Thailand en de crimineel in saffraan.

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Thailand en de crimineel in saffraan.

#1 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 20 februari 2019, 12:16

Thailand en de crimineel in saffraan.


Afbeelding


Criminelen in monnikspij?

Vluchten gezochte criminelen de tempel in? Het gaat er op lijken nu de Royal Thai Police Crime Suppression Division beweert al 18 verdachten te hebben opgepakt die zich in monnikspij hebben gekleed en dat men voor 2019 de actie 'Veeg de tempels schoon' op de agenda heeft staan.

Deze week is opgepakt de abt van de temple Wat Ro Charoen in Suphanburi, in de centrale regio nabij Ayutthaya. De heer aangeduid met Phra Sangkharak Kanatathamo, op de foto in rolstoel, blijkt in werkelijkheid de gezochte heer Paphonsan Phetpun die al 15 jaar voor justitie op de loop is. Hij wordt verdacht van gebruik van wapens in Surat Thani en het afknallen van een rivaal in Nakhon Si Thammarat.

De politie is blij met deze vangst. 'Als we niet direct hier iets aan doen wordt niet alleen het boeddhisme beschadigd maar je maakt je zorgen over de veiligheid in tempels als criminelen zich in saffraan schuil houden. Is de tempel dan nog wel veilig?'
De lokale politie schenkt geen aandacht aan antecedenten van monniken en de tempels lijken dat ook niet te doen.

Poging tot moord......

Er was nog een crimineel op de loop die zich had verkleed als monnik. Hij meldde zich in een tempel in de provincie Kalasin en niemand wist dat hij werd gezocht voor het mishandelen van een rivaal met een gebroken fles in 2007.


Afbeelding


De jetset monnik

Deze heer, Wirapol Sukhpol, is veroordeeld tot 114 jaar gevangenisstraf waarvan hij er 20 moet uitzitten. Zijn palmares?
Hij wordt gezocht voor oplichting en verduistering van 32 miljoen dollar; daarnaast neemt hij zijn plichten voortvloeiende uit het celibaat niet zo serieus maar daar lijden meer monniken onder, zegt men wel eens. Maar als je wordt beschuldigd van verkrachting is er toch meer aan de hand.

Zijn belegging in 22 blinkende Mercedessen past ook niet echt in het leven dat een monnik dient na te streven maar de molensteen rond zijn nek begint pas goed te wegen als er foto's opduiken van de monnik in een privévliegtuig met Luis Vuitton uitrusting en een peperdure zonnebril. Breed lachend neemt hij de wijk naar de Verenigde Staten maar die maken korte metten: hij wordt teruggestuurd om zijn proces te ondergaan.

Maar niet alle monniken......

Men zegt dat Thailand een dikke 60.000 monniken heeft in de tempels en de meesten, neem gerust van me aan, leven 'in een geur van heiligheid' of doen hun uiterste best daarvoor. Dus doneer gerust jouw kommetje rijst of een briefje van 20 baht om jouw aflaat te verdienen...

Bron: Bangkok Post; http://tinyurl.com/yxqztm3v
Meer lezen? Boeddhistisch Dagblad, de 'jet set' monnik; https://tinyurl.com/yxbqbrqs
Foto's en prenten
Arrestatie; photo courtesy Royal Thai Police Crime Suppression Division.
De jetset monnik Wirapol Sukphol; foto internet.

Deze tekst van mijn hand is eerder geplaatst in trefpuntazie.com.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#2 Bericht door serpay » woensdag 20 februari 2019, 18:17

en toch iedere keer weer die link naar die ene webside!!!
het houd niet op niet van zelf helaas.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#3 Bericht door KhunSugar » woensdag 20 februari 2019, 19:40

serpay schreef:en toch iedere keer weer die link naar die ene webside!!!
het houd niet op niet van zelf helaas.
zzzzzzzzzzzz pfff


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#4 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 20 februari 2019, 20:23

Suiker, je haalt me de woorden uit de mond!
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op donderdag 21 februari 2019, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#5 Bericht door printen44 » woensdag 20 februari 2019, 22:03

serpay schreef: woensdag 20 februari 2019, 18:17 en toch iedere keer weer die link naar die ene webside!!!
het houd niet op niet van zelf helaas.

