verkeers drempels

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

verkeers drempels

#1 Bericht door Harm » vrijdag 11 september 2015, 14:02

in het nabij gelegen dorp werd men een beetje gek van de vrachtwagens met aarde welke dag in dag uit door het dorpje reden met redelijk hoge snelheid. De chauffeurs hebben / hadden sch**t aan de mensen die er wonen.
De dorps bewoners hebben de handen in een geslagen en hebben te samen een drietal verkeersdrempels gemaakt van snel hardend beton. De heren chauffeurs worden nu als het ware uit hun stoel gelanceerd als ze te hard over die drempels rijden, goeie move dacht ik. Maar de heren chauffeurs willen niet graag uit hun stoel gelanceerd worden als men (altijd) haast heeft.
Uitkomst: een stukje om rijden / racen, namelijk over het dijkje waar ik woon met nog 1 buurman.
Men komt nu met gemiddeld zo'n 60 a 70 km per uur langs mijn poort met daarna een vrij onoverzichtelijke bocht waarin de buurman woont. Het eerste ongeval was dan ook snel gedaan. Visser met hengels en al zo'n 30 mtr meegesleurd door de racende idioot van een kiepauto met grond.
Of men in het dorp toestemming heeft (gevraagd) om de drempels aan te leggen weet ik niet, als vriendin het vraagt bij wie ze moet zijn voor ook zo'n drempel dan krijgt ze ontwijkende antwoorden. N.a.w. is er dus door niemand iets gevraagd bij de Amphur maar heeft men het gewoon zelf even geregeld.
Om die gekken toch wat te temperen in hun formule 1 race activiteiten wil ik ook wel zo'n drempel aan (laten) leggen, misschien zelfs wel 2 b.v. 1 vlakbij mijn poort en 1 erna vlakbij de poort van de buurman.

Dus naar de Amphur geweest om dit aan te kunnen vragen, ik wil als buitenlander eigenlijk niet de zwarte / gekleurde piet toegespeeld krijgen. Dus ik wil toestemming zwart op wit of eigenlijk nog liever dat de Amphur dit zelf laat aanleggen.
Helaas pindakaas men doet daar alsof men het in Keulen hoort donderen. Er gebeurd dus niets.

Kan ik nu de stoute schoenen aantrekken en zelf ook gewoon van die drempels (laten) aanleggen of ben ik dan strafbaar.
Ik wil gewoon voorkomen dat als ik of als vriendin de poort uitrij dat zo'n mislukte formule 1 chauffeur te laat in de gaten heeft dat er ook nog andere weggebruikers zijn.
Bij de buurman is hoor ik net is vanmiddag de poort eruit gereden omdat 2 vrachtwagens elkaar wilden passeren maar dat gaat niet op die smalle dijk.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: verkeers drempels

#2 Bericht door prajak » vrijdag 11 september 2015, 15:12

Dat moet je ook niet zelf doen en er helemaal niks van weten. Weet ik veel hoe die drempels daar komen? Mij nie weten mij nie gedaan. Dus LAAT een mannetje zoeken, LAAT betalen wat het kost, en verder weet je van niks en blijf je er buiten.

Mocht je in de nacht wakker worden van herrie dan kan het zijn dat men met een trilhamer de drempel weghaalt......

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: verkeers drempels

#3 Bericht door Hua Thale » zaterdag 12 september 2015, 03:24

Ga niet zeggen dat moet je gewoon doen want ja zoals je al zegt je bent farang.
En je ben al op de officieele tour geweest helaas.
Laat ik het op voorbeelden die ik ken hier in de buurt houden.
In de diverse zijstraatjes die kaarsrecht zijn liggen heel wat drempels die echt honderd procent door bewoners zelf zijn aangebracht.
Is je buurman Thai of Farang pols die eens.
Wat planten bakken bestaande uit die riool ringen van beton voor je uitrit is een leuk begin natuurlijk.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: verkeers drempels

#4 Bericht door Herbergier » zaterdag 12 september 2015, 04:34

Wees maar voorzichtig met het aan laten leggen van illegale drempels, want als er per ongeluk een ongeluk gebeurt waar ze de drempel de schuld voor kunnen geven, ga jij, zeker als farang, een moeilijke en vooral dure tijd tegemoet.
Alles van waarde is weerloos.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: verkeers drempels

#5 Bericht door prajak » zaterdag 12 september 2015, 07:04

Ik zie dat je de vraag ook in een zeker blog hebt geplaatst. Daar adviseert iemand je het asfalt maar met een bijl kapot te slaan...... Wat is wijsheid, ik weet het ook niet.

Je zou als ultieme poging kunnen doen wat Thais ook wel doen: zet de straat af met hekken en linten en een tentdak en tafels en stoelen en een geluidskast en vier er jouw verjaardag..... Nodig de politie uit mee te komen drinken vanwege dat heuglijke feit en wie doet je wat als je ook nog een paar monniken laat prevelen. Zodra die chauffeurs oranje gewaden zien binden ze wel in. En alles helemaal legaal....

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: verkeers drempels

#6 Bericht door Harm » zaterdag 12 september 2015, 07:25

prajak schreef:Ik zie dat je de vraag ook in een zeker blog hebt geplaatst. Daar adviseert iemand je het asfalt maar met een bijl kapot te slaan...... Wat is wijsheid, ik weet het ook niet.

