wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#1 Bericht door gerrit11 » donderdag 10 december 2020, 15:19

Tja, wij willen komend jaar weg uit nl, probleem is dan de oudste van 14 zich verzet en niet mee wil.
Ik wilde onze spulletjes die ik mee wilde nemen in een kleine container doen en daarheen sturen.
Ik kom er al 25 jaar en ben t hier zo enorm zat.

Maar wat doe ik nou met dat jong, ik ga echt niet hier blijven omdat hij niet wil..

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#2 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 10 december 2020, 15:26

Heel vervelend! Dwang kan niet, werkt niet, maakt alles kapot. Dan maar vertellen wat het alternatief is: kostschool tot zijn 18e. Een hard regime en heel weinig zakcenten. Ouders en broer/zus en familie missen.

Maar gaat ie echt niet mee dan heb je een groot probleem. Ik zou het niet weten. Sterkte!

Overigens, kun je wel weg? Je hebt die corona quarantaine, de verzekeringsverplichting, ik denk dat nu zeker geen goeie tijd is. Denk maar aan een jaar wachten!

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#3 Bericht door gerrit11 » donderdag 10 december 2020, 15:36

hoi,

nee ik wil binnen een half jaar gaan.
nu lukt t nog niet.
maar wie weet draait ie bij, nu iig niet.
Als ik erover lees zou ie gewoon tot ze 18e bij ons moeten blijven volgens de rechter..

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#4 Bericht door driver » donderdag 10 december 2020, 16:19

Je eigen misschien verplaatsen in de gedachten van je zoon?. 14 jaar, puber en in Nederland opgegroeid en dan naar Thailand waar veel minder vrijheid is dan hier en waar hij de taal wslijk niet kent ect.
Snap ik wel dat hij wat dwarsligt.
Jij als ouder hebt mijns inziens een zorgplicht en hou je van je zoon probeer hem dan te begrijpen en lukt dat niet en geeft het enkel problemen blijf je nog vier jaar in Nederland tot hij meerder jarig is.
Dat zou ik doen althans..

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#5 Bericht door Joep » donderdag 10 december 2020, 16:27

Inderdaad een moeilijk geval, maar bedenk dat goede scholing in TH héél duur. En kinderen hebben m.i. recht op goed onderwijs.
Dan zul je m.i. of flink moeten betalen voor goed onderwijs in TH, een pleeggezin zoeken in overleg met je oudste zodat ie in NL goede scholing kan krijgen of zelf nog een paar jaar op een houtje bijten.

En hoe stat moeders er tegen over ??

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#6 Bericht door gerrit11 » donderdag 10 december 2020, 22:03

Ja dat hier blijven heb ik al jaren uitgesteld.
Maar idd, ik begrijp hem ook wel, ze vrienden zitten hier, ze vriendinnetje.
De taal spreekt ie nauwelijks.
Als we daar waren verveelde ie zich dood, wilde niks, zat alleen op de pc en met ze vrienden te bellen die m gek maakte. Die zijn gelukkig weg.
Maar ja, je kan jezelf ook aanpassen.
Je kan de taal leren, nieuwe vrienden maken.
Kwa werk, hij heb Thai paspoort en dat komt later goed.
Het is en blijft moeilijk, maar ik kan en wil niet langer in nl blijven.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#7 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 10 december 2020, 22:46

Geen piloot neemt jullie mee als jouw junior een scene maakt aan de trap. Dus je kunt wel willen maar je bent niet alleen in jouw voornemen. Gezin betekent samen en je kunt nu met dwang je hele leven en dat van vrouw en andere kinderen kapot maken maar wat schiet je er mee op? Jij bent als vader niet de baas over jouw kinderen. Ouderlijk gezag is iets anders dan de baas zijn.

Leer allemaal de taal en stel het uit tot hij 18 is. Hij kan je dwingen, vergeet dat niet. Een natte neus tijdens de coronatest en vergeet jouw vlucht maar. Je hebt al moeite zat straks voor tig mensen de verzekeringsverklaring te krijgen; hoe ga je dat doen als de zorgverzekering weet dat je gaat emigreren?

Wie geeft die verklaring dan af voor jou, vrouw en kinderen? Krijg je wel een polis als je emigreert? Heb je al een maatschappij om jullie te verzekeren als je in Thailand woont?

Denk nog maar eens goed na voor je je hele gezin kapot maakt. Een kind van 14 is verrekte mondig!

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#8 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 11 december 2020, 09:11

Ben benieuwd hoe je denkt te kunnen reizen binnen een paar maanden. Los van de verplichte covid-verklaring en de verzekering die je per persoon moet hebben. Nu heb je, als ik goed lees, een Thaise vrouw of partner en dat maakt het wel allemaal wat gemakkelijker. Jouw zoon is ook Thai, lees ik, dus hij zal voor de militaire dienst moeten 'loten'...

