Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#616 Bericht door wanadee » zondag 05 april 2020, 12:53

driver schreef: zondag 05 april 2020, 12:53
wanadee schreef: zondag 05 april 2020, 12:45 Ik til er niet zo zwaar aan driver, maar laat niet iemand anders mijn woorden verdraaien voor de lol :happyno:

Of had je gehoopt op een certificaatje? :crazy:
certificaat is wel leuk. De enigste diploma die ik ooit gehaald heb na herkansing ook dat nog was LTS metaal nu 46 jaar geleden.
Ik heb drie zwemdiplomas :crazy:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Coronavirus Wereldwijd

#617 Bericht door Gardensafari » zondag 05 april 2020, 13:04

wanadee schreef: zondag 05 april 2020, 12:30

Klopt driver, de eerste zin wilde alleen zeggen dat er overal ter wereld minder gevlogen wordt.
Als je schrijft “ overal ter wereld worden de mensen ziek” betekent dat niet dat elke aardbewoner ziek wordt.
:thumbsup: :thumbsup:
Nee, "overal ter wereld worden de mensen ziek" betekent dat alle mensen ziek worden. Niet de dieren en planten, alleen de mensen.
Er had moeten staan: "overal ter wereld worden mensen ziek."

Als we toch gaan muggenziften doe ik graag even mee. Heb toch niet veel beters te doen

Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#618 Bericht door wanadee » zondag 05 april 2020, 13:09

Gardensafari schreef: zondag 05 april 2020, 13:04
wanadee schreef: zondag 05 april 2020, 12:30

Klopt driver, de eerste zin wilde alleen zeggen dat er overal ter wereld minder gevlogen wordt.
Als je schrijft “ overal ter wereld worden de mensen ziek” betekent dat niet dat elke aardbewoner ziek wordt.
:thumbsup: :thumbsup:
Nee, "overal ter wereld worden de mensen ziek" betekent dat alle mensen ziek worden. Niet de dieren en planten, alleen de mensen.
Er had moeten staan: "overal ter wereld worden mensen ziek."

Als we toch gaan muggenziften doe ik graag even mee. Heb toch niet veel beters te doen

Afbeelding
Daarin verschillen we dus van mening.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#619 Bericht door driver » zondag 05 april 2020, 13:13

Ik ben inmiddels geslaagd dus doe in dit gedeelte niet meer mee. Verveel me uiteraard ook. Maar als mevrouw Thailand zo klaar is gaan we even een rondje fietsen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#620 Bericht door erik-kuijpers » zondag 05 april 2020, 13:16

Eigenlijk hebben wij niet te klagen. Elders is het erger. Vandaag in Khaosod English:

- alle hotels in provincie Chonburi verplicht dicht. In Pattaya dus ook.
- de hele walking street dicht.

Meer dan 100.000 sekswerkers in Pattaya en Bangkok brodeloos. De dames op soi Cowboy hebben over maart een half loon gehad, deze maand wordt dat niks. Ze lopen nu de straten maar af doch dat is zonder bescherming van mamasan en uitsmijters. Onnodig te zeggen dat er nauwelijks toeristen zijn voor een massage of een extraatje.......

Bron: Khaosod English vandaag

En in N-Korea is een mondlap verplicht. Maar er zijn geen mondlappen of peperduur: 'zullen we vandaag eten of een mondlap kopen?' Dus maakt men mondlappen van ouwe kleren om maar iets aan de mond te hebben.......

De regering heeft smokkel naar China weer aangemoedigd maar alleen over zee. Wie over land smokkelt en wordt gepakt wordt door de militairen in elkaar geslagen en mensen die vlakbij de grens wonen nemen ze voor het gemak maar mee.....

Tja, Oen begint zijn vreemde valuta te missen. Dus stuurt hij weer arbeiders naar Wladiwostok, hoppa, zo het virus in. Leve de heilstaat voor de arbeider! Dit even terzijde.....

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Wereldwijd

#621 Bericht door wanadee » zondag 05 april 2020, 13:21

driver schreef: zondag 05 april 2020, 13:13 Ik ben inmiddels geslaagd dus doe in dit gedeelte niet meer mee. Verveel me uiteraard ook. Maar als mevrouw Thailand zo klaar is gaan we even een rondje fietsen.
Ik heb een vruend die in de filipijnen woont, die mag al 2/3 weken de deur niet uit behalve boodschappen en dan maar 1 persoon. Dus niet samen met zijn vriendin. Dan heeft hij ook nog pech dat hij geen eigen vervoer heeft en de dichtstbijzijnde winkels 2 uur lopen is bergje op en af. Kleine buurtwinkels, bakker ed zijn gesloten.
Openbaar vervoer is stil gelegd. Hij woont daar 7 maanden, waarschijnlijk de volgende keer definitief daar blijven.
Maar die staat echt stijf van de stress.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Coronavirus Wereldwijd

#622 Bericht door Adrie » zondag 05 april 2020, 14:37

Wow, dat 1 verkeerd geschreven zinnetje zoeen comotie kan veroorzaken :clap:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#623 Bericht door driver » zondag 05 april 2020, 15:58

Adrie schreef: zondag 05 april 2020, 14:37 Wow, dat 1 verkeerd geschreven zinnetje zoeen comotie kan veroorzaken :clap:
Ik had heel toevallig niks te doen vandaag dus leuk tijdverdrijf tussen andere dingen door.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#624 Bericht door erik-kuijpers » zondag 05 april 2020, 22:06

Gisteravond op TV een programma gezien over begin en verloop van Covid-19. Bovendien de manier waarop hij zich nestelt en voortplant en dat je met een simpele quarantaine er niet bent.

