Zwaardere straffen op overtreding TM30

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#31 Bericht door driver » donderdag 28 maart 2019, 19:13

KhunSugar schreef: donderdag 28 maart 2019, 13:24
driver schreef:
Joep schreef: donderdag 28 maart 2019, 07:09Up to you
. Wat ik neerzet is gewoon een stukje realiteit vlgs mij waar blijkbaar niet over nagedacht is en wordt door de mensen die besloten hebben dat we dat formulier moeten gebruiken.
Praktijk dingen in Thailand gaan soms niet zo makkelijk dat weet iedereen toch lijkt me.

UP to you snap ik maar hoe zie jij het dan in mijn voorbeeld?..
Dat werkt toch niet wat ik schetste denk ik.
Valt me op dat er niemand reageert vlgs mij die ook niet in Thailand woont net als mij.

Wordt het gewoon voor kennisgeving aangenomen of doen alle anderen hier aanwezig gewoon wat er verplicht wordt dus her en der het formulier laten invullen?

Gr driver
TM30 van geen belang voor toeristen. Is de toerist zijn zorg niet, hij/zij zal ook geen boete krijgen.
Wel belangrijk voor langverblijvers, zeker als ze extensions aanvragen.
Normaal is de boete voor de house lord...maar de ambtenarij verdient graag een extraatje aan de domme farang.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ha, ha.. Mooi jou reactie. Alle voorgaande reacties over de toerist en hun TM 30 verplichtingen zijn dus overbodig begrijp ik. De familie van Sukanya moet de formulieren dus in orde hebben. Mag Sukanya ze dan gaan vertellen. Neem ik er wel wat mee tzt en geef ze dan als ik ze zie. Dan komt het Thaise ons kent ons gebied wel in actie verwacht ik dus zal wel goed komen dan.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#32 Bericht door euromonkey » vrijdag 29 maart 2019, 05:35

Vorig jaar heb ik om deze dingen ook gelachen.
Moest een operatie ondergaan in het staatsziekenhuis en verbleef daar 4 nachten.
Alleen mijn pink ID kaart laten zien en allles oke.
3 weken na de operatie bellen ze op vanuit het ziekenhuis dat ze een copy van mijn pasport nodig hebben.
Mijn vrouw vraagt waarom en het antwoord was hebben we nodig voor de immigratie dienst.
Ik hoop dat hun geen boete krijgen anders worden de operatie voor buitenlanders nog duurder.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#33 Bericht door Herbergier » vrijdag 29 maart 2019, 06:04

Op de site van Ollekebolleke, op 4 juli 2018, staat een hele uitleg over het TM30 formulier, door iemand geschreven die dit echt serieus uitgezocht heeft.

Ik zet hier geen link, maar even googelen en je kan het lezen.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#34 Bericht door Joep » vrijdag 29 maart 2019, 06:42

Eigenlijk maar een paar dingen die je nodig hebt.

Ingevulde TM30
Kopie paspoort
Kopie pagina paspoort arrival stempel
Kopie ingevulde TM6
Kopie visum (indien van toepassing)
Kopie ID-card huiseigenaar
Kopie Tabien Baan (huisboekje) of huurcontract.

Indien de eigenaar zelf niet mee kan/wil bestaat de mogelijkheid om iemand anders te machtigen (ben ff het TM nummer kwijt)

En natuurlijk wordt het er niet leuker/makkelijker op, maar ja als je onverhoopt gecontroleerd wordt en een boete krijgt is natuurlijk ook niet fijn.

Als ik veel zou rondreizen zoals bv Driver doet, zou ik mij op het eerste adres aanmelden en dat strookje bij mee houden en bij een evt controle kun je dan altijd zeggen dat je vandaag net vertrokken bent en op zoek bent naar een hotel oid, die je dan moeten aanmelden.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#35 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 29 maart 2019, 07:36

Snap best dat het lastig is als je van huis naar huis springt, zeker bij familiebezoek.

De tip om alleen de eerste te doen en die strook vast te houden lijkt me nuttig. Ik had het als langverblijver gemakkelijk en doe jaren met dat ding. Maar als Hakpal dit nu als doel stelt krijg je slimme agentjes die je er op controleren en een boete willen vangen en dan ben JIJ er aan, niet de eigenaar want die is er niet bij als jij in een fuik loopt. En ga het maar verhalen op de familie.....

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#36 Bericht door KhunSugar » vrijdag 29 maart 2019, 07:57

Nog nergens gelezen dat aan een op rondreis zijnde bus toeristen boetes uitgedeeld worden, wanneer er controle is op een markt en ze geen TM30 strookje kunnen tonen. Ook niet aan backpackers of welke toerist dan ook.

Ik post het hier wel wanneer BJ zijn ondergeschikten mij een boete geven. Bij elk bezoek aan Thailand blijf ik geen drie dagen op dezelfde plaats.

