Vergeten update bankboekje

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vergeten update bankboekje

#16 Bericht door wpdl » maandag 02 maart 2020, 15:45

Must meet the financial requirement: security deposit of 3 million Baht in a Thai Bank Account for 12 months prior to the visa application.


De voordelen zijn in mijn gedachte ook niet echt aanwezig vrijwel alles is het zelfde behalve je banksaldo dat is 'íetsje' meer.
Niet dat het voor een beperkt aantal van ons mogelijk is maar het riekt wel erg naar simpel geld geschraap.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vergeten update bankboekje

#17 Bericht door wanadee » maandag 02 maart 2020, 16:07

wpdelange schreef: maandag 02 maart 2020, 15:45 Must meet the financial requirement: security deposit of 3 million Baht in a Thai Bank Account for 12 months prior to the visa application.


De voordelen zijn in mijn gedachte ook niet echt aanwezig vrijwel alles is het zelfde behalve je banksaldo dat is 'íetsje' meer.
Niet dat het voor een beperkt aantal van ons mogelijk is maar het riekt wel erg naar simpel geld geschraap.
Zij doen verder niks met dat geld, is alleen wat zekerheidsstelling dat ze geennarmoedzaaier 5 jaar moeten tolereren. Ik weet ook niet wat dat visum kost, maar het heeft mi geen significante voordelen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vergeten update bankboekje

#18 Bericht door wpdl » dinsdag 03 maart 2020, 05:00

Iemand die 'gewoon' 400.000 of 800,000 Baht op een visum rekening heeft staan en voor de rest van zijn ouderdomspensioen leeft of andere inkomen is geen armoedzaaier lijk mij.
Voor de rest blijft dat geld 'ergens' dus ze doen er natuurlijk iets mee.
Zal het eens aan Sebastiaan vragen waar de voordelen zitten voor zo ver ik mij kan herinneren is alles 'gewoon' vijf keer en je banksaldo is een gemiddelde van married en retirement
Meldingsdatums voor huisvesting [90 dagen] en jaar verlenging zijn het zelfde alleen de laatste zal dan makkelijker zijn.

Dacht dat de opsteller een deze dagen even langs het Immigratie bureau ging ben benieuwd hoe of wat met hem.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vergeten update bankboekje

#19 Bericht door jumbo » dinsdag 03 maart 2020, 05:48

Ik zie, zolang je 90 dagen moet melden, tm30 moet invullen en je visa jaarlijks moet verlengen ook geen voordelen in meerjarig visum
Als ze bepaalde routines eruit halen dan zou het interessanter kunnen worden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Vergeten update bankboekje

#20 Bericht door KhunSugar » dinsdag 03 maart 2020, 08:38

jumbo schreef: dinsdag 03 maart 2020, 05:48 Ik zie, zolang je 90 dagen moet melden, tm30 moet invullen en je visa jaarlijks moet verlengen ook geen voordelen in meerjarig visum
Als ze bepaalde routines eruit halen dan zou het interessanter kunnen worden
Het visum moet jaarlijks niet verlengd worden, je moet jaarlijks aantonen dat je nog steeds aan de voorwaarden voldoet om het 5 jaar verblijfsrecht te behouden.

- na het eerste jaar moet je aantonen dat er nog steeds ฿ 3.000.000 op de oorspronkelijke Thaise rekening staat, op het eind van het tweede jaar moet dat nog ฿ 1.500.000 op die rekening staat en het eventuele opgenomen geld gebruikt werd in TH.
- je verzekeringspremie betaald is voor het volgende jaar
- je geen gevaar bent voor de Thaise samenleving
- je niet werkt zonder toelating
- je uw 90 dagen hebt gedaan en je TM30 steeds geldig is.

Voordelen zijn:

- je mag vrijwilligerswerk doen bij een erkende NGO.
- je mag een voertuig in eigen naam kopen
- je mag een condo kopen

Dit visum kost ฿ 10.000 of de tegenwaarde in lokale munt voor een multiple entry.

Bron: Thaise ambassade in Den Haag.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Vergeten update bankboekje

#21 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 03 maart 2020, 10:03

Voordelen zijn:

- je mag vrijwilligerswerk doen bij een erkende NGO.
- je mag een voertuig in eigen naam kopen
- je mag een condo kopen


Een voertuig kopen heb ik ook gedaan zonder dit stempel; daarvoor was het huisboek voldoende. Condo's heb ik geen verstand van. Blijft alleen het vrijwilligerswerk bij een erkende NGO maar, als ik goed lees, geldt dat niet bij een Thaise school of Thais weeshuis als het een NGO MOET zijn.