Wat raak ik aan en wie ontvang ik? Het virus overleeft dagen op plastic en ik raak wekelijks het bezorgkratje aan van de Poiesz. Ik raak het postpak aan van Kruidvat, van Bol, ik raak de krant aan en het kerkblaadje. Ik ontvang een vriend thuis op 1,5 m afstand; of raak ik zijn koffiekopje aan? Maar krijg vandaag bericht dat een collega die op zijn 19e bij ons kwam werken, 40 jaar terug, geen roker en zuiper, geen gram te zwaar en voetballer, nu aan de beademing ligt en van Weert naar Enschede is verplaatst..... Dat zijn donkere berichten.

NIETS houdt dat ding tegen; ik lees berichten dat in de regio Wuhan een tweede golf komt opzetten. De bron: Khaosod English en Radio Free Asia. Een virus met 80% van de SARS eigenschappen en levensgevaarlijk.

We zijn nog lang niet veilig zolang geen vaccin en een geen serum beschikbaar is. Maatregelen verkleinen de kans op besmetting maar geen enkele gaat helpen. Dat is nu mijn overtuiging wel.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#625 Bericht door Lammert de Haan » maandag 06 april 2020, 01:22

Dat is niet zo'n leuk bericht, Erik: een oud-collega die nu aan de beademing ligt. Maar in tegenstelling tot jou woont hij wel in een gebied met meer kans op besmetting. Weert kent zo'n 73,8 Covid-19 gerelateerde ziekenhuisopnames per 100.000 inwoners. Maar voor de buurgemeente Cranendonck staat de teller op 207,9 en even boven Weert, nl. in Peel en Maas, zelfs op 271,8. Daar steekt jouw gemeente met een aantal van 14,4 gunstig bij af.

Maar je hebt gelijk: je kunt ook daar niet voorzichtig genoeg zijn. Bij ons gaat alle al dan niet in plastic verpakte reclame, enz., regelrecht de container in. Ik heb n'n abonnement op de blauwe enveloppen ook tijdelijk opgezegd. En klanten ontvangen? Nu even niet! Alles verloopt via telefoon, e-mail en post.

Gister (zondag) was het heerlijk weer en was het tijd om hiervan even te genieten op het terras en in de tuin. Maar verder ook niet! Ik ben ruim de 75 gepasseerd en ben COPD-patiënt. Je begrijpt dus wel hoe voorzichtig ik ben! Als ik dan toch naar de supermarkt moet dan hoest en nies ik een paar keer en je moet eens zien hoeveel ruimte ik krijg. Niet te geloven! :giggle2:
Laatst gewijzigd door Lammert de Haan op maandag 06 april 2020, 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#626 Bericht door De Beweerder » maandag 06 april 2020, 01:25

Naam programma zou aardig zijn en welk kanaal?
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#627 Bericht door wpdl » maandag 06 april 2020, 02:19

Aangezien Erik nog wel een paar uurtjes ligt te knorren heb ik wat tags losgelaten op de digitale snelweg.
Vermoed dat dit programma bedoelt wordt.

https://www.ad.nl/show/discovery-komt-m ... ~a80678ff/

Zonder bronvermelding lijk zijn schrijfseltje wel een beetje op stemmingmakerij vooral het NIETS houdt dat ding tegen...................................is wel erg profetisch aangezien ik in ieder geval weinig tot niks kan vinden over een 'tweede golf'

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Coronavirus Wereldwijd

#628 Bericht door Jim » maandag 06 april 2020, 05:08

https://www.google.com/search?q=china+s ... e+covid+19

Een tweede, derde, vier, vijfde, etc.. golf lijkt me onvermijdbaar zolang er geen vaccin is.
Na elke versoepeling van een lockdown steekt het gewoon weer de kop op tot de volgende lockdown of totdat iedereen het heeft gehad of totdat er een vaccin is.
En dan maar hopen dat het niet muteert zoals de griepvirussen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#629 Bericht door erik-kuijpers » maandag 06 april 2020, 06:48

Lammert, carnaval heeft een spoor achtergelaten. Normaal is dat slechts een vergrote lever maar als je ziet waar corona in NL huishoudt dan lijkt waar wat men al een paar weken roept. Driedubbele bezetting in kroegen en hutjemutje, dat roept om besmetting.

Willem, klopt, dat is de uitzending. De toekomst van COVID-19 is mijn mening. Noem het maar wat je wilt hoor. Anderen spreken al over een heropleving regio Wuhan; helaas kan dat maar al te waar zijn. The empire strikes back...... Ryan voorspelde dit al in 1991 (meen ik) en het boek heb ik hier al eens genoemd.

Blijf gezond heren en dames. Je hebt maar één leven en dat kan wel eens snel voorbij zijn...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#630 Bericht door erik-kuijpers » maandag 06 april 2020, 06:54

Tweede golf? Ja, al een paar dagen in het nieuws. Link:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... le-cijfers

In deze zin ook BNR, NU, De Tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”