Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kunming
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: donderdag 18 april 2013, 15:21
Locatie: Kunming

Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#1 Bericht door Kunming » woensdag 06 maart 2019, 08:52

Hallo,

Ik heb een paar vragen, en hoop dat jullie deskundigheid hier kunnen helpen:

Situatie
Ik woon bijn tien jaar in China en wil drie maanden in Thailand verblijven/op adem komen.
Nu wil ik even terug naar Nederland om familie/vrienden te zien en een visum aanvragen
bij de Thaise ambassade in Amsterdam.
Dit omdat ik 1 x 60 dagen wil en later een verlenging van 30 dagen in Thailand kan regelen
(scheelt geld en tijd).

Benodigheden
Er wordt het volgende gevraagd:
- paspoort
- kopie van uw paspoort,
- kopie van uw vliegtickets (heen én terug/doorvlucht),
- twee identieke pasfoto's,
- bevestiging van de reservering van uw eerste overnachting,
- ingevuld aanvraagformulier,
- cash geld.

Ik heb een Chinees visum tot september 2019.
Nu wil ik een visum aanvragen bij het consultaat in Amsterdam. Ze vragen om een vliegticket
zodat ik verzeker het land uitga, maar wil die voorlopig niet boeken. Weet niet wanneer.

Vragen:
1) Is het verstandig om een visum aan te vragen in Nederland, terwijl mijn woonadres in
China is? Of verstandig het adres van een familielid te gebruiken bij de aanvraag?

2) Is het verstandig om een nepticket te maken? Of een hele goedkope vlucht naar het buitenland
te boeken (zoals Cambodia/Laos)? Of misschien een treinkaartje naar Malaysia?
Ik weet echt niet hoe lang ik in Thailand ga verblijven. Misschien dat ik na die drie maanden
een buurland even bezoek (visa run) om vervolgens nog een maandje in Thailand zijn.
Ik heb toch al een Chinees visum, dus iedereen weet toch weer dat ik het land uit zal gaan.

3) Is het verstandig om online visum aan te vragen (www.e-visums.nl) of hebben jullie een
beter optie? Heb zelf gekeken en de prijs loopt best op als in Amsterdam aanvragen bij
het consulaat (De Lairessestraat 127)

4) Ik dacht ooit te horen dat je ook bewijs moet aantonen dat je genoeg geld op de bank
heb staande. Is deze regel afgeschaft?
Ik vraag dit omdat vandaag de site http://royalthaiconsulateamsterdam.nl/ onbereikbaar is.

Dank jullie wel voor het lezen!
Vriendelijks,
Jeff

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#2 Bericht door Martin57 » woensdag 06 maart 2019, 10:21

Thai tourist visa aanvragen in Amsterdam moet vrij simpel zijn
Voor 60 dagen is geen saldo/cash vereist
Als ter plaatse het visum wordt verlengd na 60 dagen, dan is een Engelstalige verklaring vereist die getekend is door de reiziger.
Dit kun je doen op het REISPLAN formulier
Aanvragen via YOUR VISA of ANWB brengt uiteraard kosten met zich mee.Indien je ver weg woont van ADAM is het een optie,anders moet je wel 2 dagen wachten in adam wat ook kosten met zich meebrengt
Een enkeltje boeken kan,echter een doorreis ticket bijvoegen/(nepticket)

Kunming
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: donderdag 18 april 2013, 15:21
Locatie: Kunming

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#3 Bericht door Kunming » zondag 10 maart 2019, 04:30

Martin57 schreef: woensdag 06 maart 2019, 10:21 Thai tourist visa aanvragen in Amsterdam moet vrij simpel zijn
Voor 60 dagen is geen saldo/cash vereist
Als ter plaatse het visum wordt verlengd na 60 dagen, dan is een Engelstalige verklaring vereist die getekend is door de reiziger.
Dit kun je doen op het REISPLAN formulier
Aanvragen via YOUR VISA of ANWB brengt uiteraard kosten met zich mee.Indien je ver weg woont van ADAM is het een optie,anders moet je wel 2 dagen wachten in adam wat ook kosten met zich meebrengt
Een enkeltje boeken kan,echter een doorreis ticket bijvoegen/(nepticket)
Dank je Martin voor je reactie en aanvullende informatie.