Maar voor mensen die de willekeur van Immi-ambtenaren beu zijn kan dit een verlichting betekenen. En een opluchting.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vergeten update bankboekje

#22 Bericht door wanadee » dinsdag 03 maart 2020, 10:05

KhunSugar schreef: dinsdag 03 maart 2020, 08:38
jumbo schreef: dinsdag 03 maart 2020, 05:48 Ik zie, zolang je 90 dagen moet melden, tm30 moet invullen en je visa jaarlijks moet verlengen ook geen voordelen in meerjarig visum
Als ze bepaalde routines eruit halen dan zou het interessanter kunnen worden
Het visum moet jaarlijks niet verlengd worden, je moet jaarlijks aantonen dat je nog steeds aan de voorwaarden voldoet om het 5 jaar verblijfsrecht te behouden.

- na het eerste jaar moet je aantonen dat er nog steeds ฿ 3.000.000 op de oorspronkelijke Thaise rekening staat, op het eind van het tweede jaar moet dat nog ฿ 1.500.000 op die rekening staat en het eventuele opgenomen geld gebruikt werd in TH.
- je verzekeringspremie betaald is voor het volgende jaar
- je geen gevaar bent voor de Thaise samenleving
- je niet werkt zonder toelating
- je uw 90 dagen hebt gedaan en je TM30 steeds geldig is.

Voordelen zijn:

- je mag vrijwilligerswerk doen bij een erkende NGO.
- je mag een voertuig in eigen naam kopen
- je mag een condo kopen

Dit visum kost ฿ 10.000 of de tegenwaarde in lokale munt voor een multiple entry.

Bron: Thaise ambassade in Den Haag.
Een auto en scooter heb ik nu ook op mijn eigen naam.
Die andere twee weet ik niet, maar de jaarlijkse rompslomp is het zelfde.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vergeten update bankboekje

#23 Bericht door wanadee » dinsdag 03 maart 2020, 10:06

erik-kuijpers schreef: dinsdag 03 maart 2020, 10:03 Voordelen zijn:

- je mag vrijwilligerswerk doen bij een erkende NGO.
- je mag een voertuig in eigen naam kopen
- je mag een condo kopen


Een voertuig kopen heb ik ook gedaan zonder dit stempel; daarvoor was het huisboek voldoende. Condo's heb ik geen verstand van. Blijft alleen het vrijwilligerswerk bij een erkende NGO maar, als ik goed lees, geldt dat niet bij een Thaise school of Thais weeshuis als het een NGO MOET zijn.

Maar voor mensen die de willekeur van Immi-ambtenaren beu zijn kan dit een verlichting betekenen. En een opluchting.
Mijn vorige auto heb ik gekocht zonder huisboek, had ik toen nog niet. Residence certificate was voldoende.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vergeten update bankboekje

#24 Bericht door wpdl » dinsdag 03 maart 2020, 12:48

Een regeling die dus geen enkel voordeel bied voor de aanvrager.
De voordelen zijn nul bij het eerste punt kijkt iedereen de andere kant uit als je als witneus olifanten loopt te poetsen zonder vergunning.
De andere twee punten konden al zonder problemen.
Op de vrijdagmiddag verzonnen op kantoor met een fles hongthong :Whistle:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Vergeten update bankboekje

#25 Bericht door KhunSugar » dinsdag 03 maart 2020, 13:47

erik-kuijpers schreef: dinsdag 03 maart 2020, 10:03
Maar voor mensen die de willekeur van Immi-ambtenaren beu zijn kan dit een verlichting betekenen. En een opluchting.


Wanneer men het verschil niet ziet of wil zien tussen een extension krijgen en aantonen dat je aan de voorwaarden voldoet om je visum te behouden, tja...

Mij lijkt het logisch dat men jaarlijks wil controleren, maar al te veel aliens doen de gekste dingen om toch maar een jaarvisum te krijgen of krijgen de border-runs niet meer geteld.
Die stress heb je alvast niet met een O-A of O-X.

Anderzijds kan ik wel begrijpen dat 3.000K parkeren en ervan afblijven wrang smaakt. Der zijn nog voordelen aan zo'n O-X maar daar ga ik gezien de reacties niet verder op ingaan.

Toch nog dit: met een O-A jaarvisum met multiple entry kan je tot 2 jaar naar Thailand, met een O-X met multiple entry ... :Whistle:

Fijne dag verder

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vergeten update bankboekje

#26 Bericht door wpdl » dinsdag 03 maart 2020, 14:52

Zie net dat België er geen eens bij hoort in het rijtje van verheven landen dat een O-X mag aanvragen.
Of begrijpen ze bij die Thaise Ambassade niet dat België een land is ;)
Staat misschien op de zwarte lijst van 'al te veel aliens doen de gekste dingen om toch maar een jaarvisum te krijgen of krijgen de border-runs niet meer geteld.'

