Vergeten update bankboekje

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vergeten update bankboekje

#31 Bericht door ron » dinsdag 03 maart 2020, 16:53

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vergeten update bankboekje

#32 Bericht door wanadee » woensdag 04 maart 2020, 01:04

KhunSugar schreef: dinsdag 03 maart 2020, 16:44 Ik weet het, Belgen zijn dom.
Toch bedankt om er mij aan te herinneren.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Als ik zeg dat jij een domme opmerking maakt beweer ik niet dat “alle” belgen dom zijn. Dat is weer een domme opmerking.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vergeten update bankboekje

#33 Bericht door jumbo » woensdag 04 maart 2020, 01:27

KhunSugar schreef: dinsdag 03 maart 2020, 13:47
Wanneer men het verschil niet ziet of wil zien tussen een extension krijgen en aantonen dat je aan de voorwaarden voldoet om je visum te behouden, tja...

Mij lijkt het logisch dat men jaarlijks wil controleren, maar al te veel aliens doen de gekste dingen om toch maar een jaarvisum te krijgen of krijgen de border-runs niet meer geteld.
Die stress heb je alvast niet met een O-A of O-X.
Zolang ik jaarlijks dan een visite moet brengen aan de locale immigratie en nog steeds in een eventuele wachtrij moet plaatsnemen dan zie ik het verschil niet tussen
een extension krijg en aantonen dat je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Wat overigens maar mijn mening hetzelfde is en dezelfde tijd in beslag neemt

Een condo kan je overigens ook kopen met een retirement visa

En volgens mij heb je voor ieder werk, zelfs een permanent resident (!), een werk vergunning nodig....eea kan misschien soepeler verlopen, maar een werkvergunning is zowiezo geen
toestand als je wergever zijn zaken voor elkaar heeft
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Vergeten update bankboekje

#34 Bericht door Herbergier » woensdag 04 maart 2020, 04:19

De meeste van de buitenlanders die hier wonen zijn gepensioneerd, dus die zijn aan hun laatste paar jaartjes bezig (hopen de pensioenfondsen van hun thuisland), wat moet je dan met 3 of 1,5 miljoen baht op de bank waar je niet aan mag komen, daar moet je die laatste jaartjes die je nog hebt zo veel mogelijk van zien te genieten, dan moet je blij zijn dat je nog in (levende)staat bent je bij de immigration voor 90 dagen en voor de jaar-extension te melden en denken van, op naar de volgend keer, want elke keer kan de laatste keer zijn, er is maar een zekerheid in het leven en dat is dat je vroeg of laat dood gaat.
Of misschien wil je dat geld wel voor dat arme vrouwtje van je achter laten, dat kan natuurlijk ook, zij heeft waarschijnlijk na jouw dood alleen nog maar een eigen huis, auto, paar rai land en een weduwe pensioentje (via jouw pensioenfonds) van misschien maar 20.000 baht per maand.

Alleen van personen van onder de 60 jaar, die hier nog een toekomst willen opbouwen en in het bezit zijn van een hele hoge bankrekening, kan ik begrijpen dat ze liever een langjarige extension willen hebben, zodat ze op wat meer zekerheid kunnen bouwen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vergeten update bankboekje

#35 Bericht door wpdl » woensdag 04 maart 2020, 06:11

Dit bedoel je zeker een tikkie sarcastisch Herbergier.
Of misschien wil je dat geld wel voor dat arme vrouwtje van je achter laten, dat kan natuurlijk ook, zij heeft waarschijnlijk na jouw dood alleen nog maar een eigen huis, auto, paar rai land en een weduwe pensioentje (via jouw pensioenfonds) van misschien maar 20.000 baht per maand.
Voor de rest heeft nog niemand mij de meerwaarde kunnen aangeven ook in zekerheid niet.
Erger nog zo te lezen moet je bankaccount beter gevuld zijn maar ook de andere eisen liggen een plankje hoger.
Een fout of slordigheid of een gefrustreerde ambtenaar en je ben visumloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vergeten update bankboekje

#36 Bericht door wanadee » woensdag 04 maart 2020, 07:55

wpdelange schreef: woensdag 04 maart 2020, 06:11 Dit bedoel je zeker een tikkie sarcastisch Herbergier.
Of misschien wil je dat geld wel voor dat arme vrouwtje van je achter laten, dat kan natuurlijk ook, zij heeft waarschijnlijk na jouw dood alleen nog maar een eigen huis, auto, paar rai land en een weduwe pensioentje (via jouw pensioenfonds) van misschien maar 20.000 baht per maand.
Voor de rest heeft nog niemand mij de meerwaarde kunnen aangeven ook in zekerheid niet.
Erger nog zo te lezen moet je bankaccount beter gevuld zijn maar ook de andere eisen liggen een plankje hoger.
Een fout of slordigheid of een gefrustreerde ambtenaar en je ben visumloos.
Zo is dat wp. Geen enkele meerwaarde.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Vergeten update bankboekje

#37 Bericht door Herbergier » woensdag 04 maart 2020, 09:23

Dit bedoel je zeker een tikkie sarcastisch Herbergier.

Ja natuurlijk, maar er wonen hier nog vrij jonge leuke vrouwtjes die getrouwd zijn geweest met een overleden dikwijls vrij oude farang en die daar een leuk weduwe pensioen, huis, auto en land aan hebben over gehouden en meestal willen die toch weer samen gaan wonen met een nieuwe farang, als je dat geluk hebt zit je gelijk goed al is het huis, de auto en het land niet van jou, dus heb je daar niets over te zeggen al denken sommige farang van wel, maar ze is wel voor een deel financieel onafhankelijk.

Maar je moet dan wel rekening houden met de gedachten gang van zo'n vrouwtje, want die is dikwijls: Alles wat van jou is is ook van mij, maar alles wat van mij is is niet van jou. ;)
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vergeten update bankboekje

#38 Bericht door ron » woensdag 04 maart 2020, 09:39

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

john123456
Expat
Expat
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 18 januari 2015, 09:13
Locatie: Korat Thailand

Re: Vergeten update bankboekje

#39 Bericht door john123456 » vrijdag 06 maart 2020, 08:30

Vandaag naar de imm geweest 8.30 uur naar de bank voor een statement en een update van me boekje
Zoals ik al had vermeld vergat ik altijd een update van me boekje te maken
Waardoor er gewoon een aantal mnd ontbreken
Had daarom vorige maand een uitdraai gevraagd aan de bank zodat imm kan zien dat ik niet onder de 400 k
Ben geweest in dat jaar
Rond 9.00 uur stapte ik naar binnen bij imm had thuis al me papieren ingevuld
En kopie gemaakt de juffrouw keek al me papieren na
En gaf de stapel papieren van me bank uitdraai gelijk terug aan mij
Ze wilde alleen statement hebben en bank boekje
Het was rustig stond 30 minuten later weer buiten met weer een stempel voor 1 jaar :worshippy:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”