Bibi aan het woord.

Diversen filmpjes Thailand

Moderators: Loempia, patriot

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2874
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Bibi aan het woord.

#1 Bericht door wpdl » zondag 16 februari 2020, 14:19

So what do you think of first when you hear the word ‘Thailand’?

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

Bron the thaiger

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Bibi aan het woord.

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 16 februari 2020, 16:00

Willem, wordt van ons verwacht dat we ook iets vertellen? De reacties in het filmpje had ik wel verwacht.

Vreemd; ik wilde net plaatsen en werd geblokkeerd door iets dat spamhouse heet. Even de wifi uitgetrokken en nu is het ineens goed?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2874
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bibi aan het woord.

#3 Bericht door wpdl » maandag 17 februari 2020, 01:14

Zelfs bij je provider hebben ze het door ;)
Uiteraard kunnen leden hun mening vermelden waarom ze hier wonen of vakantie hebben dat is duidelijk.
Waar ze dus aan denken bij het woord Thailand.
Reacties zijn vaak te raden maar toch.

Het klimaat was ook een van de redenen heb een broertje dood aan koud weer.
Dat ik hier veel ruimer kan leven met het zelfde geld als in Nederland is ook niet geheel onbelangrijk.
Ben een soort van economische vluchteling die toevallig vele jaren daarvoor al getrouwd was met een Thaise. :angel:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3375
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Bibi aan het woord.

#4 Bericht door erik-kuijpers » maandag 17 februari 2020, 07:48

Met je eens; het weer en het goedkope land waren het voor mij ook. Ik was op mijn 55e met pensioen, had mazzel op die jonge leeftijd, en die 16 jaar in Thailand pakt niemand me af. Maar nu is het in NL wel erg frisjes en akelig nat ook deze dagen.............

Mijn gezin blijft daar; pleegzoon gaat nu naar de zesde klas Matthayom, wordt dan 18, en gaat drie jaar naar de campus in Nongkhai als voorbereiding op de Universiteit. En dat is naast de deur bij ons. Wat ie wil worden? Geen keus gemaakt nog. Hij heeft nu twee maanden vakantie en gaat vakken vullen in de 'seven'...

Spamhouse zag ik in Thailand ook wel eens langskomen. Krijg je net een IP-adres waarop ooit eens iemand heeft zitten rommelen en dan kun je niets plaatsen in dit forum. In Thailand moest ik de verbinding dan tien minuten uittrekken; hier waren een paar seconden genoeg....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Bibi aan het woord.

#5 Bericht door driver » maandag 17 februari 2020, 08:56

Het woord Thailand in het verleden zei me niks. Azië en dat is ver weg. Later uiteraard de bekende wipverhalen gehoord maar ook toen nooit interesse in Thailand gehad. Na mijn scheiding via een vriend toch in Thailand beland en Sukanya mijn huidige vrouw leren kennen. Bekend voor de oudgedienden hier.

En nu in 2020 is hier een genaturaliseerde Thaise die het in Nederland prima vindt tot nu toe. Het ik ga in Thailand wonen verhaal is voor mij ook over momenteel mede vanwege mijn motor hobby.
Dat doe ik liever in Europa dan in Thailand. Mij te warm daar op de motor met enige regelmaat en alles ongeveer hetzelfde. Dan is Europese veel gevarieerder qua omgeving vindt ik.
Bij Aow leeftijd of eerder en alsnog interesse in Thailand zal ik spaargeld en geld uit verkoop woning mee moeten nemen.

Het gedoe echter met visa en papieren ect wat ik regelmatig lees zie ik eigenlijk ook niet zo zitten dus ik denk dat we nog wel even in Nederland zitten mits we nog wat werk en voldoende inkomsten en eurootjes achter de hand hebben.

Gr driver

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bibi aan het woord.

