Jacht op het bananenblad?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Jacht op het bananenblad?

#1 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 02 april 2019, 08:12

JACHT OP HET BANANENBLAD?

Gelezen? De keten Rimping pakt verse spullen nu in vers bananenblad in plaats van in plastic. Men wil iets doen aan die soep in de wereld en ik vind het een lofwaardig initiatief. Als de milieufreaks nu maar niet gaan piepen dat bananenblad eigenlijk behoort tot de mest die de boom nodig heeft...

Ik hoop dat men nu ook de plastic draagtassen gaat afschaffen en tegen kostprijs een stoffen (katoen, jute) draagtas gaat verkopen met lange draagband die om de schouder kan. Wasbaar en herstelbaar; ik had er in Thailand een en heb vele vragende blikken moeten doorstaan als ik het plastic zakje weigerde.

De link: https://economictimes.indiatimes.com/ne ... 667999.cms

traveller9710
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: zondag 16 mei 2010, 08:14
Locatie: Chiang mai (Don Kaew)

Re: Jacht op het bananenblad?

#2 Bericht door traveller9710 » dinsdag 02 april 2019, 10:44

was deze morgen nog bij de Rimping, maar alle losse groentes zaten nog stevig verpakt in het cellofaan.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Jacht op het bananenblad?

#3 Bericht door Herbergier » dinsdag 02 april 2019, 12:51

Het wordt tijd hier voor de vouwkratten van de Blokker e.d. (zijn helaas ook van plastic), die zijn ideaal om opgevouwen mee te nemen, uitgevouwen kan je er veel boodschappen in kwijt en vol tot aan de rand zijn ze nog makkelijk stapelbaar ook.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Jacht op het bananenblad?

#4 Bericht door Kees » dinsdag 02 april 2019, 12:58

Herbergier schreef: dinsdag 02 april 2019, 12:51 Het wordt tijd hier voor de vouwkratten van de Blokker e.d. (zijn helaas ook van plastic), die zijn ideaal om opgevouwen mee te nemen, uitgevouwen kan je er veel boodschappen in kwijt en vol tot aan de rand zijn ze nog makkelijk stapelbaar ook.

Afbeelding
Heb bij mijn laatste bezoek naar Nederland 4 van deze kratten meegenomen, staan nu achter in de kofferbak, dus kan deze vanuit het boodschappen wagentje zo vullen en thuis mee sjouwen het huis in.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Jacht op het bananenblad?

#5 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 02 april 2019, 14:16

Ik heb ze van de Poiesz, de Friese supermarkt. Vouwkratten, kosten 7 kleuro statiegeld. Ik laat de wekelijkse voorraad bezorgen, gratis indien boven de 40 kleuro, en je pint in je eigen keuken. Gemakkelijk hier op het platteland, geen auto nodig en niks te sjouwen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Jacht op het bananenblad?

#6 Bericht door printen44 » dinsdag 02 april 2019, 14:28

Ik ga naar de supermarkt met zo'n handig rolwagentje. De twee supermarkten bij mij in de buurt zijn op loopafstand. Je kan er redelijk veel boodschappen in zo'n wagentje kwijt. In het begin van mijn verblijf in Nederland, moest ik tassen kopen, want ik vergat altijd een tas mee te nemen. Maar je leert gauw en schafte zo'n twee-wielen boodschappenwagentje aan. Niks te sjouwen en makkelijk mee te nemen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Jacht op het bananenblad?

#7 Bericht door Herbergier » dinsdag 02 april 2019, 16:56

printen44 schreef: dinsdag 02 april 2019, 14:28 Ik ga naar de supermarkt met zo'n handig rolwagentje. De twee supermarkten bij mij in de buurt zijn op loopafstand. Je kan er redelijk veel boodschappen in zo'n wagentje kwijt. In het begin van mijn verblijf in Nederland, moest ik tassen kopen, want ik vergat altijd een tas mee te nemen. Maar je leert gauw en schafte zo'n twee-wielen boodschappenwagentje aan. Niks te sjouwen en makkelijk mee te nemen.
Ja maar dit gaat over Thailand, hier moet je vrijwel altijd met de auto naar een grote supermarkt voor je boodschappen, want die liggen meestal net buiten de stad langs een grote weg, hier heb je niet net als in Nederland in elke woonwijk een of meerdere grote supermarkten waar je voor al je boodschappen terecht kan, de kleine supermarkten die hier wel lopend bereikbaar zijn, zoals de 7-Eleven, mini Big C, mini Tesco/Lotus en nog wat andere plaatselijke kleine supermarktjes, zijn alleen geschikt voor wat kleine aanvullingen.

Maar dat hoef ik ouwe ervaren Thailandrotten als jullie niet te vertellen, dat weten jullie donders goed. [|)
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”