Gehakt van Hakpal?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Gehakt van Hakpal?

#1 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 april 2019, 12:30

GEHAKT VAN HAKPAL?

Het lijkt er op dat van Hakpal, de baas van Immigration, gehakt is gemaakt. Ineens overgeplaatst naar HQ en als ie bevorderd zou zijn dan stond dat heus wel in de aankondiging. Nee, meneer anti-overstay, meneer TM30, meneer anti-straatraces, meneer anti-E-roken is op een minder actieve stoel gezet. Waarom? Misschien horen we dat ooit nog eens. Op teveel zere tenen getrapt?

Lees mee: https://www.bangkokpost.com/news/genera ... -police-hq

Ik denk dat ie zijn koppie iets te vaak boven het gras uit heeft gestoken en dan moet dat koppie er af..... Het zou zo maar in Nederland kunnen zijn gebeurd..... :giggle2: Wat een Big Joke zeg!

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Gehakt van Hakpal?

#2 Bericht door brake0345 » zaterdag 06 april 2019, 13:16

1) Volgens de Bangkok Post is de achternaam van betrokken immigratie politie officier "Hakparn" en niet "Hakpal", slordig!

2) OP plaatst een (voorbarige?) persoonlijke opinie onder dekking van een Bangkok Post artikel?
Of is de stelling dat deze hoogvliegende politie officier is weggepromoveerd gebaseerd op interne informatie die OP bekend is maar niet de Bangkok Post?

3) Het valt me op dat OP sinds zijn terugkeer op het forum, na zijn terugkeer in Nederland, vooral werkt aan de onderbouwing van zijn terugkeer......
Dat geeft hem misschien een goed gevoel maar draagt nauwelijks bij aan een positief Thailand Forum, misschien past het beter op het Thai Visa forum?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gehakt van Hakpal?

#3 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 april 2019, 15:36

'What's in a Thai name' zeg ik dan want na al die jaren Thailand moet Brake0345 toch ook weten dat de Thaise schrijfwijze afwijkt van de internationale. Kijk maar eens hier, een artikel van de BKK Post nota bene. En daarin heet Hakpal gewoon Hakpal.....

https://www.bangkokpost.com/lifestyle/s ... thai-name-

Wat de toekomst van die generaal betreft, facebook staat er vol van, zelfs de Bangkok Post.

De laatste regel met ernstig verwijt laat ik onbesproken want ik lees nergens dat ik enige forumregel overtreed noch heb ik commentaar gehad van Chang of een der moderators. Misschien mag ik Brake0345 er op wijzen dat ik met Chang een afspraak heb gemaakt over mijn inbreng hier en hij kan dat bij Chang navragen. Al wil ik wel kwijt hierover dat ik nauwelijks verschil zie tussen de vele forumleden die 4+8 doen en ik die 6+6 doe.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gehakt van Hakpal?

#4 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 april 2019, 15:55

En over de naam van die generaal, hier een kopie van Herbergier op 23 januari 2019 in item 826872. En Hakpal heet daar gewoon Hakpal al heeft Brake0345 dat mogelijk niet gelezen.

Hier een bericht van het immigratie kantoor in Buriram.

Thai Immigration To Show Leniency To Foreigners Applying For Retirement & Marriage Extensions

Police Lieutenant General Surachet Hakpal//File photo
Thai immigration to show leniency to foreigners applying for retirement & marriage extensions
Thai immigration has confirmed it will show some leniency to foreigners with regards to proving income when applying for retirement and marriage extensions.
In an order dated 22nd December, Immigration chief Police Lieutenant General Surachet Hakpal, acknowledges that some applicants may have difficulty in providing the now required 12 months worth of bank statements.
Where this is the case, the Pol Lt. Gen Hakpal has instructed immigration officers that from 1 Jan to 31 Dec 2019 they have the discretion to accept evidence of less than 12 monthly transfers from overseas.
The applicants given leniency in this way are to be told by the officers that this is a one-off exemption and that their applications for the next renewal will not be accepted without a complete set of documents according to the order.
A translated version of the order No. 0029.173/Wor can be found below:


Dus voor mij blijft het Hakpal. De reden voor de korzelige opmerking van Brake0345 wordt me hier niet duidelijker door maar mogelijk wil hij dat toelichten?

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Gehakt van Hakpal?

#5 Bericht door KhunSugar » zaterdag 06 april 2019, 16:44

Mij valt het op dat brake0345 sinds uw terugkeer Erik met een maagzweer zit of zijn het galstenen... want er is steeds een zekere zuurtegraad waar te nemen in zijn reacties.
Hoe dan ook, wat vast staat is dat het forum opnieuw leeft, dat zal wel te merken zijn in de stats. Bovendien doorgaans Thailand gerelateerd en verwoord met welvoeglijk taalgebruik. Doe zo verder zou ik zeggen.

Wat BJ betreft, zo moesten er meer komen, benieuwd wat de aanzet is van zijn overplaatsing. Waarschijnlijk veroorzaakt zijn strijd tegen corrupte ambtenaren voor een interne revolte en loopt de kas voor ambtenarij festiviteiten teveel geld mis.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gehakt van Hakpal?

