Man trouwt met ‘Mia Noi’.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#1 Bericht door wpdl » zaterdag 20 februari 2021, 01:21

Dan komt ‘Mia Luang’ langs.

Tegen een achtergrond van witte bloemen maakten een politieagent en zijn kersverse bruid foto's met gasten.
Maar toen kwamen zijn huidige vrouw, hun kinderen en zijn moeder op de bruiloft aan.
Vanaf dat moment werd het een beetje lastig.


Volledige verslag in de Bron

TIT :giggle:

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#2 Bericht door pjotter » zaterdag 20 februari 2021, 11:44

Ha ha, had het ook gelezen gisteren. Tja, de monniken zitten blijkbaar niet aangesloten met hun computertje op het staatssysteem om zoiets te controleren, ha ha. Want hij was idd nog legaal getrouwd :oops: :giggle:
wpdl schreef: zaterdag 20 februari 2021, 01:21 Dan komt ‘Mia Luang’ langs.

Tegen een achtergrond van witte bloemen maakten een politieagent en zijn kersverse bruid foto's met gasten.
Maar toen kwamen zijn huidige vrouw, hun kinderen en zijn moeder op de bruiloft aan.
Vanaf dat moment werd het een beetje lastig.


Volledige verslag in de Bron

TIT :giggle:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#3 Bericht door wpdl » zaterdag 20 februari 2021, 12:53

Denk dat het eigenlijk gewoon mag pjotter tenminste van de staat hoe je vrouw en familie daar over denkt is weer een ander verhaal.
Tenslotte doen de meeste niet aan een mia noi om dat ze zo goed ballen gehakt kan maken.
Maar het boeddhistische huwelijk staat los van het staatshuwelijk of heeft dat toch meer met elkaar te maken als dat ik denk :Whistle:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#4 Bericht door godzilla » zaterdag 20 februari 2021, 15:15

'gewoon' is een beetje overdreven, maar ja inderdaad wpdl, die twee staan los van elkaar.
Ik denk dan even aan belgie terug, daar heb je ook een wettelijk huwelijk op het gemeente huis, en nadien in de kerk voor de geinteresseerden.
Naar wat ik me kan herinneren, wettelijk scheiden kan, maar voor de kerk nooit (speciale gevallen uitgezonderd)

Stemt toch nadenken.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#5 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 20 februari 2021, 23:04

Katholieken kunnen alleen scheiden via de kerkelijke rechtbank en de regels zijn niet mals. Hoe dat voor protestanten zit weet ik niet. Kerkelijke machten gaan uit van een verbintenis voor het leven.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#6 Bericht door pjotter » zondag 21 februari 2021, 09:05

Ik weet dat het staatshuwelijk los staat van een kerkelijk huwelijk. Volgens mij kun je a. niet trouwen in de kerk zonder een staatshuwelijk te hebben en b. DENK ik dat je dus ook niet voor de 2e keer in de kerk mag trouwen c.q. dat men dat dus kan controleren ? (zonder te scheiden dus)
wpdl schreef: zaterdag 20 februari 2021, 12:53 Denk dat het eigenlijk gewoon mag pjotter tenminste van de staat hoe je vrouw en familie daar over denkt is weer een ander verhaal.
Tenslotte doen de meeste niet aan een mia noi om dat ze zo goed ballen gehakt kan maken.
Maar het boeddhistische huwelijk staat los van het staatshuwelijk of heeft dat toch meer met elkaar te maken als dat ik denk :Whistle:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#7 Bericht door wpdl » zondag 21 februari 2021, 12:23

Zowel jij als Erik maar ook godzilla baseren de mening op een kerkelijk huwelijk naar ik begrijp een Christelijk verbintenis dus.
Heeft de boeddhist dezelfde regels?
Er lopen er hier nogal wat in de rondte die alleen voor Boeddha getrouwd zijn ook buitenlanders.
In mijn ogen een soort van verbintenis voor de familie of zo.
Dat niemand mogen denken dat ze een ......................is :Whistle:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#8 Bericht door godzilla » zondag 21 februari 2021, 13:30

wpdl schreef: zondag 21 februari 2021, 12:23 Zowel jij als Erik maar ook godzilla baseren de mening op een kerkelijk huwelijk naar ik begrijp een Christelijk verbintenis dus.
Heeft de boeddhist dezelfde regels?
Er lopen er hier nogal wat in de rondte die alleen voor Boeddha getrouwd zijn ook buitenlanders.
In mijn ogen een soort van verbintenis voor de familie of zo.
Dat niemand mogen denken dat ze een ......................is :Whistle:
Daar zit het hem dus.
Een Boeddha huwelijk is niet aanvaard in belgie, nederland en andere landen zal dat ook wel zo zijn.

Er is niets officieel dat je kan gebruiken.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#9 Bericht door wpdl » zondag 21 februari 2021, 13:45

Heb het eens even opgezocht godzilla hoe men dat ziet in de boeddhistische wereld.

Buddhist view of marriage

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#10 Bericht door wpdl » dinsdag 23 februari 2021, 01:21

Hoewel polygamie in Thailand niet zo wijdverbreid is als een eeuw geleden en de huwelijken niet worden erkend onder de Thaise wet, wordt de levensstijl nog steeds door sommigen beoefend.

Verslaggevers spraken met de 44-jarige Wacharatorn "Tum" Sironam over zijn taboe-gezinsregeling.
Het trio woont al 7 jaar samen.
Tum zegt dat zijn familie perfect gelukkig is, dat ze geen ruzie hebben en dat ze samenwerken om voor Tums 4 kinderen te zorgen, 2 van elke vrouw.

In het verleden kende de Thaise wet vrouwen in polygamiehuwelijken een bepaalde categorie toe.

Polygamie kon in Thailand vóór 1 oktober 1935 vrij worden beoefend.
Polygamie werd onder burgerlijk recht erkend.
Volgens de oude familierecht werden vrouwen in drie categorieën ingedeeld, in overeenstemming met de manier waarop ze echtgenote werden.
De 'officiële echtgenote' bekend als mia klang muang, de 'minderjarige vrouw' bekend als mia klang nok, en slavenvrouwen bekend als mia klang thasi.

Hoewel polygamie sindsdien is afgeschaft, leeft het nog steeds in Thailand. - Wikipedia



Worapat "Pla" Sroinam, die al 18 jaar bij Tum werkt, wordt de "grote vrouw" genoemd.
Tum zegt dat hun liefde door de jaren heen sterk is gebleven.

Pla was geschokt, maar zei dat het goed zou komen zolang Tum van hen allebei hetzelfde hield, zegt Tum.
Hij sprak toen met Kochakorn "Wan" Tapchom, gaf toe dat hij getrouwd was en vroeg haar om zijn "kleine vrouw" te worden.


Volledig verslag

The Thaiger

Thairesidents

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Man trouwt met ‘Mia Noi’.

#11 Bericht door Joep » dinsdag 23 februari 2021, 07:39

Waarom ook niet, ze krijgen een goed voorbeeld van een hoog geplaatst persoon :cheesy: :cheesy:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”