Vaccinaties

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Vaccinaties

#1 Bericht door Farang Baa » dinsdag 21 juni 2016, 19:40

Ik heb me al laten vaccineren tegen DTP en Hepatitis A+B. Dat was echter voor vakantie, maar ik ga per 12 juli a.s. in Thailand wonen.
Moet ik nu extra vaccinaties halen en, zo ja, welke?

Ik ga trouwens wonen in Narathiwat in het zuiden en heb geen idee of mijn huidige inentingen voldoende zijn in die regio.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vaccinaties

#2 Bericht door prajak » woensdag 22 juni 2016, 00:37

Of je voor jouw regio voldoende prikken hebt kun je mogelijk lezen op de site van de tropen-poli van het AMC of het Havenziekenhuis.

Ik denk dat je die prikken goedkoper hier haalt tenzij ze nu nog verzekerd zijn. Ga dan wel naar een staatsziekenhuis, dan betaal je de normale prijs.

Ik heb kort voor emigratie 14 jaar geleden een nieuwe prik genomen van DTP, Twinrix (hepa a en b) en Vivotiv Berna (typhus) en ik zou nu zeker rabies vaccin overwegen (Heb wel serum gehaald na beten).

Nu doe ik niks meer; het grootste gevaar in dit land is niet weg te spuiten: muggen en verkeer.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Vaccinaties

#3 Bericht door pong » vrijdag 29 juli 2016, 18:58

Hangt ervanaf:
je voorgeschiedenis, welke eventuele allergies/reacties je hebt, leeftijd, welke prikken je al eerder hebt gehad-en zo ja, hoelang geleden en of je eerder lang in tropen hebt geleefd.
In de praktijk zal het zowel voordeliger als wat meer terzake van lokaal kundig zijn een groter plaatselijk hospital eens op te zoeken voor advies, bvb in Hyai. Maar heel vaak zijn voorzorg-zoals Prajak al aangeeft, van meer belang.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”