Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#61 Bericht door sunbird » woensdag 26 februari 2020, 09:29

Hier in Mahasarakham kan dat tot maximaal 1 maand voor de datum.

Voor 90 dagen hoef je , je alleen te melden met paspoort,
Voor mij een makkie 5 min van het immigratie bureau , en kan dan ook nog uitleven op de schietbaan 😉

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#62 Bericht door brake0345 » woensdag 26 februari 2020, 09:57

sunbird schreef: woensdag 26 februari 2020, 09:29 en kan dan ook nog uitleven op de schietbaan 😉
Wat leuk, een mede-schutter, welk wapen schiet je?

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#63 Bericht door sunbird » woensdag 26 februari 2020, 11:07

Dat hangt er een beetje vanaf, welke wapens ze meenemen

Meestal
Smith and wesson revolver, maar ook

M16
Remington 870 shotguns

Ik wilde wel photos plaatsen ,maar ben vergeten hoe te doen, dus graag weer de tip :P
Ook zal dit onderwerp dan verplaatst moeten worden, want heeft niets te doen met het onderwerp.
Ok ik hoor het wel
[|)

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#64 Bericht door johnny013 » woensdag 04 maart 2020, 09:54

Gisteren dus voor de allereerste keer mijn extension of stay, based on retirement, aangevraagd... ongeveer vier weken voor de einddatum.
Ik had al een lijstje van requirements gehaald en had dus alles voor elkaar.

Veel mensen binnen bij de Immigration en met slechts een halfuur wachten mocht ik naar loket 8 met de papieren... waar een overigens aardige jongeman er even vlug doorheen keek, wat een zekere routine liet zien, zei mij dat ik niet de toezeggingen van mijn pensioenfondsen er bij had.
Nee, dat klopt, daarom moest ik naar de Ambassade voor de Visum Ondersteuningsbrief, die ik er wel bij had... de Ambassade heeft e.e.a. gecontroleerd aan de hand van de pensioenfonds toezeggingen en de ondersteuningsbrief meegegeven.
Hij had het toch nodig en of ik na de lunch even en paar kopieen wilde aanleveren...

Geen probleem, ik woon op nog geen 5 minuten van de Immigration... en dus, na de lunch meteen doorgelopen naar het Loket en hij nam het in ontvangst, voorzag mij van een geplastificeerd nummer en de mededeling dat ik het de volgende dag om 14.00 mocht afhalen.

Dat heb ik zojuist gedaan en ook ik mag dus een jaar blijven in dit land.
Kleine eindconclusie van mij is dat de Visumondersteuningsbrief dus eigenlijk een wassen neus, en niet veel waard is... mij wel, want het is toch de reis naar Bkk, een hotel voor een nacht, de 50 euro voor de brief en de reis terug... Uiteindelijk heb ik het er graag voor over, maar het lijkt toch een beetje dubbelop.

Maar goed... het is binnen en vanaf de 17e van deze maand ga ik proberen om de 90 dagen melding per kompetoeter on-line te doen... Ik laat het wel weten rond die tijd...
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#65 Bericht door jumbo » donderdag 05 maart 2020, 01:27

johnny013 schreef: woensdag 04 maart 2020, 09:54
Maar goed... het is binnen en vanaf de 17e van deze maand ga ik proberen om de 90 dagen melding per kompetoeter on-line te doen... Ik laat het wel weten rond die tijd...
Voor toelating in het systeem moet je, naar ik heb begrepen, eenmalig aan de balie de verlenging doen
Dit schijnt ook weer te gelden bij verandering van paspoort nummer door verlenging of verlies etc.
En sommige Imm offices zijn niet aangesloten op het netwerk...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#66 Bericht door Herbergier » donderdag 05 maart 2020, 01:43

En sommige Imm offices zijn niet aangesloten op het netwerk...

