Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1081 Bericht door Jim » zaterdag 30 mei 2020, 08:43

Joep schreef: maandag 25 mei 2020, 03:52 Wat ik mij (en natuurlijke ik niet alleen) afvraag hoe het met de sterftcijfers in TH is gesteld op dit moment in vergelijking met voorgaande jaren. In NL laten ze regelmatig weten dat die gemiddeld veel hoger liggen dan in andere jaren.
Afbeelding
http://www.thailandometers.mahidol.ac.th/

Zegt natuurlijk niet heel veel want, door de lockdown / cancelen van song kran, kunnen er best veel coronadoden tussen zitten en er toch weinig verschil zijn in doden in vergelijking met andere jaren.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1082 Bericht door Joep » zaterdag 30 mei 2020, 08:53

Bedankt, meen dat iemand anders ook al een keer een antwoord had geplaatst, maar dat is verdwenen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1083 Bericht door wanadee » zondag 31 mei 2020, 08:20

Kerkgang weer toegestaan tot 30 man maar voor het zingen de kerk uit :clap:

https://nos.nl/l/2335684

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1084 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 05 juni 2020, 13:39

Proefversie coronadashboard nu voor iedereen toegankelijk

Een proefversie van het veelbesproken coronadashboard van de overheid is vandaag online gegaan. Te zien is onder meer het gemiddelde aantal ziekenhuisopnames van de afgelopen dagen, het aantal opnames op de intensive cares en het aantal positief geteste mensen per 100.000 Nederlanders. Ook kunnen mensen kijken hoe het virus zich ontwikkelt in hun eigen regio.


Snel kunnen ingrijpen
Met behulp van het dashboard moet snel kunnen worden ingegrepen als het coronavirus weer oplaait. Voor de verschillende cijfers zijn zogenoemde 'signaalwaarden' vastgesteld: als in meerdere categorieën deze 'alarmbel' afgaat, kan dat reden zijn om in te grijpen, aldus het ministerie van Volksgezondheid (VWS).

Nadere maatregelen
'Als meerdere indicatoren boven de signaalwaarde komen, kan dat aanleiding zijn voor het kabinet om een advies van het Outbreak Management Team te vragen over nadere maatregelen.' Nog niet alle gegevens zijn in het huidige dashboard verwerkt. VWS wil in de tweede helft van juni de definitieve versie lanceren.

Zie voor het coronadashboard:

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

Mij is al wel gebleken dat nog niet alle functies even goed werken. Hopelijk wordt dit snel opgelost in deze proefversie.

Bron: ANP
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1085 Bericht door johnny013 » vrijdag 05 juni 2020, 14:53

Ook hier valt veel info uit te destilleren...

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1086 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 20 juni 2020, 15:59

I'll be back!

Tja, net als de governator kun je dat zeggen als je sterk bent! En als je 1,3 miljard vrienden in China hebt zoals de coronaclub. Dus lees mee met een bericht van vandaag over de corona-uitbraak wereldwijd en nu eens in Beijing. En denk er aan, de vliegtuigen vliegen weer dus over een paar dagen is het elders. Heus, je bent straks zelfs in Pension Boszicht in Lochem niet veilig.

https://www.economist.com/china/2020/06 ... cle-link-3

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1087 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 20 juni 2020, 16:54

O jee O jee O jee, je moet een password hebben. Nu kost dat niks...... Even vergeten want ik heb een code daar.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1088 Bericht door Herbergier » zondag 21 juni 2020, 03:05

Wordt het niet onderhand tijd dat alle virologen van de wereld eens bij elkaar gaan zitten en tot een algemene mening komen over het corona-virus, nu roepen ze allerlei tegenstrijdigheden en de normale bevolking gelooft graag het verhaal die hun het beste uitkomt.
Soms denk ik wel eens dat de studie virologie op elke universiteit in de wereld verschillend is, want je komt er maar heel weinig tegen die de zelfde mening hebben over het corona-virus en veel virologen staan nu graag een keer op de voorgrond om hun mening te verkondigen met interviews op tv, radio en in tijdschriften.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1089 Bericht door wpdl » zondag 21 juni 2020, 05:23

Wij als burger hebben onze handen toch al vol aan de mededelingen van 'Jaap en zijn mannen' [werken daar geen vrouwen] Jacco Wallinga en natuurlijk niet vergeten Marion Koopmans als aangevers voor leider des vaderland de Heer Mark Rutte.
Wil jij het nog ingewikkelder gaan maken :Whistle:

