IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#1 Bericht door Martin57 » zaterdag 07 maart 2020, 09:36

Verblijf tot 30 dagen: Visumvrije entree
Ga je 30 dagen of korter op reis naar Thailand? Dan heb je geen visum nodig. Bij aankomst ontvang je een visumvrije entree (een visumvrijstelling) van 30 dagen. Dit is gratis. De geldigheid verloopt zodra je Thailand uitreist, zelfs als je verblijf korter dan 30 dagen was. In Thailand kun je een visumvrije entree eenmalig verlengen met 30 dagen.

De voorwaarden zijn:

Je bent een toerist en gaat op vakantie naar Thailand.
Je bent in het bezit van een Nederlands of Belgisch paspoort.
Je paspoort heeft minimaal één lege pagina.
Je paspoort is minimaal 6 maanden geldig op het moment dat je in Thailand aankomt.
Je verblijft maximaal 30 aaneengesloten dagen in Thailand.
De 30 dagen gaan in vanaf de aankomstdatum in Thailand aankomt en niet vanaf de vertrekdatum vanuit Nederland, België of elders. Via deze website kun je snel berekenen hoeveel dagen je in Thailand bent.

1. Aankomst per vliegtuig
Je hebt onbeperkt recht op een visumvrije entree wanneer je met het vliegtuig in Thailand aankomt. Het maakt dus niet uit hoe vaak je naar Thailand vliegt; na iedere vlucht vanuit een ander land heb je recht op een visumvrije entree van 30 dagen.

ZO JA.....................

MOET IK me melden bij ""visa on arrival"" of niet?
OF kan ik gewoon meelopen tot de douane?
Welke documenten moet ik dan laten zien? ...uitreisticket?....adres...?

Ik heb nog NOOIT zonder visum het land binnen gegaan...maar nu blijf ik maar MAX 30 dagen...ga dan naar Vietnam....kom weer terug voor MAX 30 dagen en ga
dan naar Cambodia en kom weer terug voor 30 dagen

???????

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#2 Bericht door ron » zaterdag 07 maart 2020, 10:05

Je moet beschikken over een vliegticket naar een land buiten Thailand, met een vertrekdatum die binnen de 30 dagen valt. :idea:
Dit punt is wel van belang.

punt 3 BEWIJS VAN VERTREK

Om in aanmerking te komen voor een visumvrije entree is het vereist dat je een vliegticket hebt naar een land buiten Thailand
(hiermee wordt dus ook een retourticket bedoeld) met een vertrekdatum die binnen de 30 dagen na aankomst valt.
In sommige gevallen controleert een luchtvaartmaatschappij voor vertrek of je over een vliegticket beschikt naar een ander land.
Het komt niet zo vaak voor, maar je kunt zonder dit bewijs dus geweigerd worden op je vlucht.

Wanneer je naar Thailand vliegt om Thailand en een of meer van de omringende landen te bezoeken,
maar langer dan 30 dagen in een of meerdere van deze omringende landen verblijft,
om vervolgens weer vanuit Thailand naar een andere bestemming te vliegen, heb je een visum nodig.
Voor de immigratie lijkt het er namelijk op dat je de hele periode in Thailand verblijft.
Je voldoet in dit geval niet aan punt drie van de benodigde vereisten om het land binnen te kunnen op een visumvrije entree.


https://bit.ly/2Isfr0C
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#3 Bericht door Martin57 » zaterdag 07 maart 2020, 13:57

ok...DUS IK HEB EEN online TICKET binnen die 30 dagen naar Vietnam in mijn handen...moet ik dan gewoon naar de douane lopen
(dus niet VISA on ARRIVAL)

Word dit altijd gecontroleerd? (die ticket naar Veitnam)?
Weet niet hoe lang ik in Vietnam verblijf??............dus retourticket heb ik niet

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#4 Bericht door godzilla » zaterdag 07 maart 2020, 14:00

30 Dagen zonder visum, geen probleem.
Als je langer blijft , kan het al problemen geven voor je vertrekt, je terugkeerdatum is later als die 30 dagen....
Of je moet een uitreisticket (heen terug) voorleggen, vb vietnam...
Aan de balie weten ze het soms niet goed, en als je geluk hebt halen ze hun overste erbij.
Ik heb het meegemaakt een jaar of 5 geleden.
Mijn thaise vrouw was erbij, en we konden uitleggen dat we wisten dat we op immigration in thailand een verlenging moesten vragen.
Toen lieten ze ons gaan.
Kost voor visum verlenging op immigration was 1800 bath dacht ik.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#5 Bericht door godzilla » zaterdag 07 maart 2020, 14:04