Dat klopt, het immigration office in Buriram is waarschijnlijk ook niet aangesloten, hier zeggen ze gewoon als je er naar vraagt, cannot.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#67 Bericht door johnny013 » donderdag 05 maart 2020, 03:01

jumbo schreef: donderdag 05 maart 2020, 01:27
johnny013 schreef: woensdag 04 maart 2020, 09:54
Maar goed... het is binnen en vanaf de 17e van deze maand ga ik proberen om de 90 dagen melding per kompetoeter on-line te doen... Ik laat het wel weten rond die tijd...
Voor toelating in het systeem moet je, naar ik heb begrepen, eenmalig aan de balie de verlenging doen
Dit schijnt ook weer te gelden bij verandering van paspoort nummer door verlenging of verlies etc.
En sommige Imm offices zijn niet aangesloten op het netwerk...
Ik heb natuurlijk bij binnenkomst op 1 januari aan de balie mijn eerste 3 maanden papiertje in mijn paspoort gekregen....
Telt dat ook, of moet het daadwerkelijk een verlenging zijn?
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#68 Bericht door jumbo » donderdag 05 maart 2020, 06:35

johnny013 schreef: donderdag 05 maart 2020, 03:01
jumbo schreef: donderdag 05 maart 2020, 01:27
johnny013 schreef: woensdag 04 maart 2020, 09:54
Maar goed... het is binnen en vanaf de 17e van deze maand ga ik proberen om de 90 dagen melding per kompetoeter on-line te doen... Ik laat het wel weten rond die tijd...
Voor toelating in het systeem moet je, naar ik heb begrepen, eenmalig aan de balie de verlenging doen
Dit schijnt ook weer te gelden bij verandering van paspoort nummer door verlenging of verlies etc.
En sommige Imm offices zijn niet aangesloten op het netwerk...
Ik heb natuurlijk bij binnenkomst op 1 januari aan de balie mijn eerste 3 maanden papiertje in mijn paspoort gekregen....
Telt dat ook, of moet het daadwerkelijk een verlenging zijn?
Je paspoort was nog niet geregistreerd en een tm6, de arrival card althans ik neem aan dat je daaraan refereert, is geen tm47
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#69 Bericht door johnny013 » donderdag 05 maart 2020, 10:31

jumbo schreef: donderdag 05 maart 2020, 06:35
johnny013 schreef: donderdag 05 maart 2020, 03:01
jumbo schreef: donderdag 05 maart 2020, 01:27

Voor toelating in het systeem moet je, naar ik heb begrepen, eenmalig aan de balie de verlenging doen
Dit schijnt ook weer te gelden bij verandering van paspoort nummer door verlenging of verlies etc.
En sommige Imm offices zijn niet aangesloten op het netwerk...
Ik heb natuurlijk bij binnenkomst op 1 januari aan de balie mijn eerste 3 maanden papiertje in mijn paspoort gekregen....
Telt dat ook, of moet het daadwerkelijk een verlenging zijn?
Je paspoort was nog niet geregistreerd en een tm6, de arrival card althans ik neem aan dat je daaraan refereert, is geen tm47

Nee... de TM6 arrival card dat weet ik... Ik refereerde aan het papier welke ik de eerste dag op de Immigration kreeg... net even nagekeken, dat is de Notification of Residence dat is inderdaad iets anders... we gaan het zien over 2 weken.
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#70 Bericht door jumbo » vrijdag 06 maart 2020, 00:54

johnny013 schreef: donderdag 05 maart 2020, 10:31
Nee... de TM6 arrival card dat weet ik... Ik refereerde aan het papier welke ik de eerste dag op de Immigration kreeg... net even nagekeken, dat is de Notification of Residence dat is inderdaad iets anders... we gaan het zien over 2 weken.
Dat is de TM30, je moet je heraanmelden (web of persoonlijk) als je terugkeert van een buitenlandse reis, dat is sinds min of meer een jaar een hernieuwde verplichting
Dat wordt gechecked bij je jaarlijkse verlenging bij immigratie
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#71 Bericht door johnny013 » vrijdag 06 maart 2020, 02:06

