Avatar

Informatie over films uit Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Avatar

#1 Bericht door RuudThai » vrijdag 21 mei 2010, 17:48

Ik zag vandaag in de stad dat de Oscars winnende film "Avatar" was uitgebracht en heb 'm gelijk maar aangeschaft.
Maar let op! Er zijn 2 versies, eentje die alleen met Thaise spraak en ondertitels is en eentje met meer talen, waaronder Engels.
In de winkel waar ik de film zag, was 1 (één !) Engels exemplaar en vele met alleen Thai.
De Thaiversie kostte 179 baht en de Engelse 399 baht (een soort double pricing, farangtax dus :o ).
Het is geen nep-Engels, zoals je vaak ziet bij illegale kopieën, maar het is een officiële uitgave.
Vanavond meteen 2 x gezien, prachtfilm! Ik weet niet of de Nederlandse filmkeuring deze film zou goedkeuren voor de jeugdige kijkertjes, maar ons zoontje van 5 heeft 'm in ieder geval met spanning zitten kijken!

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Avatar

#2 Bericht door Harm » vrijdag 21 mei 2010, 17:57

RuudThai schreef:Ik zag vandaag in de stad dat de Oscars winnende film "Avatar" was uitgebracht en heb 'm gelijk maar aangeschaft.
Maar let op! Er zijn 2 versies, eentje die alleen met Thaise spraak en ondertitels is en eentje met meer talen, waaronder Engels.
In de winkel waar ik de film zag, was 1 (één !) Engels exemplaar en vele met alleen Thai.
De Thaiversie kostte 179 baht en de Engelse 399 baht (een soort double pricing, farangtax dus :o ).
Het is geen nep-Engels, zoals je vaak ziet bij illegale kopieën, maar het is een officiële uitgave.
Vanavond meteen 2 x gezien, prachtfilm! Ik weet niet of de Nederlandse filmkeuring deze film zou goedkeuren voor de jeugdige kijkertjes, maar ons zoontje van 5 heeft 'm in ieder geval met spanning zitten kijken!

Dan heb je hem dus in 2 D gezien
Ik hoor je namelijk niet over het 3 D brilletje wat je op moet hebben om hem dan te bekijken
Via internet is hij te downloaden in 3 D (brilletje zal ook wel via internet aan te schaffen zijn) weet alleen niet of je hem dan ook op jouw tv toestel kunt bekijken
Maar 3 D is hij nog mooier als wat hij in 2D al is.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

Re: Avatar

#3 Bericht door Okie » vrijdag 21 mei 2010, 20:03

Om de 3d versie te kunnen bekijken heb je ten eerste een tv nodig die 3d kan vertonen. Er zijn op het ogenblik een paar merken die zo'n tv in hun assortiment hebben. Daarbij komt nog de bril, beetje redelijke comfy bril ben je tegen de 100 euro kwijt. Een blue ray speler die voor 3d geschikt is, is daarbij ook wel handig. Een 3d film bekijken met een simpele DVD speler zal echt niet gaan. Het is allmaal toekomst muziek alhoewel in diverse landen testen gedaan worden met 3D uitzendingen oa het WK voetbal zal in verschillende landen aangeboden worden in 3D.

Over 4 jaar zitten we met z'n allen door een oranje bril het WK te bekijken :lol:

Okie

Roel2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: vrijdag 08 februari 2008, 22:19

Re: Avatar

#4 Bericht door Roel2 » zaterdag 22 mei 2010, 01:20

RuudThai schreef:Maar let op! Er zijn 2 versies, eentje die alleen met Thaise spraak en ondertitels is en eentje met meer talen, waaronder Engels.
In de winkel waar ik de film zag, was 1 (één !) Engels exemplaar en vele met alleen Thai.
De Thaiversie kostte 179 baht en de Engelse 399 baht (een soort double pricing, farangtax dus :o ).
Dat is iig al dik 2 jaar zo dat de Thaise versie goedkoper dan de engelse (en vaak nog andere talen versie). De Thaise versie is ook vaak 2 cd's. Waarom de Thaise versie goedkoper weet ik niet, maar wil het niet meteen farlangtax noemen, mss dat het wel een (deel) vanuit de filmindustrie komt en aangezien de Thai minder te besteden hebben en doormiddel van goedkopere dvd's (wel alleen in het Thais dan) ook een stuk(je) willen meepakken in deze markt.