#6 Bericht door jumbo » dinsdag 18 februari 2020, 04:24

Werk initieel en later vond ik het als halve aziaat/indo toch wel erg prettig hier.
Het gedoe met de visa zie ik niet als zodanig, het is een noodzakelijk kwaad...geleerd er mee te leven
Als ik pensioneer dan verander ik naar retirement visa voor het gemak, ik zie geen voordeel in een marriage visa tov retirement
Nu wel vanwege mijn werk..

Ik ken alle vooroordelen en daar zit natuurlijk een kern van waarheid in...ik hoor ze wel eens maar heb er geen pijn van
Net zoals mijn retoriek wel eens het ene oor ingaat en het andere uit, zo beluister ik ook de vooroordelen

Het zijn altijd degenen met een onprettige ervaring door veelal hun eigen schuld die kritiek hebben op Thailand en/of Azie
Laat maar leuteren
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bibi aan het woord.

#7 Bericht door wanadee » dinsdag 18 februari 2020, 04:47

jumbo schreef: dinsdag 18 februari 2020, 04:24 Het zijn altijd degenen met een onprettige ervaring door veelal hun eigen schuld die kritiek hebben op Thailand en/of Azie
Laat maar leuteren
Deze opmerking slaat nergens op. Zelfde categorie als mensen die zeggen dat je maar moet vertrekken als je kritiek hebt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bibi aan het woord.

#8 Bericht door jumbo » woensdag 19 februari 2020, 01:26

wanadee schreef: dinsdag 18 februari 2020, 04:47
jumbo schreef: dinsdag 18 februari 2020, 04:24 Het zijn altijd degenen met een onprettige ervaring door veelal hun eigen schuld die kritiek hebben op Thailand en/of Azie
Laat maar leuteren
Deze opmerking slaat nergens op. Zelfde categorie als mensen die zeggen dat je maar moet vertrekken als je kritiek hebt.
Leg mij dan maar uit waarom iemand met een goede ervaring kritiek zou hebben om wat er om hem heen gebeurd??
Je kan met kritische ogen kijken, dat zonder meer, maar als je de vooroordelen wegzet tegen de meningen van degenen met
een slechte ervaring dan blijft de stand gelijk....beide groepen zijn kort van inzicht
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bibi aan het woord.

#9 Bericht door jumbo » woensdag 19 februari 2020, 01:27

wanadee schreef: dinsdag 18 februari 2020, 04:47
Deze opmerking slaat nergens op. Zelfde categorie als mensen die zeggen dat je maar moet vertrekken als je kritiek hebt.
Waarom zou je blijven als het je niet bevalt, of zijn het dan economische immigranten die het moeten accepteren omdat er
geen alternatief is en terug naar huis naar hun mening gezichtsverlies betekend??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bibi aan het woord.

#10 Bericht door wanadee » woensdag 19 februari 2020, 05:07

jumbo schreef: woensdag 19 februari 2020, 01:27
wanadee schreef: dinsdag 18 februari 2020, 04:47
Deze opmerking slaat nergens op. Zelfde categorie als mensen die zeggen dat je maar moet vertrekken als je kritiek hebt.
Waarom zou je blijven als het je niet bevalt, of zijn het dan economische immigranten die het moeten accepteren omdat er
geen alternatief is en terug naar huis naar hun mening gezichtsverlies betekend??
Weer zo’n onzin opmerking. Waarom moet je vertrekken als je kritiek op bepaalde dingen hebt in een land, of dat nu nederland of thailand is.
Moet ik vertrekken omdat ik kritiek heb op de rijstijl van de thai of de prijsdiscriminatie tov de farang door de thai?
We wonen niet in noord korea.
En om op je eerdere post terug te komen, ik heb bv nog geen ongeluk gehad in thailand maar heb wel kritiek op hun rijstijl.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bibi aan het woord.

#11 Bericht door jumbo » woensdag 19 februari 2020, 05:15

Ik denk dat we hier niet uitkomen en zeker niet als je niet helemaal snapt wat ik bedoel.
Iedereen heeft zijn mening hierover en die van ons zijn verschillend, dat kan en dat mag.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Avrammeir
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 28
Lid geworden op: vrijdag 01 november 2019, 17:47

Re: Bibi aan het woord.

