Is er straks nog wel een Thailand voor ons?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Is er straks nog wel een Thailand voor ons?

#1 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 07 april 2020, 16:00

Een opiniebijdrage.

Ook in een bekend Thailand-blog verschijnen voorzichtig al vragen over de houding van Thailand jegens de toeristen en longstayers/gepensioneerden. Longstayers/gedetacheerden (met een al dan niet Thaise baan, of studenten, buitenlandse deskundigen e.d.) hebben de zekerheid van een ander soort permit en verkeren in andere omstandigheden.

De Thai is xenofoob; een geluid dat je al heel lang hoort. Ze hebben ons nodig voor de centen, 20% ongeveer van het nationaal budget, maar ze zouden het liefst zonder ons kunnen. Het geharrewar over de manier waarom mensen die buiten hun schuld vastzitten door dat virus nu een stempel kunnen krijgen is een voorbeeld van desinteresse.

Enfin, lees mee als je wilt.

https://www.trefpuntazie.com/visumverle ... -waarheid/

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Is er straks nog wel een Thailand voor ons?

#2 Bericht door jumbo » woensdag 08 april 2020, 00:31

erik-kuijpers schreef: dinsdag 07 april 2020, 16:00 Een opiniebijdrage.

Ook in een bekend Thailand-blog verschijnen voorzichtig al vragen over de houding van Thailand jegens de toeristen en longstayers/gepensioneerden. Longstayers/gedetacheerden (met een al dan niet Thaise baan, of studenten, buitenlandse deskundigen e.d.) hebben de zekerheid van een ander soort permit en verkeren in andere omstandigheden.

De Thai is xenofoob; een geluid dat je al heel lang hoort. Ze hebben ons nodig voor de centen, 20% ongeveer van het nationaal budget, maar ze zouden het liefst zonder ons kunnen. Het geharrewar over de manier waarom mensen die buiten hun schuld vastzitten door dat virus nu een stempel kunnen krijgen is een voorbeeld van desinteresse.

Enfin, lees mee als je wilt.

https://www.trefpuntazie.com/visumverle ... -waarheid/
Als dit inderdaad de juiste cijfers zijn, dan is er geen enkele reden om jezelf af te vragen of er straks nog een Thailand voor ons is.
Als ze alle expats de rug zouden toekeren, en dus ook de werknemers van multinationals, dan is 20% een onderschatting.

Dan gaan ze terug naar de rijst republiek die ze waren... maar is dat wel zo een slechte gedachte voor iedere betrokkene.

Je mag en moet jezelf wel afvragen, als non immigrant/inwoner, of dat op zich niet beter zou zijn voor 98% vd bevolking... en wellicht dus ook voor
jouw familie...

Naar mijn onbescheiden mening en zonder daarvoor een link aan te leveren denk ik dat als ze ons allemaal naar huis sturen de maatschappij hier
veel minder complex zou zijn en veel leefbaarder voor de autochtonen.... de arme autochtonen, 98% vd autochtonen,waarvan er weer 60% in de door multinationals
opgezette fabrieken werken... de zo geroemde werkloosheid van 1% zou exploderen naar 50% en hoe wil men dat financieren??

Daar schijnt zelfs de schrijver van het stuk niet aan te denken.... maar.. maar; het is en blijft wel hun land... en als ze het terug willen sturen naar de vorige eeuw
dan is dat hun beslissing en waarom zouden we die niet respecteren??

Maar er is niemand die de kip met de gouden eiren wil slachten, anders dan de 98%....die geen idee hebben waarin ze verzeild raken ongeinformeerd als ze zijn
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Is er straks nog wel een Thailand voor ons?