Maar wanneer gaat Thailand open? Ik lees vandaag een artikel en ik hoop dat je er mag lezen (ik heb een abonnement). Onder de commentaren van lezers staat een verwachting: dat je als westers persoon pas binnen komt als jouw thuisland massaal gevaccineerd is.

Dus reken maar op nog een jaar.

https://www.ft.com/content/91d05099-faa ... 511de52225

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#9 Bericht door gerrit11 » vrijdag 11 december 2020, 11:16

nou nou,, kijk ik ga m natuurlijk niet onder druk meenemen, het is nu nog allemaal vrij vers.
Er komen nog wel wat gesprekjes en mocht t echt niet gaan, dan moeten we een oplossing zien te vinden.
Ik hoopte dat er hier ervaring was met zo'n geval.
anders bij een familielid, zus of tante..

en kwa vliegen , vactinatie en verzekeringen, ik lees elke dag de veranderingen in t nieuws in thailand.
Ik denk dat dit mijn minste zorg zal zijn. [|)
Maar er zal wel veel aankomen mochten we gaan.
We moeten hier ook nog t een en ander regelen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#10 Bericht door jumbo » vrijdag 11 december 2020, 23:42

Wat is jouw alternatief als hij niet mee wil en je die gedachte accepteert..

Ik ben een werkende expat met ervaring, zonder en met kinderen, mijn kinderen hadden geen keuze, ongeacht leeftijd, zo simpel is het, voor mij.

Meedenkend; is familie geen optie?

Thailand kan je in 2021 nog wel even aan de kant zetten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#11 Bericht door genesis » zaterdag 12 december 2020, 03:42

Ik denk hier anders over, met een kind van 14 bepaal je als ouders welke weg er bewandeld word, maar houdt wel opties open om op de schreden terug te keren mocht het na een periode van een paar jaar echt niet gaan.

Ik vind dat we in andere tijden leven en die gaan nog verder veranderen, je zal flexibel moeten zijn en aan elke verandering je moeten aanpassen om te overleven. Ik heb zowel voor mijn werk en prive wereldwijd gezeten en kan overal wel leven en me aanpassen (streng) Islamitische landen buiten beschouwing gelaten.

Vooral kinderen kunnen zich aanpassen en als ze dit op deze leeftijd al niet niet kunnen en rigide zijn hoe moet dat dan later gaan in moeilijke tijden als ze op zichzelf staan?!

Maar neem een jongere van 14 serieus, wees begaan en probeer in zijn/haar belevings & gevoelswereld te komen waar ze bezorgt/angstig voor zijn.

En ja goede scholing duur zegt ook mijn vrouw en ze vreest helemaal militaire dienst omdat onze jongen mix westers/aziatisch is loopt die erg in de picture als hij in dienst moet en er word automatisch gedacht,'westerse ouder' dus er is geld te halen en ze zullen daar ook wel op inzetten qua bejegening van een jongen, dus afkopen zal wel wat kosten

Maar ach dat is nog ver weg en komt tijd, komt raad :thumbsup:

Genesis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#12 Bericht door jumbo » zaterdag 12 december 2020, 06:25

En de positieve kant van Genesis zijn verhaal is dat ze, ongeacht of ze er goed uitzien, vaak een carriere in soaps in vooruitzicht hebben
Zolang ze maar Thai en Engels spreken en een neus hebben is het al goed :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#13 Bericht door gerrit11 » zaterdag 12 december 2020, 16:08

Hij ziet er iid wel goed uit, dat merkte ik vorig jaar wel met m op straat, werd ie gewoon door buitenlandse jonge meiden meegenomen, slechts 13 jaar oud..
Omdat ie vrij groot is ook, en bepaald niet verlegen.
Hij heeft ook een vriendinnetje hier in nl,, en dat houd m ook tegen om te gaan. :roll:
een vriend van mij die in Buri ram woont is in 2019 geëmigreerd met ze vrouw en 2 kids, die deden ook moeilijk in t begin maar spreken de taal en hebben vriendjes zat nu, dus t kan wel.
Is die van mij wel stukje moeilijker...
En ik moet t idd nog aan familie vragen, alleen een zus weet t.

Ik zit ook met me spullen hier, daar wil ik een en ander van meenemen, liefs via 20ft container.
Koppijn bezorgt t me.
Komt nog zat bij kijken zie ik.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#14 Bericht door genesis » zondag 13 december 2020, 00:41

jumbo schreef: zaterdag 12 december 2020, 06:25 En de positieve kant van Genesis zijn verhaal is dat ze, ongeacht of ze er goed uitzien, vaak een carriere in soaps in vooruitzicht hebben
Zolang ze maar Thai en Engels spreken en een neus hebben is het al goed :P :P
:mrgreen:

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: wat nu als een van je kids ( 14 ) niet mee wil...

#15 Bericht door genesis » zondag 13 december 2020, 00:46

En laten we eerlijk zijn, de kwaliteit van leven is in Thailand mbt contact met mensen, klimaat, eten, genieten, het leven straat de natuur toch zonder enige twijfel ver boven Nederland verheven! 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”