Echter, als ik op Shiphol ben en incheck dan kan de steward/stewardes toch
zien hoeveel vliegtickets op mijn paspoort zijn gekocht voor in de aankomende
periode?
Met andere woorden: een simpel papiertje met een nepticket is dan toch niet
voldoende?

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#4 Bericht door Martin57 » zondag 10 maart 2019, 11:28

Dank je Martin voor je reactie en aanvullende informatie.

Echter, als ik op Shiphol ben en incheck dan kan de steward/stewardes toch
zien hoeveel vliegtickets op mijn paspoort zijn gekocht voor in de aankomende
periode?
Met andere woorden: een simpel papiertje met een nepticket is dan toch niet
voldoende?
[/quote]

Ik geloof niet dat bij het inchecken ze via jouw paspoort kunnen zien of jij daadwerkelijk een doorreis ticket heb gekocht via jouw paspoort
Ze kunnen om een dooreisticket vragen,zodat ze overtuigd zijn dat je doorreist/terug komt en dan laat je je dooreis vlieg (nep) uitdraai ticket zien
Zelfs met wat woorden en een goede babbel hoef je niks te laten zien

Indien je dit niet wil kun je natuurlijk ook een ECHT dooreis ticket kopen naar een bijv Vietnam/Cambodia en dat kost slechts 37 euro
Echter een uitdraai Nep ticket op papier moet voldoende zijn en dat kunnen ze niet zien via jouw paspoort

Doet het zelf namelijk ook

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#5 Bericht door stevenl » maandag 11 maart 2019, 00:49

Martin57 schreef: zondag 10 maart 2019, 11:28 Dank je Martin voor je reactie en aanvullende informatie.

Echter, als ik op Shiphol ben en incheck dan kan de steward/stewardes toch
zien hoeveel vliegtickets op mijn paspoort zijn gekocht voor in de aankomende
periode?
Met andere woorden: een simpel papiertje met een nepticket is dan toch niet
voldoende?
Ik geloof niet dat bij het inchecken ze via jouw paspoort kunnen zien of jij daadwerkelijk een doorreis ticket heb gekocht via jouw paspoort
Ze kunnen om een dooreisticket vragen,zodat ze overtuigd zijn dat je doorreist/terug komt en dan laat je je dooreis vlieg (nep) uitdraai ticket zien
Zelfs met wat woorden en een goede babbel hoef je niks te laten zien

Indien je dit niet wil kun je natuurlijk ook een ECHT dooreis ticket kopen naar een bijv Vietnam/Cambodia en dat kost slechts 37 euro
Echter een uitdraai Nep ticket op papier moet voldoende zijn en dat kunnen ze niet zien via jouw paspoort

Doet het zelf namelijk ook
[/quote]
Klopt, kan.

Maar de ambassade kan navragen, en wat je doet is illegaal.

Met terugreis na 60 dagen zal de ambassade overigens gewoon een 60 dagen visum uitreiken.

Waarom risico lopen met zo weinig winst.

Gebruikersavatar
Martin57
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 augustus 2017, 09:22
Locatie: Min Buri-Bangkok

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#6 Bericht door Martin57 » maandag 11 maart 2019, 09:58

""Maar de ambassade kan navragen, en wat je doet is illegaal.

Met terugreis na 60 dagen zal de ambassade overigens gewoon een 60 dagen visum uitreiken.

Waarom risico lopen met zo weinig winst.""


