Retirement extension of stay

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Retirement extension of stay

#1 Bericht door Herbergier » dinsdag 12 januari 2016, 15:34

Vandaag hier in Kap Choeng (provincie Surin) bij de immigration voor mijn Retirement extension of stay geweest en zoals gewoonlijk had ik alles keurig in orde, eerst al mijn, al handtekening voorziende, formulieren en paspoort afgegeven aan de informatie balie, die controleerden alles en stempelde de formulieren op mijn al gezette handtekening, daarna moest ik van al deze formulieren, buiten de immigration bij een winkeltje, een kopie laten maken, waarna, toen ik terug was, een van de immigration officers alles weer controleerde en ook weer stempelde, daarna kreeg ik een rekening van 1900 baht en een stempel in mijn paspoort en moest alles nog gecontroleerd worden door de hoogste officer, toen dat gebeurt was kreeg ik een toespraakje dat mijn retirement extension in consideration is en dat ik binnenkort een bezoek aan huis kan verwachten van enkele officers, waarna ik op 12 februari weer naar Kap Choeng moet komen voor mijn officiële Retirement extension stempel.
Dit alles was in 45 minuten geregeld, maar ik moet wel volgende maand weer op en neer naar Kap Choeng (hier 125 km vandaan) voor mijn officiële Retirement extension stempel.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Retirement extension of stay

#2 Bericht door jumbo » woensdag 13 januari 2016, 05:14

Zijn ze niet eerder bij je op bezoek geweest?
Of is dit een nieuw jaarlijks terugkerend bezoek?
Hebben ze je het formuliertje aangaande overstay laten lezen en tekenen?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Retirement extension of stay

#3 Bericht door joepattaya » woensdag 13 januari 2016, 11:41

Bezoekje aan huis? Daar beginnen ze in Jomtien niet aan....althans niet bij de pensionado's...zijn er te veel waarschijnlijk.
Het formuliertje voor overstay-penalties heb ik 2 jaar geleden al mogen tekenen; daar stond toendertijd ook nog de penalty: "Life time ban" bij

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement extension of stay

#4 Bericht door Herbergier » woensdag 13 januari 2016, 12:06

Dit was voor mij de vierde keer dat ik voor een Retirement extension ging en ze zijn de vorige keren nog nooit bij mij thuis op bezoek geweest, wel werd ik voor deze keer al door vrienden verteld dat ik een bezoek aan huis kon verwachten, want zij hadden bij aanvraag van een Retirement extension eerder ook al bezoek gehad voordat ze het Retirement stempel na een maand konden gaan ophalen, het was zelfs zo dat ze in een paar gevallen 200 baht benzinegeld vroegen, het gaat hier dus om een nieuwe regel voor iedereen, of dit jaarlijks wordt weet ik niet, je moet er wel voor zorgen dat je twee getuigen bij de hand hebt die ook moeten tekenen.
Ik ben ook in bezit van een geel huisboekje, waarvan ik ook kopieën bij mij had, maar dat maakte niets uit.
Het formulier aangaande overstay heb ik ook gelezen en getekend.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement extension of stay

#5 Bericht door Herbergier » woensdag 13 januari 2016, 12:15

joepattaya schreef:Bezoekje aan huis? Daar beginnen ze in Jomtien niet aan....althans niet bij de pensionado's...zijn er te veel waarschijnlijk.
Het formuliertje voor overstay-penalties heb ik 2 jaar geleden al mogen tekenen; daar stond toendertijd ook nog de penalty: "Life time ban" bij
Hier in de Isan wonen misschien minder pensionado's, maar die wonen soms wel meer dan honderd kilometer vanaf het immigration office, zo kunnen ze er maar een paar per dag controleren, dus is het in Jomtien voor een huisbezoek een stuk makkelijker en kunnen ze er veel meer controleren op een dag.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement extension of stay

