Hoe start ik mijn emigratieplan ?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#91 Bericht door erik-kuijpers » zondag 28 april 2019, 10:52

Goed te horen, Jan, dat je het naar de zin hebt. Wat die centen op de bank betreft lees ik dat het bij jou net iets anders is dan elders maar 'this is Thailand'. Veel geluk daar!

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#92 Bericht door pjotter » woensdag 01 mei 2019, 15:43

Zal een vergissing zijn van Jan. Het is denk ik overal 2 maanden vantevoren en 3 maanden daarna dat de 400k op de bank moet blijven bij jaar extensie op basis van huwelijk. (Daarna niet beneden de 200k TOT 2 maanden voor de nieuwe aanvraag. Dan moet het weer 400k zijn). Aangezien Jan, Nederlander is, kan het ook nog steeds met een inkomensverklaring van de ambassade al dan niet in combinatie met spaargeld.
Maar leuk zo achteraf het hele verhaal te lezen inderdaad !!

Groetjes !!
erik-kuijpers schreef: zondag 28 april 2019, 10:52 Goed te horen, Jan, dat je het naar de zin hebt. Wat die centen op de bank betreft lees ik dat het bij jou net iets anders is dan elders maar 'this is Thailand'. Veel geluk daar!

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#93 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 01 mei 2019, 15:47

Pjotter, wat je schrijft, ' inkomensverklaring van de ambassade al dan niet in combinatie met spaargeld'. Geldt de combinatieregeling ook voor een marriage extension?

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#94 Bericht door jomel17 » woensdag 01 mei 2019, 16:20

@ Erik,
Volgens de info op het bekende blog kan dit niet bij de mariage visa.
หลงรัก

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#95 Bericht door pjotter » woensdag 01 mei 2019, 16:41

Mmm Erik, weet ik eerlijk gezegd niet zeker idd. Ik heb het in een visa groep gevraagd met echte kenners en laat het zo vlug mogelijk weten.
erik-kuijpers schreef: woensdag 01 mei 2019, 15:47 Pjotter, wat je schrijft, ' inkomensverklaring van de ambassade al dan niet in combinatie met spaargeld'. Geldt de combinatieregeling ook voor een marriage extension?

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#96 Bericht door pjotter » woensdag 01 mei 2019, 17:35

Je hebt gelijk Erik. De combinatieregeling geldt idd niet voor een marriage extension ! Sry.
pjotter schreef: woensdag 01 mei 2019, 16:41 Mmm Erik, weet ik eerlijk gezegd niet zeker idd. Ik heb het in een visa groep gevraagd met echte kenners en laat het zo vlug mogelijk weten.
erik-kuijpers schreef: woensdag 01 mei 2019, 15:47 Pjotter, wat je schrijft, ' inkomensverklaring van de ambassade al dan niet in combinatie met spaargeld'. Geldt de combinatieregeling ook voor een marriage extension?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#97 Bericht door stevenl » donderdag 02 mei 2019, 03:49

erik-kuijpers schreef: woensdag 01 mei 2019, 15:47 Pjotter, wat je schrijft, ' inkomensverklaring van de ambassade al dan niet in combinatie met spaargeld'. Geldt de combinatieregeling ook voor een marriage extension?
Nee, kan niet, marriage extension is of/of.

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#98 Bericht door Thaijan » vrijdag 03 mei 2019, 05:52

Pjotter bedankt voor je reactie, jij ook Erik, Pjotter dit is mijn 9e keer dat ik de verlenging van mijn trouwvisum aanvraag, echt waar en ik heb het meerdere malen gevraagd bij immigratie Buengkan, je geld moet drie maanden vantevoren op je Thaise bank rekening staan plus uit het buitenland komen, bij de aanvraag voor verlenging op 26 april jongstleden werd mij verteld dat ik 17 Juni opnieuw naar de bank moet om opnieuw een inquiry statement te halen, kosten 200 baht voor een stenciltje vieze oplichters haha, met deze statement ga ik naar de immigratie in buengkan, op 27 Juni jawel tien dagen later dan het aanleveren van de statement zou ik dan als het goed gaat het visum stempel in mijn paspoort krijgen, dus zoals al vaker is gebleken ieder kantoor werkt met andere regels, Grt Jan

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#99 Bericht door Thaijan » vrijdag 03 mei 2019, 06:01

Oh ja Pjotter, er is mij bij de aanvraag niets verteld over het feit dat er 200.000 op moet blijven staan, alleen een klein papiertje met hierop 17 juni werd extra in mijn paspoort gestopt, echter had ik het vermoeden al van het 200.000 gebeuren omdat dit zelfde systeem gebruikt wordt voor retirement visa, ik had er sowieso rekening mee gehouden, U hoort van mij na 27 Juni, grt Jan

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#100 Bericht door stevenl » vrijdag 03 mei 2019, 06:14

pjotter schreef: woensdag 01 mei 2019, 15:43 Zal een vergissing zijn van Jan. Het is denk ik overal 2 maanden vantevoren en 3 maanden daarna dat de 400k op de bank moet blijven bij jaar extensie op basis van huwelijk. (Daarna niet beneden de 200k TOT 2 maanden voor de nieuwe aanvraag. Dan moet het weer 400k zijn). Aangezien Jan, Nederlander is, kan het ook nog steeds met een inkomensverklaring van de ambassade al dan niet in combinatie met spaargeld.
Maar leuk zo achteraf het hele verhaal te lezen inderdaad !!

Groetjes !!
erik-kuijpers schreef: zondag 28 april 2019, 10:52 Goed te horen, Jan, dat je het naar de zin hebt. Wat die centen op de bank betreft lees ik dat het bij jou net iets anders is dan elders maar 'this is Thailand'. Veel geluk daar!
200k voor marriage visum is geen regel.

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: Hoe start ik mijn emigratieplan ?

#101 Bericht door Thaijan » vrijdag 03 mei 2019, 06:49

stevenl schreef: vrijdag 03 mei 2019, 06:14
200k voor marriage visum is geen regel.
Hi Steven bedankt voor je antwoord, dan is het voor mij duidelijk dat men er niets over verteld heeft bij de aanvraag voor extensie trouwvisum, thanks grt Jan

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”