de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklaring

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#31 Bericht door driver » woensdag 04 oktober 2017, 14:51

Vink de onwaarheden nu eens aan in de brief als je wilt.

Voor mij nog steeds veel acadabra omtrent de regels nu of in het verleden.

Deze had ik ook nog nooit van gehoord :

60 + maandelijks inkomen 20.000 thb.
Zou dit waarheid zijn is er voor mij nog hoop om te verkassen naar Thailand op basis van maandinkomen.

Zo moet de aanvrager van 60+ over een maandelijks inkomen beschikken van minimaal 20.000 baht (ca. € 514) en die van 50+ over minimaal 65.000 baht (ca. € 1.670,00)

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#32 Bericht door KhunSugar » woensdag 04 oktober 2017, 17:54

driver schreef:Vink de onwaarheden nu eens aan in de brief als je wilt.

Voor mij nog steeds veel acadabra omtrent de regels nu of in het verleden.

Deze had ik ook nog nooit van gehoord :

60 + maandelijks inkomen 20.000 thb.
Zou dit waarheid zijn is er voor mij nog hoop om te verkassen naar Thailand op basis van maandinkomen.

Zo moet de aanvrager van 60+ over een maandelijks inkomen beschikken van minimaal 20.000 baht (ca. € 514) en die van 50+ over minimaal 65.000 baht (ca. € 1.670,00)
Ik denk dat jullie ministerie haar documentatie eens moet updaten.
Het klopt hoor wat er staat. Het is echter enkel van toepassing voor ouderen die zonder onderbreking van voor 21 oktober 1998 een extension of stay bekomen. Die ouderen mogen hun verblijfsvergunning nog steeds verlengen aan de oude voorwaarden.
Wie na die datum zijn eerste extension aanvraagt doet dit volgens de huidige voorwaarden.

Voor 21 oktober 1998 was het voor de 60 plusser, een rekening met ฿ 200K, bewijs maandelijks inkomen van ฿ 20.000 of een combinatie van beiden, in lijn met wat jullie minister schrijft.
Ondertussen kent iedereen wel de voorwaarden die vandaag aan de orde zijn.

Dus een senior van 79 die ononderbroken minstens 20 jaar in Thailand verblijft op basis van extensions, die zit nog aan het oude tarief. Men noemt dit "Grandfathered extension Of stay requirements".

Driver, sorry dat ik uw droom doorprikt heb.

Het goede nieuws is dan weer dat wie aan de voorwaarden van vandaag jaarlijks een extension of stay aanvraagt, dit zal blijven kunnen aan de huidige voorwaarden. Een herziening lees verhoging van de voorwaarden zit eraan te komen, na bijna 20 jaar eist de inflatie zijn tol en is een nieuwe update te verwachten. Wie bijvoorbeeld al 10 jaar of langer in Thailand woonachtig is zal de prijzen wel zien stijgen hebben.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#33 Bericht door driver » woensdag 04 oktober 2017, 18:18

KS.. Okee, Duidelijke uitleg. Mijn droom ligt nu in duigen :cry:
Nee hoor, Ik had dit nog nooit ergens gelezen dus had ook niet echt het idee dat die 20000 thb voor mij zou gelden.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#34 Bericht door Mario08 » donderdag 05 oktober 2017, 02:37

De minister schrijft:

"Indien aan de hand van de overgelegde bewijsstukken kan worden vastge-steld wat het Nederlandse bruto maandelijks inkomen is dan is er in prin-cipe geen bezwaar tegen opname van het brutobedrag in de gevraagde visum-ondersteuningsbrief."

Goed beschouwt kan dit betekenen dat de ambassade, op verzoek, een verklaring met het bruto bedrag verstrekt. Net de ambassade een email gestuurd met de vraag om dit te bevestigen.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#35 Bericht door KhunSugar » donderdag 05 oktober 2017, 05:17

Als ik het zo een beetje begrijp wordt erop aangedrongen om het bruto inkomen te laten wettigen i.p.v. het netto.
Moet ik hieruit concluderen dat er migranten in Thailand zitten die het vereiste minimum niet halen om een extension te versieren.
Tja...

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#36 Bericht door wpdl » donderdag 05 oktober 2017, 06:12

Hele inkomsten verklaring is toch apekool.
Vele landen [ambassade] die even mondeling vragen hoeveel je inkomen is en hoppa als jij het zegt alsjeblieft je verklaring.
Voor de rest diverse redenen waarom die verklaring wel of niet toereikend is.
Valutakoers scheiding als voorbeeld.

De BV .nl moest eens niet altijd het braafste jochie van de klas willen zijn als het hun uitkomt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#37 Bericht door jumbo » donderdag 05 oktober 2017, 06:18

KhunSugar schreef:Als ik het zo een beetje begrijp wordt erop aangedrongen om het bruto inkomen te laten wettigen i.p.v. het netto.
Moet ik hieruit concluderen dat er migranten in Thailand zitten die het vereiste minimum niet halen om een extension te versieren.
Tja...
Als je geen belasting betaalt over je inkomsten, wat veel werkende expats als voordeel hebben, dan kan je je inkomen niet laten verifieren...
Een ander nadeel van de nieuwe verklaring
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#38 Bericht door Herbergier » donderdag 05 oktober 2017, 07:29

