Andere regels extensions in 2019

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Andere regels extensions in 2019

#16 Bericht door Kees » zaterdag 09 maart 2019, 14:59

pjotter schreef: zaterdag 09 maart 2019, 14:41 Uhh, velen wonen hier al jaren !!
"Begin er dan niet aan" ???
Kees schreef: zaterdag 09 maart 2019, 14:25 Onvoorstelbaar dat mensen zich zo in allerlei bochten moeten wringen om aan de gestelde eisen te kunnen voldoen. Als het zo moeilijk is "begin er dan niet aan".
Dat zal zeker, maar ook die moeten aan de eisen voldoen, en als zij aan die eisen voldoen is er geen probleem. Zo niet dan is immigration hier duidelijk in, al is deze vaak door ieder (ambtenaren) anders te interpreteren. En om dan zelf maar weer allerlei constructies te bedenken, mij niet gezien dan neem ik, helaas, de consequenties.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Andere regels extensions in 2019

#17 Bericht door Kees » zaterdag 09 maart 2019, 15:04

godzilla schreef: zaterdag 09 maart 2019, 14:45 Onvoorstelbaar?
Ik ken hier verschillende engelsmannen die maar juist genoeg pensioen hadden, met die lage euro (pond) geraken ze daar zelfs niet meer aan.
Ondertussen wonen ze 15 a 20 jaar in thailand en zijn getrouwd.
Nu ze van verschillende landen geen affidavit meer aannemen, moeten ze hun toevlucht nemen naar mindere legale praktijken.
En juist door die verstrenging wordt die natuurlijk ook duurder...
Voorlopig sta ik als belg nog niet in hun schoenen :oops:
Ik snap het helemaal, maar zoals je al aangaf kom je dan in de minder legale praktijken, en daarmee zou ik zeker hier in Thailand niet mee in aanraking willen komen.
Niet klagen, maar dragen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Andere regels extensions in 2019

#18 Bericht door godzilla » zaterdag 09 maart 2019, 15:43

Ik wil dat ook niet, maar zit voor de 'moment' nog safe.
Ik denk maar aan de grensgevallen waarvan het affidavit niet meer wordt aanvaard.
Maar hun vrouw werkt, dus ze komen rond.
Ze hebben hier hun leven opgebouwd, getrouwd kinderen, en dan moet je plots vertrekken?
En dat alles omdat er een paar 'slechte individuen' rondlopen , die zelfs geen geldig visum hebben...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Andere regels extensions in 2019

#19 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 09 maart 2019, 16:57

Als je T-landblog leest; daar zit een expert, Ronny Mergits, Vlaming, die alleen nog twijfels heeft hoe het geld in de bank moet blijven in de situatie: 500.000 inkomen, 300.000 in de bank. Die 3 ton moet er dan staan 2 maanden voor en 3 maanden na. Mag dat daarna dan 1,5 ton worden? Strikt genomen staat dat in de verordening.....

Hoe men na drie maanden controleert? Ik denk dat je opdracht krijgt het bankboek mee te nemen. Met of zonder bankbrief? Het is nog zo nieuw allemaal, wacht maar af. Maar dat het hier en daar onzekerheid brengt is me wel duidelijk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Andere regels extensions in 2019

#20 Bericht door jumbo » zondag 10 maart 2019, 01:00

erik-kuijpers schreef: zaterdag 09 maart 2019, 16:57 Als je T-landblog leest; daar zit een expert, Ronny Mergits, Vlaming, die alleen nog twijfels heeft hoe het geld in de bank moet blijven in de situatie: 500.000 inkomen, 300.000 in de bank. Die 3 ton moet er dan staan 2 maanden voor en 3 maanden na. Mag dat daarna dan 1,5 ton worden? Strikt genomen staat dat in de verordening.....