Serpay, een advies van mij. Wat je niet bevalt, lees het niet. Andere, waaronder ik, vinden de bijdrages van Erik over Thailand, interessant en leerzaam. Er zijn redelijk wat volgers die dit lezen.
Dus waar "Erik" staat als schrijver, gewoon door jou als niet gelezen beschouwen. Je leeft langer, want je hoeft je dan niet op te winden. [$) [$)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#6 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 20 februari 2019, 22:09

printen44 schreef: woensdag 20 februari 2019, 22:03
serpay schreef: woensdag 20 februari 2019, 18:17 en toch iedere keer weer die link naar die ene webside!!! het houd niet op niet van zelf helaas.

Serpay, een advies van mij. Wat je niet bevalt, lees het niet. Andere, waaronder ik, vinden de bijdrages van Erik over Thailand, interessant en leerzaam. Er zijn redelijk wat volgers die dit lezen. Dus waar "Erik" staat als schrijver, gewoon door jou als niet gelezen beschouwen. Je leeft langer, want je hoeft je dan niet op te winden. [$) [$)
:clap:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#7 Bericht door godzilla » donderdag 21 februari 2019, 05:21

Eigenlijk wil ik me niet bemoeien met het al of niet posten van die links, beschouw het het eerder als een leidraad, ik lees de krant ook niet van de eerste tot de laatste bladzijde.
Ik denk ook niet dat erik zijn bedoeling is om er reacties op te krijgen, je leest het, of niet.

Komen er toch reacties op een onderwerp, dan kan iedereen reageren of zijn mening geven.
Daarvoor dient een forum toch?
[|)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#8 Bericht door Jim » donderdag 21 februari 2019, 06:21

Het hele verhaal staat hier dus heb ik er geen problemen mee.
Het is een stuk beter dan zoals het eerst ging:

CRIMINELE MONNIKEN! JE ZULT NOOIT GELOVEN WAT MONNIK NUMMER 3 DEED!
KLIK OP MIJN SPAM LINK EN KOM ER ACHTER!

ok ik overdrijf.. lichtjes
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#9 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 21 februari 2019, 07:44

Godzilla, de nieuwsrubriek is zo oud als de weg naar Friesland en reacties lopen van nul tot honderd maar meestal nul of een enkele slechts. Reacties maken een forum aantrekkelijk; daarom heet het ook forum: het forum was een plein in het oude Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

Op facebook zijn de reacties op de monniken ook beperkt en zie je slechts een duimpje of een hartje verschijnen.

Ik acht het delen van info een taak van de forumleden en ik doe dat op mijn manier. Ik besteed dagelijks twee uur aan het lezen van de internationale nieuwsbijdragen die je (gratis) krijgt als je je abonneert op Google Alerts; van die faciliteit krijg ik van 13 Aziatische landen de berichten in het Engels binnen iedere dag om 09 uur NL tijd (en die tijd stel je zelf in). Het houdt je van de straat en uit de kroeg (die in mijn dorp niet eens aanwezig is....). Wie dat niet wil lezen die kan toch de andere kant op kijken? Dat doe ik ook bij een aantal onderwerpen.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#10 Bericht door genesis » dinsdag 19 maart 2019, 23:23

Boeven zijn het! [|(

Genesis

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#11 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 20 maart 2019, 07:53

Niet allemaal Rob! En geld stinkt nu eenmaal niet...... In ieder 'beroep' heb je mensen die vallen voor de mammon.....

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Thailand en de crimineel in saffraan.

#12 Bericht door godzilla » woensdag 20 maart 2019, 09:24

erik-kuijpers schreef: woensdag 20 maart 2019, 07:53 Niet allemaal Rob! En geld stinkt nu eenmaal niet...... In ieder 'beroep' heb je mensen die vallen voor de mammon.....
Als ik daar even niet mee akkoord mag gaan...
Bij het thais geld is altijd ergens een geurtje, van vis, kip, groenten of om het even wat, als je ziet hoe ze ermee omspringen (vooral kleine briefjes dan)

:giggle3:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”