90 Dagen melding

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
hanshu

Re: 90 Dagen melding

#31 Bericht door hanshu » zaterdag 11 april 2015, 17:19

Heerlijk in nederland...nog een hele avond te gaan.... 8-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 Dagen melding

#32 Bericht door prajak » zaterdag 11 april 2015, 17:20

RuudThai schreef:Maar als je de loterij hebt gewonnen met een vette prijs heb ik echt geen medelijden met je hoor :lol:
Hum, dat zal wel tegen Hanshu zijn want mijn 7,50 euro van hedenmorgen is niet iets om blij van te worden.....

hanshu

Re: 90 Dagen melding

#33 Bericht door hanshu » zaterdag 11 april 2015, 17:20

Slaap lekker mannen..

hanshu

Re: 90 Dagen melding

#34 Bericht door hanshu » zaterdag 11 april 2015, 17:33

prajak schreef:Ruud heeft het al verklapt. Spaans meubilair is...

SINAASAPPELKISSIES.....

Maar als je daarvan houdt.... het is goedkoper dan een luxe sofa hoor. :giggle:


Ik kom uit de generatie "steigerhout"..

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 Dagen melding

#35 Bericht door Herbergier » zaterdag 11 april 2015, 17:57

Rens schreef:15 dagen van tevoren je per post melden (standaard post) of 7 dagen van tevoren met EMS is natuurlijk ook nog steeds een optie.
Kopie van alles bijvoegen, geen originelen opsturen en alle kopieën ondertekenen.

Paspoort Gezichtspagina
Laatste stempel van binnenkomst
Laatste visa of extensie stempel
Departure (vertrek) kaart (TM6)
Laatste ontvangstbewijs van 90 dagen melding
Een ingevuld TM 47 formulier (wat van de immigratie site kan worden gedownload)


Opsturen naar je immigratie kantoor per EMS (dan heb je een verzend bewijs) kost ongeveer 30-40? Baht. Voeg een aan jezelf geadresseerde enveloppe toe, gefrankeerd met voldoende aan zegelwaarde (dit weet ik nu op dit moment niet echt maar dacht 10?Baht). Er zijn uiteraard (het is Thailand) kantoren die dit liever niet willen of zelfs domweg niet accepteren, maar wettelijk is er niets op tegen, en vraag ze anders of er een ander adres beschikbaar is, of dat je het naar Bangkok of zo kan sturen.
Ik weet het Rens, alleen hier lukt dat niet, de immigration hier in Kapchoeng heeft weer zijn eigen wetjes en die zijn nog niet zo ver, daar zeggen ze dat je je eigen nog steeds persoonlijk moet melden, dus dat doe ik dan maar volgende week.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: 90 Dagen melding

#36 Bericht door Rens » zaterdag 11 april 2015, 18:31

Herbergier schreef:
Rens schreef:15 dagen van tevoren je per post melden (standaard post) of 7 dagen van tevoren met EMS is natuurlijk ook nog steeds een optie.
Kopie van alles bijvoegen, geen originelen opsturen en alle kopieën ondertekenen.

Paspoort Gezichtspagina
Laatste stempel van binnenkomst
Laatste visa of extensie stempel
Departure (vertrek) kaart (TM6)
Laatste ontvangstbewijs van 90 dagen melding
Een ingevuld TM 47 formulier (wat van de immigratie site kan worden gedownload)


Opsturen naar je immigratie kantoor per EMS (dan heb je een verzend bewijs) kost ongeveer 30-40? Baht. Voeg een aan jezelf geadresseerde enveloppe toe, gefrankeerd met voldoende aan zegelwaarde (dit weet ik nu op dit moment niet echt maar dacht 10?Baht). Er zijn uiteraard (het is Thailand) kantoren die dit liever niet willen of zelfs domweg niet accepteren, maar wettelijk is er niets op tegen, en vraag ze anders of er een ander adres beschikbaar is, of dat je het naar Bangkok of zo kan sturen.
Ik weet het Rens, alleen hier lukt dat niet, de immigration hier in Kapchoeng heeft weer zijn eigen wetjes en die zijn nog niet zo ver, daar zeggen ze dat je je eigen nog steeds persoonlijk moet melden, dus dat doe ik dan maar volgende week.
Dat is het jammere, overal zitten eigen "goden" op de diverse kantoren en deze hebben lak aan de regels uit Bangkok, welke landelijk bedoeld zijn, Bangkok bepaalt immers het beleid en de wetgeving.
Sommige ambtenaren verzinnen er daarnaast nog eens wat bij, en soms is de puinhoop dan compleet voor wat eigenlijk hele simpele zaken zouden kunnen zijn. Ooit zal het misschien eens......