jumbo schreef: vrijdag 06 maart 2020, 00:54
johnny013 schreef: donderdag 05 maart 2020, 10:31
Nee... de TM6 arrival card dat weet ik... Ik refereerde aan het papier welke ik de eerste dag op de Immigration kreeg... net even nagekeken, dat is de Notification of Residence dat is inderdaad iets anders... we gaan het zien over 2 weken.
Dat is de TM30, je moet je heraanmelden (web of persoonlijk) als je terugkeert van een buitenlandse reis, dat is sinds min of meer een jaar een hernieuwde verplichting
Dat wordt gechecked bij je jaarlijkse verlenging bij immigratie
Alle verschillende TM's duizelen me... maar het is me duidelijk... dank.
Het is zoals het is...

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#72 Bericht door jomel17 » vrijdag 06 maart 2020, 02:33

Wij zijn woensdag jl naar de immi in Khon Kaen geweest voor mijn eerste verlenging op huwelijk basis.
Aanwezig om 10.15 uur, nummer 23 getrokken terwijl nummer 20 aan de balie zat.
Had al ergens gelezen dat je moest bewijzen nog steeds getrouwd te zijn dus dag ervoor kor ror 2 gehaald bij amphoer.
Foto,s van ons voor de deur en in slaapkamer hadden we op de telefoon staan.
Op het aanvraag formulier moest ik 3x mijn namen voluit schrijven,was niet genoeg ruimte voor... (katholieke ouders...)
De foto,s moesten geprint worden dat kon het meisje bij het kopieerapparaat via haar pc gelukkig voor ons doen.
Dus met 3 kleuren foto,s weer terug naar de loslopende ambtenaar die in eerste instantie kijkt of je alles hebt.
Van die foto,s moest hij ook kopieën hebben....weer terug naar het vriendelijke meisje bij het apparaat..
kopietjes gemaakt en weer naar die ambtenaar.. niet goed die kopietjes moesten ook in kleur zijn...ik weer naar dat meisje, die liep mee naar de ambtenaar en toen mochten de kopie foto,s wel zwart-wit zijn.
Ondertussen was het 11.45 uur en er werden geen nieuwe mensen naar de counters geroepen, lunchtijd tot 13.10 uur Na de lunch waren wij als eerste aan de beurt met nu nummer 47.
Papieren + kopieën doorgebladerd, overal nog een handtekening gezet, betaald, kopie gemaakt van de nota, dus ik denk we zijn klaar..
Mooi niet , mijn vrouw moest nog de nodige papieren tekenen en er werd gevraagd hoe mijn ouders heetten en hoeveel broers en zussen ik heb en of ik de eerste in dat rijtje ben.
Eindelijk om 14,10 een serie stempels in mijn paspoort met de mededeling dat ik op 3 april terug moet komen voor het definitieve stempel.
Pluspuntje was dat er niet gevraagd werd naar mijn bankboek, ik had via de post de visumondersteuningsbrief aangevraagd en op tijd gekregen.
Mijn vrouw kreeg nog te horen dat volgend jaar ook die brief er weer bij moet zijn evenals het bewijs dat we nog steeds getrouwd zijn.
หลงรัก

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#73 Bericht door johnny013 » vrijdag 06 maart 2020, 06:48

Als ik het zo lees, lijkt het me makkelijker om gewoon een Extension of Stay based on Retirement aan te vragen... of zie ik dat verkeerd?
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#74 Bericht door jumbo » vrijdag 06 maart 2020, 07:08

johnny013 schreef: vrijdag 06 maart 2020, 06:48 Als ik het zo lees, lijkt het me makkelijker om gewoon een Extension of Stay based on Retirement aan te vragen... of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je heel goed, maar sommigen zoals ondergetekende werken en dat kan niet met een retirement visa
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#75 Bericht door jomel17 » vrijdag 06 maart 2020, 07:08

Is ook makkelijker maar dan moet je 65.000 aantoonbaar iedere maand hebben, dat heb ik maar net dus neem het risico niet dat de baht nog duurder wordt..
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”