#12 Bericht door Avrammeir » donderdag 20 februari 2020, 09:13

Toen ik de onderwerp-titel zag, dacht ik aan Benjamin Nethanyahu, onder Israelis en Joden in het algemeen gekend onder zijn nickname BIBI.
Ik zat er dus mooi naast!
Nu ik hier toch beland ben, even mijn pro's en contra's meegeven:
+
behulpzaamheid van personeel (met toch wel uitzonderingen op immigratie)
talloze mogelijkheden tot goedkoop en lekker voedsel
goede toegankelijkheid tot medische diensten
groot aanbod van openbaar vervoer aan lage tarieven
goede en snelle werking van bankdiensten

-
bloedheet klimaat (ook in zgn thai winter)
ontzettend zware luchtvervuiling
vervelende, luidruchtige muziek (op plaatsen waar je het niet wenst)

Dit is slechts een willekeurige greep uit mijn eigen beleving!
My Word is my Sword

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bibi aan het woord.

#13 Bericht door ron » donderdag 20 februari 2020, 14:22

So what do you think of first when you hear the word ‘Thailand’?

Stel je deze vraag in Nederland aan een willekeurige voorbijganger,zal het antwoord zeker niet het mooie weer zijn.
Thailand/Naailand is nog steeds de eerste gedachte wat bij hen opkomt.

Een land waar ouwe kerels een jong vrouwtje nemen,en meestal financieel flink uitgekleed worden.
Ook zou Thailand het ideale land zijn voor kindermisbruik,en vliegtuigen vol met pedofielen die kant op reizen.

Dat is hoe de Nederlander denk die nog nooit (of juist wel) in Thailand is geweest. :idea:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Bibi aan het woord.

#14 Bericht door wanadee » donderdag 20 februari 2020, 14:39

ron schreef: donderdag 20 februari 2020, 14:22 So what do you think of first when you hear the word ‘Thailand’?

Stel je deze vraag in Nederland aan een willekeurige voorbijganger,zal het antwoord zeker niet het mooie weer zijn.
Thailand/Naailand is nog steeds de eerste gedachte wat bij hen opkomt.

Een land waar ouwe kerels een jong vrouwtje nemen,en meestal financieel flink uitgekleed worden.
Ook zou Thailand het ideale land zijn voor kindermisbruik,en vliegtuigen vol met pedofielen die kant op reizen.

Dat is hoe de Nederlander denk die nog nooit (of juist wel) in Thailand is geweest. :idea:
Denk het ook. Als je vertelt dat je naar thailand gaat krijg je meestal als reactie Pattaya?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11582
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bibi aan het woord.

#15 Bericht door jumbo » vrijdag 21 februari 2020, 04:42

Denk ook dat de mening wordt beinvloedt door het gezelschap waar je in verkeert, niet dat het ene beter is als het andere...

Ik werk dus kom met buitenlandse collega's in contact of kennissen van familie of vrienden die weten dat ik werk.

Die gasten vragen waar ik werk en woon, stranden, de ziekenhuizen, attracties en toegangkelijkheden voor alles en nog wat en minder naar
barren, dames, vertier....en heel af en toe waar ik mijn vrouw heb leren kennen etc.
Grappige is dat naar mijn beleving mijn generatie (boomer) uit Alkmaar, elkaar het meest heeft leren kennen in de kroeg/disco
En dat diezelfde gasten nu een schampere glimlach laten zien als je aangeeft dat je je vriendin in een bar hebt leren kennen :shock:

Ik kom ze hier niet tegen in de kerk, school of bus/trein/vliegtuig, dansles of supermarkt.......kroeg of werk, simpel zat

De vooroordelen interesseren me niet zo...lekker laten gaan, brede rug...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”