#6 Bericht door Herbergier » donderdag 14 januari 2016, 06:00

De immigration belt mij net op en ze willen morgen komen kijken, maar dan is mijn vrouw de hele dag buiten de stad voor haar werk, nu komen ze dinsdag, in lunchtime, want mijn vrouw moet erbij zijn plus een getuige.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement extension of stay

#7 Bericht door Herbergier » vrijdag 22 januari 2016, 05:41

De (hele vriendelijke en goed Engels sprekende) medewerkers van de immigration zijn bij mij thuis geweest, ze belden al om negen uur 's morgens op dat ze onderweg waren, maar dat heb ik afgeketst want we hadden afgesproken op lunchtime, want ook mijn vrouw en enkele Thaise getuigen (buren) moesten aanwezig zijn.

Ze hadden zelf een laptop en een kopieerapparaat bij zich en mijn vrouw en de twee Thaise buren moesten een kopie van hun ID en een formulier van goed gedrag van mij ondertekenen, dit alles werd in de laptop opgeslagen, daarna met zijn allen voor het huis op de foto, waarna de heren weer vertrokken met de mededeling dat ik volgende maand het stempel in mijn paspoort kan ophalen voor mijn Retirement Extension of Stay.

Ik heb ook nog gevraagd of deze procedure voor heel Thailand gaat gelden, maar daar konden zij mij geen antwoord op geven, voorlopig geldt de procedure alleen voor alle buitenlanders die bij het immigration office van Kap Choeng staan in geschreven en dat zijn vrijwel alle buitenlanders die woonachtig zijn in de provincies Buriram, Surin en Sisaket.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Retirement extension of stay

#8 Bericht door jumbo » vrijdag 22 januari 2016, 06:21

retirement extension doen ze in Ayutthaya zelf, ook de foto, maar geen getuige en geen bezoek

vorige maand tussentijds omgezet naar marriage extension en toen wel de getuige en bezoek, documenten werden
ingestuurd naar Bangkok en met 4 weken ging de stempel in het paspoort.
Werd keurig gevraagd of ik een tijdelijke multi entry nodig had voor deze 4 weken mbt tot reizen maar niet nodig

Strak georganiseerd, vriendelijke mensen en behulpzaam...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement extension of stay

#9 Bericht door Herbergier » vrijdag 22 januari 2016, 12:20

Met de retirement extension heb ik hier ook nooit problemen gehad en die verwerkten ze ook altijd gelijk, dat was meestal binnen een half uur geregeld, maar sinds ongeveer een half jaar komen ze hier nu voor een retirement extension eerst op huisbezoek voordat je het officiële stempel krijgt.
Alles van waarde is weerloos.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Retirement extension of stay

#10 Bericht door euromonkey » dinsdag 17 mei 2016, 07:39

Vandaag voor mijn retirment visa in Udon geweest.
Proces ging goed en zowaar voor de normale kosten 1900 bath.
Maar er is weer een nieuwe regel wat betreft ophalen nieuwe visa.
Vorig jaar kon dat 1 maand na indienen van het visa. Nu 1 maand na vervaldatum visa.
Dat betekent voor mij dat ik het nieuwe visa pas 7 Juli kan ophalen.
Niet erg maar wel belangrijk om te weten als je op vakantie wil

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Retirement extension of stay

#11 Bericht door herman69 » maandag 17 juli 2017, 00:40

Dag mensen, in chaiyaphum komt de politie langs voor controle.

En een maand wachten voor een extententie stempel, die krijgen wij direct bij aanvraag
Bij ons is dat een rustige immigratie, bijna nooit volk.

grtj herman69

doekle
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: dinsdag 11 augustus 2015, 01:40

Re: Retirement extension of stay

#12 Bericht door doekle » maandag 17 juli 2017, 23:20

Ben vorige week in Udonthani geweest, de extension was in 15 minuten geregeld, zonder huisbezoek etc. Het aanvragen voor een marriagevisum ligt veel moeilijker,dan moeten er getuigen zijn en moet I.O. Udonthani alles opsturen naar Korat.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”