Martin57 schreef: zaterdag 07 maart 2020, 13:57 ok...DUS IK HEB EEN online TICKET binnen die 30 dagen naar Vietnam in mijn handen...moet ik dan gewoon naar de douane lopen
(dus niet VISA on ARRIVAL)

Word dit altijd gecontroleerd? (die ticket naar Veitnam)?
Weet niet hoe lang ik in Vietnam verblijf??............dus retourticket heb ik niet
Dat visum on arrival enkel voor bepaalde landen...

De nieuwe dienst is slechts in een beperkt aantal landen beschikbaar. De volgende landen zijn geselecteerd: Andorra, Bulgarije, Bhutan, China, Cyprus, Ethiopië, Fiji, India, Kazakhstan, Letland, Litouwen, de Malediven, Malta, Mauritius, Papoea Nieuw-Guinea, Roemenië, San Marino, Saudi Arabië, Taiwan, Oekraïne en Oezbekistan.

De bron:
https://visumbuitenland.nl/thailand/nie ... on-arrival

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#6 Bericht door godzilla » zaterdag 07 maart 2020, 14:08

Martin57 schreef: zaterdag 07 maart 2020, 13:57 ok...DUS IK HEB EEN online TICKET binnen die 30 dagen naar Vietnam in mijn handen...moet ik dan gewoon naar de douane lopen
(dus niet VISA on ARRIVAL)

Word dit altijd gecontroleerd? (die ticket naar Veitnam)?
Weet niet hoe lang ik in Vietnam verblijf??............dus retourticket heb ik niet
Ze controleren wel wanneer je thailand verlaat.
Voor hun zal enkel tellen dat je thailand verlaat binnen 30 dagen, hoeveel keer je zo mag terug binnenkomen geen idee.

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#7 Bericht door Martin57 » zaterdag 07 maart 2020, 14:27

OK....i kom al jaren in Thailand en heb diverse visas gehad single + Multi entrees...echter dat kost uiteraard centjes

Zal de situatie verder uileggen:

Ik zit nu in Thailand binnengekomen met een SINGLE entree visa
- IK vertrek ca 01 MEI naar Nederland.........maar ik koop een RETOUR TICKET BANGKOK-AMS
- Ik kom terug op 27 JUNI
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Ik blijf 29 dagen in Thailand
- Ik vertrek naar Vietnam (met mijn Thaise verloofde) voor 4 dagen naar VIETNAM op ZAT 25 JULI
- Ik kom terug in Bangkok op DINSDAG 28 JULI ( denk dus weer visumvrij)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Ik vertrek weer naar CAMBODIA op MA 08 AUGUSTUS voor 4 dagen
- Ik kom terug in Bangkok op DINSDAG 13 AUGUSTUS ( denk dus weer visumvrij)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Ik verleng deze (visunvrije entree) op DON 10 SEPT met 30 dagen (kosten 1900 baht)

IK begrijp dat ik een MULTI ENTREE kan nemen maar dat kost ca 220 euro...en op deze manier (visumvrij) kost het niks

Nou hoop dat iemand mij kan helpen
THX ALLEN

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#8 Bericht door wpdl » zaterdag 07 maart 2020, 14:38

Heel gereis Martin je ben toch geen Belg hoop ik.
Bij Heer Suiker val je onder de mindere gewenste Thailand bezoekers.
Als het allemaal klopt wat boven genoemde en nog een ander lid best wel zullen weten is het wel lekker goedkoop en je ziet nog eens wat. :clap:

Succes.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#9 Bericht door De Beweerder » zaterdag 07 maart 2020, 14:55

Een visum Vietnam, daarna een visum Cambodia en verlenging in Thailand a 1900baht + alle reis kosten is volgens mij niet gratis maar je ziet zo wel wat van de landen in de buurt.
Als het is om geld te besparen zou ik nog eens één en ander narekenen. :idea:
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#10 Bericht door Martin57 » zaterdag 07 maart 2020, 15:23