Maar goed alle gekheid op een stokje het lijk mij niet mogelijk het is meer als het virus alleen.
Een man als M de Hond heeft dat op zijn site al duidelijk gemaakt door de bovengenoemde Dames en Heren regelmatig te slim af te zijn.
Geen viroloog.
Politiek is ook een flink stuk ballast in deze zie het getetter tussen diverse regeringsleiders.
De 'teller' in Europa lijkt in sommige landen zelfs aan te geven hoeveel 'gratis' geld men tegemoet kan zien.
Dat het puur toevallig wel eens een stok achter de deur kan zijn om de wereld te resetten omdat er nou eenmaal ook nog wat andere 'probleempjes' op Planet Earth zijn geloof ik wel.
In de komende jaren zullen er nog wel meer zaken gebeuren die de burger niet helemaal begrijpt tenslotte is het Wereldwijd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1090 Bericht door erik-kuijpers » zondag 21 juni 2020, 06:48

Kijk naar de aanpak in de wereld. Niemand die het toch echt weet? Allemaal hapsnap werk en van boven kijkt de WHO toe die nu dik door China wordt betaald want Trumpie is er boos weggelopen. China kan geen kwaad en mag doorgaan met de sloop van bedreigde diersoorten want hun eeuwenoude medicinale kennis is ineens werelderfgoed geworden.....

Nu moet ik eerlijk zeggen, China is wel de bakermat van de geneeskunst want zij hadden al geneeskunde toen wij in NL nog op een terp klommen als er hoog water kwam.....In de EU is er geen eenheid van beleid en dat zal nooit komen: in het hoge noorden is social distancing heel normaal, woon je vaak kilometers van de nabije buren, en in de knoflookgordel kunnen ze niet zonder een terrasje en het samenzijn.

Je moet het zelf opknappen en mij lukt dat nog steeds.......

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1091 Bericht door RuudThai » zondag 21 juni 2020, 07:05

Er zullen zeker zaken gebeuren die de burger niet begrijpt en zeker zullen zaken gaan spelen die de wereld resetten. Dus ook in Nederland.
Want nu het Coronavirus in veel landen uitdooft - voorlopig althans - en daarmee deze topic ook, blijven er genoeg crises over die de aandacht weer zullen opeisen.
Zoals daar zijn:
- de recessiecrisis
- de "Black Lives Matter" / "All Lives Matter" crisis
- de Johan Derksencrisis
- de Zwarte Pietcrisis
- de klimaatcrisis
- de stikstofcrisis
- de CO2 crisis
- de 50Plus crisis
- de Denk crisis
- de FvD crisis
- de Trumpcrisis
- ja, en zo kan ik nog wel effe doorgaan, die komen allemaal nu weer aan bod. Maar het is politiek en dat is hier niet aan de orde. Corona is natuurlijk niet politiek....??? 😁

De afgelopen weken heb ik nauwelijks Nederlandse tv gekeken terwijl ik altijd dagelijks keek naar het NOS journaal, Nieuwsuur, Op1 en andere informatieve programma's.
Maar je werd overvoerd met virologen, epedemiologen, microbiologen, gerontologen, pedagogen, agogen en wat er nog meer aan -ogen rondloopt.
En dat werd ik zat dus ben ik maar gaan Netflixen en Mono29 gaan kijken voor de Thaise huisgenoten.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1092 Bericht door erik-kuijpers » zondag 21 juni 2020, 07:12

Want nu het Coronavirus in veel landen uitdooft - voorlopig althans - en daarmee deze topic ook, blijven er genoeg crises over die de aandacht weer zullen opeisen.


De BV NL heeft een bezemwagen nodig, Ruudthai. In de Tour de France hebben ze er een en anders kan dit forum misschien de heer Broom uitlenen voor een leuk bedragje? :giggle2:

Je vergeet de standbeeldencrisis. En o jee, straks wil men ook nog Madam Tussaud gaan uitruimen......

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1093 Bericht door Jim » zondag 21 juni 2020, 07:49

De wereld verandert.
Meebuigen of dezelfde weg gaan als de dino's..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1094 Bericht door wpdl » zondag 21 juni 2020, 08:05

Nee dat klopt RuudThai maar Covid19 wordt wel gebruikt om politiek mee te bedrijven en vele landen hebben zo hun idee hoe ze daar het beste mee weg komen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1095 Bericht door erik-kuijpers » zondag 21 juni 2020, 08:24

Is gezondheid belangrijker dan vrijheid? In het coronaverhaal zou je zeggen van wel en toch zijn er verschillen.

Zogenaamd democratische landen hebben verschillende uitkomsten in de bestrijding maar dat verschil zie je ook bij autoritaire regimes. Bij de een lukt het beter dan bij de ander. Waar ligt het dan aan?

De link naar een artikel vandaag.

https://www.ips-journal.eu/regions/asia ... sure-4444/

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”