#6 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 06 april 2019, 17:54

brake0345 schreef: zaterdag 06 april 2019, 13:16 Volgens de Bangkok Post is de achternaam van betrokken immigratie politie officier "Hakparn" en niet "Hakpal", slordig!
Ik heb de naam van de generaal in het Thais gevonden op een site van de Tourist Police. Zijn naam wordt in het Thais geschreven als หักพาล en in geschreven letters staat er 'hakphaal' en in gesproken Thais 'hakphaan'.

Usance is vertaling met Engelse klanken maar die wordt meer en meer verlaten zoals uit de site van de Immigration blijkt.

Maar daarmee heeft ogenschijnlijk nog niemand buiten de politietop een antwoord op de vraag waarom hij is verplaatst. Dat komt hopelijk nog......

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Gehakt van Hakpal?

#7 Bericht door godzilla » zondag 07 april 2019, 04:47

Ik vind die opmerkingen over de naamspelling eigenlijk een beetje erover, kwilde er eigenlijk niet op reageren, dus sorry dat ik het wel aanhaal.
Blijft de vraag waarom hij is overgeplaatst, maar ik kan me inbeelden dat wij westerlingen totaal geen idee hebben hoe het er in die kringen aan toe gaat.
Ik heb al een paar real life ervaringen gehoord in andere gevallen...

Hier kunnen we enkel gissen.
:|

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Gehakt van Hakpal?

#8 Bericht door brake0345 » dinsdag 09 april 2019, 14:00

erik-kuijpers schreef: zaterdag 06 april 2019, 15:36 Misschien mag ik Brake0345 er op wijzen dat ik met Chang een afspraak heb gemaakt over mijn inbreng hier en hij kan dat bij Chang navragen.
Al wil ik wel kwijt hierover dat ik nauwelijks verschil zie tussen de vele forumleden die 4+8 doen en ik die 6+6 doe.
Waar ik op doelde is de zwaar negatieve lading die je recente posts op dit forum hebben, wat Thailand aan gaat.
In het verleden schreef je veel positiever over Thaise zaken en kon je de relativiteit van de Thaise manier van leven m.i. veel beter zien dan je nu schrijft....

Ik kan me niet voorstellen dat je met Chang afgesproken hebt dat je, na je terugkeer op dit forum, voornamelijk negatief gaat posten over de Thaise samenleving, maar ik zal er een PM aan wagen.

In het verleden kon ik je posts goed lezen, je stukken over financiën en de geschiedenis van Thailand bijvoorbeeld.
Maar nu ervaar ik je posts vooral als forum herrie, van een Thai Visa niveau waar ikzelf niet op zit te wachten.
Misschien kun je mijn kritiek als opbouwend zien, ik hoop het.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Gehakt van Hakpal?

#9 Bericht door godzilla » dinsdag 09 april 2019, 14:44

@brake
Ik kan erik zijn bijdragen zonder slechte gevoelens lezen, ook al lees ik ze niet allemaal, waar ik geen interesse in heb sla ik over.
En je moet bedenken, staat er iets in de krant, is het meestal negatief, maar dat zal in elk land wel zo zijn zeker?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gehakt van Hakpal?

#10 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 09 april 2019, 14:46

Brake0345, dat deel ik niet. Ik was vroeger ook wel eens kritisch over de samenleving en bepaald niet alleen over de Thaise. Er zijn meer leden kritisch zoals een lid dat hier schreef 'Ik ben helemaal klaar met Thailand'. Ik weet dat er in de internetmedia rozebrillers zijn die geen enkele kritiek aanvaarden over Thailand maar jou rekende ik nooit daaronder.

Jouw opmerking van een paar dagen terug is me duidelijk in die zin dat het niet persoonlijk bedoeld was. Dat stelt gerust.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gehakt van Hakpal?

#11 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 09 april 2019, 15:10

Terzake, wat Hakpal betreft, lees net in Tblog een commentaar van collegaschrijver Rob V over zijn overplaatsing. Ik lees daar ook dat 'men' boos is over de behandeling van de Arabische vrouw die hij liet vertrekken. Hoe waar het allemaal is weet ik ook niet maar ik geef de links maar:

https://www.thaipbsworld.com/pol-lt-gen ... ing-probe/

http://www.khaosodenglish.com/news/crim ... -downfall/

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Gehakt van Hakpal?

#12 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 02 mei 2019, 15:15

Meneer heeft een nieuwe functie: adviseur. Op Chaeng Wattana waar die afdeling klaarblijkelijk zit. Mogelijk tot zijn pensionering maar je weet het nooit in Thailand.

Met deze openbare mededeling zal het rumoer over hem ook wel verdwijnen. https://www.bangkokpost.com/news/genera ... govt-house

Het 'hakken' op overstay en andere stempelfoutjes gaat overigens gewoon door: goed voorbeeld doet volgen.
https://www.bangkokpost.com/news/genera ... foreigners

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”