Kijk ik ga /moet sowieso naar Vietnam + Cambodia dus die kosten ben ik altijd wel kwijt ca 60 dollar tesamen (visas).....dat ben ik altijd kwijt
De verlenging ben ik ook kwijt ad 1900 baht

Het gaat mij erom of ":mijn zienswijze"" JUIST is of niet
Beter gezegd...kan dit eigenlijk wel..........Thailand IN + UIT......IN + UIT etc etc

Zal de situatie verder uileggen:

Ik zit nu in Thailand binnengekomen met een SINGLE entree visa
- IK vertrek ca 01 MEI naar Nederland.........maar ik koop een RETOUR TICKET BANGKOK-AMS
- Ik kom terug op 27 JUNI
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Ik blijf 29 dagen in Thailand
- Ik vertrek naar Vietnam (met mijn Thaise verloofde) voor 4 dagen naar VIETNAM op ZAT 25 JULI
- Ik kom terug in Bangkok op DINSDAG 28 JULI ( denk dus weer visumvrij)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Ik vertrek weer naar CAMBODIA op MA 08 AUGUSTUS voor 4 dagen
- Ik kom terug in Bangkok op DINSDAG 13 AUGUSTUS ( denk dus weer visumvrij)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Ik verleng deze (visunvrije entree) op DON 10 SEPT met 30 dagen (kosten 1900 baht)
Laatst gewijzigd door Martin57 op zaterdag 07 maart 2020, 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#11 Bericht door ron » zaterdag 07 maart 2020, 15:25

Martin57 schreef: zaterdag 07 maart 2020, 15:23 IN + UIT......IN + UIT etc etc
Doooooorgaaaaan Martin......... !! :cheesy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#12 Bericht door Martin57 » zaterdag 07 maart 2020, 15:28

?????????????????

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#13 Bericht door ron » zaterdag 07 maart 2020, 17:55

Denk dat je het jezelf moeilijker maakt dan nodig is Martin.
Vorig jaar had je een soortgelijk iets,moet je toch wel wat van opgestoken hebben,lijkt mij.

viewtopic.php?f=21&t=826991&p=8313962#p8313962
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#14 Bericht door pjotter » zondag 08 maart 2020, 01:34

1. 30 dagen visumvrij noemen ze dikwijls visum exempt entry en bestaat door een verdrag tussen NL en Thailand.
2. Volgens de Thaise wet is dit onbeperkt bij inVLIEGEN op Thailand maar de laatste jaren zegt men al vlug dat als je totaal langer dan 180 dagen in Thailand bent, je geen toerist meer bent en dus een visum nodig hebt.
3. Over een LANDsgrens mag je maar 2 keer per kalenderjaar (1 jan. tot 31 dec.) binnenkomen !
4. Je moet idd meestal een ticket hebben als bewijs naar de luchtvaartmaatschappij in NL dat je binnen 30 dagen het land verlaat. Heb begrepen dat zelfs een busticket geldig is.
5. Wat ik ook heb begrepen is dat het verstandig is om altijd 20k฿ (in cash!), bewijs dat je Thailand weer verlaat (ticket) en onderkomen (hotel of zo) te hebben als je Thailand binnenkomt.
Het is allemaal wat strenger geworden de laatste jaren.
Suc6 !!!

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: IS DEZE REGEL NOG STEEDS UP TO DATE

#15 Bericht door Martin57 » zondag 08 maart 2020, 03:12

Wat U aangeeft is mij allemaal bekend
Het enige wat ik nog nooit gedaan had is een visumvrije entree
Maar ik neem aan dat ik gewoon visumvrij het land kan binnenkomen (per vliegtuig) en max 30 dagen kan blijven
dan weer verlaat en per vliegtuig het land WEER visumvrij kan binnenkomen.(dit kan al dan niet onbeperkt)

Ik snap dat de regels strenger worden/zijn en je niet meer als tourist word aangemerkt
Heb nog nooit enig probleem gehad bij binnenkomst (echter had ik altijd wel een single/multy entree visa)

Doe totaal niets illegaals...ik ga gewoon naar mijn vrouwtje en ga dan tesamen met haar (binnen die 30 dagen) voor 4 dagen op vakantie in Vietnam
Daarna ga ik voor persoonlijke doeleinden even naar Cambodia en kom weer terug.Niks loos hoor

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”