Hoe men na drie maanden controleert? Ik denk dat je opdracht krijgt het bankboek mee te nemen. Met of zonder bankbrief? Het is nog zo nieuw allemaal, wacht maar af. Maar dat het hier en daar onzekerheid brengt is me wel duidelijk.
Wat ik heb gehoord en vernomen vanuit de geruchtenmolen is dat de controle bij de aanvraag van je nieuwe extensie plaatsvind, en de extensie dan wordt geweigerd
Maar je laat toch gewoon 8 of 4 ton het hele jaar staan of voor altijd.... dan is het gezever ook over..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Andere regels extensions in 2019

#21 Bericht door stevenl » zondag 10 maart 2019, 07:15

pjotter schreef: zaterdag 09 maart 2019, 04:44 Controle bij de 90 dagen melding ?
Of erger, je krijgt geen jaarverlenging op deze basis als ze dat het jaar erop controleren.
godzilla schreef: zaterdag 09 maart 2019, 04:40 Ze weten het blijkbaar allemaal niet goed.
Neem nu je verblijft er op basis van die 800k.
Maar ze moet er drie maanden nadien nog opstaan.
Hoe gaan ze dat oplossen?
Drie maanden wachten voordat ze je visum uitreiken?
[|(
In Pattaya is aangekondigd controle bij 90 dagen melding, in Phuket is aangekondigd controle bij aanvraag nieuwe verlenging, plus na 90 dagen steekproefsgewijs controle.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Andere regels extensions in 2019

#22 Bericht door pjotter » zondag 10 maart 2019, 08:20

Inderdaad Jumbo. Want ik vraag me anders al af, als je meer dan 4 van die 8 ton nodig hebt, hoe je in godshemelsnaam de 4-plus ton weer bij elkaar krijgt in die paar maanden voor de nieuwe extensie.
Bovendien, als het de mensen is gelukt die 8 ton bij elkaar te krijgen, geeft het ook wel een goed gevoel als reserve. Je weet nooit of je het ooit nodig hebt.
jumbo schreef: zondag 10 maart 2019, 01:00
erik-kuijpers schreef: zaterdag 09 maart 2019, 16:57 Als je T-landblog leest; daar zit een expert, Ronny Mergits, Vlaming, die alleen nog twijfels heeft hoe het geld in de bank moet blijven in de situatie: 500.000 inkomen, 300.000 in de bank. Die 3 ton moet er dan staan 2 maanden voor en 3 maanden na. Mag dat daarna dan 1,5 ton worden? Strikt genomen staat dat in de verordening.....

Hoe men na drie maanden controleert? Ik denk dat je opdracht krijgt het bankboek mee te nemen. Met of zonder bankbrief? Het is nog zo nieuw allemaal, wacht maar af. Maar dat het hier en daar onzekerheid brengt is me wel duidelijk.
Wat ik heb gehoord en vernomen vanuit de geruchtenmolen is dat de controle bij de aanvraag van je nieuwe extensie plaatsvind, en de extensie dan wordt geweigerd
Maar je laat toch gewoon 8 of 4 ton het hele jaar staan of voor altijd.... dan is het gezever ook over..

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Andere regels extensions in 2019

#23 Bericht door pjotter » zondag 10 maart 2019, 08:23

Aha, ok. Tja zoals gezegd, we zullen de volgende maanden de interpretaties van verschillende steden/immigratie kantoren wel horen.
stevenl schreef: zondag 10 maart 2019, 07:15
pjotter schreef: zaterdag 09 maart 2019, 04:44 Controle bij de 90 dagen melding ?
Of erger, je krijgt geen jaarverlenging op deze basis als ze dat het jaar erop controleren.
godzilla schreef: zaterdag 09 maart 2019, 04:40 Ze weten het blijkbaar allemaal niet goed.
Neem nu je verblijft er op basis van die 800k.
Maar ze moet er drie maanden nadien nog opstaan.
Hoe gaan ze dat oplossen?
Drie maanden wachten voordat ze je visum uitreiken?
[|(
In Pattaya is aangekondigd controle bij 90 dagen melding, in Phuket is aangekondigd controle bij aanvraag nieuwe verlenging, plus na 90 dagen steekproefsgewijs controle.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Andere regels extensions in 2019

