2PriceThailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: 2PriceThailand

#16 Bericht door Kees » woensdag 15 juli 2020, 02:26

sunbird schreef: dinsdag 14 juli 2020, 01:39 Je kunt nog steeds heerlijk eten tussen 30 en 45 baht
En waarom hoef je hiervoor dan geen 300 tot 450 bath te betalen?
Niet klagen, maar dragen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 2PriceThailand

#17 Bericht door driver » woensdag 15 juli 2020, 05:37

Kees schreef: woensdag 15 juli 2020, 02:26
sunbird schreef: dinsdag 14 juli 2020, 01:39 Je kunt nog steeds heerlijk eten tussen 30 en 45 baht
En waarom hoef je hiervoor dan geen 300 tot 450 bath te betalen?
Omdat dit bij de eettentjes langs de weg is denk ik of iets achteraf in BKK bijvoorbeeld. Maar 30 tot 45 thb lijkt me vrij laag. Ik betaalde paar jaar geleden vlgs mij iets van 40 thb in Sung Noen voor Pad Thai of rijst met ei daar bij de kleine weg restaurantjes. Vlgs Sukanya zijn ook daar de prijzen niet meer wat het was.

Wat betreft meer betalen in parken of parken of dierentuin wat ik meemaakte vindt ik dat gewoon achterlijk en ik doe dat meestal ook niet. Ondanks het feit dat ik er maar heel weinig kom als toerist. Zelfs meegemaakt bij sommige hotels ect dat ik meer moest betalen toen Sukanya er eerst de prijs gevraagd had en ze mij later ook zagen. Lekker iets anders zoeken was het dan meestal mits ik daar nog zin in had.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: 2PriceThailand

#18 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 15 juli 2020, 06:23

In een foodcourt kun je goedkoop en goed eten maar iedere dag? Dat gaat vervelen. Een flesje water en een bord eten, is nog lekker ook. Op straat kun je ook eten maar daar is het bestek niet altijd even helder en krijg je lepels waar Uri Geller mee gewerkt heeft....

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 2PriceThailand

#19 Bericht door wpdl » woensdag 15 juli 2020, 07:19

Op straat kun je ook eten maar daar is het bestek niet altijd even helder en krijg je lepels waar Uri Geller mee gewerkt heeft....
:giggle: :giggle:

Het kan allemaal wel maar het moet uit de lengte of de breedte komen zeggen wij dan en die Thaien zullen ook wel een spreekwoord daar voor hebben.
Hier in deze regio blijft de prijs meestal gelijk 40 Baht voor een portie eenvoudig Thais voedsel aan de straatzijde alleen het volume wordt ieder jaar kleiner. :cry:
Vaak gratis water met ijs in de kleine restaurants dat dan weer wel lekker goedkoop dat klopt.
Marktwaarde, dertien in een dozijn of zoiets men durft de eerste stap niet te nemen een Thai stapt voor vijf Baht naar de concurrent over.
Kruimeldiefjes en overlevingstactieken heeft 2PriceThailand het dan ook niet over.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: 2PriceThailand

#20 Bericht door Joep » woensdag 15 juli 2020, 08:09

Hier in de buurt is de meeste Thaise hap ook 40 of 50 Thb.
Is zelfs een noodle-shop die een portie verkopen voor Thb 25, maar dat is een tussendoortje, als je wat later gaat eten \s avonds.
Is zelfs een shop die "steak" verkoopt, Thb 50-Thb 85. van kip tot bief. Beetje frietjes erbij en een beetje sla.
Genoeg voor de buik vol te hebben.
In de Foodcourt (Fashion Island) hier liggen de prijzen ook tussen de Thb 50 en Thb 90. Gaan we echt de stad in dan is het wel veel duurder in de foodcourt (Central Eastville oid), maar daar zullen d ehuurprijzen ook hoger liggen.
Dus ja je kunt nog genoeg eten vinden voor een redelijke prijs> Ga ik pad thai halen (Thb 40 of Thb 45 extra large) dan eet ik mijn buik rond en pikt mijn vrouw ook nog een paar hapjes mee. Kau moo deng of moo khrob thb 50.
zo kan ik nog wel ff doorgaan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 2PriceThailand

#21 Bericht door driver » woensdag 15 juli 2020, 08:49

erik-kuijpers schreef: woensdag 15 juli 2020, 06:23 In een foodcourt kun je goedkoop en goed eten maar iedere dag? Dat gaat vervelen. Een flesje water en een bord eten, is nog lekker ook. Op straat kun je ook eten maar daar is het bestek niet altijd even helder en krijg je lepels waar Uri Geller mee gewerkt heeft....
foodcourt gingen wij ook wel naartoe ja. Lekker binnen dus voor Sukanya perfect. ;)
En dan smaakt dat mij daar ook prima.
Ik ben sowieso niet veeleisend wat warm eten betreft dus beetje reist met ei oid prima.
Pad Thai ook lekker en verder worstjes oid.
Vlees lees steak oid eet ik amper in Thailand.
In Nederland ook weinig.
Meestal zitten we tussen de Thai, fles Chang erbij als ik niet meer hoef te rijden en eenvoudig eten en klaar.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: 2PriceThailand

#22 Bericht door sunbird » donderdag 16 juli 2020, 01:32

Haha Willem, ja ik heb het weer begrepen, wat late reactie maar ik was in Koh Chang.
In de jaren dat ik hier woon heb ik weinig gemerkt van dubbele prijzen en heb heel wat rond gereisd.Een taxi chauffeur die wat extra rondjes rijdt in BKk , tja dat doen ze in Amsterdam ook.
Natuurparken zoals Khonkaen zoo betaal ik niets
Als ik eten haal op de markt of mijn middag of avondmaal zelfde prijs als de Thai
Voeding voor de vogels idem , en het kleine geld ? Bedankt maar laat maar zitten.😉😀
Er wordt wat af gemopperd, 😕zoals over de regering, ze doen ook veel goed, grote korting op electric en water, daar hebben gewone tourists niets mee te doen maar voor ons is het welkom.
Zolang ik hier woon heb ik nooit een huur verhoging gehad. En zo zijn er nog veel meer positieve voorbeelden.
In Koh Chang erg rustig in het resort 80% korting 😯 natuurlijk zijn ze happy als je ook van het restaurant gebruik maakt en een biertje .... 50 baht .