hanshu

Re: 90 Dagen melding

#37 Bericht door hanshu » zaterdag 11 april 2015, 18:57

Rens..ook welterusten.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: 90 Dagen melding

#38 Bericht door Rens » zaterdag 11 april 2015, 20:34

hanshu schreef:Rens..ook welterusten.
Slapen is voor mij nog niet aan de orde, ik leef op dit moment met een tijdverschil van 11 uur vroeger dan Thailand en en 6 uur vroeger dan Nederland. Morgen wordt dat verschil ten opzichte van beide landen wat meer (vwb klok tijd), aangezien ik me in westelijke richting over de aardbol ga bewegen. Nu is het dus middag bij mij.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 Dagen melding

#39 Bericht door Herbergier » vrijdag 03 juli 2015, 07:30

We zijn weer bijna 90 dagen verder en ik ben weer aan het proberen om mijn 90 day reporting via internet te regelen, maar helaas het lukt mij nog steeds niet, eerst krijg ik te lezen dat de website niet betrouwbaar is, maar ik ga door en zo kom ik op site met een formulier die ik moet invullen, na dat gedaan te hebben vul ik het CAPTCHA password in klik op submit, maar dan krijg ik het bericht dat ik contact moet nemen met het immigration office van mijn district, dus nu omstreeks 14 juli maar weer naar Kap Choeng rijden voor mijn 90 day reporting en de volgende keer in oktober maar weer proberen of het dan wel lukt.
Alles van waarde is weerloos.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: 90 Dagen melding

#40 Bericht door Ashakorat » vrijdag 03 juli 2015, 07:49

Herbergier schreef:We zijn weer bijna 90 dagen verder en ik ben weer aan het proberen om mijn 90 day reporting via internet te regelen, maar helaas het lukt mij nog steeds niet, eerst krijg ik te lezen dat de website niet betrouwbaar is, maar ik ga door en zo kom ik op site met een formulier die ik moet invullen, na dat gedaan te hebben vul ik het CAPTCHA password in klik op submit, maar dan krijg ik het bericht dat ik contact moet nemen met het immigration office van mijn district, dus nu omstreeks 14 juli maar weer naar Kap Choeng rijden voor mijn 90 day reporting en de volgende keer in oktober maar weer proberen of het dan wel lukt.
Ik heb gelezen dat het ook per post kan? Heeft iemand daar ervaring mee? Krijg je dan een nieuw briefje thuis gestuurd?
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 Dagen melding

#41 Bericht door Herbergier » vrijdag 03 juli 2015, 08:17

Het kan bij enkele immigrations inderdaad ook per post, maar niet bij de immigration in Kap Choeng waar ik sta ingeschreven, daar moet je je nog steeds persoonlijk met je paspoort melden of laten melden door een ander persoon met jouw paspoort.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: 90 Dagen melding

#42 Bericht door brake034 » vrijdag 03 juli 2015, 09:04

Ik las zoeven op een Chiang Rai forum dat het onmogelijk is om per internet te rapporteren als je al een aantal jaar (hoelang?) Thailand niet uit geweest bent.
Ook schijnt het onmogelijk te zijn om per internet te rapporteren als je in Thailand een nieuw paspoort hebt gekregen en daarna niet over de grens bent geweest.
Marcel

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 90 Dagen melding

#43 Bericht door Henk Korat » vrijdag 03 juli 2015, 10:35

De laatste keer heb ik mijn 90 dagen tegelijk met mijn extension gedaan. Het duurt dus nog even voor ik naar het Immigration Office moet. Ga ook voor een paar maanden naar Nederland. Als ik er de volgende keer ben, zal ik het vragen. Werken aardige mensen op het kantoor in Dan Kwian.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 90 Dagen melding

#44 Bericht door elst99 » vrijdag 03 juli 2015, 12:00

Jij woont niet permanent in Thailand?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 90 Dagen melding

#45 Bericht door Henk Korat » vrijdag 03 juli 2015, 13:56

Heb hier en daar wat rondgevraagd en bevestiging gekregen, dat je het 90 dagen rapport alleen on line kunt doen, als je Thailand in de afgelopen 5 jaar bent binnengekomen.

Nee Elst, ik heb wel een huis in Thailand, maar woon er nog niet permanent. Zit in hetzelfde ritme als Harm., 8 maanden Thailand en 4 maanden Nederland. De reden is, dat ik nog een huis in Nederland heb, dat nu te koop staat.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”