ss Westerdam naar Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ss Westerdam naar Thailand

#16 Bericht door wanadee » donderdag 13 februari 2020, 11:55

foppo schreef: donderdag 13 februari 2020, 11:08 Thaise tv meldt dat de passagiers van die boot die nu is afgemeerd in Cambodja niet mogen vertrekken omdat er ca. 20 personen zijn ontdekt met koorts/verhoging.
De vraag is nu of dat bericht correct is of ingegeven door gezichtsverlies voor thailand.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: ss Westerdam naar Thailand

#17 Bericht door foppo » donderdag 13 februari 2020, 12:29

Helaas spreek of versta ik geen Thais dus ik kan niet beoordelen of in de stem van de dame die dit nieuws bracht enige triomfelijkheid doorklonk.
Bij mijn vrouw wel, die zei meteen: zie je wel!
De dag daarvoor zei ik het nogal vreemd te vinden dat eerst wel en later toch niet het schip mocht aanleggen in Thailand waarop zij verontwaardigd reageerde met: het is de plicht van onze regering om het volk te beschermen, tja daar viel weinig tegenin te brengen...

Overigens lees ik dat er 10.000 mensen in Vietnam in quarantaine zijn gezet sinds vandaag
Laatst gewijzigd door foppo op donderdag 13 februari 2020, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: ss Westerdam naar Thailand

#18 Bericht door ron » donderdag 13 februari 2020, 12:29

De Westerdam ligt nog steeds voor anker,
aangezien nog niet duidelijk is of er passagiers besmet zijn met het virus.
20 personen met een verhoging kunnen een risico zijn natuurlijk.

Thailand zal dan wel zeggen: "zie je wel,dat was onze reden tot weigering.....
:thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ss Westerdam naar Thailand

#19 Bericht door wpdl » donderdag 13 februari 2020, 12:43

Als een verhoging in moet houden dat je dat virus heb is de paniek wel heel erg aan het worden.
Dat de Thaise gemeenschap zich [gedeeltelijk] op hun tenen getrapt voelt is wel duidelijk.
Eerdere berichten wisten te melden dat er twee keer controle geweest is zonder duidelijke positieven gevallen.
schip mocht aanleggen in Thailand waarop zij verontwaardigd reageerde met: het is de plicht van onze regering om het volk te beschermen
Ben ook benieuwd en een klein beetje bevreesd hoe men dat gaat zien in Thailand als dit nog maanden gaat duren met dat virus.
Laatst gewijzigd door wpdl op donderdag 13 februari 2020, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: ss Westerdam naar Thailand

#20 Bericht door ron » donderdag 13 februari 2020, 12:52

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ss Westerdam naar Thailand

#21 Bericht door wpdl » donderdag 13 februari 2020, 14:22

Snap het niet helemaal hadden ze niet gewoon in Bangkok aan land kunnen gaan ?


The Thai Public Health Ministry is coordinating with relevant agencies to prepare for the arrival in Thailand of passengers and crew members from the MS Westerdam cruise ship,
connecting with flights back to their home countries.



Bron ThaiPBS

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: ss Westerdam naar Thailand

#22 Bericht door ron » donderdag 13 februari 2020, 14:32

Heel vreemd Willem,eventueel risico zal hetzelfde zijn m.i. :shock:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ss Westerdam naar Thailand

#23 Bericht door wanadee » donderdag 13 februari 2020, 14:32

wpdelange schreef: donderdag 13 februari 2020, 14:22 Snap het niet helemaal hadden ze niet gewoon in Bangkok aan land kunnen gaan ?


The Thai Public Health Ministry is coordinating with relevant agencies to prepare for the arrival in Thailand of passengers and crew members from the MS Westerdam cruise ship,
connecting with flights back to their home countries.



Bron ThaiPBS
Ergens anders las ik dat ze via Hanoi terug zouden vliegen, niet Bangkok.

En hoe zit het nu met die 20 zieken? Daar lees ik niets meer over.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ss Westerdam naar Thailand

#24 Bericht door wanadee » donderdag 13 februari 2020, 15:59

Net gemeld dat er geen corona zieken zijn geconstateerd op de Westerdam, 20 verdachte gevallen zijn gecontroleerd in het lab maar ook die werden negatief bevonden.
Dus thailand heeft alweer een slechte beurt gemaakt.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ss Westerdam naar Thailand

#25 Bericht door wanadee » donderdag 13 februari 2020, 16:03

Ondertussen worden er in thailand plannetjes gemaakt om , oa met Songkram, extra vrije dagen te geven in de hoop het verlies aan toeristen inkomen dmv reizende thai te compenseren :Whistle:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: ss Westerdam naar Thailand

#26 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 13 februari 2020, 16:15

in de hoop het verlies aan toeristen inkomen dmv reizende thai te compenseren

Dus nog meer mensen op de weg? Lijkt me prima voor de doodgravers en de politie met grote kontzakken.