Kan je niet aan die 65.000 baht per maand voor een jaar 'Retirement Extension' voldoen en/of heb je niet voldoend bankgarantie, ga dan eens met de desbetreffende Immigration praten, die hebben wel een oplossing voor je, maar dat kost wel extra geld, ik geloof dat de prijs nu 15.000 baht is, dan lost de Immigration alles voor je op en mag je weer een jaar blijven.
Trek daar de normale prijs voor een Extension (1.900 baht) en een bezoek aan de Nederlandse ambassade vanaf (visum ondersteuningsbrief 1.970 baht, plus dikwijls reiskosten en een overnachting in Bangkok), dan valt het nog wel mee met de extra onkosten.
Alles van waarde is weerloos.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#39 Bericht door Mario08 » donderdag 05 oktober 2017, 09:28

Antwoord van de ambassade:

"Indien aan de hand van de overgelegde bewijsstukken kan worden vastgesteld wat het Nederlandse bruto maandelijks inkomen is dan is er in principe geen bezwaar tegen opname van het brutobedrag in de gevraagde visum-ondersteuningsbrief. Dit is dus op uitdrukkelijk verzoek van de aanvrager mogelijk. Standaard wordt echter het netto inkomen vermeld. Buitenlandse Zaken in Den Haag stelt namelijk dat opname van nettobedragen in de brief nadrukkelijk wordt geadviseerd."

Ziet er goed uit, wel blijft de vraag of men dan bruto en netto vermeld. In dat geval zal het mogelijk tot verwarring bij de Thaise immigratie leiden. Maar de Thaise immigratie is gewend aan bruto/netto met inkomensbewijzen van verdiensten in Thailand.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 370
Lid geworden op: dinsdag 06 mei 2008, 05:11

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#40 Bericht door Mario08 » donderdag 05 oktober 2017, 09:34

KhunSugar schreef:Als ik het zo een beetje begrijp wordt erop aangedrongen om het bruto inkomen te laten wettigen i.p.v. het netto.
Moet ik hieruit concluderen dat er migranten in Thailand zitten die het vereiste minimum niet halen om een extension te versieren.
Tja...
Nee, de Thaise immigratie vereist een bruto inkomen van 65,000. De ambassade verstrekt echter een brief met het netto inkomen. Hierdoor kan het voorkomen dat iemand wel voldoet aan de eisen voor een extensie maar dit niet kan aantonen omdat het netto inkomen lager is dan de vereiste 65,000.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#41 Bericht door KhunSugar » donderdag 05 oktober 2017, 09:59

Herbergier schreef:Kan je niet aan die 65.000 baht per maand voor een jaar 'Retirement Extension' voldoen en/of heb je niet voldoend bankgarantie, ga dan eens met de desbetreffende Immigration praten, die hebben wel een oplossing voor je, maar dat kost wel extra geld, ik geloof dat de prijs nu 15.000 baht is, dan lost de Immigration alles voor je op en mag je weer een jaar blijven.
Trek daar de normale prijs voor een Extension (1.900 baht) en een bezoek aan de Nederlandse ambassade vanaf (visum ondersteuningsbrief 1.970 baht, plus dikwijls reiskosten en een overnachting in Bangkok), dan valt het nog wel mee met de extra onkosten.
Je bedoeld corruptie ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#42 Bericht door driver » donderdag 05 oktober 2017, 11:26

KhunSugar schreef:
Herbergier schreef:Kan je niet aan die 65.000 baht per maand voor een jaar 'Retirement Extension' voldoen en/of heb je niet voldoend bankgarantie, ga dan eens met de desbetreffende Immigration praten, die hebben wel een oplossing voor je, maar dat kost wel extra geld, ik geloof dat de prijs nu 15.000 baht is, dan lost de Immigration alles voor je op en mag je weer een jaar blijven.
Trek daar de normale prijs voor een Extension (1.900 baht) en een bezoek aan de Nederlandse ambassade vanaf (visum ondersteuningsbrief 1.970 baht, plus dikwijls reiskosten en een overnachting in Bangkok), dan valt het nog wel mee met de extra onkosten.
Je bedoeld corruptie ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
corruptie heet het officeel misschien maar als mensen om wat voor reden ook niet of net niet dat inkomen halen of niet meer hebben kan ik me goed voorstellen dat ze toch in Thailand willen blijven en het bijvoorbeeld op een andere manier proberen. Roomser dan de paus zijn er weinig en nood breekt soms wetten.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#43 Bericht door KhunSugar » donderdag 05 oktober 2017, 12:03

Ja ok, ieder zijn mening hierover.
Ik ga passen met commentaar voor de goede vrede te bewaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#44 Bericht door Herbergier » donderdag 05 oktober 2017, 12:58

Ach in Nederland komt corruptie gelukkig niet voor bij de gewone mens, daar komt het alleen voor in de regering of in de zakenwereld bij de leidinggevende mensen die gezamenlijk gestudeerd hebben en die elkaar afentoe wat toestoppen of de hand boven het hoofd houden.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: de nieuwe regels van NL ambassade voor inkomsten verklar

#45 Bericht door Herbergier » donderdag 05 oktober 2017, 16:40

Herbergier schreef:Ach in Nederland komt corruptie gelukkig niet voor bij de gewone mens, daar komt het alleen voor in de regering of in de zakenwereld bij de leidinggevende mensen die gezamenlijk gestudeerd hebben en die elkaar afentoe wat toestoppen of de hand boven het hoofd houden.
Ik lees net dat De Nederlandse Bank nog 101 miljard euro te goed heeft van centrale banken in Zuid-Europese landen binnen het euro systeem en dat is weg dankzij corruptie en wanbeleid in Den Haag, Brussel en de ECB.

Dat is meer dan 9.000 euro per Nederlandse belasting betaler, voor een tweeverdienersgezin meer dan 18.000 euro en dan wijst mr. Khun Sugar met dat Nederlandse vingertje naar de corruptie in Thailand.

https://www.ftm.nl/artikelen/de-101-mil ... ce=twitter
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”