De ambassade kan navragen uiteraard
Ook zal de ambassade je gewoon een 60 dagen visum uitreiken met een terugreis....dat is juist
Maar ook zal de ambassade je een 60 dagen visum uitreiken met een enkele reis INDIEN je aangeeft (VLUCHTPLAN) dat je NA 60 dagen:
1. OF doorreist naar een ander land
2. OF je je 60 dagen visum Verlengt bij de immigratie (met 30 dagen)

Indien je dit aangeeft krijg je ook gewoon je visa van 60 dagen (single entree)
Precies wat je zegt...je kunt ook gewoon alvast een doorreis ticket kopen ...om geen risico te lopen

Zelf ga ik op 23 maart met een ENKELE REIS naar Thailand MET een single entree visum (60 dagen)
Ik heb wel aangegeven op het zgn VLUCHTPLAN dat ik na 60 dagen dit ga verlengen bij de immigratie Wattana/Bangkok met 30 dagen
Als deze (bijna 90 dagen) voorbij zijn vlieg ik naar Vietnam (vakantie 1 week)
Dan kom ik weer terug in Thailand per vliegtuig en krijg ik weer 30 dagen....welk ik weer opnieuw kan verlengen bij immigratie met 30 dagen

Ik koop via internet een enkele reis terug naar Nederland OF ik koop een retourtje BKK-AMS....omdat ik in oktober toch weer terug ga

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#7 Bericht door stevenl » maandag 11 maart 2019, 10:38

Martin57 schreef: maandag 11 maart 2019, 09:58 ""Maar de ambassade kan navragen, en wat je doet is illegaal.

Met terugreis na 60 dagen zal de ambassade overigens gewoon een 60 dagen visum uitreiken.

Waarom risico lopen met zo weinig winst.""


De ambassade kan navragen uiteraard
Ook zal de ambassade je gewoon een 60 dagen visum uitreiken met een terugreis....dat is juist
Maar ook zal de ambassade je een 60 dagen visum uitreiken met een enkele reis INDIEN je aangeeft (VLUCHTPLAN) dat je NA 60 dagen:
1. OF doorreist naar een ander land
2. OF je je 60 dagen visum Verlengt bij de immigratie (met 30 dagen)

Indien je dit aangeeft krijg je ook gewoon je visa van 60 dagen (single entree)
Precies wat je zegt...je kunt ook gewoon alvast een doorreis ticket kopen ...om geen risico te lopen

Zelf ga ik op 23 maart met een ENKELE REIS naar Thailand MET een single entree visum (60 dagen)
Ik heb wel aangegeven op het zgn VLUCHTPLAN dat ik na 60 dagen dit ga verlengen bij de immigratie Wattana/Bangkok met 30 dagen
Als deze (bijna 90 dagen) voorbij zijn vlieg ik naar Vietnam (vakantie 1 week)
Dan kom ik weer terug in Thailand per vliegtuig en krijg ik weer 30 dagen....welk ik weer opnieuw kan verlengen bij immigratie met 30 dagen

Ik koop via internet een enkele reis terug naar Nederland OF ik koop een retourtje BKK-AMS....omdat ik in oktober toch weer terug ga
Dus geen enkele reden om valsheid in geschrifte te plegen met een zelf gemaakt vliegticket.

Kunming
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: donderdag 18 april 2013, 15:21
Locatie: Kunming

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#8 Bericht door Kunming » zaterdag 04 mei 2019, 03:28

Bedankt aan iedereen voor de reacties, feedback en tips.

Uiteindelijk is alles vrij gemakkelijk gegaan betreft de aanvraag. Bij e-visums.nl moest ik een
reisroute geven en heb aangegeven dat ik naar Laos ga. Ook al weet ik niet of dit gaat gebeuren.
Blijkbaar zijn er verder geen benoemswaardige dingen voorgevallen.

Wel een beetje jammer dat e-visums.nl beetje onzorgvuldig is omgegaan. Bij de aanvraag
werden om niet alle documenten gevraagd (zoals een copy van bankafschrift). Uiteindelijk
toch wel goed gekomen op het laatste moment, maar had wat meer expertise verwacht
van een organisatie met (veel) visum ervaring.
Effijn, waar gewerkt wordt, kunnen fouten ontstaan.

Toen ik aankwam in Thailand maakt de douane ook een fout. Hij zag geen de visum van
de Thaise ambassade in Amsterdam in m'n paspoort en gaf me gewoon een 30-dagen vrij
visum stempel.
Daarna terug gegaan en kreeg een nieuwe 60-dagen vrij visum stempel. Er ging vervolgens
een stempel 'used' door de sticker visum. Neem aan dat dit gewoon kan.
Effijn, waar gewerkt wordt, kunnen fouten ontstaan.

