Niet overal het "nieuwe normaal''

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Niet overal het "nieuwe normaal''

#1 Bericht door wpdl » maandag 01 juni 2020, 07:42

Geen 'nieuwe normaal' voor de dodelijke tol op Thailands wegen

In wat voor de meesten geen verrassing zal zijn, heeft het dodental op de wegen van Thailand zijn opwaartse trend hervat na een korte onderbreking tijdens de Covid-19-vergrendeling.
Naarmate de beperkingen in het hele land geleidelijk worden opgeheven, zitten er meer mensen achter het stuur, en daarmee keert het bloedbad terug op de wegen van Thailand.

Bron thethaiger

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#2 Bericht door KhunSugar » maandag 01 juni 2020, 12:06

Het "oude normaal" dus, blij te lezen dat er een bevolkingsgroep is die opnieuw normaal doet. Hopelijk wordt de rest ook opnieuw normaal, weg met die regelneverij.
Thai = vrij en heeft het niet begrepen op regels die hun vrijheid beknotten. Ook de verkeersregels niet. Thaise cultuur is fascinerend.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#3 Bericht door wpdl » maandag 01 juni 2020, 12:40

ja zolang je van de zijkant kan meekijken wel ja zogauw je in grafiek van boven genoemde staat is het minder.
Nog een dan maar want die anderhalve meter gaat niet lukken natuurlijk.

Return to Pattaya’s beaches starting Monday

Afbeelding
A file photo of Pattaya’s Jomtien Beach. Photo: We Love Pattaya / Facebook

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#4 Bericht door KhunSugar » maandag 01 juni 2020, 13:06

wpdl schreef:ja zolang je van de zijkant kan meekijken wel ja zogauw je in grafiek van boven genoemde staat is het minder.
Nog een dan maar want die anderhalve meter gaat niet lukken natuurlijk.

Return to Pattaya’s beaches starting Monday

Afbeelding
A file photo of Pattaya’s Jomtien Beach. Photo: We Love Pattaya / Facebook
Wie in de grafieken staat trekt het zich niet meer aan.
Thailandgangers weten zo langzaamaan dat deelnemers aan het verkeer in Thailand een groot risico lopen.
Zelf heb ik als veredelde toerist al duizenden kilometers op de teller en heb veel geluk gehad.
Thailand amazing country. [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#5 Bericht door wpdl » maandag 08 juni 2020, 10:38

Pak je badpak, de parasol en onderweg wat zonnebrandcrème. En neem je gezichtsmasker.

Phuket is van plan om voor het eerst sinds de inwerkingtreding van het nooddecreet in maart zijn stranden te heropenen, aangezien het binnen 2 weken geen nieuwe Covid-19-infecties heeft gezien.
De gouverneur van Phuket maakte de aankondiging nadat hij gisteren een vergadering van het provinciale comité voor overdraagbare ziekten had voorgezeten.
Vanaf vandaag heeft hij een officieel bevel ondertekend om vanaf 9 juni alle stranden van Phuket te openen.
En geleidelijk de werkzaamheden bij het Phuket Land Transport Office (PLTO) en de rijscholen over het hele eiland te hervatten.

Bron en volledig interview https://bit.ly/2AOqCQC

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#6 Bericht door serpay » maandag 08 juni 2020, 17:15

ik lees de kop .
klopt Amsterdam heeft andere regels Femke heeft niets met corona.....
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#7 Bericht door erik-kuijpers » maandag 08 juni 2020, 22:45

Pak je badpak, de parasol en onderweg wat zonnebrandcrème. En neem je gezichtsmasker.

Heb je de strandtas al klaar, wpdl? Maar naast jou en andere emigranten zullen er weinig farang verschijnen aan de stranden want Thailand zit nog potdicht zeker tot 1 oktober las ik vandaag in een zeker blog.

Toch is het een goed teken dat deze ontwikkeling is ingezet want de ondernemers hebben het zwaar. Ik voor mij reken er op dat ik niet eerder dan maart 2021 kan vliegen met op zak een zorggarantie, een doktersbriefje, het bewijs van mijn corona-vaccin-prik, een mondkapje en mijn mobieltje uit NL waar ik ruimte moet zien te maken om een Thaise 'app' te downloaden over mijn verblijfplaats.......

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#8 Bericht door wpdl » dinsdag 09 juni 2020, 00:54

Toch is het een goed teken dat deze ontwikkeling is ingezet want de ondernemers hebben het zwaar.
En dus duizenden zo niet miljoenen medewerkers van aanvoer tot afvoer producten en verzorgen toeristen en bezoekers Thailand.
Als je de nieuwsberichten volgt [en dat doe jij zeker] zet men in op landen in oost Azië als startpunt.
De landen in Europa zullen op wat uitzonderingen na nog even geduld moeten hebben en terecht vaak.
Een groot gedeelte van de rest van de wereld hoef je eigenlijk geen eens vragen over te stellen of dat mogelijk is zonder een groot risico.

Dat Thailand deze sector gelijk een reset wil geven lijkt duidelijk meer regels die niet altijd leuk zijn.
Je vaccinprik zou leuk zijn om die tijd maar geloof dat niet echt zo snel in maar wie weet.

