Hoeveel geld meenemen?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
MacyVermeer
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: dinsdag 12 augustus 2014, 22:03

Re: Hoeveel geld meenemen?

#31 Bericht door MacyVermeer » dinsdag 03 november 2015, 21:08

driver schreef:
MacyVermeer schreef:
driver schreef:Ik respecteer haar keuze ook maar zou haar hier graag over 5 jaar weer terug zien en willen weten hoe ze er dan over denkt.
Altijd dat negatieve over Nederland van veel mensen hier of elders terwijl ik dat gewoon deels onterecht vindt want er is hier een veel betere infrastructuur dan daar en qua leven en goede voorzieningen idem dito is mijn mening ondanks veel bezuinigingen hier ect .
Dat is uiteraard een andere discussie punt dat begrijp ik.

Geld meenemen...Als ze hier definitief uitschrijft en niet meer terug wil dan nam ik alles mee wat ik had.


Vraag...Je hebt nu de Nederlandse Nationaliteit begrijp ik en wilt de Thaise ook.
Geef je de Nederlandse dan op of hou je die incl. Nederlands paspoort ?

gr driver


Heey Driver,

Het was niet mijn bedoeling om Nederland af te klagen als een slecht land. Natuurlijk niet ik ben hier geboren dus dit land blijft altijd wel in mijn hart. Het is voor mij lastig om heel precies uit te gaan leggen waarom ik hier weg wil. Ik denk constant alleen maar aan mijn familie in Thailand. Ik voel me hier gewoon zo alleen met mijn moeder. Ze heeft geen auto, momenteel geen werk. En het is lastig voor ons om alleen maar met zn 2e thuis te zitten en verder rest netgens naartoe te kunnen behalve met de fiets en eventueel met de bus. En over mijn nederlandse paspoort. Die wil ik wel graag behouden als dat mag/kan
Hi Macey...Ik bedoelde met klagen over Nederland niet bewust jou maar velen in het algemeen.

Ik begrijp wel wat je voelt en denkt en ken je ook niet dus wie ben ik om te zeggen dat doe je fout of dat doe je goed.
Dat ga je zelf ervaren en daarom plaatste ik ook mijn reactie van ...meldt je over 5 jaar nog eens.

Je zou ook een draadje kunnen openen vanaf het moment dat je daadwerkelijk in Thailand bent en hoe het je dan daar vergaat.
Veel jonkies zitten hier niet en jij bent m.i echt de aller jongste dus jouw verdere belevenissen in Thailand hier wat delen is m.i wel leuk of denk ik als enigste zo ?

Paspoort...Dat vroeg ik omdat vanwege het feit dat je bij inleveren Nederlands paspoort niet meer of moeilijk terug kunt naar Nederland maar inmiddels wat reacties gelezen en dat is voor jou nvt begrijp ik.

gr driver


Hey,

Oh zo ik snap het. Ik ga zeker nog wel een keer een berichtje hierop zetten als ik echt in Thailand ben en hoe het eventueel allemaal is gegaan !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoeveel geld meenemen?

#32 Bericht door prajak » woensdag 04 november 2015, 00:05

In en buiten dit kader, ik zal liefst samen met Ruudthai eens een item openen over dubbele nationaliteit en daarmee uit Nederland verhuizen.

Ik denk dat het Thailand niet zoveel kan schelen, of niet actief onderzoekt, waar je woont met jouw dubbele nationaliteit. Alleen als je een man bent willen ze dat weten vanwege de dienstplicht die Thailand nog heeft.

Nederland daarentegen wel. Dubbele nationaliteit is een speerpunt van een van de politieke partijen. Maar laat ik geen schot voor de boeg geven zonder goede info te hebben.

En kijken of Ruudthai mee wil doen (en ik ben een meester in afschuiven.... :giggle: ).

MacyVermeer
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: dinsdag 12 augustus 2014, 22:03

Re: Hoeveel geld meenemen?

#33 Bericht door MacyVermeer » woensdag 04 november 2015, 22:01

dutch schreef:
prajak schreef:Dutch, ze is binnenkort 18, Thaise, en moeder gaat mee. Volwassen dus en ze beheerst de taal. Nee, ik zie geen beren op de weg.
Ik zie beren (eventueel spijt) voor haar in de toekomst.
Ik vind dat moeder wel erg HAAR belang boven die van het kind stelt.
Ik hoef jou toch niet te vertellen wat een gemiddelde slecht opgeleide Thaise dame voor toekomst heeft te verwachten.
P.S. Er ontbreekt te veel detail info om een goed advies te kunnen geven.

Ik krijg ook spijt als ik hier blijf, ik praat meer over het emigreren naar Thailand dan mijn moeder die krijgt er alleen maar hoofdpijn van. Ik ga liever nu meteen het einde van de maand terug terwijl mama liever nog even wacht. Het leek er misschien een beetje op dat mijn moeder nergens aan dacht dan aan Thailand maar integendeel ben ik juist diegene die het meeste denkt aan t emigreren. Ik heb hier al vaak genoeg gezien dat mensen denken dat je daar een slecht leven hebt. Misschien geen werk. Maar hier in Nederland dan hoeveel mensen zijn hier werkloos. Mijn moeder al meer dan 5 jaar die komt nergens meer aan de bak door haar 'leeftijd'. Beetje oneerlijk toch?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoeveel geld meenemen?

#34 Bericht door prajak » donderdag 05 november 2015, 00:36

Nederland heeft een vangnet als je geen werk en/of geen inkomen hebt. Thailand heeft dat niet en dat weet je.

Maar in Thailand grijpt men sneller in zijn eigen leven in. 'Rijst op de plank' is een must en al is het een scootertje met een bak op wielen er achter om bananen te bakken op een houtskoolvuurtje. Ik woon landelijk tussen Isaan-mensen in en zie hoe inventief men is al komt echte armoede ook nog voor. In dit land is de rijkdom meer verkeerd verdeeld dan in Nederland.

Maar de kinderen gaan allemaal netjes naar school, er staat die scooter (op afbetaling) en de familiegeest is hier nog aanwezig, men helpt elkaar, ik ben liever hier hoor! Een orchidee is ook veel mooier.... :giggle:

henk01
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 02 augustus 2014, 10:04
Locatie: Utrecht

Re: Hoeveel geld meenemen?

#35 Bericht door henk01 » zondag 08 november 2015, 12:09

Ben schreef:https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl ... g_vertrek/

Ik zou hier ook maar even naar kijken .
En voor wie tijd heeft en zin om e.e.a door te spitten .

Ik helaas niet .
Deze link is voor geweigerde asiel aanvragers van de IND dienst terug sturen..

Niet echt hier het geval

henk01
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 02 augustus 2014, 10:04
Locatie: Utrecht

Re: Hoeveel geld meenemen?

#36 Bericht door henk01 » zondag 08 november 2015, 12:17

Voor wat betreft de AOW, bij opgebouwde pensioenjaren even nagaan bij de SVB (= sociale verzekerings bank) nakijken of vrijwillig bijverzekeren voor OAW kan en interessant is.

Bij voldoende jaren heb je een aardige bijverdienste na bereiken van de aow leeftijd.

Dus de nederlandse nationaliteit houden (dat trouwens altijd doen, is voor het schengen gebied erg handig)

Gr, Henk

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”