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

Re: Avatar

#5 Bericht door Emanuel » zaterdag 22 mei 2010, 04:11

Je hebt het over het verschil in DVD of VCD.
De VCD versie heeft niet genoeg ruimte (al zijn het 2 cd's vaak) om meerdere talen op te slaan dus kiezen ze automatisch voor thais (2 CD's is 2 x 700MB = 1400 MB).
De DVD heeft een aantal GBtjes en daarom ook meerdere talen zoals Thais en Engels met daarnaast een paar talen ondertiteling. Ook zal het beeld van betere kwaliteit zijn. Je praat dus niet over "Farang tax", maar over een ander product.
Als Nederlanders zijn we VCD's alleen niet zo gewend, omdat die in de retail nooit zo populair zijn geweest, maar hier in ZO Azië is dat een aantal jaar de standaard geweest. Lang zul je die versies echter niet meer aantreffen.
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Avatar

#6 Bericht door RuudThai » zaterdag 22 mei 2010, 04:26

Roel2 schreef:
RuudThai schreef:Maar let op! Er zijn 2 versies, eentje die alleen met Thaise spraak en ondertitels is en eentje met meer talen, waaronder Engels.
In de winkel waar ik de film zag, was 1 (één !) Engels exemplaar en vele met alleen Thai.
De Thaiversie kostte 179 baht en de Engelse 399 baht (een soort double pricing, farangtax dus :o ).
Dat is iig al dik 2 jaar zo dat de Thaise versie goedkoper dan de engelse (en vaak nog andere talen versie). De Thaise versie is ook vaak 2 cd's. Waarom de Thaise versie goedkoper weet ik niet, maar wil het niet meteen farlangtax noemen, mss dat het wel een (deel) vanuit de filmindustrie komt en aangezien de Thai minder te besteden hebben en doormiddel van goedkopere dvd's (wel alleen in het Thais dan) ook een stuk(je) willen meepakken in deze markt.
Veel films worden hier - naast DVD - nog uitgebracht op VCD omdat de dvd-speler pas een paar jaar geleden echt is doorgebroken, zeker hier in de Isaan. Vandaar die 2 cd's, want een film past niet op één vcd.
Maar de films met de mededeling op de hoes "Thai dubbed version only" nemen hand over hand toe en dat is voor ons farang die geen Thai spreken zorgelijk. Hier in de BigC zie je bij de topfilms geen enkel Engelstalig exemplaar meer. En in kleine winkeltjes vind je kopieën met een soort Engelse ondertiteling, dat door een studentje uit het Thai is overgezet in het Engels. Zeer slecht!

Overigens, over die dvd-speler gesproken: hier zie je bij geen enkele winkel dvd-recorders. Vlak voor het vorige grote voetbaltoernooi, het EK 2 jaar geleden, had de TescoLotus als enige een aanbieding van een LG-recorder zonder harddisk, voor rond de 5000 baht. Die heb ik maar gekocht bij gebrek aan beter. Ze hadden een hele stapel staan en tot mijn verbazing werden ze maar mondjesmaat verkocht en ná het EK stond er nog steeds een redelijke stapel.
Vreemd, want de wedstrijden werden Thaise tijd zeer laat in de avond en in het holst van de nacht uitgezonden. Net zoals nu met het WK. Dan zou je toch verwachten dat dvd-recorders wel verkocht worden. Nee dus. En nu, 3 weken voor het begin van het WK zie ik nog nergens een dvd-recorder in Sakon Nakhon.
Nou ja, ik doe het dan maar met mijn LG'tje :roll: :D

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Avatar

#7 Bericht door jumbo » zaterdag 22 mei 2010, 05:30

Een van de slechtse films die ik ooit heb moeten zien, beetje nivo Kevin Costner, leuke soms spectaculaire effects met een verhaal lijn a la broeders grimm. Kan me voorstellen dat een 5 jarige aan zijn stoel zat gekluisterd...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Avatar

#8 Bericht door RuudThai » zaterdag 22 mei 2010, 05:32

jumbo schreef:Een van de slechtse films die ik ooit heb moeten zien, beetje nivo Kevin Costner, leuke soms spectaculaire effects met een verhaal lijn a la broeders grimm. Kan me voorstellen dat een 5 jarige aan zijn stoel zat gekluisterd...
Volgens mij hou jij meer van Rambo I, II en III ;) :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Avatar