#24 Bericht door Herbergier » zondag 10 maart 2019, 10:05

Ik moet over twee weken hier in Buriram voor mijn 90 dagen, dan zal ik wel horen hoe ze het hier willen hebben, ik heb vanuit mijn vrienden- en bekendenkring hier nog niet gehoord dat het anders is dan in de vorige jaren.
Alles van waarde is weerloos.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Andere regels extensions in 2019

#25 Bericht door stevenl » maandag 11 maart 2019, 00:21

godzilla schreef: zaterdag 09 maart 2019, 15:43 Ik wil dat ook niet, maar zit voor de 'moment' nog safe.
Ik denk maar aan de grensgevallen waarvan het affidavit niet meer wordt aanvaard.
Maar hun vrouw werkt, dus ze komen rond.
Ze hebben hier hun leven opgebouwd, getrouwd kinderen, en dan moet je plots vertrekken?
En dat alles omdat er een paar 'slechte individuen' rondlopen , die zelfs geen geldig visum hebben...
Enige verandering in de visumregels is dat je aan moet tonen dat je het geld nog hebt na enige tijd. Als ze moeten vertrekken 'vanwege slechte individuen die zelfs geen geldig visum hebben' voldoen ze nu ook niet aan de regels.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Andere regels extensions in 2019

#26 Bericht door Herbergier » maandag 11 maart 2019, 05:33

Als je niet voldoende geld op de bank hebt of je inkomen is te laag, dan kan je het ook nog steeds laten regelen door 'Thai Visa Centre', die is te vinden op facebook (https://www.facebook.com/thaivisacentre/) , ik heb vorig jaar, uit nieuwsgierigheid, contact met hun opgenomen en zij schreven mij dat zij voor mij een jaar Retirement extension "O" konden regelen voor de prijs van 16.000 baht, je hoeft alleen een paspoort en pasfoto op te sturen, je hebt geen bank bewijs of inkomensbewijs nodig en de rekening komt pas nadat de Retirement extension "O" helemaal geregeld is, de verwerking duurt ongeveer drie dagen.

Ze zijn gevestigd in Bangkok. The Pretium Bangna Building 91/11, Bangna, Bangkok.

Voor een afspraak zijn ze te bereiken onder https://calendly.com/thaivisacentre/consultation Tel. +66 2-508-8428

Website: https://thaivisacentre.com, voor vragen zijn ze ook via Line te bereiken onder https://line.me/R/ti/p/%40thaivisacentre Line:@thaivisacentre

Ik kreeg gisteren via fb nog een bericht van ze, dus ze verzorgen het nog steeds, ze behandelen alleen de Retirement extension "O", geen ED of Non-B, ook de 90 dagen melding kunnen ze voor je verzorgen.

Verder heb ik er geen ervaring met dit bureau, maar heb je problemen dan kan je altijd even informeren, dat kost niets en misschien word je er mee geholpen.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Andere regels extensions in 2019

#27 Bericht door Joep » maandag 11 maart 2019, 06:11

Zie die ook regelmatig voorbij komen op facebook, maar vraag me altijd af of dit geheel legaal is.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Andere regels extensions in 2019

#28 Bericht door yandre » maandag 11 maart 2019, 06:16

nu rekening volgt er werd mij verteld eerst bepaald bedrag betalen
er waren te veel die niet betaalden werd er gezegd door de dame .
mischien nu veranderd .maar beter de oficele weg vertrouw deze bureas
niet als je eerst dik geld vraagt op die manier

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Andere regels extensions in 2019

#29 Bericht door stevenl » maandag 11 maart 2019, 08:01

Joep schreef: maandag 11 maart 2019, 06:11 Zie die ook regelmatig voorbij komen op facebook, maar vraag me altijd af of dit geheel legaal is.
Is illegaal.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Andere regels extensions in 2019

#30 Bericht door Joep » maandag 11 maart 2019, 08:14

stevenl schreef: maandag 11 maart 2019, 08:01
Joep schreef: maandag 11 maart 2019, 06:11 Zie die ook regelmatig voorbij komen op facebook, maar vraag me altijd af of dit geheel legaal is.
Is illegaal.

Ok bedankt, dus ver van wegblijven

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”