Visum o en ED

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Annebe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 12 januari 2020, 16:38

Visum o en ED

#1 Bericht door Annebe » dinsdag 18 februari 2020, 15:17

Helaas is het consulaat gesloten nu anders had ik ze wel even gebeld. IK heb contact met ze gehad over ons toekomstige verblijf van 4 maanden in Thailand. Ze zeiden dat mijn kind dan een visum ED (hij gaat daar naar school) en ik een visum o, allebei voor 90 dagen en single entry. Aangezien we langer dan 3 maanden gaan en graag ook Thailand een keer uit willen (en weer in :-) ) vroeg ik me af of het niet handiger is om een multi entry visum voor een jaar te krijgen? IK las ook in hun email dat op het consulaat ze alleen visa voor 90 dagen kunnen geven.
Waar moet ik zijn voor een visum voor een jaar? Of moet je dan eerst de 90 dagen visum aanvragen en die in Thailand omzetten?

Dank je wel voor het antwoorden!

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Visum o en ED

#2 Bericht door pjotter » donderdag 20 februari 2020, 13:08

Ok. ED weet ik niets van maar dat is wel een 'studie visum' dacht ik.
Er zijn heel wat mogelijkheden om 4 maanden te blijven.
1. Als Nederlander krijg je 30 dagen visum exempt toegang. Dat wil zeggen dat je dan totaal geen visum nodig hebt. Dit kun je in Thailand bij een lokaal immigratie kantoor met 30 dagen verlengen voor 1,900฿. Na die 30 dagen verlenging (laatste dag) kun je een borderrun maken. Je gaat dan b.v. naar Laos, Maleisië etc. of zo en dan krijg je weer 30 dagen exempt toegang als je Thailand weer binnenkomt. (mag 2 keer per jaar over een landsgrens). Dit kun je dan weer verlengen met 30 dagen voor 1,900฿. Maakt 120 dagen en zou je zelfs nog een keer kunnen doen 'over land'. Wel zorgen dat je 20,000฿ CASH (of equivalent), retour ticket uit Thailand (mag zelfs een busticket zijn dikwijls) en bewijs van verblijf. Hotelboeking of zo.
Mocht je tussendoor nog een keer het land willen verlaten en weer terugkeren, kun je een re-entry permit kopen voor 1,000฿ bij het immigratiekantoor. (multi entry (onbeperkt in en uit) is 3,800฿ maar zul je niet nodig hebben in zo'n korte periode denk ik?)

2. Multi entry visa zijn alleen maar verkrijgbaar in Den Haag bij de Thaise ambassade.

3. Non imm O heeft meerdere opties. De meeste van ons zijn hier op basis van retirement en boven de 50 jaar oud (punt 4)

NON-IMMIGRANT VISA Category "O" (Other)

This type of visa is issued to applicants who wish to enter the Kingdom to perform other activities as follows:

(1) to perform duty or mission in the family of an alien who enters to stay temporarily in Thailand in accordance with Section 34 (1) (2) (5) (6) (7) (10) (11) (12) (13) and (14) of the Immigration Act B.E. 2522 (1979) as the parents, spouse or child under patronage or being a part of the household of the said person or being a private servant under Section 15 (7)

(2) to provide or receive support from the person whose nationality is Thai or the alien who has been granted and has taken up permanent residence in Thailand as the parents, spouse or child under patronage and being a part of the household of the said person

(3) to perform duties for the state enterprise or social welfare organizations

(4) to stay in Thailand after retirement for the elderly

(5) A person who used to be a Thai who would like to visit relatives or to return to live in Thailand

(6) to receive medical treatment for more than 60 days

(7) to be a sport trainer as required by the Thai Government

(8) to be a contestant or a witness for the judicial process

Dus ja, dat wordt kiezen. Dit visum kun je ook weer bij het immigratie kantoor verlengen. Maar dan moet je wel aan behoorlijke inkomens eisen voldoen.