#9 Bericht door jumbo » zaterdag 22 mei 2010, 05:52

RuudThai schreef:
jumbo schreef:Een van de slechtse films die ik ooit heb moeten zien, beetje nivo Kevin Costner, leuke soms spectaculaire effects met een verhaal lijn a la broeders grimm. Kan me voorstellen dat een 5 jarige aan zijn stoel zat gekluisterd...
Volgens mij hou jij meer van Rambo I, II en III ;) :lol: :lol: :lol:
Rambo vond ik niet verkeerd, destijds in de US in de bioscoop gezien de andere delen zijn te verwaarlozen... :P :P

Maar nee, wellciht dat mijn avatar iets anders uitstraalt als ijn werkelijke persoon maar mijn film voorkeur is breder..
Noem mij maar een film op met Kevin Costner die de moeite waard was, buiten misschien dances with wolves waar iedereen verrukt was over een onverstaanbare en derhalve niet te volgen film en zichzelf overleverde aan de nukken van een tolk
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Avatar

#10 Bericht door Jim » zaterdag 22 mei 2010, 06:00

waterworld was wel gaaf, maar ja.. ik ben ook een zeiler.
de laatste rambo was ook goed, beter dan 1 eigenlijk.

en avatar, tja.. cowboy wordt verliefd op het indianen meisje.
is al een paar keer gedaan, maar het verhaal viel me toch mee.
zal zeker een klassieker worden en toekomstige 3D / animatie films zullen hier mee vergeleken worden.

en ook een plus punt, het helicopterchickie (of zijn dat 2 pluspunten 8-) )
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Avatar

#11 Bericht door jumbo » zaterdag 22 mei 2010, 06:25

Waterworld was een floppert premier classe, maar een 'cult' filmpje, Rambo heb ik me niet meer aan vergrepen...
Zelf ook een tijdje gezeild op de Noordzee op Egmond met een Dart 20, prachtig met die ruige zee. Vooral met wat 3-5, dan is het leuk om wat zwaarder te zijn, hahaha

en Chickmatig, ja dan heb je gelijk, alleen die kleur blauw???? :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

Re: Avatar

#12 Bericht door Emanuel » zaterdag 22 mei 2010, 08:10

Kevin Costner? Mr. Brooks was toch zeker wel een goede film vond ik!
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Avatar

#13 Bericht door Jim » zaterdag 22 mei 2010, 12:34

jumbo schreef: en Chickmatig, ja dan heb je gelijk, alleen die kleur blauw???? :P :P
ik bedoelde eigenlijk michelle rodriguez ;)
Afbeelding

en idd, mr. brooks is ook een goede film.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Avatar

#14 Bericht door Gardensafari » maandag 21 juni 2010, 18:35

3D-films kun je via Usenet zó downloaden. Er zijn een aantal videoprogramma's die ze ook goed kunnen afspelen op je PC.
Heb je alleen een goed beeldscherm nodig voor je PC (liefst 21" of groter) en een 3-D brilletje.
En in dat laatste zit 'm de narigheid. Er is geen standaard!
IMAX-films zijn gebaseerd op rood-blauwe glazen.
Maar rood-groen komt ook vaak voor (Journey to the Center of the Earth, bijvoorbeeld).
En ColorCode 3D-films gebruiken de combinatie magenta-blauw.

Als je de eisen niet te hoog opschroeft en je neemt genoegen met de kartonnen brilletjes, dan zijn er internetbedrijven die er drie of vier met verschillende kleurcombinaties in één pakketje aanbieden voor schappelijke prijzen. Zit je wel met een akelig goedkoop wiebelgeval op je neus....
Zelf wordt ik er als brildrager niet vrolijk van.

De 3-D televisies die nu in ontwikkeling zijn kun je bekijken zonder brilletje. Het brilletje zit als het ware ingebakken in het toestel.
Probleem is dat de kwaliteit nog niet je van het is en dat ze ongeschikt zijn voor gewone tv-programma's....
Dat betekent dat de introductietijd erg lang zal worden. En dat leidt dan weer tot een beperkt aanbod.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Films”