Logeren doe ik op hotel bij vrienden en familie. Ik kom Thailand binnen zonder visum.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#37 Bericht door driver » vrijdag 29 maart 2019, 08:24

Mooi de reacties weer. Blijft wslijk een beetje wat doen ze nu wel en wat doen ze niet verhaal. Gewaarschuwd mens telt voor twee en beter wat voorzorgs maatregelen nemen om eventueel gedoe te voorkomen.

Wat Joep aangaf over dat eerste verblijf is zeker een optie.

KS doet dus een beetje hetzelfde als mij lees ik in Thailand. Nu denk ik dat hij er vaker is dan mij dus we lezen eventueel zijn ervaringen in deze dan wel ;)

Of ik dit jaar ga weer ik nu nog niet maar bij mij kan alles binnen een dag veranderen dus mocht ik gaan meldt ik uiteraard ook mijn ervaring over dit onderwerp.

Gr driver

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#38 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 29 maart 2019, 08:44

Dit is de link naar Olleke B: https://ollekebolleke.info/op-verzoek-u ... formulier/

Er staat in wat je ook hier en op Tblog leest en uiteraard ook dat niet iedere Immi de regels hanteert zoals ze zijn. Dat zeggen leden hier ook; om alleen mijzelf te noemen, als ik zoals nu het land uit ben en terugkom hoef ik geen nieuwe TM30 te geven tenzij mijn adres wijzigt. Ja, dat is tegen de regels maar de Immi in Nongkhai wil dat nu eenmaal zo....

Belangrijkste is dat je dat strookje in je paspoort houdt.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#39 Bericht door Herbergier » vrijdag 29 maart 2019, 09:26

erik-kuijpers schreef: vrijdag 29 maart 2019, 08:44 Dit is de link naar Olleke B: https://ollekebolleke.info/op-verzoek-u ... formulier/

Er staat in wat je ook hier en op Tblog leest en uiteraard ook dat niet iedere Immi de regels hanteert zoals ze zijn. Dat zeggen leden hier ook; om alleen mijzelf te noemen, als ik zoals nu het land uit ben en terugkom hoef ik geen nieuwe TM30 te geven tenzij mijn adres wijzigt. Ja, dat is tegen de regels maar de Immi in Nongkhai wil dat nu eenmaal zo....

Belangrijkste is dat je dat strookje in je paspoort houdt.
Dat is inderdaad de link die ik bedoel, maar ik plaatste hem niet omdat ik in de veronderstelling ben dat de moderators van dit forum liever niet hebben dat ik een link van een ander forum hier plaats.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#40 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 29 maart 2019, 10:26

Dan horen we het wel; de link is goed bedoeld. Ik zie O.B. niet als forum maar als een nieuwspagina met reactiemogelijkheid en ik denk dat het dit forum niet bijt want O.B. concentreert zich op Chonburi provincie.
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op zondag 31 maart 2019, 06:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#41 Bericht door Adrie » vrijdag 29 maart 2019, 18:24

Apartement waar we in februari verbleven daar kreeg de maneger er ook hoofdpijn van, want die moest iedere keer naar de immigration in het begin dat we daar waren

Na 2 weken vertelde die dat hij het vanaf toen online kon doen, wat hem veel ritjes op en neer scheelde en iets minder ergernis.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#42 Bericht door Herbergier » zondag 31 maart 2019, 06:30

Misschien maakt deze uitleg iets meer duidelijk, van de Thai immigration in Pattaya.

https://youtu.be/srK1hWpATjw
Laatst gewijzigd door Herbergier op zondag 31 maart 2019, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#43 Bericht door erik-kuijpers » zondag 31 maart 2019, 06:40

Duidelijke uitleg zoals verwacht. Dank voor de link.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#44 Bericht door wanadee » zondag 31 maart 2019, 11:40

Misschien haal ik wat dingen door elkaar maar zon ding heb ik alleen maar ingevuld met mijn jaarverlenging om te bewijzen waar ik woon. Ik ging ook elk jaar terug naar nederland en bij terugkomst nooit aangemeld. Ook 2/3 keer per jaar op vakantie meestal in wat grotere hotels waar ik me wel moest registreren.
Nu heb ik mijn eigen adres en bij mijn laatste verlenging twee weken geleden heb ik ook niet zon ding ingevuld, alleen een kopie van mijn tabian baan.

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: Zwaardere straffen op overtreding TM30

#45 Bericht door janvanonderen » maandag 01 april 2019, 15:20

wanadee schreef: zondag 31 maart 2019, 11:40 Misschien haal ik wat dingen door elkaar maar zon ding heb ik alleen maar ingevuld met mijn jaarverlenging om te bewijzen waar ik woon. Ik ging ook elk jaar terug naar nederland en bij terugkomst nooit aangemeld. Ook 2/3 keer per jaar op vakantie meestal in wat grotere hotels waar ik me wel moest registreren.
Nu heb ik mijn eigen adres en bij mijn laatste verlenging twee weken geleden heb ik ook niet zon ding ingevuld, alleen een kopie van mijn tabian baan.
Dan ben je in overtreding,,,, :crazy: :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”