Je zou als ultieme poging kunnen doen wat Thais ook wel doen: zet de straat af met hekken en linten en een tentdak en tafels en stoelen en een geluidskast en vier er jouw verjaardag..... Nodig de politie uit mee te komen drinken vanwege dat heuglijke feit en wie doet je wat als je ook nog een paar monniken laat prevelen. Zodra die chauffeurs oranje gewaden zien binden ze wel in. En alles helemaal legaal....
als we asfalt hadden liggen voor de deur had ik dit zeker gedaan
sinds 5 a6 mnd hebben we echter een dikke laag beton (20 cm) als straat verharding
en daar helpt een paar klappen met een bijl niet echt.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: verkeers drempels

#7 Bericht door Hua Thale » zaterdag 12 september 2015, 07:30

Je zou als ultieme poging kunnen doen wat Thais ook wel doen: zet de straat af met hekken en linten en een tentdak en tafels en stoelen en een geluidskast en vier er jouw verjaardag..... Nodig de politie uit mee te komen drinken vanwege dat heuglijke feit en wie doet je wat als je ook nog een paar monniken laat prevelen. Zodra die chauffeurs oranje gewaden zien binden ze wel in. En alles helemaal legaal....
:giggle:

Om dan de volgende dag gewoon weer door je straat te rijden.
Is er een plaatselijk 'opprhoofd' in je buurt Harm.
En is je buurman de enige buur in het straatje.
Zou met je buren [verdeel en heers] op een lijn proberen te komen.
Boel kapot maken is het laatste wat ik zou doen.

Dingen zijn trouwens per halve meter te koop in de Do Home met eindstukken rubber toplaag netjes geel en zwart gemarkeerd.
Geheel volgens Thaise wetgeving.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: verkeers drempels

#8 Bericht door Harm » zaterdag 12 september 2015, 07:44

Wat planten bakken bestaande uit die riool ringen van beton voor je uitrit is een leuk begin natuurlijk


hebben we over na gedacht maar als ik die plaats kan er niemand meer door en dan word een wijzende vinger natuurlijk naar mij/ons gedaan
is maar een smal dijkje, een personenauto met daarnaast een brommer gaat nog net maar groter kan niet
als zo'n vrachtwagen een brommer tegenkomt moet de brommer naast de weg

heren formule 1 chauffeurs gebruiken nu mijn in/uitrit of die van de buurman om elkaar te kunnen passeren
zoals ik gisteren al schreef ligt de poort van de buurman er nu uit en de schade is voor...... juist de buurman want de chauffeur van de formule 1 bolide kende de breedte van zijn truck niet of in elk geval onvoldoende
en wie die chauffeur was tja dat blijft in nevelen gehuld want even jezelf bekend maken als je schade rijd is hier echt not done.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: verkeers drempels

#9 Bericht door Jeanette » zaterdag 12 september 2015, 09:03

De gedachte kwam in mij op ... "Denk Thai, plaats een geesteshuisje". :idea:


:o

Of iets als een 'Maria altaar' en zeg dat dat voor farang gewoonte is op gevaarlijke plaatsen. :o

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: verkeers drempels

#10 Bericht door Hua Thale » zaterdag 12 september 2015, 12:44

hebben we over na gedacht maar als ik die plaats kan er niemand meer door en dan word een wijzende vinger natuurlijk naar mij/ons gedaan
Als een beetje tegengas geven zo gevoelig ligt ja dan zal je er waarschijnlijk mee moeten leren leven tot de heren klaar zijn met grond verplaatsen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: verkeers drempels

#11 Bericht door prajak » zaterdag 12 september 2015, 14:40

'...Wat planten bakken bestaande uit die riool ringen van beton voor je uitrit is een leuk begin natuurlijk...'

Is dat op eigen grond? Ik zou het gewoon doen. En anders niet natuurlijk.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: verkeers drempels

#12 Bericht door Harm » zondag 20 september 2015, 11:12

Antwoord gevonden door op legale wijze bijna bij mij voor de deur een auto(wrak) wat nog ""rijd"" te parkeren
half op de weg half in het gras/talud ernaast
boer met zijn koeien en geiten geen enkel probleem
fietsers/bromfietsers geen enkel probleem
auto's wordt al wat moeilijker maar gaat wel
vracht (zand) auto gaat niet tenzij men met 2 wielen door het gras / talud rijd
dat ging in het begin nog wel toen de aarde nog niet glibberig / weggedrukt was
nu gaat dat niet meer omdat de aarde naast de weg nagenoeg weg gereden is of weg gedrukt is
chauffeurs stonden al aan de poort om hun beklag te doen
vriendin heeft ze vriendelijk te woord gestaan en gezegd dat onze gasten de vrijheid hebben hun auto te parkeren waar zij willen zolang er geen parkeer of stopverbod geld.
we verplaatsen het auto wrak af en toe zodat het lijkt alsof er mee gereden wordt
bovendien heb ik er een camera en een halogeenlamp op gericht zodat men kan zien dat e.e.a. in de gaten wordt gehouden, dit om te voorkomen dat men het wrak van de weg duwt met die zandwagens.
Nu rijden ze weer door het dorp maar duidelijk met aangepaste snelheid.
Opeens ook een heel stuk minder vrachtwagens, kennelijk wil men niet gelanceerd worden door de drempels in het dorp.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: verkeers drempels

#13 Bericht door Hua Thale » zondag 20 september 2015, 11:31

Leuke legale oplossing.
Kan je in de tussentijd aan een lange termijn oplossing gaan werken zeg verkeersdrempels.
En wat mooie planten bakken of zo :Whistle:
Harm begrijpt dat ook in Thailand een auto op de openbare weg verzekerd moet zijn en zo niet dat de kosten voor de bezitter van het voertuig zijn bij ongelukken.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: verkeers drempels

#14 Bericht door Harm » maandag 21 september 2015, 02:38

het wrak is verzekerd
weliswaar de laagst mogelijke verzekering, maar is verzekerd, het wrak ''rijdt'' tenslotte nog.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”