4. Toeristen visum single entry mag je 60 dagen in Thailand blijven. Dit kun je weer verlengen met 30 dagen. Daarna kun je het land verlaten en a. weer een visum kopen in een ander land of b. terugkomen op zo'n visum exempt van 30 dagen (ook weer te verlengen met 30 dagen)

5. Toeristen visum multi entry weet ik niet zoveel af maar ik dacht dat je in een half jaar 2 keer het land uit moet en elke keer dat je terugkomt je weer 60 dagen verblijf hier krijgt. Als je dus zo'n borderhop maakt vlak voordat het visum is verlopen krijg je dus weer 60 dagen verblijf en kun je zo dus bijna 9 maanden verblijven (met nog een laatste verlenging van 30 dagenop die laatste 60 dagen)

Misschien zijn er nog meer mogelijkheden maar daar zullen andere leden dan wel op inhaken.

Suc6
Annebe schreef: dinsdag 18 februari 2020, 15:17 Helaas is het consulaat gesloten nu anders had ik ze wel even gebeld. IK heb contact met ze gehad over ons toekomstige verblijf van 4 maanden in Thailand. Ze zeiden dat mijn kind dan een visum ED (hij gaat daar naar school) en ik een visum o, allebei voor 90 dagen en single entry. Aangezien we langer dan 3 maanden gaan en graag ook Thailand een keer uit willen (en weer in :-) ) vroeg ik me af of het niet handiger is om een multi entry visum voor een jaar te krijgen? IK las ook in hun email dat op het consulaat ze alleen visa voor 90 dagen kunnen geven.
Waar moet ik zijn voor een visum voor een jaar? Of moet je dan eerst de 90 dagen visum aanvragen en die in Thailand omzetten?

Dank je wel voor het antwoorden!

Annebe
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 12 januari 2020, 16:38

Re: Visum o en ED

#3 Bericht door Annebe » donderdag 20 februari 2020, 19:49

Ik ben niet zo een fan van visa run. Bedankt voor het antwoorden, ik ga morgen Den Haag even bellen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Visum o en ED

#4 Bericht door wpdl » vrijdag 21 februari 2020, 01:19

Deze websites verstrekken toch de door door jouw gevraagde info.
Wat men je zeer vermoedelijk wel zal vermelden dat die daar voor zijn in plaats van de telefoon.

http://www.thaiembassy.org/hague/th/services

https://www.royalthaiconsulate-amsterda ... amsterdam/


Deze website beweert het ook te weten mocht je het liever in het Nederlands willen lezen.

Succes

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: Visum o en ED

#5 Bericht door Mario08 » vrijdag 21 februari 2020, 03:18

Als het kind in Thailand naar school gaat kan 1 van de ouders meegaan als begeleider, het kind krijgt een ED-visum en de ouder een O-visum.
Een single entry is 90 dagen verblijf in Thailand en kan verlengd worden voor een jaar. Voor de ouder geldt dat deze dan wel 500,000 baht op de bank in Thailand moet hebben staan voor 3 maanden voor de aanvraag van de verlenging. (Dus direct nadat je geland bent een bankrekening openen en het bedrag storten).

Mogelijk kun je bij de Thaise ambassade een multiple entry visum krijgen. Dan kun je zo vaak je wilt het land uit en weer terugkeren, zolang je maar niet langer dan 90 dagen achter elkaar in Thailand verblijft.
Anders is een multiple entry tourist visum voldoende, dan kun je 60 dagen achtereen in thailand verblijven en het land verlaten en weer terugkeren. Op een tourist visum mag men gewoon studeren/naar school gaan.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Visum o en ED

#6 Bericht door wpdl » vrijdag 21 februari 2020, 05:18

Een single entry in Nederland kopen en als je in de buurt komt van de zestig dagen een nieuwe single entry kopen in laos bij de Thaise Ambassade aldaar is toch ook een mogelijkheid.
Eenmalig dertig dagen verlenging kopen halverwege of op het einde bij Immigratie office in Thailand.
Oftewel korte vakantie Laos.
Geen bankrekening nodig.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”