Zie! Mystieke termietenheuvel lijkt op Thaise spookjongen

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Zie! Mystieke termietenheuvel lijkt op Thaise spookjongen

#1 Bericht door wpdl » woensdag 27 januari 2021, 06:39

Zie! Mystieke termietenheuvel lijkt op Thaise spookjongen

Gisteren ontdekt in het midden van de jungle rond de Ban Khok Klan-gemeenschap in de provincie Surin, viel de heuvel al snel op door zijn gelijkenis met Ai Khai.
Een eeuwenoude spirt die duizenden naar een tempel in het zuiden heeft getrokken.


Afbeelding

Bron Mystieke termietenheuvel

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zie! Mystieke termietenheuvel lijkt op Thaise spookjongen

#2 Bericht door wpdl » vrijdag 29 januari 2021, 05:21

In de jaren tachtig, toen de Koude Oorlog nog steeds woedde in het koninkrijk, werd een eenheid paramilitaire rangers naar het zuiden gestuurd naar Nakhon Si Thammarat om de communistische beweging aan te pakken.
Daar aangekomen zetten ze een tijdelijk basiskamp op in een oude tempel.

De hele eerste nacht konden de rangers niet slapen omdat ze werden gekweld door een vormloze poltergeist.
Het trok hun armen en benen.
Ze klopten op hun hoofd.
Bewoog hun geweren.
Tegen de ochtend werden hun wapenrekken omvergeworpen en ze waren ervan overtuigd dat er een zeer ondeugende geest in het spel was.

De volgende ochtend hoorden de lokale bevolking over hun ellendige nacht en lieten ze hun geheim weten.
Hun jeugdige kwelgeest had een naam, 'Ai Khai', een geest die volgens hen honderden jaren het terrein had bewaakt sinds de late Ayutthaya-periode.
Ze zeiden dat het af en toe werd gezien in de vorm van een jongen van een jaar of 9, die naakt rond de tempel rende.

De jongen, Khai, zou een student en dienaar zijn van een doorgewinterde monnik die op bedevaart naar Ayutthaya naar het noorden trok.
Het paar passeerde Nakhon Si Thammarat en stopte bij een klooster.
De monnik, met zijn gevorderde gevoeligheid voor het metafysische, besefte dat het klooster een belangrijke boeddhistische plek zou worden.
Dus gaf hij de jongen een nieuw doel.
Je zult hier blijven, voor de genade en voorspoed van deze plek in de toekomst, een mijlpaal voor de religie," vertelde hij hem.

Gehoorzaam bleef de jongen en werd al snel gewaardeerd om zijn vermogen om de problemen op te lossen van iedereen die erom vroeg, vooral met hun vee.
Dus ondanks zijn erg ondeugende karakter werd hij geliefd.

Zijn einde kwam echter kort nadat hij hoorde dat de monnik terugkeerde uit Ayutthaya.
Bang om te vertrekken en zijn belofte op te geven, liep de jongen een tempelvijver in en verdronk.
Maar tot op de dag van vandaag blijft zijn onsterfelijke geest hangen en beschermt en helpt hij degenen die hem aanroepen.

Tegenwoordig is het klooster Wat Chedi Ai Khai en de jongensgeest een van de beroemdste geesten van Thailand nadat zijn merk in de afgelopen moeilijke maanden nationale bekendheid verwierf.
Vanwege de overtuiging dat hij wensen kan vervullen, vooral het winnen van lotnummers.
Nu de pandemie economische wanhoop en ondergang uitbreidt, komen duizenden nu dagelijks naar Wat Chedi Ai Khai om de heilige spirituele beschermer om hulp in te roepen.
Waardoor een enorme industrie ontstaat die wordt gevoed door geloof en die materiële voordelen oplevert.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zie! Mystieke termietenheuvel lijkt op Thaise spookjongen

#3 Bericht door wpdl » woensdag 03 februari 2021, 11:49

Ai Wie?

Er zijn andere oorsprongsverhalen over de Kuman Thong-achtige geest die al heel lang beroemd is in de regio.
Maar degenen in Bangkok hoorden waarschijnlijk pas over Ai Khai toen hij eerder dit jaar een nieuwssensatie werd.
Zijn zegeningen werden toegeschreven aan het nieuw leven inblazen van de pandemische economie van Nakhon Si Thammarat.
Die een hausse van het Ai Khai-toerisme beleeft.

In tegenstelling tot degenen die van ver reizen om in lange rijen te wachten in de hoop een amulet te krijgen met de geest.
Zei Sukanya Yoowang dat ze er zo'n vijf jaar geleden bij toeval een had gekocht, alsof hij wilde dat ze het kreeg.

Eigenlijk bad ik niet tot hem.
Ik heb hem omdat ik hem plotseling vond.
Ik heb hier decennia gewoond.
Ik wist niet waar het vandaan kwam.
Het was gewoon daar op de grond, voor ons huis, ”zei de 53-jarige makreelverkoper in het naburige Surat Thani over hoe ze het ovale amulet van Ai Khai vond.

Elke keer als ik naar de markt ga, roep ik hem op om me te helpen.
Elke keer als ik het hem vraag, kan ik alle makreel in een mum van tijd verkopen ”, zei ze tegen Coconuts Bangkok.
Mijn zus heeft ook een amulet gevonden.
Uit het niets.
Het lag voor haar stal, alsof hij alleen verschijnt aan degenen die hij wil helpen.

Nipha Siridikij, een andere inwoner van Surat Thani, zei dat hoewel ze niet bepaald in Ai Khai gelooft, ze bad en offers aan hem bracht toen ze hoorde dat hij in staat was om wensen te vervullen.
Dat was ongeveer 10 jaar geleden.

'Toen mijn kinderen toelatingsexamens voor de universiteit deden, vroeg ik hem om hulp', zei ze.
Ik vroeg hem om mijn zoon te helpen, en hij werd geaccepteerd.

De rest van het onderwerp zoals Debated Provenance Playful ghost, big business Power of Belief mogen jullie zelf lezen in de Bron

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”