Naar school in Pattaya

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Naar school in Korat

#16 Bericht door Hua Thale » maandag 21 juli 2014, 03:15

Toevallig een stukje in de krant over 'Big City" Korat.

school
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Nils
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 05 juni 2014, 11:19

Re: Naar school in Pattaya

#17 Bericht door Nils » vrijdag 13 november 2015, 14:09

Update:
Inmiddels zijn we een aantal maanden verder, en er zijn stappen ondernomen.
Regents of St Andrews zijn het niet geworden! Reden: mooie en veel te dure school, waar bijbetaald moet worden als mijn zoon Thais wil leren. (Zoals ik aangaf betreft het een permanente emigratie en is het wel handig dat er ook iets van Thais geleerd wordt). Tevens wil het niet zeggen dat als je meer dan 800 euro per maand betaald dat dit dan wel een goede school zou zijn. Prijs is niet bepalend voor kwaliteit. Wel mooie scholen voor expats die kortstondig in Thailand verblijven en waar de werkgever het schoolgeld betaald.

Toch weer verder zoeken, uiteindelijk toch weer terug bij BEST (Burapha English Programme School, http://www.burapha.ac.th/main/)
Hier is mijn zoon in Mei begonnen in Primary 4 (groep 6). School leiding bestat uit 50% Thai en 50% Engelse leerkrachten. Rooster bestaat uit 50% les in het Engels (rekenen, taal, geschiedenis aardrijkskunde) en 50% les in het Thai (rekenen, taal, cultuur, enz).

Kinderen in zijn klas afkomst:
ongeveer 30% gemengde huwelijken (Europees/Thai)
ongeveer 30% 100% Thai (de rijkere soort)
ongeveer 15% 100% Russisch
ongeveer 25% 100% Koreaans

Groepsvorming op het schoolplein is dus vanzelfsprekend. Het leuke is dat mijn zoon vrij snel volledig gewend is en vrienden heeft. Zijn Engels is inmiddels zo goed dat hij geen bijles meer nodig heeft voor Engels. Op dit moment investeren wij in bijles Thai. Zijn eerste midterm rapport was redelijk goed (65 punten gemiddeld, wel wat achterstand in de Thaise lessen, maar dat was verwachtbaar).

Kortom: mijn zoon is redelijk geland, Best heeft primary en secondary. We moeten nog zien of hij secondary (middelbare school) hier ook gaat volgen. Ik heb hier wel een goed gevoel over. Tijdens secondary onderwijs ligt de nadruk op Engelstalig onderwijs.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Naar school in Pattaya

#18 Bericht door Jeanette » vrijdag 13 november 2015, 14:21

Heel fijn voor jullie Nils, dit zal een pak van je hart zijn.

[8)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”