Bron http://www.thaiembassy.org/hague/th/ser ... Stay).html

Zal de 'voordelen' nog wel eens aan Sebastiaan vragen hoewel de meeste tot nog toe genoemd ook zonder een O-X mogelijk zijn.

Ook een fijne dag trouwens.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Vergeten update bankboekje

#27 Bericht door godzilla » dinsdag 03 maart 2020, 15:04

wpdelange schreef: dinsdag 03 maart 2020, 14:52 Zie net dat België er geen eens bij hoort in het rijtje van verheven landen dat een O-X mag aanvragen.
Of begrijpen ze bij die Thaise Ambassade niet dat België een land is ;)
Staat misschien op de zwarte lijst van 'al te veel aliens doen de gekste dingen om toch maar een jaarvisum te krijgen of krijgen de border-runs niet meer geteld.'

Bron http://www.thaiembassy.org/hague/th/ser ... Stay).html

Zal de 'voordelen' nog wel eens aan Sebastiaan vragen hoewel de meeste tot nog toe genoemd ook zonder een O-X mogelijk zijn.

Ook een fijne dag trouwens.
Nope belgie is geen land....
Enkel brussel kennen ze...

En alles kan dit jaar veranderen, TiT, ivm inkomen verklaringen
:angel:

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Vergeten update bankboekje

#28 Bericht door KhunSugar » dinsdag 03 maart 2020, 15:36

wpdelange schreef:Zie net dat België er geen eens bij hoort in het rijtje van verheven landen dat een O-X mag aanvragen.
Of begrijpen ze bij die Thaise Ambassade niet dat België een land is ;)
Staat misschien op de zwarte lijst van 'al te veel aliens doen de gekste dingen om toch maar een jaarvisum te krijgen of krijgen de border-runs niet meer geteld.'

Bron http://www.thaiembassy.org/hague/th/ser ... Stay).html

Zal de 'voordelen' nog wel eens aan Sebastiaan vragen hoewel de meeste tot nog toe genoemd ook zonder een O-X mogelijk zijn.

Ook een fijne dag trouwens.
Geen verheven land, een land in verdeeldheid.
Maar dat doet er niet toe, als ik voordelen wil kies ik een 5 jaar ‘Elite’ visum, het mag gerust Vlaanderen worden van mijn part.
Dat gezeik van jaarlijkse extensions laat ik links liggen.
Maar misschien kies ik wel voor de voordelen van een veredelde toerist, ons sociaal vangnet verloochenen is best een avontuur als pensionado.

Nederland staat bij de verheven landen, hun inwoners zien er echter het nut niet van in. Zal met de knip te maken hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Vergeten update bankboekje

#29 Bericht door wanadee » dinsdag 03 maart 2020, 16:01

KhunSugar schreef: dinsdag 03 maart 2020, 15:36 .

Nederland staat bij de verheven landen, hun inwoners zien er echter het nut niet van in. Zal met de knip te maken hebben.
Stomme opmerking, maar inmiddels weten we hier al hoe jij in elkaar steekt. Je moet wel heel dom zijn om je geld hiervoor vast te leggen voor, wat mij betreft, helemaal geen tijdsvoordeel. Of je wilt laten zien aan anderen dat je genoeg geld hebt om dat te doen, sommige mensen hebben daar behoefte aan :giggle: Kn je beter een Elitevisum voor 5, 10 of 20 jaar kopen. Daar hangt wel een prijskaartje aan maar geeft wel voordelen.

Ik zie inderdaad het nut er niet van in. Als je 5 jaar niet meer naar de immigratie hoeft behalve voor je 90 dagen dan is het zinvol. Maar evengoed moet je dus elk jaar naar je bank toe om een verklaring te halen, bewijs van je verzekering en misschien ook nog een bewijs van goed gedrag. En moet je naar immigratie, daar worden de bewijsstukken gecheckt en krijg je een stempeltje als alles goed is. Geen enkel verschil met een jaarlijkse extensie.
Ondertussen ligt wel je geld vast en kun je het dus niet elders investeren als zich een gelegenheid voordoet.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Vergeten update bankboekje

#30 Bericht door KhunSugar » dinsdag 03 maart 2020, 16:44

Ik weet het, Belgen zijn dom.
Toch bedankt om er mij aan te herinneren.


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”