Nogmaals bedankt voor alle reacties en tips, deze zijn waardevol en nuttig geweest.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#9 Bericht door stevenl » zaterdag 04 mei 2019, 04:02

Kunming schreef: zaterdag 04 mei 2019, 03:28 Bedankt aan iedereen voor de reacties, feedback en tips.

Uiteindelijk is alles vrij gemakkelijk gegaan betreft de aanvraag. Bij e-visums.nl moest ik een
reisroute geven en heb aangegeven dat ik naar Laos ga. Ook al weet ik niet of dit gaat gebeuren.
Blijkbaar zijn er verder geen benoemswaardige dingen voorgevallen.

Wel een beetje jammer dat e-visums.nl beetje onzorgvuldig is omgegaan. Bij de aanvraag
werden om niet alle documenten gevraagd (zoals een copy van bankafschrift). Uiteindelijk
toch wel goed gekomen op het laatste moment, maar had wat meer expertise verwacht
van een organisatie met (veel) visum ervaring.
Effijn, waar gewerkt wordt, kunnen fouten ontstaan.

Toen ik aankwam in Thailand maakt de douane ook een fout. Hij zag geen de visum van
de Thaise ambassade in Amsterdam in m'n paspoort en gaf me gewoon een 30-dagen vrij
visum stempel.
Daarna terug gegaan en kreeg een nieuwe 60-dagen vrij visum stempel. Er ging vervolgens
een stempel 'used' door de sticker visum. Neem aan dat dit gewoon kan.
Effijn, waar gewerkt wordt, kunnen fouten ontstaan.

Nogmaals bedankt voor alle reacties en tips, deze zijn waardevol en nuttig geweest.
Mijn advies: visums gewoon zelf regelen, die bureaus hebben er de ballen verstand van.

Heb je op je arrival card het visumnummer ingevuld? Als je dat doet, zoals het hoort, is het heel moeilijk voor de immigratie beambte om het visum over het hoofd te zien.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#10 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 05:45

Je kan jezelf ook de kosten van een visum besparen.
Je mag met je reispas (ook zonder visum) maximaal 30 dagen verblijven.
Wat je dan echter kan doen is een verlenging aanvragen op immigration in je buurt (eens in thailand), (ik dacht max 90 dagen)
Kostprijs 1900bath.
Ik heb het ooit gedaan omdat ik zonder visum 45 dagen in thailand was, ticket met heen en terugvlucht datum.
Bij het inchecken deden ze moeilijk, ze wilden weten of ik een tussenreis naar bvb laos geboekt had.
Neen dus, ik heb hun toen uitgelegd dat ik in thailand zelf die verlenging ging aanvragen, ze hebben hun overste er moeten bijhalen, en die gaf me gelijk, en ik mocht door.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#11 Bericht door erik-kuijpers » zondag 05 mei 2019, 06:13

Zover ik weet kun je met een visa-exempt (30 dg) een verlenging kopen van max 30 dagen voor 1.900 b.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#12 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 07:07

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 05:45 Je kan jezelf ook de kosten van een visum besparen.
Je mag met je reispas (ook zonder visum) maximaal 30 dagen verblijven.
Wat je dan echter kan doen is een verlenging aanvragen op immigration in je buurt (eens in thailand), (ik dacht max 90 dagen)
Kostprijs 1900bath.
Ik heb het ooit gedaan omdat ik zonder visum 45 dagen in thailand was, ticket met heen en terugvlucht datum.
Bij het inchecken deden ze moeilijk, ze wilden weten of ik een tussenreis naar bvb laos geboekt had.
Neen dus, ik heb hun toen uitgelegd dat ik in thailand zelf die verlenging ging aanvragen, ze hebben hun overste er moeten bijhalen, en die gaf me gelijk, en ik mocht door.
Verlenging visumvrij is 30 dagen.