#3 Bericht door wpdl » woensdag 08 april 2020, 02:07

Laat ik eerst eens beginnen met het feit dat het onder 'redactie' is geschreven wat een flapdrol deze man.
Veel van deze 'feiten' waren mij tien jaar terug al bekend en ik zal niet de enige zijn.
Ja het klopt de Thai is aanzienlijk minder aardig als vele buitenlanders denken komt hoofdzakelijk door een verkeerde brilkeuze door genoemde buitenlanders.
Dat de instroom van buitenlanders in vele vormen stevig genoemd mag worden is ook duidelijk nog niet zo heel veel jaren terug waren de toeristen nog geen derde van wat het vlak voor covid19 was.
Daar wordt geen mens vrolijk van en die politiek van mag het even flink wat minder leeft dus over ter wereld maar ja die pegels zijn nodig dus je slikt maar een keer extra als burger schijnbaar.
Mijn mening ja de politiek in Thailand is kort met buitenlanders zeer zeker met alles wat meer is als toerist.
De inwoner van Thailand verlangt dat je je aan hun cultuur toegeeft in beperkte mate. [is dat in Nederland ook niet zo]
Zakelijk dat gaat over geld en is international te alle tijden.
En net als overal het geheugen is kort bij mensen zo gauw het weer kan en mag is het 'normale' leven weer terug.
Voor diegene die hun zaken voor elkaar hebben en de go with the flow politiek erop na houden zal er weinig veranderen.
Bij het grootste gedeelte van de Thaise gemeenschap is dit niet aan de orde deze openlijke vijandigheid.
Je blijft natuurlijk wel een buitenlander dat wel ;)

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Is er straks nog wel een Thailand voor ons?

#4 Bericht door euromonkey » woensdag 08 april 2020, 04:30

Deze publicaties geven je ook geen veilig gevoel als buitenlander.
https://thethaiger.com/hot-news/crime/f ... -in-phuket

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Is er straks nog wel een Thailand voor ons?

#5 Bericht door jumbo » woensdag 08 april 2020, 05:27

euromonkey schreef: woensdag 08 april 2020, 04:30 Deze publicaties geven je ook geen veilig gevoel als buitenlander.
https://thethaiger.com/hot-news/crime/f ... -in-phuket
Gekken heb je overal, daar is geen monopolie op in Thailand
Het is alleen jammer dat door dit soort publicaties en de zo geroemde social media het aandacht krijgt
en vaak de andere gekken wakker worden geschudt...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Is er straks nog wel een Thailand voor ons?

#6 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 08 april 2020, 07:04

Schrijver(ster) van het artikel is een zwartbriller! Noir!

Dat mag; je hebt ook rozebrillers en die laten zich vooral op Facebook zien. Maar om nu een heel land, heel volk en hele ambtenarij op te hangen aan wat ik incidenten vind, nee, een brug te ver voor mij. In die zin geef ik Willem gelijk. Er zit ook veel ouwe koek in.

Ik heb ter plaatste ook een reactie in deze zin aangemeld en zie wel of de redactie wil reageren. Ik heb iets tegen anonieme reageerders; zou je ook zo reageren als geen anonimiteit wordt beloofd? Ben je dan milder? Geen idee.

Of Thailand de kant opgaat van een gesloten rijstboerenstaat zoals ooit Pol Pot voorstond? Zou dat nog kunnen in deze wereld? Alleen een buitenland voor de reislustige elite in een Duits bubbelbad? Nee, Jumbo, ik geef dat geen kans.

Maar net als elders, ook dit artikel zakt naar de krochten van het internetmedium. Het wordt geen item voor de geschiedenisboeken........

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Is er straks nog wel een Thailand voor ons?

#7 Bericht door brake0345 » donderdag 09 april 2020, 14:14

Grappig, Erik plaatst op de 7e een post met een link (zonder negatieve kanttekening) naar zijn favoriete "schrijversforum", waar het aangehaalde artikel van een "Thailandganger" anoniem door de redactie van dat platform gepubliceerd werd. Een dag later heeft Erik waarschijnlijk het artikel daadwerkelijk gelezen en brand het dus de 8e af, zowel op dit forum als op het "schrijvers platform".

Misschien was het handig geweest om een artikel eerst op inhoud te staven voor het op dit forum als gesneden koek te plaatsen onder de kreet "een opiniebijdrage, lees mee als je wil"???

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Is er straks nog wel een Thailand voor ons?

#8 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 april 2020, 14:41

Brake0345, jouw opmerking dat ik eerst link en dan pas lees is niet juist; ik lees alles direct na plaatsing. Mijn mening geef ik pas later. Die is inderdaad anders dan die van de auteur en enkele reageerders al vond ik ook een medestander.

Wat je met 'staven' bedoelt is mij niet duidelijk; het betreft iemands opinie en er werden nauwelijks feiten in vermeld.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”