Het verlies is er, daar doe je niks aan. Thailand lijdt. Leed al door de koers van de munt en de prijsverhogingen. Door wegblijvende Chinezen waar men al maanden over klaagt.

In China ligt een deel van de economie vrijwel stil. De onroerende zaakmarkt ligt op zijn gat, fabrieken, familiebedrijfjes en de handel liggen stil. Steden met een uitgaansverbod. Toerisme op zijn kont. De groei ligt stil. Xi Jinping laat zich niet in het openbaar zien maar zit er heus nog wel. China krabbelt wel op, een sterke economie en de dwang van bovenaf. En dan lift de hele regio weer mee. Komt wel weer goed.......

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ss Westerdam naar Thailand

#27 Bericht door wanadee » vrijdag 14 februari 2020, 05:36

Premier Hun Sen heeft de passagiers persoonlijk welkom geheten met een bos bloemen en een knuffel. Van Coronavirus wil hij niks weten, hij heeft gedreigd om journalisten en andere functionarissen die mondkapjes dragen het land uit te zetten.
Kan me niet aannde indruk onttrekken dat dit een reactie is op thailand die dreigt farang zonder mondkapjes het land uit te schoppen. :Whistle:
Via Hanoi gaat iedereen weer naar huis terug.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: ss Westerdam naar Thailand

#28 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 14 februari 2020, 07:16

Nee, Hun Sen en zijn minister van gezondheid hebben beweerd dat Cambodja geen virus binnen krijgt omdat het land 'heet en vochtig' is. Cambodja en Laos laten nog steeds vluchten uit China toe en men denkt dat alle besmettingen onder de pet worden gehouden.

Hun Sen zal met die knuffel goodwill willen kweken; hem wachten harde sancties van de EU om de mensenrechtenstatus in zijn land. En dat hij journalisten het land uit schopt is een meevaller: de hele vrije pers zit daar naast de oppositie in de bak......

Vandaag in Trefpunt: Hun Sen schaft de nachttoeslag af voor de arbeiders. En die hebben al helemaal niks..... Lekker land hoor!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: ss Westerdam naar Thailand

#29 Bericht door wanadee » vrijdag 14 februari 2020, 08:10

erik-kuijpers schreef: vrijdag 14 februari 2020, 07:16 Nee, Hun Sen en zijn minister van gezondheid hebben beweerd dat Cambodja geen virus binnen krijgt omdat het land 'heet en vochtig' is. Cambodja en Laos laten nog steeds vluchten uit China toe en men denkt dat alle besmettingen onder de pet worden gehouden.

Hun Sen zal met die knuffel goodwill willen kweken; hem wachten harde sancties van de EU om de mensenrechtenstatus in zijn land. En dat hij journalisten het land uit schopt is een meevaller: de hele vrije pers zit daar naast de oppositie in de bak......

Vandaag in Trefpunt: Hun Sen schaft de nachttoeslag af voor de arbeiders. En die hebben al helemaal niks..... Lekker land hoor!
Ik weet niet wat je met “nee” bedoeld, die tekst heb ik letterlijk over genomen.
Ik bespreek hier ook niet het democratische gehalte van Cambodja, we praten over een cruiseschip dat wel in Cambodja mocht aanmeren en niet in thailand. En uiteraard trekt Hun Sen een lange neus naar thailand.
Trefpunt lees ik niet.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: ss Westerdam naar Thailand

#30 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 14 februari 2020, 08:52

Letterlijk overgenomen? Ben benieuwd naar de bron.

Vreemd, die Hun Sen. Een paar dagen terug prijst hij China voor de behandeling van het virus en zegt hij dat het in Cambodja onder controle is..... Thaise bron hiervan:

https://www.thaipbsworld.com/cambodian- ... rom-wuhan/

Enfin, die passagiers kunnen nu naar huis. En daar gaat het tenslotte om. All's well that ends well.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”