een ndsa varierend van 2 maal 25 mg tot 6 maal 75 mg (en dat is heel veel)

wist je dat rond 1900 de grootste cocaine fabriek ter wereld in amsterdam stond
ook jaren lang een "succesvol" legaal export product
werd veel verkocht aan engeland die het aan de soldaten gaf in de krim oorlog

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Wonderolie?

#15 Bericht door vleespet » zaterdag 28 juli 2012, 15:03

Toen ik eind jaren 70 door Thailand zwierf was het in de dorpjes "normaal" dat er s'avonds een bong gerookt werd,maar toen begon de amerikaanse invloed en was het al heel gauw verboden.
De werkelijke reden van het spastische gedrag omtrent cannabis is dat de farmaceutische industrie niets kan verdienen aan onkruid dat iedereen in zijn tuintje kan verbouwen.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”