Je hebt geluk gehad, uitreisticket is vereist voor visumvrije entree. Je had dus geen gelijk.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#13 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 08:35

erik-kuijpers schreef: zondag 05 mei 2019, 06:13 Zover ik weet kun je met een visa-exempt (30 dg) een verlenging kopen van max 30 dagen voor 1.900 b.
Even nagegaan, inderdaad max 30 dagen blijkbaar.
Maar ik wilde wel ermee zeggen geen visum nodig als je 30 dagen thailand blijft. de stempel in je reispaspoort telt!!!!
Ik ben ook al eens 2 dagen in overstay geweest, gewoon misteld in de dagen van de maand, en dan de uren van binnenkomen en buitengaan (juist voor middernacht, en na middernacht vertrekken scheelt 1 dag!)

En inderdaad, ik heb geluk gehad, werd wel even apart genomen en kreeg uitleg, maar moest gelukkig niks betalen, wel aanduiding op je reispas, en waarschijnlijk hun pc ook.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#14 Bericht door godzilla » zondag 05 mei 2019, 08:42

stevenl schreef: zondag 05 mei 2019, 07:07
godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 05:45 Je kan jezelf ook de kosten van een visum besparen.
Je mag met je reispas (ook zonder visum) maximaal 30 dagen verblijven.
Wat je dan echter kan doen is een verlenging aanvragen op immigration in je buurt (eens in thailand), (ik dacht max 90 dagen)
Kostprijs 1900bath.
Ik heb het ooit gedaan omdat ik zonder visum 45 dagen in thailand was, ticket met heen en terugvlucht datum.
Bij het inchecken deden ze moeilijk, ze wilden weten of ik een tussenreis naar bvb laos geboekt had.
Neen dus, ik heb hun toen uitgelegd dat ik in thailand zelf die verlenging ging aanvragen, ze hebben hun overste er moeten bijhalen, en die gaf me gelijk, en ik mocht door.
Verlenging visumvrij is 30 dagen.

Je hebt geluk gehad, uitreisticket is vereist voor visumvrije entree. Je had dus geen gelijk.
Oh jawel hoor,ik had zeker gelijk,heeft niks met geluk te maken, er is geen uitreisticket vereist (thailand belgie), als je maar weet waar je mee bezig bent.ivm verlenging
Een gewone toerist staat daar niet bij stil, daarom dat bij vele reisburo's de duur van de vakantie naar thailand beperkt is tot 21 dagen.
Anders zouden ze zelf kunnen opdraaien voor de kosten als de terugvlucht niet moest doorgaan.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Aanvragen Thai toeristen visum in Amsterdam, goed idee of niet?

#15 Bericht door stevenl » zondag 05 mei 2019, 08:45

godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 08:42
stevenl schreef: zondag 05 mei 2019, 07:07
godzilla schreef: zondag 05 mei 2019, 05:45 Je kan jezelf ook de kosten van een visum besparen.
Je mag met je reispas (ook zonder visum) maximaal 30 dagen verblijven.
Wat je dan echter kan doen is een verlenging aanvragen op immigration in je buurt (eens in thailand), (ik dacht max 90 dagen)
Kostprijs 1900bath.
Ik heb het ooit gedaan omdat ik zonder visum 45 dagen in thailand was, ticket met heen en terugvlucht datum.
Bij het inchecken deden ze moeilijk, ze wilden weten of ik een tussenreis naar bvb laos geboekt had.
Neen dus, ik heb hun toen uitgelegd dat ik in thailand zelf die verlenging ging aanvragen, ze hebben hun overste er moeten bijhalen, en die gaf me gelijk, en ik mocht door.
Verlenging visumvrij is 30 dagen.

Je hebt geluk gehad, uitreisticket is vereist voor visumvrije entree. Je had dus geen gelijk.
Oh jawel hoor,ik had zeker gelijk,heeft niks met geluk te maken, er is geen uitreisticket vereist (thailand belgie), als je maar weet waar je mee bezig bent.ivm verlenging
Een gewone toerist staat daar niet bij stil, daarom dat bij vele reisburo's de duur van de vakantie naar thailand beperkt is tot 21 dagen.
Anders zouden ze zelf kunnen opdraaien voor de kosten als de terugvlucht niet moest doorgaan.
Onzin, uitreisticket met vertrek binnen 30 dagen is officieel vereist voor een visumvrije entree.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”