Potdicht tot 1 Oktober ???????????????????????
Lees https://bit.ly/3f23b5e
Nu niet bepaalt van wij trekken de flessen bier/whisky/wijn open maar een goed teken dat deze ontwikkeling is ingezet

De 'republiek Amsterdam' heeft andere regel klopt altijd al geweest en nu nog meer ze heeft al een onafhankelijk onderzoek aangevraagd.
Ze ziet de bui al hangen dat oppositie voeren iets anders is als leidinggevende functie op dat niveau .
Eerst eens wat meer oefenen in wijk bij duurstede ging haar voorkeur naar uit dacht ik.
Laatst gewijzigd door wpdl op dinsdag 09 juni 2020, 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#9 Bericht door jumbo » dinsdag 09 juni 2020, 01:10

Ik blijf ook benieuwd naar de inreis restricties vanaf 1 Juli
Zoon is nog steeds van plan te komen, maar met een 45 dagen quarantaine heeft dat weinig zin.. en dat geldt voor nagenoeg alle toeristen
Zelfde geldt overigens ook voor zakenmensen, niemand die een 14 dagen quarantaine ingaat...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#10 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 09 juni 2020, 06:33

Tja, als Thailand de beperkingen opheft naar gelang het land, waar de toerist vandaan komt, zijn corona heeft opgeruimd dan kunnen reizen uit Z-Am, USA, stukken EU en met name de nieuwe toeristenbron India voorlopig wel vergeten worden. India staat op exploderen met dat corona las ik gisteren in The Hindu omdat men daar eindelijk voldoende (1,2 miljard? De Dalits - de onaanraakbaren- zullen wel overgeslagen worden....) testsets heeft.

Maar als men ziet dat Cambodja, Vietnam en Myanmar wel opengaan en de centen daar besteed worden dan kan het ineens omslaan. Ik vind 1 juli erg dichtbij en denk toch aan een iets langere termijn. Voor mij persoonlijk blijft het maart, op zijn vroegst. Mijn leeftijd legt nu eenmaal beperkingen op en daar hebben jongelui geen last van..... :giggle2:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#11 Bericht door wpdl » zondag 14 juni 2020, 12:43

Enquête zegt ... de meeste Thais houden buitenlandse toeristen voorlopig liever buiten.

Een recente Suan Dusit-peiling vroeg Thais of ze wilden dat buitenlandse toeristen binnenkort Thailand zouden bezoeken.
75,7% zei "nee".
54,4% zei dat ze liever hadden dat de Thaise bevolking eerst hun eigen land zou bezoeken voordat ze naar het buitenland zouden gaan.
21,3% zegt bang te zijn dat buitenlandse bezoekers een tweede golf Covid-19 zouden veroorzaken.


Bron thethaiger

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#12 Bericht door wpdl » zaterdag 20 juni 2020, 02:10

Minister van Toerisme zegt dat pandemie "gelegenheid biedt om toeristische sector te resetten"

Onnodig te zeggen dat de toeristische sector in Thailand, die wordt beschouwd als een levensader voor een reeds gehavende economie, is geteisterd door de Covid-19-pandemie.
Nu heroverweegt de regering haar strategie voor het Covid-tijdperk…
De nieuwe strategie voor heropleving van het toerisme is "kwaliteit boven kwantiteit", gericht op grote spenders die op zoek zijn naar privacy en sociale afstand, in plaats van te proberen veel bezoekers te trekken.

In een interview met Bloomberg News zei de Thaise minister van Toerisme dat de pandemie een kans biedt om de sector te resetten, die afhankelijk was geworden van Chinese groepsreizen en backpackers.
Zodra de grenzen van het land zijn heropend en overeenstemming is bereikt over zogenaamde "reisbellen", zullen marketinginspanningen gericht zijn op rijkere mensen die vakantie willen met minimale risico's.


Bron en volledig interview thethaiger

Chinese groepsreizen en backpackers bij de grens tegen houden.
De andere buitenlanders doelgroep aankruizen, eiland resort woonplaats opgeven waar je vermoedelijk veertien dagen moet blijven en klaar begrijp ik er uit.
De rest van je periode in Thailand vrij invulbaar.
Moet je natuurlijk wel uit een goedgekeurde 'reisbubbel' komen met een covid19 reispas naar alle waarschijnlijkheid.
Ieder nadeel heb zijn voordeel zullen wij maar zeggen. :angel:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#13 Bericht door godzilla » zondag 21 juni 2020, 10:46

Ben ik nu mis of heb ik verkeerd gelezen....
De chinezen willen ze als eerste terug, bijkomend andere 'veilige' corona landen.
De 'hight'spenders zijn enkel voorzien voor de grotere ketens, daar heeft het kleine restaurantje, of noedelshop om de hoek niks aan.
En inderdaad, er zijn hier al hotels volgeboekt met rijkere thai die eindelijk bangkok kunnen ontvluchten, dat is de stap die de regering nu goed voorzien heeft.
Maar o wee, een jaartje verder...
:happyno:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#14 Bericht door KhunSugar » zondag 21 juni 2020, 10:52

Als de high spenders voorrang krijgen mogen de lage landers nog wat passen.
Street food zal wel overleven, low spenders genoeg in Thailand.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Niet overal het "nieuwe normaal''

#15 Bericht door wpdl » zondag 21 juni 2020, 12:17

Er staat in dat bericht Chinese groepsreizen en backpackers
Spreek de PM niet wekelijks maar vermoed dat men met high spenders mensen bedoelt die een gewoon tot beter uitgave patroon hebben en niet op 100 euro in de maand leven.
Cambodia probeert men dat soort toeristen een stapje voor te zijn terecht of discriminatie een sterke afkeur voor dat soort toeristen jij mag het zeggen.

Bron thethaiger

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”