Misschien niet helemaal op zijn plaats in dit verhaal maar ik had het geplaatst in TB maar ik heb het nooit gezien, gebeurd wel vaker zonder opgaaf van reden wordt je verhaal niet geplaatst.
Deze week had ik ook een reactie op duiken in de Andaman zee , zoals je weet ben ik goed op de hoogte
Dus scheef ik dat het al lang niet meer een van de beste duik plekken is ,verpest door de massa tourist en boten, duikers die zich niet kunnen gedragen onder water en dan nog de bleaching
Een goede zaak is in dit geval de corona die in in ieder geval de rust en onderwater leven terug brengt.
Is trouwens ook niet geplaatst in TB
Ik had terzijde nog een opmerking aan iemand die vertelde al 2000 duiken te hebben gemaakt en een andere 1000 in de rest van de wereld, ik noemde dat “ haha duikers latijn “, krijgt ook geen plaats in TB
Op mijn waarom aan de redactie geen enkele reactie , arrogant 😖?
Ik heb het wel bekeken met TB, in TF krijg je tenminste een antwoord of je het er mee eens bent of niet
Is fatsoenlijk en eerlijk 🙂

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 2PriceThailand

#23 Bericht door wpdl » donderdag 16 juli 2020, 04:56

Ja Petty thieves and how to survive hebben 'wij' overal Jo.
Overheids bezichtigingen en grote particulieren instellingen merken het vanzelf wel of de buitenlander zeker na het covid19 drama er nog zin aan heeft met het 2PriceThailand beleid.
En vele kleine ondernemers zien er ook absoluut niks in om de buitenlander een pietsje op te lichten zeker niet in de periferie.
Hoewel te weinig wisselgeld terug geven hier heel lang een 'kunstje' geweest is bij diverse winkels en nog steeds is duidelijk in zicht je papiergeld tellen gewenst zodat...............
Maar goed daar hadden 'wij' het niet over.

Kan mij nog diverse onderwerpen van je voor de geest halen over je vogels en die kameleon dacht ik.
Staat mij nog iets bij van plastic kettingen als sluis want het was geen klein kooitje.
Duiken idem je heb dat voor je werk gedaan en niet alleen met een fles op je rug.
Misschien hier [nieuw onderwerp] dan maar eens in de doorstart voor-moderatie basic is hier niet van toepassing.
Ik heb weinig met open water zwemmen bijtbeesten in maar er zullen wel meer leden zijn die het wel leuk vinden.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: 2PriceThailand

#24 Bericht door sunbird » donderdag 16 juli 2020, 06:22

Goed idee
“Misschien hier [nieuw onderwerp] dan maar eens in de doorstart voor-moderatie basic is hier niet van toepassing.
Ik heb weinig met open water zwemmen bijtbeesten in maar er zullen wel meer leden zijn die het wel leuk vinden.“

Ach ja 😉 hier daar een haaitje 😀😀😀
Maar vertel me hoe was het ook weer om foto's te plaatsen ?
Duiken doe ik nog steeds en zonder een Padi , maar met eigen equipment , wel een buddy nodig, maar is nooit een probleem

Nee geen kameleon maar iguana “ godzilla” 😉😀😀 1,80 mtr
Hij “woont” nu Khonkaen zoo , daarom ook mijn gratis toegang en vrij een golf-car om rond te rijden
Nu wel nog steeds bezig met mijn Sun conure for free flight

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 2PriceThailand

#25 Bericht door jumbo » zondag 26 juli 2020, 12:17

Vandaag naar Muang Boran, ancient city, geweest in Samut Prakan
Thai 300 THB en foreigners 700 THB, ID laten zien en het werd weer 300 THB
Kon ook met rijbewijs of workpermit :thumbsup:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 2PriceThailand

#26 Bericht door wpdl » zondag 26 juli 2020, 12:49

Leuk voor jouw jumbo en als ik en vele andere hun rijbewijs of WP trekken maar het blijft natuurlijk iets met een D.
Excuus Truus verhalen over belasting en weet ik veel wat nog meer is natuurlijk gel#l in de ruimte.
Er is iets met een lang weekeind dus wie weet komen er nog meer leden met hun ervaring.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 2PriceThailand

#27 Bericht door De Beweerder » zondag 26 juli 2020, 14:32

https://www.telegraaf.nl/c/132451018/

De meesten mensen hebben een week vrij verjaardag en opname vrije dagen songkran is mij vermeld

(immigratie kantoor zou ik eerst checken voor je voor niets gaat!)
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 2PriceThailand

#28 Bericht door jumbo » woensdag 29 juli 2020, 01:19

wpdl schreef: zondag 26 juli 2020, 12:49 Leuk voor jouw jumbo en als ik en vele andere hun rijbewijs of WP trekken maar het blijft natuurlijk iets met een D.
Excuus Truus verhalen over belasting en weet ik veel wat nog meer is natuurlijk gel#l in de ruimte.
Je kunt het zo hard uitdrukken als je wilt, maar het feit dat degenen met een bewijs van long stay tegen dezelde
prijs binnenkomen als Thai wijst toch in de richting dat men belasting betalers anders behandelt als toeristen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”