Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#1 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 01 oktober 2020, 07:19

In zijn algemeenheid: als er iets mankeert aan een horecagelegenheid waar je hebt verbleven of gegeten dan spreek je de manager er op aan. Dan leg je je klacht neer en men zal in de regel proberen jouw klacht te verhelpen. Een tent die prijs stelt op tevreden klanten zal dat altijd proberen.

Nu speelt in Thailand een zaak van een Amerikaan tegen een hotel op Koh Chang en men dreigt met een strafzaak wegens beschadiging van de goede naam; meneer zat enkele dagen vast en heeft een borgsom betaald.

Dit is de link.

https://abcnews.go.com/International/wi ... l-73307808

Dit lezend denk ik dat de gast wel heel hard heeft geprobeerd de zaak te beschadigen want hij heeft een verwijderd commentaar aangepast op een druk belezen site. Dat doet me denken aan 'overkill', het doelbewust terugpakken. Aan ergernis zit een grens; voor mij is die grens dat ik die bepaalde tent nooit meer bezoek.

Ik vraag me trouwens af wat voor invloed een negatieve beoordeling van een gast heeft op het grote publiek; er zijn sites waar deskundigen de zaak beoordelen en hun oordeel weegt, in ieder geval voor mij, zwaarder dan die van een teleurgestelde gast.

Enfin, we horen wel hoe dit afloopt.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#2 Bericht door Joep » donderdag 01 oktober 2020, 08:21

Ach is een lieverdje toch

https://cutt.ly/cf36cgW

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#3 Bericht door brake0345 » donderdag 01 oktober 2020, 08:22

Verroest, is Joep me te snel af, ik had:

Even wat beeldvorming van meneer; amerikaan, leraar in Thailand op visum amnestie(???) en een strafblad in Amerika: https://conandaily.com/2020/09/29/wesle ... ai-resort/

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#4 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 01 oktober 2020, 08:56

Het verbaast me al niet meer. Een kind om trots op te zijn.. :giggle2:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#5 Bericht door Joep » donderdag 01 oktober 2020, 10:25

Wat betrokkene allemaal heeft gedaan en doet verdiend natuurlijk geen schoonheidsprijs.
Anderzijds als je de mogelijkheid biedt om online recensies te plaatsen moet je natuurlijk wel accepteren wat de mensen schrijven.
En iedereen is wel eens teleurgesteld in een gerenommeerd bedrijf en plaatst dan een minder positieve of negatieve recensie.
Als eigenaar heb je dan de mogelijkheid om de andere kant toe te lichten en een normaal mens houdt het daarbij.
Trouwens, ik denk dat één negatieve recensie de naam van je bedrijf echt niet zal aantasten.
Alleen positieve reactie en recensies zou ook mijn wantrouwen wekken.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#6 Bericht door foppo » donderdag 01 oktober 2020, 10:35

erik-kuijpers schreef: donderdag 01 oktober 2020, 07:19 (..)Ik vraag me trouwens af wat voor invloed een negatieve beoordeling van een gast heeft op het grote publiek;(..)
Helaas heb ik ervaren, niet specifiek in de horeca maar meer algemeen, dat één slechte review van een klant heel veel schade kan aanrichten.
Je kunt wel vijfhonderd 5 sterren = 100%tevreden klantreviews hebben en er komt 1 slechte review dan heb je plotseling heel veel klanten aan de lijn die toch wel even willen weten of hun bestelling wel op tijd is en in orde komt.
En diegene die dan die slechte review plaatste: In vrijwel alle gevallen, en dat waren er gelukkig niet veel, was de klant teleurgesteld of boos terwijl er op de keeper beschouwd eigenlijk niets aan de hand was.
En als je dan toch nog een poging wilde doen om hun "probleem" op te lossen kwam je er in een gesprek al gauw achter dat je zou wensen dat die klant z'n bestelling elders had geplaatst, ik zeg u: wat kunnen sommige mensen toch ongelooflijk klagen!
En al heel gauw komt het standaard dreigement van dat soort klanten: ik haal mijn advocaat erbij.

En dan heb je erbij die kúnnen eenvoudig niet tevreden worden gesteld en gaan net zolang door tot dat je moet dreigen met het ontbinden van de koop overeenkomst.
In de ruim 10 jaar dat ik hiermee te maken heb gehad is het gelukkig maar een paar keer voorgekomen maar er zijn klanten die je soms het bloed onder je nagels weghalen en dan zit je in je achterhoofd toch te denken aan de reviews en hoeveel ellende dat teweeg kan brengen.
Conclusie: als webwinkelier ben je buitengewoon kwetsbaar en verlies je altijd!!!

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#7 Bericht door godzilla » donderdag 01 oktober 2020, 16:31

Als je dan recensies leest,
Laat de meest positieve, en de meest negatieve weg.
Dat geeft je een eerlijker beeld.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#8 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 01 oktober 2020, 16:42

Mee eens, Godzilla, en ik luister ook naar de tamtam uit mijn omgeving. Een recensie is een momentopname en je kunt eens pech hebben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#9 Bericht door RuudThai » vrijdag 02 oktober 2020, 04:53

Ik heb ooit, in 1978 (tijdens huwelijksreis met ex🙄) in Zwitserland een slechte ervaring gehad.
In een overigens net restaurant hadden we een menu met biefstuk besteld. We aten ervan maar het vlees was ongelooflijk droog en taai. De ober erbij geroepen en hem erop gewezen dat het oneetbaar was. Hij schudde het hoofd en zei dat het normaal vlees was. Waarop ik hem toevoegde dat het dan vast van grootmoeder koe was.... 😝. Hij reageerde niet en we moesten gewoon de volle rekening voldoen. Tja, Zwitsers staan bekend om hun zuinigheid!
Als er toen al internet was geweest had ik ongetwijfeld een zeer negatieve beoordeling geschreven!

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Waar ligt de grens bij een horecarecensie?

#10 Bericht door Joep » vrijdag 09 oktober 2020, 08:34

Ieder moet er maar het zijne van denken.

https://bit.ly/3jKRdj4

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”